Тема: «Історичні сюжети в мистецтві» (продовження)Підготувала вчитель музичного мистецтва Григорович В. В.
Номер слайду 2
Історія нашого народу - велична і бурхлива, піднесена і скорботна - віддзеркалена у творах різних видів мистецтва. Вони оспівують героїв і звичайних людей, які були віддані Батьківщині й пишалися тим, що вони українці.
Номер слайду 3
https://www.youtube.com/watch?v=v. Qs. L8 B5h. Sl. IМикола Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба». Переглянь. Які риси характеру українського народу втілено в музиці увертюри до опери «Тарас Бульба»? Поміркуй, чи можна цей твір вважати музичною візитівкою України. Поясни.
Номер слайду 4
Минуле українського народу оспівано в народних думах та історичних піснях. Дума-це народний ліро-епічний твір про боротьбу українського народу проти поневолювачів, про суспільно-політичне і побутове життя людей. Думи виконуються речитативом або наспівом під акомпанемент кобзи / бандури / ліри. Україна з давніх-давен славилась своїми співцями, яких називали кобзарями, бандуристами, лірниками.
Номер слайду 5
Згадай, як називають головного персонажа картини Людмили Кривенко (2). Що її відрізняє від традиційних народних картин (сюжет, композиція)? Дізнайся з додаткових джерел, чому такі картини були дуже популярними у нашого народу.
Номер слайду 6
Чи відомо тобі, пам’ять про які події зберігає меморіал у Києві (1)?
Номер слайду 7
Колись у Давній Греції творили мандрівні співці-рапсоди, які наспівно декламували захопливі поеми. Нині у професійній інструментальній музиці є жанр, що застосовують як музичну «розповідь». Це - симфонічна поема. У ній мовою музики може йти оповідь про якусь подію, зокрема історичну. Наприклад, симфонічні поеми «Милосердя над прірвою» - про трагедію в Бабиному Яру під час Другої світової війни та «Незламні» - про величне й мужнє українське сьогодення.
Номер слайду 8
Валерій Квасневський. Симфонія-поема «Милосердя над прірвою». Ч. 2. «Жертвам Голокосту».https://www.youtube.com/watch?v=DZG47a. Cc. KXk Ігор Закус. Симфонічна поема «Незламні» (фрагменти). Послухайhttps://www.youtube.com/watch?v=EZBTOYCTZ6o. Порівняй емоції від музики кожного твору. Знайди відповідні характеристики.
Номер слайду 9
Спробуй себе в ролі диригента / диригентки або виконавця / виконавиці. Під музику диригуй або відтвори разом з друзями ритмічний супровід до української пісні «Засвіт встали козаченьки».https://www.youtube.com/watch?v=f_Ky4 P76 Lig
Номер слайду 10
УКРАЇНА - ЦЕ СВІТЛО!Музика і вірші Лесі Горовоїhttps://www.youtube.com/watch?v=va. Bzux8-y. P8
Номер слайду 11
Підсумок уроку: Про які історичні події нашого народу ти дізнався / дізналася завдяки мистецтву? Які музичні жанри прослуханих творів?Що тебе сьогодні зацікавило?
Номер слайду 12
Домашнє завдання:знайди в додаткових джерелах приклади історичних образів у мистецтві