Комплексна підсумкова робота Вступ до історії України та громадянської освіти 5 клас
(за групами результатів)
Група 1
1. Усе, що було створено в процесі діяльності людини, збереглося до наших днів, дозволяє вивчати минуле людства та відображає його історичний розвиток
а) Історичні джерела
б) Географічні назви
в) Реставрація
г) Бібліотеки
2. Наукові установи, де зберігаються документи, впорядковуються і вивчаються письмові документи називаються:
а) музеї
б) архіви
в) ліцеї
г) бібліотеки
3. Наука, що вивчає минуле людства та закономірності його розвитку
а) Історія
б) Географія
в) Хронологія
г) Археологія
4. Культура – це
а) Усе те, що створила людина власним розумом, а не отримала від природи в готовому вигляді
б) середовище, у якому співіснують представники багатьох культур
в) уявлення, норми й оцінки, що існують у суспільстві та впливають на поведінку людей
г) приписи, які допомагають людині визначити правильне і неправильне, добре і погане
5. Умовні межі навколо людини, які вона вважає своєю територією та захищає від зовнішнього втручання
а) Особистий простір
б) Громадський простір
в) Соціальний простір
г) Публічний простір
6. Виберіть рядок, в якому вказано правильно всі письмові джерела:
а) глечик, казка, літопис
б) прикраса, замок, збірник законів
в) літопис, збірник історичних документів, написи на стінах печер та будівель
г) загадки, предмети побуту, картина
7. Вкажіть рядок, в якому міститься історична інформація:
а) Тіло людини на 60% складається з води
б) Найбільший материк - Євразія
в) Конституція незалежної України була прийнята 28 червня 1996 року
г) Квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів
8. Письмо за допомогою малюнків називають
а) вузликове письмо
б) піктографічне письмо
в) ієрогліфічне письмо
г) кириличне письмо
Група 2
1. Продовж речення ( не менше 5 прикладів).
До писемних історичних джерел відносять: _________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________.
2 . Запишіть у клітинки назву науки, що досліджує зображені пам’ятки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Встановіть відповідність
А) думи 1. Жанр героїчного епосу, що прославляє
подвиги богатирів.
Б) билини 2. Стійкий вислів, що в образній
та емоційній формі передає
завершене судження.
В) легенда 3. Усний прозовий народнопоетичний
твір про давноминулі події
міфологічного та релігійного змісту.
Г) прислів’я 4.Усно-поетичні героїчні твори про важливі
події та видатних діячів української
історії, що виконувались кобзарями.
Група 3
.
1. Дайте короткі відповіді на запитання:
1) Що таке музеї? _________________________________________________
_________________________________________________________________.
2) Якими бувають музеї? ___________________________________________
_________________________________________________________________.
3) Як називаються предмети, речі, витвори мистецтва, що демонструються на виставках і в музеях? ___________________________________________.
4) Який музей нашої держави є найстаріший? _________________________
_________________________________________________________________.
5) Що таке «експозиція»? ___________________________________________
_______________________________________________________________
2. Виберіть із запропонованого переліку предмети, що належать до речових історичних джерел
а) Монети
б) Казки
в) Легенди
г) Літописи
д) Посуд
е) Прикраси