"Історія України в пам'ятках і пам'ятниках.Пам'ятки історії рідного краю"

Про матеріал
Розробка уроку для 5 класу за підручником "Вступ до історії та громадянської освіти" авторів І.Щупака,О. Бурлаки та ін.
Перегляд файлу

      Тема.Історія України в пам’ятках і пам’ятниках.               

                 Пам’ятки історії рідного краю.

Мета: ознайомити учнів з поняттями «історичні пам’ятки»і «пам’ятники»;з’ясувати роль та значення пам’яток та пам’ятників для історії людства;формувати розуміння відмінності між поняттями;розвивати навички роботи в малих групах,вміння висловлювати власну думку;виховувати інтерес до історичного минулого свого народу,культурних пам’яток та пам’ятників.

Тип уроку:комбінований

                                       Хід уроку

l Організаційний момент

ll Актуалізація опорних знань

а)Вступне слово вчителя

б)перевірка домашнього завдання з використанням гри «Кіт у мішку»

(двоє учнів по черзі витягують з мішечка запитання та відповідають на нього -12 запитань):

1)Що таке історія?(наука про минуле)

2)Звідки можна дізнатися про минуле?(з розповідей,книжок і т.д.)

3)Що відноситься до усних історичних джерел?(міфи,легенди)

4)Як називається інформація ,яку ми дізнаємося від людей,які пережили певні події?(спогади ,свідчення)

5)Як називається бесіда дослідника або кореспондента з людиною на певну тему за чітким планом?(інтерв’ю)

6)Як називається спосіб дослідження  минулого через запис і вивчення спогадів його свідків?(усна історія)

7)Уявлення певної спільноти про свою історію,взаємини з іншими спільнотами?(історична пам’ять)

8)Як в історії називають людину,яка відома нам своїми досягненнями?(історична постать або діяч)

9)Як називають сформоване в суспільстві ставлення до історії свого народу,традиції вшанування героїв?(культура пам’яті)

10)Чи повинні ми шанувати «своїх героїв»?

11)Чому в історії важливими є цінності людського життя?

12)Чому потрібно вивчати історію України та її минуле?

(оцінювання учнів )

lll Мотивація навчальної діяльності

а)оголошення теми,мети та завдання уроку;

б)розподіл учнів на групи

(перед вами два фото,ваше завдання обрати те,яке подобається та сісти з тими,хто також обрав це фото.Так утворюється дві групи).Виконайте дослідження зображень історичного колажу «Історія України в пам’ятках».(стор.116)

1. Уважно розгляньте ілюстрації історичного колажу і підписи до

них. Визначте, на яких із них зображено пам’ятники, а на яких історичні пам’ятки.

2. З’ясуйте, яким подіям, історичним діячам і діячкам присвячені ці пам’ятки та пам’ятники?

3. Визначте, які серед цих пам’ятників є скульптурною групою,

бюстом, статуєю, обеліском.

4. Визначте час створення історичних пам’яток і які особливості

життя суспільства вони ілюструють.

5. Поміркуйте, що можна назвати справжніми «свідками» історії: історичні  пам’ятки чи пам’ятники?

6. Висловіть позицію щодо питання: чому потрібно охороняти

пам’ятки і пам’ятники. Хто, на вашу думку, має оберігати пам’ятки і пам’ятники?

 Яка роль в збереженні пам’яток і пам’ятників держави, спільноти, окремої людини?

(на виконання завдання 10 хв.,група обирає доповідача,який озвучує відповіді)( Руханка )

в)Наступне завдання потрібно виконати  за допомогою додаткових джерел інформації .Дізнайтеся,які об’єкти в Україні належать до списку

Світової спадщини ЮНЕСКО. Для виконання завдання можна скористатися віртуальною Гуґл-картою

https://cutt.ly/6Oj4DRQ

г)вчитель підсумовує відповіді учнів

lV Систематизація знань

Гра «Хто швидше?»

Групи отримують фото та ілюстрації ,які потрібно поділити на пам’ятки та пам’ятники(завдання потрібно виконати правильно та швидко)

V Підсумки уроку

Рефлексія

Метод «Чомучки»(до засвоєного матеріалу учні формулюють запитання )

Vll Додому:опрацювати параграф 20.

 

 

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
1023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку