ПОГОДЖЕНО
І семестр
Заступник директора _______ Любов ТРЕТЯК
ІІ семестр
Заступник директора _______ Любов ТРЕТЯК
Календарно-тематичне
планування
уроків географії для 6-го класу
на 2023/2024 навчальний рік
Учителя Філенко Ірини Василівни
ПОГОДЖЕНО
на засіданні шкільної
методичної комісії учителів
природничо-гуманітарних дисциплін
Протокол № 1 від 30.08.2023 року
Голова МК Тетяна РЕВА
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА “Географія. 6 клас” НУШ
згідно модельної навчальної програми “Географія. 6-9 класи” для ЗЗСО (автори Запотоцький С.П. та ін.), 2021 р.
за Державним стандартом базової середньої освіти, 2020 р.
(затверджено наказом МОНУ від 12.07.2021 No 795 у редакції наказу МОНУ від 11.04.2022 No 324)
Кількість годин за програмою на рік 70 годин;
на тиждень 2 години.
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Рік |
Контрольна робота. |
3 |
3 |
6 |
Практична робота |
5 |
8 |
13 |
Наскрізні змістові лінії
I. Екологічна безпека і сталий розвиток
II. Громадянська відповідальність
III. Здоров’я і безпека
IV. Підприємливість та фінансова грамотність
Ключові компетентності (ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ)
ГЕОГРАФІЯ 6 клас - 70 год. на рік (2 год. на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Дата скориг |
Зміст навчального предмета |
Примітки 1
|
Примітки 2 |
||
1
2
3 |
|
|
Вступ (3 год.).
Географія як наука про Землю. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини
Методи географічних досліджень. Сучасні наукові дослідження Землі і винаходи людства. Сучасні друковані та електронні джерела географічної інформації
Особливості організації власних географічних спостережень |
|
|
||
РОЗДІЛ І. ЗЕМЛЯ НА ГЛОБУСІ Й КАРТІ (10 год.) |
|||||||
4
5
6
|
|
|
Тема 1. Глобус – модель Землі (3 год.).
Форма і розміри Землі. Навколосвітня подорож Ф. Магеллана
Рухи Землі та їх наслідки
Глобус як модель Землі: види, умовні знаки. Визначення напрямів на глобусі. |
|
|
||
7
8
9
10
11
12
13 |
|
|
Тема 2. Зображення Землі на карті (7 год.).
Зображення земної поверхні на космічних знімках та глобусі, картах, планах місцевості.
Шкільні географічні карти, географічні атласи, картографічні онлайн - ресурси. Загально - географічні та тематичні карти
Легенди загально-географічних та тематичних карт. Географічна карта в житті людини
Визначення напрямків на картах. Компас. Поняття про азимут
Масштаб та його види. Визначення відстаней між об’єктами на глобусі та карті
Практична робота № 1, розв’язування задач: Порівняння зображень однієї ділянки місцевості на картах різних масштабів. Розв’язування задач на перетворення одного виду масштабу в інший
Урок-узагальнення |
|
|
||
|
РОЗДІЛ ІІ. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ (55 год.) |
|
||||||||
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 |
|
|
Тема 1. Літосфера (11 год.)
Будова літосфери
Літосферні плити, механізм та наслідки їх переміщення. Практична робота № 2. Позначення на контурній карті меж літосферних плит, сейсмічних поясів, окремих вулканів, гір і рівнин -виконується протягом теми (поч.)
Землетруси. Вулканізм. Сейсмічні пояси Землі. Практична робота № 2. (продовж.)
Зовнішні процеси на земній поверхні
Абсолютна і відносна висота точок. Шкала висот і глибин. Горизонталі. Практична робота № 3. «Визначення за планом місцевості, фізичними картами абсолютної і відносної висоти окремих об’єктів»
Рельєф суходолу. Рівнини. Практична робота № 2. (продовження)
Рельєф суходолу. Гори. Практична робота № 2. (закінчення)
Рельєф дна океану
Фізична карта світу, півкуль України. Практична робота № 4 «Опис гір, рівнин за фізичною картою. Групування форм поверхні на фізичній карті (України, материка, світу) за висотою»
Мінерали і гірські породи. Корисні копалини
Урок-узагальнення.
|
|
|
|||||
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
|
|
|
Тема 2. Атмосфера (16 год.)
Склад і будова атмосфери. Організація спостереження (Практична робота № 5) «Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць»
Нагрівання атмосферного повітря. Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання. Середні температури, амплітуди температур
Атмосферний тиск, його зміни у тропосфері
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість. Бризи. Роза вітрів
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни
Семестрова контрольна робота
Хмари, їхні форми, хмарність. Туман. Опади, їхні види, вимірювання
Куляста форма Землі і розподіл тепла на її поверхні та в тропосфері
Практична робота № 6 «Складання й аналіз графіка добового і річного ходу температури повітря, рози вітрів, діаграми хмарності й опадів»
Погода. Практична робота № 5 «Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць»
Проєкт (Практична робота № 7) «Характеристика погоди у даній місцевості за допомогою онлайн-застосунків погоди».
Клімат.
Кліматична карта світу, України
Небезпечні і рідкісні атмосферні явища
Ресурси атмосфери. Людина й атмосфера
Урок-узагальнення
|
|
|
|||||
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58 |
|
|
Тема 3. Гідросфера (18 год.)
Гідросфера. Світовий океан
Острови в океані
Карта океанів. Практична робота № 8 «Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер» - виконується протягом вивчення теми (початок.).
Властивості вод Світового океану
Рухи води в Світовому океані
Життя в океанах і морях. Ресурси Світового океану. Господарська діяльність людини в Світовому океані
Води суходолу. Річка: річкова долина, річкова система, басейн річки, вододіл. Практична робота № 8. (продовження)
Живлення, водний режим річки. Робота річок
Практична робота № 9 «Визначення довжини річки користуючись масштабом і ниткою»
Озера, походження озерних улоговин, солоність. Практична робота № 8. (продовження)
Озера України. Практична робота № 8. (закінчення)
Болота, особливості їх утворення та поширення
Штучні водойми і водотоки
Льодовики. Багаторічна мерзлота
Практична робота № 10 «Опис водного об’єкта за картою»
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні та мінеральні води
Водні ресурси. Людина і гідросфера.
Урок-узагальнення
|
|
|
|||||
59
60
61
|
|
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти(3 год.)
Складові біосфери, взаємозв’язки між оболонками Землі
Біологічні ресурси та закономірності їх поширення. Практична робота № 11 «Складання ланцюга живлення для лісі/в степу/на лузі/у водоймі своєї місцевості»
Властивості ґрунтів. Типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Карта ґрунтів світу. Земельні ресурси. Людина і біосфера
|
|
|
|||||
62
63
64
65
66 |
|
|
Тема 5. Природні комплекси (5 год.)
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи.
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості . Практична робота № 12 «Аналіз схем кругообігу води, кисню, карбону в природі («ілюстрування прикладами схем кругообігу води, кисню, карбону в природі»)»
Види природних комплексів.
Екскурсія до унікального природного комплексу (ділянка лісу, заплава, водойма, річка, балка тощо) - Практична робота № 13 «Характеристика одного з природних комплексів своєї місцевості за алгоритмом (письмовий опис, відеоролик, фото презентація, малюнок, модель тощо).»
Природне середовище та його охорона
|
|
|
|||||
67
68 |
|
|
Тема 6. Антропосфера (2 год.)
Антропосфера – географічний та соціальний простір життя і діяльності людини. Зв’язки антропосфери з іншими оболонками Землі
Річна контрольна робота |
|
|
|||||
69
70 |
|
|
Узагальнююче повторення
Узагальнююче повторення
|
|
|
|||||