Контрольна робота
Із видимого пізнай невидиме
І варіант
І-ІІ рівні (6 балів)
1. За жанром спрямованість «Євшан-зілля» М. Вороного:
А) історична повість;
Б) ліро-епічний твір;
В) соціальне оповідання.
2. Висловлення з твору «…рідний степ – широкий, вільний» вважається наступним художнім засобом:
А) метафорою;
Б) алегорією;
В) епітетом.
3. Як звали корову з твору «Тореадори з Васюківки»?
А) Контрибуція;
Б) Манюня;
В) Калина.
4. Він був баштанник і не міг допустити, щоб кавун упав на землю й розбився:
А) дід Варава;
Б) батько Павлуші;
В) дід Салимон
Г) батько Яви.
5. Як звали вовка з твору В. Рутківського «Джури козака Швайки»?
А) Васильок;
Б) Барвінок;
В) Мак.
6. Джура – це ..?
А) зброєносець при козакові;
Б) шило;
В) татар.
Достатній рівень (3 бали)
7. Установіть відповідність між фразеологізмами, ужитими у творі, та їх значенням:
1. мов лизень зливав; А) заважати;
2. щелепа поповзла вниз; Б) зникнути;
3. стати як кістка в горлі; В) здивувався.
8. Схарактеризуйте образ Санька («Джури козака Швайки»).
Високий рівень (3 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
► Ідея любові до рідного народу, до батьківщини у творі М. Вороного
«Євшан-зілля».
► Поміркуй, яким буде майбутнє Яви й Павлуші. Склади невелику розповідь про це, зважаючи на вдачу хлопців.
► «Мої враження від книги «Джури козака Швайки»».
Контрольна робота
Із видимого пізнай невидиме
ІІ варіант
І-ІІ рівні (6 балів)
1. Що допомогло юнаку згадати про рідні половецькі степи «Євшан-зілля» М. Вороного:?
А) пісня половецька;
Б) умови хана;
В) відчуття пахощів євшан-зілля.
2. Легенда з Іпатіївського літопису була основою для написання твору:
А) «Джури козака Швайки»;
Б) «Євшан-зілля»;
В) «Тореадори з Васюківки».
3. Манюня з твору «Тореадори з Васюківки»– це?
А) корова;
Б) собака;
В) свиня;
Г) цап.
4. Ім’я свого друга Павлуша порівнював:
А) з маркою авто.
Б) з островом;
В) індійський чай;
Г) з уявою.
5. Як представився незнайомець з твору В. Рутківського «Джури козака Швайки»?
А) Пилип;
Б) Семен;
В) Грицько.
6. Як звали коня Швайки?
А) Вітрик;
Б) Скарб;
В) Барвінок.
Достатній рівень (3 бали)
7. Установіть відповідність між фразеологізмами, ужитими у творі, та їх значенням:
1. язики посали заплітатися; А) не зосереджувати погляд;
2. не навчився у сірка очей позичати; Б) тривожно;
3. на серці неспокійно; В) нерозбірливо говорити.
8. Схарактеризуйте образ Грицика («Джури козака Швайки»).
Високий рівень (3 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
► Щастя можна знайти тільки на рідній землі (за поемою М. Вороного «Євшан-зілля»).
► «Мої враження від книги «Джури козака Швайки»».
► Поміркуй, яким буде майбутнє Яви й Павлуші. Склади невелику розповідь про це, зважаючи на вдачу хлопців.