Історико-мистецький квест

Про матеріал
Історико-мистецький квест «Козацькими стежками» - інтегрований позакласний захід направлений систематизацію та узагальнення знань студентів про козацьку добу історії України; формування у них ключових, предметних та міжпредметних компетентностей у процесі пізнання і оперування засобами різних видів мистецтва та технологій. Під час кпроходження квесту розвиваються художні інтереси, схильності та здібності; формується комплекс художньо-творчих умінь для можливості самовираження особистості; розвивається логічне і творче мислення, пам'ять, увага, фантазія, спритність, інтуїція, ерудиція, формується «здорове» суперництво, впевненість у собі, воля до перемоги; виховується культура спілкування, почуття дружності, згуртованості, прагнення до взаємодопомоги, прищеплюється студентам любов до рідної країни.
Перегляд файлу

1

Викладачі Бериславського фахового педагогічного коледжу   імені В.Ф. Беньковського Херсонського державного університету

Барковська Ольга Олександрівна, викладач образотворчого мистецтва з методикою навчання, спеціаліст вищої категорії, старший викладач

Лілянова Ірина Анатоліївна, викладач методики трудового навчання, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист                                                 

Єльцова Інна Леонідівна, викладач хореографії

Кулаковська Анжела Андріївна викладач музичного мистецтва

Спичак Ірина Вікторівна, викладач предметів суспільно-гуманітарного циклу, спеціаліст

 

Історико-мистецький квест «Козацькими стежками»

 

Місце проведення: актова зала, навчальні кабінети.

Учасники: студенти 1  курсу, викладачі.

Мета: систематизувати та узагальнити знання студентів про козацьку добу історії України; формувати у них ключові, предметні та міжпредметні компетентності у процесі пізнання і оперування засобами різних видів мистецтва; стимулювати та розвивати художні інтереси, схильності та здібності; орієнтувати студентську молодь на духовні та загальнолюдські цінності; формувати комплекс художньо-творчих умінь для можливості самовираження особистості; розвивати логічне і творче мислення, пам'ять, увагу, фантазію, творчу уяву, спритність, інтуїцію, ерудицію, сприяти розвитку уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях, формувати «здорове» суперництво, впевненість у собі, волю до перемоги; виховувати культуру спілкування, почуття дружності,  згуртованості, прагнення до взаємодопомоги, прищеплювати студентам любов до рідної країни.

Форма проведення заходу: квест.

Тривалість: 45 xв.

Обладнання: картки із завданнями, маршрутні листи, грамоти, роздатковий матеріал для мікшування, пазли репродукції картин, музичний програвач, смарт-дошка, комп’ютер, проектор.

 

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

Ведучий:

  • Доброго дня, шановні студенти! 14 жовтня православні християни святкують день Покрови Пресвятої Богородиці - це свято вважається одним із найбільш шанованих в Україні. Зі святом Покрови співпадає і святкування Дня українського козацтва. З давніх-давен Божа Матір вважалася покровителькою усього українського козацтва. А на Січі запорозькі козаки збудували церкву на честь Покрова Богородиці з її іконою. І до речі, саме у цей день, козаки збирали Велику раду, на котрій обирали гетьмана й визначалися з подальшими військовими планами.
  • Тому напередодні цього свята ми зібралися тут, щоб дізнатися чи насправді ви є нащадками славних козацьких родів, чи тече у вашиx жилаx  гаряча козацька кров, чи знаєте ви історію становлення українського козацтва та чи відомі вас козацькі традиції та звичаї. Сьогодні ми про це дізнаємося!

Ведучий: Перш ніж розпочати квест вам треба об’єднатись у команди. Для цього «помікшуємось». Кожен студент витягне картку з малюнком певної геометричної фігури, гравці з однаковим фігурами формуються в одну команду, обирають капітана (курінного) та придумують назву своєї команди (куреня).

Ведучий:

  • На вас чекають завдання на шести станціях, але, щоб знайти станції, вам потрібно розгадати загадки. Отже, кожна команда отримає свій маршрутний лист із завданнями (Додаток 1) і по сигналу «Старт», починає рухатися за маршрутом. За кожне правильно виконане завдання команда отримає бали. Після виконання всіх завдань ми знову збираємось на цьому місці і визначимо переможця.

Ведучий:

Перш ніж ви відправитеся козацькими стежками, послухайте, будь ласка, правила квесту:

  1. Всі учасники беруть активну участь у квесті.
  2. Проходити станції треба в тому порядку, в якому вони відмічені на вашому маршрутному листі. Перескочити станцію не можна!
  3. Ображати іншиx учасників квесту недопустимо!
  4. Учасники квесту повинні дотримуватися правил, встановлениx на кожній станції.
  5. Завдання від координатора станції команда отримує лише тоді, коли всі іі учасники будуть присутніми на пункті.
  6. Після проходження всіx станцій команда здає маршрутний лист координатору гри.

 

Ведучий: Ну, що ж, всі зрозуміли завдання? Бажаємо учасникам чесної боротьби у змаганняx, гарного настрою та незабутніx вражень!  Старт!

 

Команди відправляються по станціях.

1. Станція «Музична».

2. Станція «Технологічна».

3. Станція «Мистецька».

4. Станція «Хореографічна».

5. Станція «Хронологічна»

6. Станція «Історична»

Після виконання всіх завдань команди знову збираються в актовій залі.

Ведучий:

  • Ну, що ж, ви всі молодці! Всі справились із завданнями. І зараз ми підрахуємо отримані вами бали і визначимо переможця! Для оголошення результатів та нагородження запрошуємо капітанів команд.

Нагородження переможців (Звучить пісня «Козаки» Тінь Сонця).

 

 

ЗАВДАННЯ НА СТАНЦІЯХ

Завдання на станції «Хронологічна»

  1. Співставте назву козацькиx клейнодів та іx зображення.

Файл:Бунчуки українських козаків.jpg — Вікіпедія

печатка / Поиск по тегам / Блоги - Украинские новости

Пірнач - Wikiwand

Бунчук

Булава

Пірнач

Чорнильниця-каламар XVI ст. – Чернігівський історичний музей ім. В.В.  Тарновського

Прапори з 1651 року. / Мамаєва Слобода

Козацькі литаври » Сайт про козаків

Каламар

Хоругви

Литаври

 

 

 

 

  1. Розставте в хронологічній послідовності пам’ятки архітектури козацької доби.

 

E:\ШКОЛА\КОЛЕДЖ\ЗАXОДИ 2021-2022 НР\ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКИЙ КВЕСТ\лис\церква Зішестя Святого Духа 1502.jpg

E:\ШКОЛА\КОЛЕДЖ\ЗАXОДИ 2021-2022 НР\ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКИЙ КВЕСТ\лис\каплиця Боїмів 1609.jpg

E:\ШКОЛА\КОЛЕДЖ\ЗАXОДИ 2021-2022 НР\ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКИЙ КВЕСТ\лис\Іллінська церква в Суботові  1653.jpg

Церква Зішестя Святого Духа 1502

Каплиця Боїмів 1609

Іллінська церква в Суботові 1653

E:\ШКОЛА\КОЛЕДЖ\ЗАXОДИ 2021-2022 НР\ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКИЙ КВЕСТ\лис\Троїцький собор в Чернігові 1679.jpg

E:\ШКОЛА\КОЛЕДЖ\ЗАXОДИ 2021-2022 НР\ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКИЙ КВЕСТ\лис\Георгіївська церква Видубицького монастиря в Києві. 1696–1701 роки..jpg

 

Троїцький собор в Чернігові 1689

Георгіївська церква Видубицького монастиря в Києві 1701

 

 

 

Завдання на станції «Мистецька»

  1. Впізнай обличчя на портреті (студенти співставляють  прізвища українських гетьманів з портретами та розташовують у хронологічній послідовності ).

 

становлення козацтва | Тест з історії України – «На Урок»

Piotr Konaszewicz-Sahajdaczny cytaty | Cytaty sławnych ludzi

Хмельницкий, Богдан Михайлович — Википедия

Петро Дорошенко — Вікіпедія

1. Дмитро Вишневецький

2. Петро Конашевич-Сагайдачний

3. Богдан Хмельницький

4. Петро Дорошенко

Іван МАЗЕПА: «Щоб ні в чому Москві не вірили»...

Пилип Орлик: «Україна по обидва боки Дніпра повинна бути вільною від чужого  панування» – АрміяInform

Кирило Розумовський — Вікіпедія

 

5. Іван Мазепа

6. Пилип Орлик

7. Кирило Разумовський

 

 

  1. Складіть пазли з зображенням картин українських художників, покажіть «Живу картину» (інсценування за змістом картини). Використані репродукції творів  І. Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султанові», С. Васильківського «Козаки в ранковому степу», М. Пимоненко «Святочне (Різдвяне) ворожіння» Г. Нарбут «Еней та його військо».

 

Купити картину Автор невідомий Запорожці пишуть письмо турецькому султану |  Галерея L`Art

Сергій Васильківський. "Козаки в степу" (1890 рік). | Arte exótico,  Producción artística, Óleo sobre lienzo

І. Рєпін «Запорожці пишуть листа турецькому султанові»

С. Васильківського «Козаки в ранковому степу»

Ворожіння — Вікіпедія

Еней та його військо, Нарбут | Illustration, Ukrainian art, Art

М. Пимоненко «Святочне (Різдвяне) ворожіння»

Г. Нарбут «Еней та його військо»

 

 

 

Станція «Історична»

  1. Завдання «Вірю-не вірю» . Запитання ставиться кожному учаснику команди. Інші гравці не можуть йому допомагати. Учасникам потрібно на кожне запитання відповідати лише «Так» чи «Ні». За кожну правильну відповідь команді нараховується по 1 балу.

 

  1. Коли гетьман був відсутній на Січі, то його обов’язки виконував писар. (Ні. Правильна відповідь – воєнний суддя).
  2. Слово «козак» означає вершник або вільна людина. (Так).
  3. Першого гетьмана козаків звали Богдан Хмельницький. (Ні, Дмитро Вишневецький).
  4. Перша Запорізька Січ була заснована у 1356 році. (Ні, у 1556 р.).
  5. Чи правда, що козацький човен чайка мав два днища та вмів занурюватися у воду? (Так).
  6. Якщо козак убив свого побратима, то його могли поховати живцем разом із небіжчиком. (Так).
  7. Чи правда, що на Січі жили лише українці? (Ні, серед козаків було близько 20 різних національностей: росіяни, поляки, молдовани, білоруси).
  8. Символом влади судді була булава. (Ні, січова печатка та тростина).
  9. Івана Сірка турки прозвали українським чортом і боялися навіть після смерті, бо козаки xодили в бій з його відрізаною рукою. (Так).
  10.               Музичний інструмент, що скликав на козацьку раду називався трембіта. (Ні, литаври).

 

  1. Гра капітана. Капітан команди повинен за 1 xв відповісти на якомога більше питань. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

  1. Назви найвідоміший козацький танок. (Гопак).
  2. Першу козацьку фортецю збудували на острові.  (Мала Хортиця).
  3. Хто був автором першої української Конституції? (Пилип Орлик).
  4. Хто очолив Національно-визвольну війну українського народу проти Речі Посполитої? (Богдан Хмельницький).
  5. Назви найвідомішу страву, яку дуже полюбляли козаки. (Куліш).
  6. Народний співець, оспівувач подвигів козаків. (Кобзар).
  7. Символом влади гетьмана є… (Булава).
  8. Як називали в народі Петра Дорошенка? (Сонце руїни).
  9. Як називали козаків, що перебували на державній службі? (Реєстрові).
  10. Хто  наказав руйнувати Січ? (Російська цариця Катерина ІІ).
  11. Останній гетьман Запорозької Січі. (Кирило Розумовський).
  12. Автор книжки «Чорна Рада». (Пантелеймон Куліш).
  13. Відомий козак, який брав участь більше як у п'ятдесяти битвах. (Іван Сірко.)
  14. Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (Жінкам.)
  15. Бунчук – один з атрибутів влади гетьмана мав тваринну деталь. Що це була за «деталь»? (Кінський хвіст).
  16. Скільки куренів було на Січі? (38).
  17. Кому запорозькі козаки писали листа на відомій картині Іллі Рєпіна?
  18. Назва хати, в яких жили козаки на Січі. (Курінь)
  19. Назви першу битву Національно-визвольної війни Б. Хмельницького. (Під Жовтими Водами)
  20. Як називаються символи козацької влади ? (Клейноди).

 

Завдання на станції «Технологічна майстерність».

  1. Студенти команди, рандомно, обирають одну козацьку страву.

  1. Із рекомендованих назв страв обрати ту, що відповідає малюнку.

куліш

вергуни

галушки

потапці

  1. Гра «розсипанка» - оберіть необхідні інгредієнти  та поясніть рецептуру приготування козацької справи.

вергуни

потапці

галушки

куліш

Сироватка, цукор або мед, борошно, олія.

Житній хліб, сало, часник

Борошно, яйця, вершкове масло, молоко, сироватка або овочевий відвар

Пшоно, цибуля, сала, перець, сіль, зелень.

 

Станція «Хореографічна».

Складіть пазли, розшифруйте назву українського танцю. Продемонструйте елементи «Бойового гопака».

 

Завдання на станції «Музична»

  1. За одну хвилину слід розділити на дві частини картки із зображенням музичних інструментів: інструменти, на яких грають у оркестрі народних інструментів та інструменти, що входять до складу симфонічного оркестру (гобой, балалайка, віолончель, фагот, бандура, арфа, сопілка, бубен, тромбон, цимбали, флейта, гуслі).
  2. За одну хвилину розташуйте послідовно, починаючи з Нового року, календарно-обрядові пісні (назви пісень надруковані на окремих картках):
  • УНП «Ходить гарбуз по городу»;
  • УНП «Вийди, вийди, Іванку»;
  • УНП «Ой, хто, хто Миколая любить»;
  • УНП «Ой, весна та й весняночка»;
  • УНП «Женчичок-бренчичок»;
  • УНП «Нова радість стала»;
  • УНП «Зима й весна»;
  • УНП «Ой на Івана та й на Купала»;
  • УНП «Петрівочка»;
  • УНП «Коляда-коляда»;
  • УНП «Вербовая дощечка»;
  • УНП «Щедрівочка щедрувала».

 

  1. З’єднайте стрілочками назву пісні та її жанр:

   УНП «Грицю, Грицю, до роботи»                                    колядка

   УНП «Я маленький хлопчик»                                           жартівлива

   УНП «Ой сивая тая зозуленька»                                       щедрівка

   УНП «Тосі, тосі, лапці»                                                     колискова

   УНП «Ой, ходить сон»                                                      забавлянка

 

  1. За одну хвилину назвіть УНП які починаються на «Ой».

 

 

 

 

Додаток 1

 

Маршрутний лист № 1

 

Курінь________________________________________

 

 

1.     Станція. Відскануйте  QR код і дізайтеся де знаходиться станція.

http://qrcoder.ru/code/?202&4&0
      Кількість балів_________________

 

  1. Станція. З назви наступної станції зникли всі голосні букви.

КБНТ БРЗТВРЧГ МСТЦТВ

       Кількість балів_________________

 

  1. Станція.  Розгадайте ребус і дізнайтеся назву наступної станції.

 

 

  1. Станція. У назві наступної станції букви заблукали

Р А Х О Ф І Я О Г Р Е

       Кількість балів_________________

 

  1. Станція

Наука ця — це пройдене життя,

Та без минулого немає майбуття.

Для того ми предмет оцей вивчаєм,

І краще рідну землю нашу знаєм.

 

Кількість балів_________________

  1. Станція

Там мрія живе про улюблене діло,

Це місце закоханих в працю й умілих.

Постійно вирують там творчі ідеї,

А витворам рук тих позаздрять в музеях.

Живуть там чарівнії різні клубочки,

Які в візерунки складаються точно:

Картини, панно, серветки й дрібнички –

Всілякі роботи лежать на поличках.

      

 Кількість балів_________________

 

 

Загальна кількість балів_________________

 

 

 

Маршрутний лист № 2

 

Курінь________________________________________

 

 

  1. Станція. У назві наступної станції букви заблукали

Р А Х О Ф І Я О Г Р Е

       Кількість балів_________________

  1. Станція

Наука ця — це пройдене життя,

Та без минулого немає майбуття.

Для того ми предмет оцей вивчаєм,

І краще рідну землю нашу знаєм.

 

Кількість балів_________________

 

3.     Станція. Відскануйте  QR код і дізайтеся де знаходиться станція.

http://qrcoder.ru/code/?202&4&0
      Кількість балів_________________

 

  1. Станція.  Розгадайте ребус і дізнайтеся назву наступної станції.

 

  1. Станція

Там мрія живе про улюблене діло,

Це місце закоханих в працю й умілих.

Постійно вирують там творчі ідеї,

А витворам рук тих позаздрять в музеях.

Живуть там чарівнії різні клубочки,

Які в візерунки складаються точно:

Картини, панно, серветки й дрібнички –

Всілякі роботи лежать на поличках.

      

 Кількість балів_________________

 

  1. Станція. З назви наступної станції зникли всі голосні букви.

КБНТ БРЗТВРЧГ МСТЦТВ

       Кількість балів_________________

 

 

Загальна кількість балів_________________

 

Маршрутний лист № 3

 

Курінь________________________________________

 

 

  1. Станція.  Розгадайте ребус і дізнайтеся назву наступної станції.

 

 

2.     Станція. Відскануйте  QR код і дізайтеся де знаходиться станція.

http://qrcoder.ru/code/?202&4&0
      Кількість балів_________________

 

  1. Станція

Там мрія живе про улюблене діло,

Це місце закоханих в працю й умілих.

Постійно вирують там творчі ідеї,

А витворам рук тих позаздрять в музеях.

Живуть там чарівнії різні клубочки,

Які в візерунки складаються точно:

Картини, панно, серветки й дрібнички –

Всілякі роботи лежать на поличках.

      

Кількість балів_________________

 

  1. Станція. З назви наступної станції зникли всі голосні букви.

КБНТ БРЗТВРЧГ МСТЦТВ

       Кількість балів_________________

 

  1. Станція. У назві наступної станції букви заблукали

Р А Х О Ф І Я О Г Р Е

       Кількість балів_________________

 

  1. Станція

Наука ця — це пройдене життя,

Та без минулого немає майбуття.

Для того ми предмет оцей вивчаєм,

І краще рідну землю нашу знаєм.

 

Кількість балів_________________

 

 

 

Загальна кількість балів_________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист № 4

 

Курінь________________________________________

 

 

  1. Станція

Там мрія живе про улюблене діло,

Це місце закоханих в працю й умілих.

Постійно вирують там творчі ідеї,

А витворам рук тих позаздрять в музеях.

Живуть там чарівнії різні клубочки,

Які в візерунки складаються точно:

Картини, панно, серветки й дрібнички –

Всілякі роботи лежать на поличках.

      

 Кількість балів_________________

 

  1. Станція. У назві наступної станції букви заблукали

Р А Х О Ф І Я О Г Р Е

       Кількість балів_________________

 

  1. Станція. З назви наступної станції зникли всі голосні букви.

КБНТ БРЗТВРЧГ МСТЦТВ

       Кількість балів_________________

 

  1. Станція

Наука ця — це пройдене життя,

Та без минулого немає майбуття.

Для того ми предмет оцей вивчаєм,

І краще рідну землю нашу знаєм.

 

Кількість балів_________________

 

5.     Станція. Відскануйте  QR код і дізайтеся де знаходиться станція.

http://qrcoder.ru/code/?202&4&0
      Кількість балів_________________

 

  1. Станція.  Розгадайте ребус і дізнайтеся назву наступної станції.

 

 

 

Загальна кількість балів_________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Вікторина до Дня козака: 50 запитань із відповідями. Український портал для дітей та їхніх батьків MAMABOOK. 2011 – 2021. веб-сайт. URL: https://mamabook.com.ua/viktoruna-do-dnya-kozaka-30-zaputan/ (дата звернення 23.09.2021).
  2. Вчимося співати : збірник пісень для 1-2 класів. Харків : Ранок, 2011. 96 с. : іл.
  3. Вчимося співати: збірник пісень для 3-4 класів    /  упоряд. Яскулко М. К. Харків : Ранок, 2011. 96 с. : іл.
  4. Історія України: візуальні об'єкти. «Освіта.ua» веб-сайт. URL: http://osvita.ua/test/training/history/ (дата звернення 23.09.2021).
  5. Красовська О. О.  Образотворче мистецтво з методикою викладання у початковій школі: навч. посібник. Львів : Новий світ 2000, 2012. 292 с.
  6. Ребуси, головоломки, кросворди з трудового навчання : веб-сайт URL: http://hyzhnia-school.edukit.ck.ua/Files.doc (дата звернення 23.09.2021).
  7. Красоткіна Н. Вірші до випускного балу та останнього дзвоника. URL: https://krasotkina.com/(дата звернення 23.09.2021)
  8. Козацький квест «Пропала булава». Роздільнянський навчально виховний комплекс школа-гімназія №1"РНВК" м.Роздільна Одеська обл: веб-сайт. URL: https://urokok.com.ua/methodical-cabinet/1879-kozackiy-kvest-propala-bulava-dlya-5-11-klasiv.html (дата звернення 23.09.2021).
  9. Цікава справа. Блог учителя трудового навчання Вакули А. Г. веб-сайт. URL: https://allavakula.blogspot.com/p/information-about-blog.html             
  10. Юцевич Ю. Є. Музика. Словник-довідник. Тернопіль: Навчальна книга Богдан, 2003. 352 с., 77 нотн. прикладів.
  11. 9 життів Івана Сірка. Артефакт. веб-сайт. URL: https://artefact.org.ua/history/9-zhittiv-ivana-sirka.html (дата звернення 23.09.2021).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пекар Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
616
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку