Тема: Історичний марафон «Без минулого нема майбутнього»
Мета: Перевірити знання і вміння учнів з історії України; розвивати кмітливість, швидкість прийняття рішень, вміння логічно мислити, активізувати пізнавальні інтереси учнів; виховувати доброзичливість, тактовність, уміння працювати в команді.
Форма проведення: інтелектуально - розважальна гра.
Місце проведення: Актовий зал
Обладнання: дидактичні матеріали, ноутбук, мультимедійна дошка.
Учасники гри: 3 команди учнів 5 – х класів (по 7 учнів), члени журі, ведучий.
Хід заходу
Ведучий: «Шановні друзі! Сьогодні ми зібралися, щоб пограти в дуже цікаву і захоплюючу гру, що має оригінальну назву «Без минулого нема майбутнього». Учасникам команд доведеться подолати нелегкий і насичений різними перешкодами шлях до перемоги. На вашій марафонській дистанції ви зустрінетесь з бар’єрами різного ступеня складності. Для подолання цих бар’єрів вам знадобляться не тільки знання з історії, а й ваше вміння злагоджено діяти в команді, швидкість, наполегливість і кмітливість. Але, перш ніж вийти на лінію «Старту» і розпочати забіг, давайте познайомимось з членами суддівської колегії, які будуть пильно стежити за усіма вашими кроками і справедливо визначать переможця.
Представлення членів журі.
Ведучий: «Хто не знає минулого, той не вартий майбутнього». Тож давайте завжди шанувати й вивчати минуле, як це роблять учасники команд.
1-й етап змагань – « Представлення команд»
Капітани оголошують склад команд, назви команд, показують емблему команди, яку оцінюють члени журі.
Максимальна оцінка за цей конкурс – 3 бали. Команда, яка перша виконає завдання отримує 3 бали, друга команда , яка виконає завдання отримує – 2 бали, і остання команда 1 бал
2-ий етап змагань – « Історичний турнір» - вікторина
Трьом командам ставляться запитання. Та команда, яка першою дасть правильну відповідь на кожне запитання, отримує бал за кожну відповідь.
Запитання турніру:
Підбиття підсумків 1 – го і 2 - го етапу змагань
3-ій етап змагань – «Відео-запитання»
Учні школи задають питання п’ятикласникам на мультимедійній дошці. Кожна правильна відповідь це 1 бал. Час на роздуми 15 секунд. Якщо команда не знає відповідь, відповідь може дати інша команда, і бал переходить до них.
4-ий етап змагань – «Історичні задачі»
Кожна команда отримує завдання на папері (задачу). ). Команда, яка перша виконає завдання отримує 3 бали, друга команда , яка виконає завдання отримує – 2 бали, і остання команда 1 бал
Завдання:
Група 1. Монету було знайдено в 517 р. до н.е. Скільки років монеті? ( 517 + 2024 – 1 =2540 років)
Група 2. Палац збудовано 312 р. до н.е. Скільки років цій споруді? (312 + 2024 – 1 = 2335 років)
Група 3. Книгу було написано в 738 р. до н.е. Скільки років книзі? ( 738 + 2024 – 1 = 2762 років)
Підбиття підсумків 3-го і 4 - го етапу
5-ий етап змагань – « Склади слово»
Кожній команді дається три слова, які поділені на склади. Команди на швидкість складають слова ( клеять їх на папір). Команда, яка перша виконає завдання отримує 3 бали, друга команда , яка виконає завдання отримує – 2 бали, і остання команда 1 бал.
Ці слова «Україна», «Незалежність», «Перемога».
Підбиття підсумків 5- го етапів.
Журі підраховують бали за всі конкурси, в цей час діти дивляться відео про Україну, після закінчення відео журі оголошують переможців. Кожна команда отримує солодкі медалі
.