Презентація містить теоретичні аспекти освітньої технології - метод проектів. Матеріал може бути використаний для виступів на педраді, під час підготовки до атестації, при описі досвіду роботи.
Вихідні теоретичні позиції проектного навчання: принцип гуманізму; освітній процес будується за логікою діяльності, це підвищує мотивацію учнів у навчанні; індивідуальний темп роботи над проектом; комплексний підхід у розробці навчальних проектів; глибоке, усвідомлене засвоєння базових знань.
розкриття суті дослідження як форми пізнання (проблема, мета, гіпотеза, завдання, методи дослідження, уміння планувати проведення дослідження); організація зустрічі груп по обміну думками про хід роботи над проектом (при великих проектах). визначення критеріїв оцінки результатів роботи над проектом;
Основні вимоги до організації проектної технології: наявність значущої в дослідницькому, творчому плані проблеми (завдання); практична, теоретична, пізнавальна значущість прогнозованих результатів; самостійна (індивідуальна, групова) діяльність учнів; структурування змістовної частини проекту (із вказівкою поетапних результатів); використання дослідницьких методів: визначення проблеми досліджуваних завдань, що випливають із неї, висування гіпотези їхнього рішення, обговорення методів дослідження, оформлення кінцевих результатів, аналіз отриманих даних, підведення підсумків, корекція, висновки.
Інтелектуальні уміння критичного мислення Уміння предметної Галузі знань Сукупність відповідних компетентностей Ключові компетентності Комунікативні уміння Пошук інформації Осмислення Аналіз Синтез Оцінка Уміння сумісної діяльності Застосування ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ УМІННЯ, НЕОБХІДНІ ПРИ ВИКОРИСТАННІ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ
Критерії оцінювання виконаних проектів: аргументованість вибору теми, обґрунтування потреби, практична спрямованість проекту й значимість виконаної роботи; обсяг і повнота розробок, виконання прийнятих етапів проектування, самостійність, закінченість, підготовленість до сприйняття проекту іншими людьми, матеріальне втілення проекту; аргументованість пропонованих рішень, підходів, висновків; рівень творчості, оригінальність теми, підходів, знайдених рішень; якість пояснювальної записки: оформлення, відповідність стандартним вимогам, якість ескізів, схем, малюнків.
Оцінка захисту виконаного проекту: якість доповіді: композиція, повнота подання роботи, аргументованість, обсяг тезауруса, переконливість і переконаність; обсяг і глибина знань по темі, ерудиція; культура мовлення, використання наочних засобів, почуття часу, утримання уваги аудиторії; відповіді на питання: повнота, аргументованість, переконливість, дружелюбність; ділові й вольові якості доповідача: відповідальне ставлення, прагнення до досягнення високих результатів, готовність до дискусії, доброзичливість, контактність.