Із досвіду роботи. Спілкування з дітьми засобами і методами гуманної педагогіки "Усмішка моя".

Про матеріал

Розмова з дітьми на тему "Усмішка моя", використовуючи засоби і методи гуманної педагогіки. Матеріал містить завдання для роботи в групах (розгляд ситуаціі, обговорення вислівів).

Перегляд файлу

 

Усмішка моя, де ти?

 

                              Усмішка існує тільки для інших. І якщо людина скаже, що може          

                            усміхатися самій собі, відповім: не може, бо в цей же самий час вона    усміхається самій собі як самому.

                                                                                                                   Шалва Амонашвілі

 

Учитель. Добрий день, дорогі діти! Я дарую вам посмішку. Щоран­ку ми усміхаємось новому дню з думкою про майбутнє. Усміхаємось одне одному добрими й дружніми усмішками. Усміхаємося урокові усмішкою радості, поступу і пізнання. Ми зрошуємо в собі усмішку волі, усмішку по­риву, усмішку подвигу, усмішку творчості.

Ми знаємо, що усмішки-це не прості дрібнички, які прикрашають похмурі сторони нашого щоденного побуту, вони - тіні нашого внутріш­нього світу.

Усмішки — це вічний зв'язок людей, їхня наснага і сила. Вони — наше биття серця на благо ближніх; на благо суспільства. Усмішка — кри­ла духу.

Отже, сьогодні я запрошую вас до розмови.І поговоримо ми — про...усмішку.

Для ефективної роботи  ми поділимося на групи. Для цього я запро­шую 4 учнів. Їх завдання знайти очима 4 товариша і запросити їх до спів­праці посмішкою. (Формуємо 4 групи)

Учитель Усмішка наснажує. Полум'я усмішки всемогутнє. Вона може спопелити посмішки пітьми, воскресити життя в людині. Які ж усмішки ми з вами зустрічаємо.

Це, наприклад, усмішка мужності, усмішка порятунку. Які ще усмішки, створені нашими добрими пориваннями?

(Робота в групах. Спікер презентує відповіді, вчитель записує на дошці.)

Усмішка Відданості.

Усмішка Допомоги.

Усмішка Творення.

Усмішка Єднання.

Усмішка Співробітництва і т.д.

Учитель. Усмішки ці прекрасні, величні, урочисті. Усмішки ці ся­ючі, в них найвища енергія сонця.

Поряд з нами люди добрі і не зовсім, а для того, щоб вони були ще добрішими, посміхніться їм. Усмішка творить добро, усмішка виховує. Пропоную вам ситуацію дляобговорення

Ситуація

Одного сонячного дня на пляжі гралися діти. Дівчинка будувала піщану вежу, а хлопчик підняв їй воду у іграшковому відрі.

У далині замаячила постать бабусь її сиве волосся розвівалося за вітром одяг був брудним та обшарпаним. Вона щось бурмотіла, піднімаючі з піску якісь предмети і перекладаючи їх у торбинку.

Батьки покликали дітей і веліли триматися подалі від дивної бабусі. Коли вона проходила повз них, раз у раз нагинаючись, аби щось підняти, стара усміхнулася родині, але ніхто не відповів їй.

Згодом через кілька днів вони дізналися, що ця низенька бабуся постійно підбирала з пляжу скалки скла, якими діти могли порізати собі ноги.

 (Обговорення в групах, відповідь на запитання: які почуття виникли у дітей після прослуханої ситуації?)

Учитель. Усмішка — це особлива мудрість. Опанувати нею значить не просто жити на землі, а жити по-особливому. Людина, яка відкрила в собі мудрість усмішки, йтиме в життя прямими шляхами, вузькими стеж­ками, у напрямку Вузьких Воріт.

Вам треба приклади?

Учень. Цим прикладом є життя Матері Терези. Вона прожила життя Божественної усмішки й сама стала Великою усмішкою, образом її мудрості. Вона залишила кожному з нас світло і силу своєї усмішки.

Учитель. Дійсно життєвий шлях Великої Жінки — це постійне служіння людям. Але не завжди поряд з нами добрі та чуйні люди. Філософи минулого намагалися нас застерегти від неправильних дій. Зараз ми спробуємо осмислити ці застереження.

(Робота в групах: обговорення висловів.)

1.  Будь-яка насмішка неминуче повернеться до нас.

2.  Кепкування подібне до побиття камінням.

3.  Усмішка рішучості — найкращий провідник.

4.  Сонце усмішки серед хмар дає веселці сяйво.

Учитель. Отже ми бачимо, що усмішки також бувають різними. Щира усмішка несе тільки благо, а нести іншим зло вона не вміє, не може і не буде. Ось деякі з цих сурогатів: удавана посмішка, фальшива посмішка, зловтішна посмішка, байдужа посмішка, а ви могли б назвати ось подібні сурогати? (Робота в групах, обговорення, запис на дошці.)

Приклади відповідей дітей:

Єхидна посмішка. Зрадницька посмішка. Лукава посмішка. Іронічна посмішка. Глузлива посмішка. Підла посмішка. Гордовита посмішка.

Учитель. Отже усмішка на вашому обличчі може багато що сказа­ти, про стан вашої душі, про ваш настрій та ваше ставлення до співроз­мовника. Тому усмішку ми можемо назвати справжньою зброєю і наше з вами завдання навчитися нею користуватися.

Рефлексія

Учитель. Що ж таке усмішка? Як вона перетворює ваше і моє, наше

особисте та громадське життя?

(Робота в групах, заслуховуються думки учнів.)

Учитель. На закінчення нашої бесіди мені хочеться побажати: по­сміхайтеся найдобрішою усмішкою, яка перетворить ваше життя і життя оточуючих на казку. І пам'ятайте всі, хто вас оточують мають потребу в ваших усмішках. Я дарую вам ось ці усмішки.

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
24 березня 2018
Переглядів
783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку