Тема.Історія України в пам’ятках і пам’ятниках.
Пам’ятки історії рідного краю.
Мета: ознайомити учнів з поняттями «історичні пам’ятки»і «пам’ятники»;з’ясувати роль та значення пам’яток та пам’ятників для історії людства;формувати розуміння відмінності між поняттями;розвивати навички роботи в малих групах,вміння висловлювати власну думку;виховувати інтерес до історичного минулого свого народу,культурних пам’яток та пам’ятників.
Тип уроку:комбінований
Хід уроку
l Організаційний момент
ll Актуалізація опорних знань
а)Вступне слово вчителя
б)перевірка домашнього завдання з використанням гри «Кіт у мішку»
(двоє учнів по черзі витягують з мішечка запитання та відповідають на нього -12 запитань):
1)Що таке історія?(наука про минуле)
2)Звідки можна дізнатися про минуле?(з розповідей,книжок і т.д.)
3)Що відноситься до усних історичних джерел?(міфи,легенди)
4)Як називається інформація ,яку ми дізнаємося від людей,які пережили певні події?(спогади ,свідчення)
5)Як називається бесіда дослідника або кореспондента з людиною на певну тему за чітким планом?(інтерв’ю)
6)Як називається спосіб дослідження минулого через запис і вивчення спогадів його свідків?(усна історія)
7)Уявлення певної спільноти про свою історію,взаємини з іншими спільнотами?(історична пам’ять)
8)Як в історії називають людину,яка відома нам своїми досягненнями?(історична постать або діяч)
9)Як називають сформоване в суспільстві ставлення до історії свого народу,традиції вшанування героїв?(культура пам’яті)
10)Чи повинні ми шанувати «своїх героїв»?
11)Чому в історії важливими є цінності людського життя?
12)Чому потрібно вивчати історію України та її минуле?
(оцінювання учнів )
lll Мотивація навчальної діяльності
а)оголошення теми,мети та завдання уроку;
б)розподіл учнів на групи
(перед вами два фото,ваше завдання обрати те,яке подобається та сісти з тими,хто також обрав це фото.Так утворюється дві групи).Виконайте дослідження зображень історичного колажу «Історія України в пам’ятках».(стор.116)
1. Уважно розгляньте ілюстрації історичного колажу і підписи до
них. Визначте, на яких із них зображено пам’ятники, а на яких історичні пам’ятки.
2. З’ясуйте, яким подіям, історичним діячам і діячкам присвячені ці пам’ятки та пам’ятники?
3. Визначте, які серед цих пам’ятників є скульптурною групою,
бюстом, статуєю, обеліском.
4. Визначте час створення історичних пам’яток і які особливості
життя суспільства вони ілюструють.
5. Поміркуйте, що можна назвати справжніми «свідками» історії: історичні пам’ятки чи пам’ятники?
6. Висловіть позицію щодо питання: чому потрібно охороняти
пам’ятки і пам’ятники. Хто, на вашу думку, має оберігати пам’ятки і пам’ятники?
Яка роль в збереженні пам’яток і пам’ятників держави, спільноти, окремої людини?
(на виконання завдання 10 хв.,група обирає доповідача,який озвучує відповіді)( Руханка )
в)Наступне завдання потрібно виконати за допомогою додаткових джерел інформації .Дізнайтеся,які об’єкти в Україні належать до списку
Світової спадщини ЮНЕСКО. Для виконання завдання можна скористатися віртуальною Гуґл-картою
г)вчитель підсумовує відповіді учнів
lV Систематизація знань
Гра «Хто швидше?»
Групи отримують фото та ілюстрації ,які потрібно поділити на пам’ятки та пам’ятники(завдання потрібно виконати правильно та швидко)
V Підсумки уроку
Рефлексія
Метод «Чомучки»(до засвоєного матеріалу учні формулюють запитання )
Vll Додому:опрацювати параграф 20.