Іван Багряний. «Тигролови». Проблема свободи й боротьби за своє визволення в романі. Ідейно–художній аналіз твору. Актуальність для нашого часу.

Про матеріал
розкрити сюжетно-композиційні та жанрові особливості твору, визначити проблематику, схарактеризувати образи героїв, закріпити вивчене про сюжетні лінії. Розвивати навички ідейно-художнього аналізу твору, навчити мотивувати вчинки героїв, на матеріалі роману виховувати бути вольовими людьми, яскравими особистостями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Іван Багряний. «Тигролови». Проблема свободи й боротьби за своє визволення в романі. Ідейно–художній аналіз твору. Актуальність для нашого часу. Епіграф Ми є. Були. І будем Ми! І Вітчизна наша з нами. Іван Багряний

Номер слайду 2

12 Мета: розкрити сюжетно-композиційні та жанрові особливості твору, визначити проблематику, схарактеризувати образи героїв, закріпити вивчене про сюжетні лінії. Розвивати навички ідейно-художнього аналізу твору, навчити мотивувати вчинки героїв, на матеріалі роману виховувати бути вольовими людьми, яскравими особистостями. Очікувані результати: уміти визначати проблеми, порушені у творі, розкривати сюжетно-композиційні та жанрові особливості роману, характеризувати образи героїв та художню майстерність твору. Я мушу працювати для української культури насамперед, і твори мусять бути національними не тільки за формою, а й за змістом. Я — український письменник.

Номер слайду 3

13

Номер слайду 4

Зеле́ний Клин (інша назва — Зелена Україна) — українська колонія в південній частині Далекого Сходу, у нижній частині ріки. Амур і над Тихим океаном; площа близько 1 млн км².14

Номер слайду 5

Робота в групахІ група. Завдання: учимося розуміти авторський задум. Очікувані результати: дослідити історію створення роману. ІІ група. Завдання: пригодницький роман як джерело захопливихрозваг. Очікувані результати : визначити жанрову своєрідність твору. Довести, що роман «Тигролови» має ознаки пригодницького роману. Аргументувати свою відповідь.ІІІ група. Завдання: удосконалюємо вміння міркувати по - філософськи». Очікувані результати : визначити тему, ідею та композицію художнього твору, коло проблем,сюжетні лінії,напрям.15

Номер слайду 6

Iсторiя написання. Задум виник під час перебування в таборі БАМЛАГу, коли, утікаючи з нього, блукав тайгою, переховувався в оселях мисливців-звіроловів, нащадків вихідців з України. Рік написання – 1943р. (за 14 днів). Побачив світ - 1944р. під назвою «Звіролови»1946р. – видано у вдосконаленому варіанті. Твір не є автобіографічним, але переживання «страшного державного злочинця», пригоди в тайзі належать І. Багряному.

Номер слайду 7

Словникова робота.

Номер слайду 8

Робота в групах І група. Завдання: учимося розуміти авторський задум. Очікувані результати : дослідити історію створення роману. ІІ група. Завдання: пригодницький роман як джерело захопливихрозваг. Очікувані результати : визначити жанрову своєрідність твору. Довести, що роман «Тигролови» має ознаки пригодницького роману. Аргументувати свою відповідь.ІІІ група. Завдання: удосконалюємо вміння міркувати філософськи». Очікувані результати : визначити тему та ідею художнього твору, коло проблем, сюжетні лінії,композицію, напрям.18

Номер слайду 9

Робота в групах І група . Перший потяг.“ “ Ешелон смерті" - етапний ешелон ОДПУ-НКВС. Дракон. ІІ група . Другий потяг. "Тихоокеанський експрес номер один“за маршрутом"Нєгорєлоє -Владивосток". ІІІ група. Третій потяг.« «Владивосток — Москва- 97» — «експрес, який возить дрова й ліс». 19

Номер слайду 10

Герої твору110

Номер слайду 11

Головний герой роману – Григорій Многогрішний вважає, що “ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи.”Це нащадок гетьмана Дем'яна Многогрішного, першого політкаторжанина. Григорій Многогрішний увібрав у себе чимало багрянівських рис характеру.

Номер слайду 12

Родина старого Сірка врятувала й прийняла Григорія Многогрішного

Номер слайду 13

Сім’я далекосхідних українців Сірків Старий Сірко – несхибний мисливець,справжній господар тайги. Його працьовита дружина, «в очіпку, рясній стародавній спідниці», охороняє затишок і тепло в хаті. Юна амазонка Наталка, «бистроока,мов горлиця», уціляє на полюванні не гірше за батька, а тайменя в річці ловить, як ніхто. Гриць – «густобровий, кремезний парубок», молодий,спритний мисливець, відданий чоловічій дружбі й родині.

Номер слайду 14

МАЙОР МЕДВИНПолює на людей, залякує, катує та принижує непокірних. Нікому ще не вдавалося втекти від нього, але це зміг Многогрішний. «Ті очі з кривавими росинками на віях будуть стоятиме переді мною вічно…»

Номер слайду 15

Робота в групах І група. Завдання: бачимо текст із середини. Роль пейзажу в романі «Тигролови». Очікувані результати: знайти в тексті пейзажі, екзотичні панорами Сіхоте-Аліня, описи краєвидів на Зміїній та Голубих падях. ІІ група. Завдання: художня майстерність. Роль художньої деталі та тропів у романі. «Тигролови». Очікувані результати: визначити тропи, їхню роль у творі. ІІІ група. Завдання: скарбниця художніх засобів твору. Очікувані результати: визначити тропи, їхню роль у творі. З115

Номер слайду 16

«Тигролови» — український художній фільм режисера Ростислава Синька, знятий у 1994 році на кіностудії «Укртелефільм»

Номер слайду 17

Домашнє завдання117 Написати твір - роздум «Сміливі завжди мають щастя» (1,5сторінки). Виконати тести на платформі « На Урок».

pptx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
2173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку