Істоти і неістоти. «Водогін-музикант». Марина та Сергій Дяченки.«Псяки-усміхаки…». Лариса Денисенко. Укр.мова2 клас. Данильціва В. М.14-02-22
Номер слайду 2
Читання і обговорення оповідання «Водогін-музикант»Робота з ілюстрацією. Розгляньте малюнок справа. Що на ньому зображено? Про що, на вашу думку, може йтися в оповіданні?Читання оповідання учителем. Чи справдились ваші припущення? Обговорення тексту-розповіді і його будови. Ви прослухали опис чи розповідь? Чому ви так думаєте? Пригадайте: у розповіді є зачин, основна частина і кінцівка. Що було спочатку? – зачин. Що трапилося потім, яка проблема виникла? – основна частина. Чим все скінчилося? – кінцівка. Прочитайте зачин. Про що ми з нього дізналися? Чи є в зачині опис? Знайдіть і прочитайте. Прочитайте наступні два абзаци в парах – по реченню одне одному. Чому музикант злякався? Як і хто його заспокоїв? Прочитайте останнє речення у парі -- дуетом. Потренуйтесь читати в одному темпі (змінюйте інтонацію – спокійно, захоплено, з обуренням). Знайдіть речення з оповідання, які могли би бути підписом до ілюстрації.(«Якось, коли музикант заграв на своїй трубі, водогінна труба заграла теж» або «Відтоді трубач і труба іноді грали дуетом») Що запитує хлопчик на малюнку? Як би ви відповіли на його запитання?Знайдіть в оповіданні іменники – назви істот; іменники – назви неістот.Істоти і неістоти. «Водогін-музикант». Марина та Сергій Дяченки.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Виконання завдань 8—12 підручника. Завдання 8 (в парі) – перед виконанням повторити, як на письмі оформляти питальні речення. Завдання 9 (самостійно), можна перевірити одне одного в парах. Завдання 10 – багатозначне слово – труба; пояснити значення, знайти речення про кожну з труб. Завдання 11 – споріднені слова: музикант, музику, музичну (без подробиць сказати, що іноді звуки в корені можуть змінюватися, але спільне значення залишається); трубач, труба. Завдання 12 – слово з двома коренями – водогін.
Номер слайду 5
Підготовка до правильного, свідомого і виразного читання. Розгляньте малюнки. Що зображено? Про що може йтися в тексті?Прочитайте заголовок. Поясніть значення кожного слова (завдання 1 підручника) ВІДЧАЙДУ́Х, а, чол. Про дуже хоробру, сміливу людину; протилежне боягуз. ЖАДНЮ́ГА, и, чол. і жін., зневажл. Жадібна, корислива, скупа людина. ВЕРЕДУ́Н, а, чол. Той, хто вередує. ВПЕРТЮ́Х, а, чол., розм. Уперта людина. Яких слів, на вашу думку, немає в словнику? Перевірте.(усміхаки, любляки). Чому ми їх розуміємо? (бо в них знайомий корінь, який передає значення; і ми знаємо схожі слова, напр., задавака, посіпака)«Псяки-усміхаки…». Лариса Денисенко
Номер слайду 6
Читання 1-го і 2-го абзаців тексту пошепки за вчителем. Подумати, який настрій треба передати. Читання тексту ланцюжком. Завдання 2 підручника – колективне обговорення.(У тексті найбільше питальних речень. Ці питання має поставити собі кожен, хто хоче завести собаку. Лариса Денисенко написала цей текст, щоб допомогти читачкам (і не тільки) зрозуміти свої бажання; а також повідомити, що мати собаку – це велика відповідальність).
Номер слайду 7
Поняття про однину і множину (без уживання термінів) Завдання 5, 6 підручника (самостійно з попереднім обговоренням). Вчимося переконувати і ставити себе на місце іншого. Завдання 4 підручника. Чому діти хочуть мати собаку?По черзі в парах діти виконують роль тата/мами, які не дозволяють дитині завести собаку, і дитини, яка їх переконує. Написання листа батькам. Завдання 1 зошита (с. 18) Прочитати поради. Керуючись порадами, скласти лист усно; кілька відповідей прослухати, обговорити. Записати листи.