11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Каландерно - тематичне планування з основ медіаграмотності у 9 класі

Про матеріал

Каландерно - тематичне планування з основ медіаграмотності у 9 класі, Мета курсу — формування теоретичної бази знань учнів з основ медіа-

грамотності і практичних навичок ефективної та безпечної взаємодії з інфор-

мацією, отриманою з медіаджерел, у тому числі з урахуванням використання

засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній

практичній, зокрема навчально-пізнавальній, діяльності учнів та їхньому

міжособовому спілкуванні

Перегляд файлу

Основи медіаграмотності (пропедевтичний курс)

9- Б клас

(35 годин- 1 год на тиждень)

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Дата

  1.  

Введення до курсу. Місце медіа та інформації у сучасному світі. Масмедіа, комунікація, журналістика, медіатекст. Поняття «медіаосвіти» і «медіаграмотності».

 

  1.  

Тема 1. Різновиди та історичний розвиток медіа

Преса, фото, реклама.

 

  1.  

Радіо, кіно, телебачення.

 

  1.  

Інтернет, мобільний зв'язок. Свобода мас-медіа як важливий показник демократичності суспільства.

 

  1.  

Тема 2. Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа

Об’єктивність медіа. Факт та судження. Замовні матеріали(«джинса»). Цензура.

 

  1.  

Журналістські стандарти. Інформаційна війна та пропаганда у медіапросторі. Типи та методи пропаганди. «Мова ненависті»

 

  1.  

Маніпуляції в медіа та пропаганда.

Фейк як один з механізмів інформаційної маніпуляції.

Практична робота «Виявлення фейків у засобах сучасних медіа».

 

  1.  

Тема 3. Друковані медіа

Поняття «преса». Жанрова палітра у пресі: інформаційні, аналітичні та художньо-публіцистичні жанри. Структура сучасної газети.

 

  1.  

Маніпулятивні можливості преси. Медіарепрезентація

 

  1.  

Практична робота «Аналіз газет за жанровим наповненням»

 

  1.  

Тема 4. Кіно і телебачення.

Фотографія як переддень кіно. Історія розвитку кіно. Види та жанри кінопродукції.

 

  1.  

Мова кіно. Анімація як особливий вид кіно.

 

  1.  

Професії пов’язані з кінематографом. Видатні режисери сучасності: Україна, світ.

 

  1.  

Склад знімальної групи. Основні етапи створення фільму Сучасні телевізійні жанри.

 

  1.  

Новини на телебаченні. Професії, пов’язані з телебаченням: журналіст, оператор, режисер.

 

  1.  

Практична робота «Написання літературного сценарію»

 

  1.  

Практична робота «Створення презентації про улюблений фільм»

 

  1.  

Тема 5. Інтернет і мобільний контент

Засоби комунікації у мережі Інтернет: соціальні мережі, форуми, чати. Історія, вплив, аналіз позитивних та негативних факторів використання.

 

  1.  

Поняття блогу та блогової журналістики (публіцистики). Онлайн-журналістика.

 

  1.  

Безпека та етика поведінки у мережі Інтернет.

 

  1.  

Специфічна мова інтернет- середовища.

 

  1.  

Практична робота «Новітній мультимедійний засіб інтернет: за і проти (пошук та представлення аргументів)»

 

  1.  

Тема 6. Реклама

Історія та роль реклами у сучасному суспільстві.

 

  1.  

Види та форми реклами.

Специфічні види реклами. Психологічні маніпуляції у рекламних зразках.

 

  1.  

Практична робота «Створення власного рекламного продукту»

 

  1.  

Тема 7. Радіо і музика

Історія радіо. Радіо як мас-медіа. Формати радіо. Основні формати радіо в Україні. Он­лайн радіо.

 

  1.  

Відеокліп як засіб візуалізації музичного твору.

 

  1.  

Практична робота «Яку музику слухають сучасні підлітки» (або «Вплив музики на психічний та емоційний стан людини»). Створення анкети і проведення опитування в школі.

 

  1.  

Тема 8. Комп’ютерні та відеоігри.

Історія створення. Комп’ютерні і відеоігри як окремий вид мистецтва, як нове медіасередовище.

 

  1.  

Класифікація і жанри комп’ютерних і відеоігор. Драматургія відеоігр. Опііпе-ігри. Комп’ютерна залежність

 

  1.  

Практична робота «Презентація улюбленої комп’ютерної гри: плюси і мінуси»

 

  1.  

Тема 9. Аналіз медіатексту

Критичний аналіз медіа текстів - основа медіаграмотності.

 

  1.  

Складові аналізу медіатексту: «категорія», «агентство», «технології», «мова», «аудиторія», «репрезентація».

 

  1.  

Практична робота «Створення плану аналізу медіа тексту та аналіз медіа тексту за вибором»

 

  1.  

Узагальнення до курсу. Тематичне оцінювання

 

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Планування
Інкл
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку