Іван Франко. Казка «Фарбований Лис».

Про матеріал
Тема: Іван Франко. Казка «Фарбований Лис». Життєвий і творчий шлях Івана Франка. Зміст казки. Лицемірство,зазнайство й хвалькуватість у казці. Роль діалогів у розкритті характеру головного героя. Морально-етична проблематика твору. Мета: ознайомити учнів із цікавою сторінкою життя І.Я. Франка, розкрити зміст казки «Фарбований Лис», поглибити знання учнів про літературну казку; розвивати вміння висловлювати свою думку з приводу прочитаного, виразно читати і переказувати текст, визначати тему, основну думку, головних та другорядних персонажів твору; розвивати творчі здібності учнів; виховувати негативне ставлення до брехні, хвалькуватості, зазнайства.
Перегляд файлу

Клас: 5 клас

Тема: Іван Франко. Казка «Фарбований Лис». Життєвий і творчий шлях Івана Франка. Зміст казки. Лицемірство,зазнайство й хвалькуватість у казці. Роль діалогів у розкритті характеру головного героя. Морально-етична проблематика твору.

Мета: ознайомити учнів із цікавою сторінкою життя І.Я. Франка, розкрити зміст казки «Фарбований Лис», поглибити знання учнів про літературну казку; розвивати вміння висловлювати свою думку з приводу прочитаного, виразно читати і переказувати текст, визначати тему, основну думку, головних та другорядних персонажів твору; розвивати творчі здібності учнів;  виховувати негативне ставлення до брехні, хвалькуватості, зазнайства.

Обладнання: біографічне відео про Івана Франка, роздатковий матеріал (ребуси, пазли).

Тип уроку: комбінований

Методи і прийоми роботи: слова вчителя, бесіда, відео про Івана Франка, онлайн тест, «Вікторина».

Форма роботи: індивідуальна, групова, фронтальна

Хід уроку

  1.                    Організація класу

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

  1.               Перевірка домашнього завдання

«Мозковий штурм»

Перевіримо, як ви знаєте зміст казки.  Відновіть правильний порядок частин казки «Фарбований Лис»

  1.                   Лис Микита на торговищі
  2.                   У діжці з фарбою.
  3.                   «Сюрприз» у лісі.
  4.                   Микита проголошує себе царем.
  5.                   «Справедливе» царювання Лиса.
  6.                   Роковини царя.
  7.                   Несподіваний кінець володаря.
  1.           Актуалізація опорних знань

Давайте пригадаємо, що таке казка?

Які казки називаються народними?

Які казки називаються літературними?

  1.              Повідомлення теми і мети уроку

Дорогі діти, сьогодні ми з вами будемо  говорити про життєвий і творчий шлях Івана Франка. Ми з вами ознайомимося з його  казкою «Фарбований Лис»

  1.                  Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

Завдання 1. А зараз ми з вами дізнаємося про Івана Франка, і для цього переглянемо відео: https://www.youtube.com/watch?v=sYnxWgp3Um8

Завдання 2.Обговорення

Франко народився у с. Нагуєвичі

Франко навчався у гімназії Дрогобицькій

Батько був ковалем

Перша його поезія має назву "Моя пісня"

"Євгеній Онєгін" Пушкіна

Перша поетична збірка Франка "Балади і розкази"

Перший псевдонім Івана Франка Джеджалик

Скільки мов знав Франко 14

Завдання 3. Вікторина по казці «Фарбований Лис»

1. Як звали Лиса? (Микита)

2. Що пообіцяв вкрасти Лис з торговиці посеред білого дня? (Курку)

3. Кого злякався Лис на торговиці? (Псів)

4. Куди скочив Лис, ховаючись від погоні? (У діжу з фарбою)

5. У який колір пофарбувався Микита? (Синій)

6. Хто жив у домі, де стояла діжа з фарбою? (Маляр)

7. Чим підкріпився Лис Микита, доки дібрався додому? (Перепелиними яйцями)

8. Хто першим побачив пофарбованого Лиса? (Вовчик-Братик)

9. Що відчли звірі, коли побачили фарбованого Лиса? (Страх)

10.Хто, за словами Микити, виліпив його з небесної глини? (Святий Миколай)

11.Ким проголосив себе Микита? (Царем)

12.Як видав себе Лис Микита? (Завив по-лисячому)

Завдання 4. Усі учні отримують роздруковану табличку, та вчитель разом з учнями заповнюють її, обговорюючи казку.C:\Users\Professional\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\E110C768.tmp

Завдання 5. А зараз ми з вами обговоримо, які риси є у Лиса, і для цього нам потрібно розгадати ребус

 

1. Хитрий, 2. Гордий, 3. Товариський, 4. Зарозумілий, 5. Безпечний, 6. Впертий, 7. Красномовний

  1.        Закріплення знань, умінь і навичок

Онлайн тест https://wordwall.net/uk/resource/8977620/%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B0%D1%84%D0%B0%D1%80%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D0%BB%D0%B8%D1%81

  1.    Домашнє завдання

Вирізати та зложити пазли, обдумати до якої частини відноситься картинка.

 

docx
Додано
2 квітня
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку