12 Мета: розкрити сюжетно-композиційні та жанрові особливості твору, визначити проблематику, схарактеризувати образи героїв, закріпити вивчене про сюжетні лінії. Розвивати навички ідейно-художнього аналізу твору, навчити мотивувати вчинки героїв, на матеріалі роману виховувати бути вольовими людьми, яскравими особистостями. Очікувані результати: уміти визначати проблеми, порушені у творі, розкривати сюжетно-композиційні та жанрові особливості роману, характеризувати образи героїв та художню майстерність твору. Я мушу працювати для української культури насамперед, і твори мусять бути національними не тільки за формою, а й за змістом. Я — український письменник.
Робота в групахІ група. Завдання: учимося розуміти авторський задум. Очікувані результати: дослідити історію створення роману. ІІ група. Завдання: пригодницький роман як джерело захопливихрозваг. Очікувані результати : визначити жанрову своєрідність твору. Довести, що роман «Тигролови» має ознаки пригодницького роману. Аргументувати свою відповідь.ІІІ група. Завдання: удосконалюємо вміння міркувати по - філософськи». Очікувані результати : визначити тему, ідею та композицію художнього твору, коло проблем,сюжетні лінії,напрям.15
Iсторiя написання. Задум виник під час перебування в таборі БАМЛАГу, коли, утікаючи з нього, блукав тайгою, переховувався в оселях мисливців-звіроловів, нащадків вихідців з України. Рік написання – 1943р. (за 14 днів). Побачив світ - 1944р. під назвою «Звіролови»1946р. – видано у вдосконаленому варіанті. Твір не є автобіографічним, але переживання «страшного державного злочинця», пригоди в тайзі належать І. Багряному.
Робота в групах І група. Завдання: учимося розуміти авторський задум. Очікувані результати : дослідити історію створення роману. ІІ група. Завдання: пригодницький роман як джерело захопливихрозваг. Очікувані результати : визначити жанрову своєрідність твору. Довести, що роман «Тигролови» має ознаки пригодницького роману. Аргументувати свою відповідь.ІІІ група. Завдання: удосконалюємо вміння міркувати філософськи». Очікувані результати : визначити тему та ідею художнього твору, коло проблем, сюжетні лінії,композицію, напрям.18
Робота в групах І група . Перший потяг.“ “ Ешелон смерті" - етапний ешелон ОДПУ-НКВС. Дракон. ІІ група . Другий потяг. "Тихоокеанський експрес номер один“за маршрутом"Нєгорєлоє -Владивосток". ІІІ група. Третій потяг.« «Владивосток — Москва- 97» — «експрес, який возить дрова й ліс». 19
Сім’я далекосхідних українців Сірків Старий Сірко – несхибний мисливець,справжній господар тайги. Його працьовита дружина, «в очіпку, рясній стародавній спідниці», охороняє затишок і тепло в хаті. Юна амазонка Наталка, «бистроока,мов горлиця», уціляє на полюванні не гірше за батька, а тайменя в річці ловить, як ніхто. Гриць – «густобровий, кремезний парубок», молодий,спритний мисливець, відданий чоловічій дружбі й родині.
Робота в групах І група. Завдання: бачимо текст із середини. Роль пейзажу в романі «Тигролови». Очікувані результати: знайти в тексті пейзажі, екзотичні панорами Сіхоте-Аліня, описи краєвидів на Зміїній та Голубих падях. ІІ група. Завдання: художня майстерність. Роль художньої деталі та тропів у романі. «Тигролови». Очікувані результати: визначити тропи, їхню роль у творі. ІІІ група. Завдання: скарбниця художніх засобів твору. Очікувані результати: визначити тропи, їхню роль у творі. З115