IT-WORKSHOP “Використання інтернет-сервісів для візуалізації навчальної інформації”

Про матеріал
Заняття 2. «Створення ребусів та кросвордів» Мета: Пізнавальна: · ознайомити вчителів з інтернет-сервісами для візуалізації навчальної інформації та їх застосуванням на уроках; Розвивальна: · навчити створювати кросворди та ребуси; · навчити вільно користуватися інтернет-сервісами для підготовки матеріалів до уроків; - підвищувати професійний рівень педагогів; - розвивати творчий потенціал вчителів. Організаційна: · налагодити спілкування з метою обміну досвідом між вчителями через мережу Інтернет; · поставити подальші цілі роботи для вчителів з ІКТ.
Перегляд файлу

IT-WORKSHOP “Використання інтернет-сервісів для візуалізації  навчальної інформації”

 

«Метою візуалізації є не картинки, а проникнення в суть»

Бен Шнайдерман, 1999 р.

Заняття 2. «Створення ребусів та кросвордів»

Мета:

Пізнавальна:

·       ознайомити  вчителів  з інтернет-сервісами для візуалізації  навчальної інформації  та  їх  застосуванням  на  уроках;

Розвивальна:

·       навчити створювати кросворди та ребуси;

·       навчити  вільно  користуватися інтернет-сервісами для  підготовки  матеріалів  до  уроків;

  •    підвищувати професійний рівень педагогів;
  •    розвивати творчий потенціал вчителів.

Організаційна:

·        налагодити  спілкування  з  метою  обміну  досвідом  між  вчителями  через  мережу  Інтернет;

·        поставити  подальші  цілі  роботи  для  вчителів  з  ІКТ.

 

ПЛАН  СЕМІНАРУ:

  1. Вступна частина. Повідомлення теми, мети, завдань заняття.
  • Вправа «Хмара очікувань». Воронцова А.С.;
  •  Обговорення метафори „Щоб вітрильник йшов вперед, необхідний не лише сильний вітер, а й підняте вітрило”. Воронцова А.С.

 

  1. Повторне знайомство. Воронцова А.С.

 

  1.  Інформаційне повідомлення «Використання Інтернет-сервісів в  професійній  діяльності  вчителя. Створення кросвордів».

(Теоретична  +  практична  частина).

  • Теоретична  частина: Доповідь: Зима М.О.
  •  Практична  частина:  створення кросворду

 

  1. Інформаційне повідомлення «Використання Інтернет-сервісів в  професійній  діяльності  вчителя. Створення ребусів».

      (Теоретична  + практична  частина):

  • Теоретична  частина:  Доповідь: Зима М.О.
  • Практична  частина:  створення ребусу

 

  1. Підсумки  семінару:

·        Обговорення результатів  семінару

·        Творче завдання для вчителів.

  1. Рефлексія

 

Повідомлення теми, мети, завдань заняття.

-         Для нашої роботи потрібно визначити мету нашого заняття, тобто чітко окреслити  очікуваний результат. Це дуже важливо.

-         Одну людину попросили піднятою вгору рукою дотягтися до мітки на стіні, вище якої вона не в змозі дістати. Дотягнулася.  Потім зробили позначку й поставили нове завдання: їй запропонували дістати паличку, розміщену дещо вище від поставленої мітки. Через деякий час людина зробила і це. Потім мету було ще змінено: цього разу було поставлено завдання повісити паличкою капелюха ще вище, але й з цим завданням людина впоралася.

-         Ця проста фізична вправа наочно демонструє ефект поставленої мети. Отже, мета  нашого заняття: навчитися створювати кросворди та ребуси, вчитися діяти та спілкуватися в колективі, підвищувати свій професійний рівень, розвивати свій творчий потенціал.

          Все життя перед собою треба ставити все нову і нову мету, і завдяки своїй праці і винахідливості ви обов’язково її досягнете.

 Вправа «Хмара очікувань»

- А тепер кожен з вас поставить перед собою мету. Подумайте і створіть «Хмару-тегів», яка буде містить у собі Ваші очікування від нашої зустрічі. https://tagul.com/create

- Таке завдання потрібне, щоб сконцентрувати увагу учасників на роботі, на темі заняття, заставити мислити, вишукувати свій словниковий запас, свої знання, творити, спрямовувати свою подальшу роботу в певне русло.

 Обговорення метафори „Щоб вітрильник йшов вперед, необхідний не лише сильний вітер, а й підняте вітрило

1.     Як ви розумієте даний вислів?

2.     Що він вам підказує?

- Щоб сьогоднішнє заняття було вдалим, ви повинні допомагати мені рухати наш вітрильник вперед. Я буду вітром, а ви вітрилом, якому дійсно цей вітер потрібен.

Повторне знайомство

- Пройшов деякий час після нашої останньої зустрічі, на якій ви представляли себе. А як би ви хотіли, щоб вас сприймали сьогодні? Всім пропоную на аркуші паперу схематично намалювати уявний герб, в якому буде розкрита особистість кожного (те, що останнім часом для вас було найголовніше, чим ви займалися найбільше).

Після завершення завдання кожен учасник представляється і по черзі розповідає про свій герб і пояснює, чому намалював його саме таким.

- Особисто я уявляю себе комп’ютером, тому що всі останні місяці проводила за ним весь свій вільний і невільний час. Постійно до чогось готувалася, вишукувала нову інформацію, друкувала і т. д.

- От ми з вами ще більше дізналися один про одного.

 

 

 

Інформаційне повідомлення «Використання Інтернет-сервісів в  професійній  діяльності  вчителя. Створення кросвордів».

Сьогодні педагоги стикаються з проблемою зниження рівня пізнавальної активності учнів на уроці, небажанням самостійно працювати та вчитися. Серед причин втрати інтересу учнів до навчання є безумовно одноманітність уроків, що призводить до шаблону при викладанні.

Творчий підхід до побудови уроку, його неповторність, насиченість різноманіттям прийомів, методів і форм можуть забезпечити ефективність навчального процесу. Тому використання комп’ютерних та друкованих навчальних кросвордів є актуальним у навчанні підростаючого покоління, розвитку їх інформаційно-технологічної культури та активізації пізнавальної діяльності.

Слово «кросворд» походить з англійської мови (cross-word) – задача-гра, в якій фігури з перехресними рядами клітин потрібно заповнити літерами, щоб по горизонталі і вертикалі виходив ряд певних слів.

Кросворди можна використовувати в навчальному процесі для запам’ятовування термінів і визначень, самостійної роботи учнів, як своєрідний метод (прийом) тематичного або підсумкового контролю знань учнів в ігровій формі. Великий інтерес в учнів викликає складання кросвордів та робота з ними за тематикою навчальних дисциплін, що вивчаються. Завдяки тому, що це досить поширена і улюблена багатьма форма дозвілля, то ігрова навчальна діяльність звільняє учнів від скутості. Даний вид роботи допомагає учням не тільки в цікавій формі перевірити і закріпити свої знання з навчальної дисципліни, але й розвиває світогляд учнів, підвищує його мотивацію, а також прививає інтерес до вивчення предмету. Практика показує, що завдання розгадати кросворд сприймається учнями позитивно і з готовністю до дії.

Ефективність використання в навчальному процесі кросвордів залежить від ряду вимог щодо їх складання, А. В. Коваленко визначає наступні:

  1.               Кросворди необхідно складати таким чином, щоб їх рішення не займало багато часу. Оптимальні розміри кросворду коливаються в межах 20-25 слів (в залежності від складності матеріалу, підготовки групи, етапу навчання);
  2.               Завдання необхідно формулювати однозначно, ясно і лаконічно. Важливо формулювати завдання таким чином, щоб їх характер був адекватний вже сформованим знанням, умінь і навичок учнів;
  3.               Доцільно поєднувати завдання різного ступеня складності. Наявність легких завдань дає шанс кожному учню досягти успіху в розв’язанні хоча б окремих частин кросворду (а успіх, як відомо, стимулює навчальну діяльність в цілому).

Організація навчальної діяльності учнів «на складання» кросвордів повинна починатись з осмислення теоретичних основ складання кросвордів, визначення вимог до грамотно складеного кросворду, методики розроблення кросворду та, наприклад, домашнього завдання скласти начальний кросворд (дидактична гра «Склади кросворд»).

Цікаві кросворди «навпаки» – коли учні складають (формулюють) питання до вже наперед заповнених кросвордів. Під час такої роботи вони навчаються аналізу, порівнянню, зіставленню. При доборі слів відбувається розумова оцінка “багажу” знань, які було набуто в попередній навчальній діяльності. Питання кросворду можуть носити не тільки інформаційний, але і проблемний зміст. Відповідно для цього учні систематизують раніше вивчений матеріал, осмислюють зміст проблеми, формулюють її зміст та способи вирішення.

Практична частина «Створення кросвордів»

Інформаційне повідомлення «Використання Інтернет-сервісів в  професійній  діяльності  вчителя. Створення ребусів».

Ребус – це загадка, в якій слова або фрази, що розгадуються, зображено у вигляді комбінації малюнків з літерами та іншими знаками. Саме слова ГРА і ЗАГАДКА мають найважливіше значення у визначенні ролі ребусів у навчальному процесі. Важко переоцінити роль гри, особливо, якщо дитина придумує її сама або в співпраці з друзями.

 

Розв’язування ребусів можна перетворити в захоплюючу навчальну гру – індивідуальну, групову, предметну, сюжетну, рольову тощо.

 

Ребуси використовуються для:

  • формулювання проблеми і створення проблемної ситуації;
  • введення нових понять;
  • перевірки глибини і міцності знань термінів;
  • закріплення, узагальнення і повторення матеріалу;
  • розвитку творчих здібностей учнів та пізнавальної активності.

Розв’язування ребусів є простим, зручним і ефективним способом перевірки і систематизації знань, умінь і навичок школярів, дозволяє в цікавій формі проводити повторення раніше вивченого матеріалу, розширення і поглиблення понятійного апарату через візуалізацію.

Практична частина «Створення ребусів»

Крок 1
Заходимо на сервіс за посиланням http://rebus1.com/

Крок 2

Вводимо необхідне нам слово.

Крок 3
Створюючи ребус для дітей, активуйте кружечок зі словом «детский», натиснувши на нього лівою кнопкою миші.

Крок 4
Потім натисніть кнопку «Створити ребус». Ваш ребус готов.

Крок 5
Якщо ребус, який ви отримали, вам не сподобався, можна сгенерувати інші варіанти ребуса, натиснувши кнопку «Іншій варіант ребуса».

Крок 6
Обираємо той ребус, який вам сподобався і робимо скріншот (клавиша «Print Screen"), т.я. на даному сервісі немає можливості збереження ребусу. Далі вставляємо зображення в текстовий або графічний  редактори та обрізаємо все зайве.

Підсумки  семінару:

·        Обговорення результатів  семінару

·        Творче завдання для вчителів.

Шановні колеги, сьогодні ви мали змогу отримати знання і навички, які можна використовувати у своїй професійній діяльності. Я маю надію, що Ви скористаєтесь ними в найближчому часі і продемонструєте нам Ваші наробки на наступній зустрічі. Це і є Ваше творче завдання.

 

Рефлексія

Давайте повернемося до ваших «Хмарок-очікувань» і проаналізуємо, чи справдилися ваші очікування, чи з’явилося над хмарками сонечко?

(коментарі вчителів)


 


 


 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Майстер-класи
Додано
8 жовтня 2020
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку