Історія України програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5 клас (адаптована) для інклюзивного навчання учня 5 класу .Складено відповідно до модельної навчальної програм

Про матеріал
ІРозробила програму з історії для загальноосвітніх навчальних закладів 5 клас (адаптована)для інклюзивного навчання для дітей з ООП. Програма.складена відповідно до модельної навчальної програми «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти(автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.).
Перегляд файлу

Історія України

 

програма для загальноосвітніх навчальних закладів

5 клас (адаптована)

для інклюзивного навчання учня 5 класу

 

.Складено відповідно до модельної навчальної програми «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти(автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.)

 

 

 

№п/п

Кількість годин

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Очікуванні результати навчально-пізнавальної діяльності

Оцінювання знань, що засвоїв учень

                                   ВСТУП . ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ

 

 

Людина – неповторна особистість.

Гідність людини 

Людина серед людей. СуспільствоЛюдські спільноти та їх розмаїття.

Самоідентифікація людиниІсторія як минуле людини і суспільства.

Історія – наука про минуле

суспільства.

Історичні дослідження

Історія України – частина

європейської та світової історії.

Історія мого краю 

Уміє: розповісти про унікальність і неповторність кожної людини, зв’язок людини і суспільства.  Поводиться з повагою до гідності інших осіб.   Пояснює термін «історія Розповідає, хто такі історики

Знає: як пояснити людина своєю діяльністю впливає на різні спільноти.  Пояснює, що таке гідність людини (з допомогою вчителя )Пояснює термін «історія» в різних значеннях, про що і про кого розповідає історія як наука. Розповідає, хто такі історики, що досліджують історія світу та України .

Розуміє: як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їхнього життя, станом суспільства  Розрізняє локальні, регіональні, національно-культурні спільноти, співвідносить себе з ними 

 

Розділ 1. . ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР

.

 

Синхронність і послідовність подій в історії.

Хронологія.

Відлік історичного часу. 

Лінія часу. 

Основні періоди історії людства

 Людина у просторі життєдіяльності. Географічний та історичний простір.

Історичні події у просторі.

Взаємодія людини і природи. 

Історична мапа  Україна та її сусіди на  географічних та історичних картах. Локальна історія. Суверенна Україна та сусідні держави на карті світу та Європи.

Етнографічні регіони України.

Географічні назви в історії

Уміє:пояснити різницю між одиницями вимірювання історичного часу і, співвідносить їх (рік – століття –тисячоліття)

Знає і розуміє: як установити одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх часову віддаленість  одних від одних (у межах теми, з  допомогою вчителя)  Установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу  Розрізняє поняття «географічний» та «історичний» простори.  Розрізняє умовні позначки на географічній та історичній картах . Ідентифікує на різних картах кордони України та її сусідів, етнографічні регіони України

 

Розділ 2. ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА

 

 

Джерела інформації та їх види.

Первинні та вторинні історичні джерела. 

Писемні історичні джерела.

Речові історичні джерела.

Візуальні історичні пам’ятки. 

Мова,топоніміка, фольклор як джерела знань про минуле

Текст та медіатекст. 

Факти і судження. Достовірність джерел 

Способи нагромадження та пошуку інформації у минулому і сьогодні.    Книги в історії людства. Йоганн Гутенберг. Іван Федоров

Пошук та збереження історичних джерел.

Архіви, музеї, бібліотеки України та світу.

Пошукові інтернет-системи отримання інформації 

Уміє: Розрізняти джерела інформації за видами (матеріальні/нематеріальні, первинні/вторинні, текстово-візуальні тощо) . Учень вибирає правильну відповідь на рівні «так» чи «ні». Учень  двома –трьома простими реченнями може розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом.

Знає і розуміє: як пояснити і доцільно застосовути терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах Виокремлює основне і другорядне в тексті джерела  Наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні – топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо  Використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження 

 

 

Розділ 3. МАНДРІВКИ У МИНУЛЕ УКРАЇНИ

 

 

Історичні події і процеси. Причини, приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів.

Історичні постаті

Русь-Україна і Королівство

Руське. Княгиня Ольга.

Король Данило. Українське козацтво у військовий та мирний час 

 Українська революція (1917–1921). Михайло Грушевський.

Євген Петрушевич

 Голодомор в пам’ятниках України і світу

Україна у Другій світовій війні (1939–1945)

Утворення держави Україна.

Віхи становлення української державності  В’ячеслав Чорновіл

Історія мого краю: від минулого від минулогодо сьогодення    Історія моєї родини.

Уміє: Учень називати 2-3 події,дати, історичні постаті чи історико-географічні об’єкти. Учень називає  декілька подій,постатей,історико-географічних  об’єктів, вибирає правильну відповідь на рівні «так» чи «ні» .Учень двома –трьома простими реченнями може розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік і століття,має загальне уявлення про лічбу часу в історії,про історичну карту.

Знає і розуміє: Виявляє і розрізняє з допомогою вчителя на прикладах матеріалу теми причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів    Установлює одночасність, хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та процесів та їх віддаленість одних від одних, співвідносить подію, історичне явище і століття (у межах теми, з допомогою вчителя) 

 

Розділ 4. . ІСТОРІЯ НАВКОЛО НАС

 

 

Зміни в житті людини і суспільства. Чинники змін.

Зв’язок минулого і сьогодення

Господарство, підприємництво, гроші упродовж історії людства Освіта, наука і техніка у минулому й сьогоденні

Місто і село: від виникнення до сучасності

Дозвілля і спорт колись і тепер. 

Подорожі та міграції. Українці у світі

Доброчинність і волонтерство: Іісторія і сучасність.

Уміє:  називати 2-3 події,дати, історичні постаті чи історико-географічні об’єкти. Учень називає декілька подій, постатей, історико-географічних  об’єктів, вибирає правильну відповідь на рівні «так» чи «ні». Учень двома –трьома простими реченнями може розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом.

Знає і розуміє: Розрізняє природні, економічні, соціальні, технологічні та культурні зміни та наводить приклади їх впливу на життя людини і суспільства в минулому і теперішньому. Пояснює, як життя людини і суспільства залежить від природних змін, науково-технічних винаходів, соціальних обставин.    Виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів)  Послідовно викладає інформацію, будує виступ із дотриманням структури

 

Розділ 5  РОЗМАЇТТЯ УКРАЇНИ

 

 

Полікультурність: етнічне, релігійне, культурне та інше розмаїття в Україні та світі в минулому і сьогоденні.

Замки, фортеці, палаци України.

Релігії, храми України.

Історичні та природні заповідники 

Взаємодія культур у минулому і сьогоденні

  Зв’язок минулого, теперішнього   і майбутнього в житті людини та суспільства

Уміє: : учень називає 2-3 події,дати, історичні постаті чи історико-географічні об’єкти.Учень називає  декілька подій,постатей,історико-географічних  об’єктів, вибирає правильну відповідь на рівні «так» чи «ні». Учень двома –трьома простими реченнями може розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом

Знає і розуміє: розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані Порівнює однотипні  пам’ятки історії, природи та культури і пояснює їх значення  Послідовно викладає інформацію, будує виступ із дотриманням структури 

 Пояснює причини та наслідки розмаїття в сучасній Україні, аналізує культурне розмаїття України та світу  Висловлює власне ставлення про культурне розмаїття та його цінність для суспільства, виявляє зацікавленість переконаннями інших людей

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Буторіна Надія
Додано
14 липня 2022
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку