Як досліджують історичні події та життя історичних діячів
Презентаціяпризначена дляознайомлення учнів із історичними подіями, явищами, процесами та історичними постатями
Як досліджують історичні події та життя історичних діячів
Номер слайду 2
Природні явища. Суспільні явища
Номер слайду 3
Історичною подією називають те, що відбулося з людьми в минулому, у певний час, у певному місці, за участі конкретних людей (подорож, відкриття, битва тощо).
Номер слайду 4
відкриття. Америки Колумбом (1492)Що?Де?Коли?Хто?
Номер слайду 5
Історичне явище — це сукупність подій, що повторюються у певній послідовності і мають спільні ознаки.
Номер слайду 6
Історичний процес — це послідовність взаємопов’язаних історичних подій і явищ, у яких відбилася діяльність багатьох поколінь людей.
Номер слайду 7
Історичний процесІсторичне явищеІсторична подіяІсторична подіяІсторична подія
Номер слайду 8
На які запитання мають шукати відповіді історики, досліджуючи історичну подію? Складіть перелік таких запитань. Поміркуйте
Номер слайду 9
Розгляньте схему
Номер слайду 10
Каравела У XV ст. в Європі активно розвивалася морська торгівля, тож у мореплавців і купців зростав попит на маневрені, швидкісні кораблі. У цей час одним із найбільш популярних кораблів стала каравела. Завдяки особливій системі вітрил спростилося управління судном, яке до того ж могло рухатися проти вітру. Правильному курсу каравел сприяли нові карти, удосконалені компаси і астролябії — пристрої для орієнтування у відкритому морі. Легка каравела давала змогу відкривати нові землі. Розповіді про такі судна швидко поширювалися завдяки нещодавно винайденому книгодрукуванню і сприяли розвитку історії, географії, етнографії, літератури і мистецтва
Номер слайду 11
Хто зображений на світлинах?Що їх об'єднує?
Номер слайду 12
Людей, чиї здобутки залишили яскравий слід у минулому і чиє життя видається цікавим нині, називають історичними діячами, або історичними постатямиІсторичний діяч/діячка
Номер слайду 13
Досліджуючи історичну постать, послідовно відповідай на запитання: 1) Про кого йдеться? 2) Коли і в якій країні жив історичний діяч/діячка? 3) Про які його/її риси характеру та погляди відомо?4) Із чим пов’язана основна діяльність цієї історичної особи? До яких історичних подій вона причетна? 5) Які вчинки і дії цієї особи стали тобі відомі? 6) Яким є твоє ставлення до цієї історичної особи?
Номер слайду 14
Напиши невеликий твір-роздум (5–6 речень) «Яку подію сьогодення я вважаю важливою і чому»?Прочитай у підручнику с. 72 - 78 Домашнє завдання