Каландерно - тематичне планування з основ медіаграмотності у 9 класі, Мета курсу — формування теоретичної бази знань учнів з основ медіа-
грамотності і практичних навичок ефективної та безпечної взаємодії з інфор-
мацією, отриманою з медіаджерел, у тому числі з урахуванням використання
засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній
практичній, зокрема навчально-пізнавальній, діяльності учнів та їхньому
міжособовому спілкуванні
Основи медіаграмотності (пропедевтичний курс)
9- Б клас
(35 годин- 1 год на тиждень)
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
|
Введення до курсу. Місце медіа та інформації у сучасному світі. Масмедіа, комунікація, журналістика, медіатекст. Поняття «медіаосвіти» і «медіаграмотності». |
|
|
Тема 1. Різновиди та історичний розвиток медіа Преса, фото, реклама. |
|
|
Радіо, кіно, телебачення. |
|
|
Інтернет, мобільний зв'язок. Свобода мас-медіа як важливий показник демократичності суспільства. |
|
|
Тема 2. Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа Об’єктивність медіа. Факт та судження. Замовні матеріали(«джинса»). Цензура. |
|
|
Журналістські стандарти. Інформаційна війна та пропаганда у медіапросторі. Типи та методи пропаганди. «Мова ненависті» |
|
|
Маніпуляції в медіа та пропаганда. Фейк як один з механізмів інформаційної маніпуляції. Практична робота «Виявлення фейків у засобах сучасних медіа». |
|
|
Тема 3. Друковані медіа Поняття «преса». Жанрова палітра у пресі: інформаційні, аналітичні та художньо-публіцистичні жанри. Структура сучасної газети. |
|
|
Маніпулятивні можливості преси. Медіарепрезентація |
|
|
Практична робота «Аналіз газет за жанровим наповненням» |
|
|
Тема 4. Кіно і телебачення. Фотографія як переддень кіно. Історія розвитку кіно. Види та жанри кінопродукції. |
|
|
Мова кіно. Анімація як особливий вид кіно. |
|
|
Професії пов’язані з кінематографом. Видатні режисери сучасності: Україна, світ. |
|
|
Склад знімальної групи. Основні етапи створення фільму Сучасні телевізійні жанри. |
|
|
Новини на телебаченні. Професії, пов’язані з телебаченням: журналіст, оператор, режисер. |
|
|
Практична робота «Написання літературного сценарію» |
|
|
Практична робота «Створення презентації про улюблений фільм» |
|
|
Тема 5. Інтернет і мобільний контент Засоби комунікації у мережі Інтернет: соціальні мережі, форуми, чати. Історія, вплив, аналіз позитивних та негативних факторів використання. |
|
|
Поняття блогу та блогової журналістики (публіцистики). Онлайн-журналістика. |
|
|
Безпека та етика поведінки у мережі Інтернет. |
|
|
Специфічна мова інтернет- середовища. |
|
|
Практична робота «Новітній мультимедійний засіб інтернет: за і проти (пошук та представлення аргументів)» |
|
|
Тема 6. Реклама Історія та роль реклами у сучасному суспільстві. |
|
|
Види та форми реклами. Специфічні види реклами. Психологічні маніпуляції у рекламних зразках. |
|
|
Практична робота «Створення власного рекламного продукту» |
|
|
Тема 7. Радіо і музика Історія радіо. Радіо як мас-медіа. Формати радіо. Основні формати радіо в Україні. Онлайн радіо. |
|
|
Відеокліп як засіб візуалізації музичного твору. |
|
|
Практична робота «Яку музику слухають сучасні підлітки» (або «Вплив музики на психічний та емоційний стан людини»). Створення анкети і проведення опитування в школі. |
|
|
Тема 8. Комп’ютерні та відеоігри. Історія створення. Комп’ютерні і відеоігри як окремий вид мистецтва, як нове медіасередовище. |
|
|
Класифікація і жанри комп’ютерних і відеоігор. Драматургія відеоігр. Опііпе-ігри. Комп’ютерна залежність |
|
|
Практична робота «Презентація улюбленої комп’ютерної гри: плюси і мінуси» |
|
|
Тема 9. Аналіз медіатексту Критичний аналіз медіа текстів - основа медіаграмотності. |
|
|
Складові аналізу медіатексту: «категорія», «агентство», «технології», «мова», «аудиторія», «репрезентація». |
|
|
Практична робота «Створення плану аналізу медіа тексту та аналіз медіа тексту за вибором» |
|
|
Узагальнення до курсу. Тематичне оцінювання |
|