Урок + Презентація "Майстри чарівного мережива"

Про матеріал
Формування ключових компетентностей в учнів засобами міжпредметної інтеграції. Пропоную увазі колег інтегрований урок з позакласного читання, математики і "Я досліджую світ" у 2 класі.
Перегляд файлу

Тема. Майстри чарівного мережива.

Мета. Формувати в учнів предметні компетентності:

навчальну: формувати читацькі навички шляхом спеціальних вправ та в процесі роботи над текстом; уміння диференціювати ознаки доброго і лихого; закріпити уміння і навички додавати і віднімати двоцифрові числа, поглибити знання школярів про павуків;

розвивальну: розвивати мовлення, творчий підхід до поставленої проблеми;

виховну: сприяти вихованню в учнів інформаційної культури, інтерес до навчання, прагнення допомогти іншим.

 Формувати в учнів ключові компетентності:

  • вміння вчитися - організовувати своє робоче місце; орієнтуватися у часі та берегти його; планувати свої дії; доводити роботу до кінця;
  • громадянську компетентність - знання своїх прав і обов’язків;
  •  здоров’язбережувальну - дбайливе ставлення до свого здоров’я;
  • соціальну - продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими.

Обладнання: презентація, опорні таблиці, сюжетні малюнки, картки, геометричний матеріал.

Хід уроку

І. Організація класу.

Емоційне налаштування.

Закінчилася перерва, пролунав чаклун – дзвінок,

А тепер усі швиденько налаштуйтесь на урок.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Робота над загадкою. (Слайд)

А про кого піде мова на уроці ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Хто це сплів ажурні сіті

На густих зелених вітах?

Кажуть, майстер той без рук

Звичайнісінький ….. (павук).

- Пригадайте різдвяну історію Івана Малковича «Золотий павучок»

Яка роль павучка була у цьому творі?

Вправа «Обери позицію» (сигналізувати карткою ставлення до павуків в природі: корисні, шкідливі)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Повідомлення учнів. (Слайд)

Один із цікавих народних звичаїв — прикрашання осель підвісними декоративними конструкціями, які називають «павуками» і які є давнім зразком народного соломоплетіння. В чарівних конструкціях використано таку властивість соломи, як легкість. Зібрані з десятків, а то й сотень солом'яних трубочок, «павуки» майже невагомі. У багатьох слов'янських народів «павуки» стали традиційними новорічними та різдвяними прикрасами осель.

 Напередодні Різдва «павуків» підвішували до центрального сволока. Вони трималися на довгих волосинах із конячого хвоста і постійно крутилися, повертаючись в різні сторони і справляли враження живих істот.

 Павук, як виявилося, віддавна вважався бажаним в людській оселі, бо саме павуки «заснували світ». За повір'ям, той, хто вб'є павука — накличе на себе лихо.

2. Слово вчителя. (Слайд)

- Сьогодні ми більше дізнаємось про найчисельнішу армію серед павукоподібних – павуків. На земній кулі їх близько 20 тис. видів. Павуків легко відрізнити від інших комах, жучків. У павуків немає вусиків і є 4 пари ніг. Очей у павука 8. Вони розташовані на голові у два ряди. Для павуків характерна наявність на черевці павутинних залоз, які виділяють тонкі міцні нитки – павутинки.

ІV. Розвиток математичних знань. (Слайд)

Мовою математики ми більше дізнаємося про різновиди павучків

Робота в групах

А

Н

Л

Б

Я

С

Р

К

І

Р

Х

О

Е

С

Т

И

В

К

60

58

39

29

27

20

19

45

28

19

20

27

28

29

39

45

58

60

2 * 4 + 12 =

 

 

2 * 4 + 12 =

 

 

2 * 6 + 7 =

 

 

2 * 6 + 7 =

 

 

2 * 9 + 10 =

 

 

2 * 9 + 10 =

 

 

2 * 7 + 15 =

 

 

2 * 7 + 15 =

 

 

3 * 3 + 30 =

 

 

3 * 3 + 30 =

 

 

3 * 5 + 12 =

 

 

3 * 5 + 12 =

 

 

3 * 4 + 46 =

 

 

3 * 4 + 46 =

 

 

3 * 7 + 24 =

 

 

3 * 7 + 24 =

 

 

3 * 2 + 54 =

 

 

3 * 2 + 54 =

 

 

Обчислити вирази і розшифрувати закодоване слово (хрестовик, сріблянка, тарантула, косарик, тегенарія). Представник з кожної групи презентує інформацію.

Павук – хрестовик

Назвали цього павука хрестовиком за малюнок на спині, схожий на хрест. Вдень павуки ховаються під листками, в укриттях, або сидять на павутинні, яке плетуть для полювання. Павутиння липке і до нього приклеюються комарі, мухи.

 Павук – хрестовик плете кругову павутину. Спочатку він натягує нитки, які утворюють основу, а потім починає натягувати нитки, які промінням розходяться від середини. А коли закінчить цю роботу, то починає заповнювати середину у вигляді кругової спіралі

Павук – сріблянка

 Це єдиний по справжньому водяний павук. Він першим винайшов водолазний дзвін, наповнений повітрям.

 Черевце у павука – сріблянки вкрите ніжними світло – сірими волосками, на яких утримується повітря, тому у воді павучок блищить, наче срібний. Повітря потрібне павучку для дихання. Під водою він влаштовує своє житло – дзвін із павутиння, який наповнює повітрям. Полює на комах, поїдає їх у дзвоні. Там відкладає яйця, там і зимує. Павук - сріблянка може перебувати під водою 2 години.

Павук тарантула

 Це бродячі павуки - мисливці. Вони – найбільші павуки нашої місцевості, завдовжки 3 см. Живуть тарантули у вертикальних глибоких нірках, які вистилають павутинням. Вночі павук виходить з нірки і чекає здобич біля входу, а вдень – недалеко від нірки.

 Самка тарантула носить під черевцем кокон з яйцями. Коли з нього виходять молоді павуки, вони продовжують триматись на самці, яка поступово скидає їх задніми лапами. Молоді павучки спочатку живуть у природних укриттях, а потім риють нірки. Укус тарантула болісний, але не є загрозою для здоров’я і життя людини.

Павук – косарик

 Це довгоногі павуки. Тулуб у них маленький і дуже довгі ноги. Їх можна зустріти на паркані, на стовбурах дерев, на стіні, на луках, де вони сидять у характерній позі з плоско розкиданими ногами.

 Таку назву косарик отримав тому, що часто зустрічається на луках, де косять сіно, і ще через те, що ноги у нього легко відриваються, якщо хтось його хапає, а відірвана нога довго скорочується, наче коса косить сіно. Косарики живляться комахами, це корисні тваринки.

Павук тегенарія

 Цей павук живе в помешканні людей, плете павутину, що має трикутну форму, в кутку під стелею. Ззаду, в самому кутку, павутинна сітка звужується і має вигляд лійки. Там і ховається павук.

 Це цікаво! По поведінці будинкового павука визначають, яка буде погода. Якщо він сидить в центрі павутини і не виходить – поллє дощ. Якщо павук вийшов з гнізда і споруджує нові мережі – буде ясно.

 Крім мух і плодових мушок (дрозофіл) ці павуки, як і всі хижі павукоподібні, можуть поїдати будь-який відповідний за розміром живий корм, наприклад, личинок і червців. Вважається, що будинковий павук корисний, тому що знищує шкідливих комах, включаючи кімнатних мух.

Про пригоду одного павучка ми дізнаємося із казки.

V. Сприйняття нового матеріалу.

1. Робота з деформованим прислів’ям (Слайд)

Вітерець прилітав, всі слова порозкидав.

Тож мерщій, часу не гаймо – швидше приказку читаймо.

(Казки маленькі, а розуму в них багато).

- Як ви розумієте зміст прислів’я?

Сьогодні ми будемо спостерігати чи справді це так?

2. Робота над скоромовками (Слайд)

Щоб чітко звуки вимовляти

Скоромовки треба нам згадати. (За годинником)

3. Ознайомлення з казкою «Ведмідь і павук» (Слайд) 

- Прочитайте назву казки, знайдіть хто автор?

4. Словникова робота (Слайд)

Барліг – лігво ведмедя;

бурмотітиговорити нечітко, нерозбірливо;

благати -просити;

гущавина - місце, де дерева і кущі ростуть дуже густо;

бурмило - жартівлива назва ведмедя

5. Читання казки вчителем, дощиком, мовчки

6.Тестування (Взаємоперевірка в парах) (Слайд)

Фізкультхвилинка

Плів павутинку павучок —

І заболів йому бочок.

Встанем разом на хвилинку 

Й проведем фізкультхвилинку.

Руки вгору, руки вниз.

Вліво, вправо повернись.

Сіли - встали, сіли - встали,

Кошенята заплигали,

У долоньки заплескал

І за парти посідали.

7. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

  • Що хотів зробити ведмідь з павуком?
  • З яким проханням звернувся павучок до ведмедя?
  • Що згодом трапилося з ведмедем?
  • Хто врятував його?
  • Як маленький павучок врятував ведмедя?
  • Чи змінилось ставлення ведмедя до павучка?
  • Знайти слова в казці, які є головною думкою.(«Старе добро не забувається»)
  • Чому вчить нас ця казка?

VІ. Практична робота. (Слайд)

(Виготовлення павучка з паперу та ниток за зразком).

Павуки відіграють у нашому житті позитивну роль, знищуючи в значних кількостях комах, комарів, шкідників сільськогосподарських та лісових насаджень. А павуками живляться багато дрібних ссавців, птахів, ящірки, жаби.

VІІ. Підсумок уроку. (Слайд)

1. Вправа «Мікрофон»

- Що ви нового дізналися із життя павуків?

Розповідаючи сьогодні вам про павуків, я хотіла, щоб ви змінили свою думку про цих тваринок. Нехай вони не дуже привабливі на вигляд, але відважні і цікаві істоти. Вчені підрахували, що за день павук може спіймати за вдалого полювання кілька сотень комах, і майже половина серед них – мухи.

2. Вправа «Займи позицію»

-Чи змінилася ваша думка про павучків? Якщо ви вважаєте, що павучки корисні, то засвітіть зелений «світлофор», а якщо шкідливі – червоний. 

VІІІ. Домашнє завдання. (Слайд)

Скласти казкову пригоду про свого павучка, якого зробили на уроці. 

 

docx
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку