Календарно-тематичне планування Пізнаємо природу 5-й клас (2 години на тиждень)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування Пізнаємо природу для 5 класу (2 години на тижень)

Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу» 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

(автори Біда Дарія Дмитрівна, Гільберт Тетяна Георгіївна, Колісник Ярина Іванівна)

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України:

Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.

Підручник:

Пізнаємо природу. Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти

/ Дарія Біда, Тетяна Гільберт, Ярина Колісник. – Київ: «Генеза», 2022.

Рекомендовано Міністерством освіти та науки України

(наказ Міністерства освіти та науки України від 08.02.2022 № 140).

Відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи»

для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберт Т.Г., Колісник Я.І.).

Перегляд файлу

 

                                                                     Затверджено:

                                                                    

 

 

 

 

 

Календарне планування

Пізнаємо природу для 5 ____   клас__

 

Планування складено за модельною програмою «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберт Т.Г., Колісник Я.І.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

                                     

Розглянуто на засіданні методичного об’єднання

вчителів __________________________________

Протокол №     від  _____._____,________ р.

 

 

                                                              Перевірено за програмою

                                                              і рекомендовано для затвердження

                                                              заступник директора

 

                           ________________

                               /підпис/

 

 

 

 

Календарне планування

70 год, 2 год на тиждень

Клас

Назва розділу, тема уроку

Д/З, §

Тема 1. Знайомство з наукою (2 год)

1

1

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Як наука змінює світ?

Наука. Природничі науки. Наукові терміни та факти. Значення науки та техніки.

§1

2

2

 

 

 

Як стати винахідником?

Патенти природи. Винаходи та відкриття. Учені-природодослідники.

§2

Тема 2. Науковий метод пізнання (1 год)

3

1

 

 

 

Як шукати відповіді на запитання

Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження. Гіпотеза. Експеримент. Моделювання. Науковий метод пізнання.

§3

Тема 3. Фізичні величини та їхнє вимірювання (5 год)

4

1

 

 

 

 

Що таке фізичні величини і як їх вимірювати?

Фізична величина. Одиниця фізичної величини. Вимірювальні прилади та інструменти (лінійка, вимірювальна стрічка, рулетка, важільні терези, мензурка, мірний циліндр, термометр, лупа, мікроскоп, телескоп. Еталон довжини. Температура. Об’єм. Час. Ціна поділки.

§ 4

5

2

 

 

 

Практична робота №1

Вимірювання температури повітря і води.

§ 5

6

3

 

 

 

Як виміряти масу?

Маса. Одиниці маси. Еталон маси. Вимірювання маси. Як виготовити терези та важки.

§ 6

7

4

 

 

 

Виготовлених приладів для вимірювання об’єму та маси (мірного циліндра, мензурки, важільних терезів, ін. за вибором учителя).

§ 14

8

5

 

Узагальнення розділу 1

 

Розділ II. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ (11 год)

Тема 1. Тіла та речовини (2 год)

9

1

 

Що нас оточує? Тіла та їхні характеристики. Речовини та їхні властивості.

§ 7

10

2

 

З чого все складається?

Частинки речовини – атоми та молекули. Три стани речовин. Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах.

§ 8

 

Тема 2. Три стани речовини (5 год)

11

1

 

Які властивості у твердих тіл?

Розташування рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. Властивостей твердих тіл на основі знань про будову речовини. Механічні (твердість, пластичність, пружність, крихкість, міцність) та магнітні властивості твердих тіл. Застосування властивостей твердих тіл.

§ 9

12

2

 

Які властивості у рідин?

Пояснення властивостей рідин на основі знань про будову речовини. Чи можна змінити форму і об’єм рідини? Спостереження явища дифузії та взаємодії частинок речовини. Залежність швидкості дифузії від температури. Дифузія у природі. Випаровування.

§ 10

13

3

 

 

 

Чому вода – особлива речовина

Вода в природі й організмі людини. Дифузія в організмі людини.

§ 11

14

4

 

 

 

Які властивості у газів?

Пояснення властивостей газів на основі знань про будову речовини. Чи можна змінити об’єм газу? Дифузія в газах. Застосування властивостей газів. Повітря – природна суміш газів.

§ 12

15

5

 

 

 

Практична робота №2

Спостереження явищ дифузії та вивчення явища випаровування води.

§ 13

Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини (4 год)

16

1

 

 

Що таке розчинні та нерозчинні речовини

Вода як розчинник. Розчин. Розчинні та нерозчинні речовини. Розчини у природі, побуті та організмі людини.

§ 15

17

2

 

 

 

Як приготувати та розділити розчин? Приготування розчинів.

Практична робота №3

Розділення розчинних і нерозчинних речовин фільтруванням.

§ 16

18

3

 

 

Скільки є речовин

Елементи, їх символи. Склад молекул. Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування.

§ 17

19

4

 

Узагальнення розділу 2

§ 18

Розділ III. ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ ЗЕМЛІ (22 год)

Тема 1. Як виникла наша планета (4 год)

20

1

 

Як виникла планета Земля

Перші гіпотези та припущення щодо виникнення Землі.

§ 19

21

2

 

Яку будову має Земля?

Будова і склад Землі.

§ 20

22

3

 

Як утворюються гірські породи

Гірські породи та мінерали. Які бувають корисні копалини. Метали та неметали.

§ 21

23

4

 

Практична робота №4

Визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції.

 

Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості (7 год)

24

1

 

Яку форму і розміри має Земля

Форма, розміри Землі. Основні напрямки на глобусі та карті. Паралелі, меридіани.

§ 22

25

2

 

Як зображують Землю на глобусі та карті

Способи зображення Землі. Зображення Землі на глобусі та географічній карті. Хто склав сучасну карту.

§23

26

3

 

 

Про що розповідають географічні карти

Елементи карти. Умовні знаки. Шкала висот і глибин. Значення карт.

§ 24

27

4

 

 

 

Які бувають масштаби та як за їхньою допомогою виміряти відстані на карті й місцевості?

Види масштабів: іменований, лінійний. Визначення відстаней на карті за масштабом

§ 25

28

5

 

 

Практична робота № 5

Вимірювання відстаней на географічній карті за масштабом.

 

29

6

 

 

Як здійснити окомірне знімання місцевості та скласти план місцевості.

Полярна і маршрутна знімання місцевості.

Практична робота №6

Креслення простого плану місцевості

§ 26

 

30

7

 

Узагальнення тем №1,2 розділу III

 

Тема 3. Суходіл на Землі (2 год)

31

1

 

Що охоплює суходіл Землі

Суходіл. Материки та частини світу. Острови, півострови й архіпелаги.

Практична робота №7

Позначення на контурній карті світу й України номенклатури, поданої в тексті.

§ 27

32

2

 

 

Які бувають форми поверхні суходолу Землі?

Рельєф. Форми рельєфу суходолу.

§ 28

ІІ СЕМЕСТР

Тема 4. Вода на Землі (4 год)

33

1

 

 

Де міститься вода на Землі?

Розподіл води на Землі. Колообіг води в природі

§ 30

34

2

 

 

Як досліджують океани?

Океани, моря, затоки та протоки.

§ 31

35

3

 

 

 

Які об’єкти належать до вод суходолу?

Води суходолу. Річки й озера світу та України. Робота води в природі. Як правильно долати водні перешкоди.

§ 32

36

4

 

 

 

Яке значення води на Землі?

Вода в ґрунті, її роль у житті рослин. Значення води для життя на Землі. Охорона водойм. Самоочищення води у природі.

§ 33

Тема 5. Повітряна оболонка Землі (5 год)

37

1

 

Які властивості має повітря?

Повітря. Склад і властивості повітря.

§ 34

38

2

 

 

Якою буває погода?

Що таке погода. Види опадів. Прогноз погоди. Метеорологічні прилади. Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини.

§ 35

39

3

 

 

 

Чи міститься повітря у ґрунті. Які є небезпечні природні явища?

Ґрунтове повітря. Значення та охорона повітря. Небезпечні природні явища: грози, урагани, смерчі.

§ 36

 

40

4

 

 

У чому унікальність планети Земля?

Чинники, які сприяли появі життя на Землі.

§ 37

41

5

 

 

Узагальнення та повторення тем №3,4,5 розділу III

§ 38

Розділ IV. ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ (15 год)

Тема 1. Світ живих організмів (1 год)

42

1

 

Які особливості будови різних груп організмів?

Класифікація організмів. Як побудовані організми. Властивості організмів Спільні та відмінні ознаки різних груп живих організмів. Рівні організації рослинного і тваринного організмів.

§ 39

Тема 2. Клітина(1 год)

43

1

 

Як живуть і чим відрізняються клітини різних організмів?

Будова, різноманітність та функціонування клітин (на прикладі клітин рослин, тварин, грибів, бактерій).

§ 40

Тема 3. Бактерії та віруси (2 год)

44

1

 

Хто такі бактерії та чим особливі віруси?

Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Віруси.

§ 41

45

2

 

Яке значення бактерій і вірусів у природі й для людей?

Хвороботворні бактерії. Корисні бактерії в організмі людини. Використання бактерій людиною. Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та розмножуються в ній. Роль вірусів.

§ 42

Тема 4. Рослини та їхнє різноманіття (4 год)

46

1

 

Які органи у квіткової рослини?

Корінь, стебло, листки, брунька, квітка, плід, насінина. Роль органів квіткової рослини.

§ 43

47

2

 

Водорості та спорові рослини: хто у воді, а хто на суходолі та як їх розрізнити.

Загальна характеристика, їхнє поширення та пристосування, представники, значення груп рослин.

§ 44

48

3

 

Що об’єднує і відрізняє голонасінні та покритонасінні рослини?

Різноманітність голонасінних і квіткових рослин, їх характеристика.

Практична робота №8

Визначення представників різних груп рослин (водорості, мохи, плауни, хвощі, папороті, хвойні, квіткові) на основі загальних рис за гербарними та живими зразками.

§ 45

49

4

 

Пристосування до життя та різноманітність рослин.

Пристосування рослин до умов середовища. Розпізнаємо рослини своєї місцевості.

§ 46

Тема 5. Гриби. Лишайники (1 год)

50

1

 

 

 

Чим відрізняються гриби та лишайники від інших організмів?

Особливості будови й життєдіяльності грибів та лишайників. Різноманітність грибів та лишайників, їхнє значення в природі та для людини.

§ 47

Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття (6 год)

51

1

 

 

 

Хто такі безхребетні тварини?

Різноманітність безхребетних тварин. Особливості будови, поширення, представники, цікаві факти про життя безхребетних тварин.

§ 48

52

2

 

 

 

Які таємниці хребетні тварини?

Риби. Земноводні. Плазуни. Птахи. Ссавці.

Практична робота №9

Визначення тварин своєї місцевості за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком.

§ 49

53

3

 

 

 

Як доглядати за домашніми тваринами?

Як обрати домашнього улюбленця, правильно годувати, дбати про здоров’я. Про типові помилки в догляді та відповідальність.

§ 50

54

4

 

 

 

Чим ми завдячуємо тваринам?

Значення тварин у природі та у житті людини. Збереження різноманіття тваринного світу. Поведінка тварин. Природоохоронні території.

§ 51

55

5

 

Узагальнення та повторення розділу IV

§ 52

РОЗДІЛ V. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ

Тема 1. Таємниці організму людини. Ми та наше здоров’я (8 год)

56

1

 

 

 

Звідки наш організм бере енергію та будівельний матеріал.

Речовини, що входять до складу їжі. Травна система людини, будова та функція її органів.

§ 53

57

2

 

 

Як кисень потрапляє у наш організм?

Значення дихання. Будова дихальної системи людини.

§ 54

58

3

 

Як рухається кисень та поживні речовини в нашому організмі?

Склад крові. Кровоносна система людини.

Практична робота №10

Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження).

§ 55

59

4

 

 

Захист нашого тіла ззовні та всередині.

Шкіра. Імунітет, органи імунної системи людини. Види імунітету.

§ 56

60

5

 

 

Як виділяються непотрібні речовини з організму людини?

Видільна система.

§ 57

61

6

 

 

Хто керує процесами в нашому тілі?

Нервова система. Гормони.

§ 58

62

7

 

 

Як працюють органи чуття?

Різноманітність органів чуття людини, сприйняття та обробка інформації. Профілактика порушень.

§ 59

63

8

 

Узагальнення та повторення розділу V

§ 60

Тема 2. Ми та наше середовище життя (7 год)

64

1

 

Які навички сприяють збереженню здоров’я людини? Здорове харчування.

Практична робота №11

Моя тарілка здорового харчування.

§ 61

65

2

 

Опорна вісь нашого тіла

Опорно-рухова фізична активність.

§ 62

66

3

 

Як режим дня, сон та емоції впливають на здоров’я?

Що таке емоційний інтелект, режим дня і сон, емоції. Стрес та здоров’я.

§ 63

67

4

 

Природні скарби України.

Чому біорізноманіття важливе. Збереження біорізноманіття України. Інвазійні види та їхній вплив на біорізноманіття.

§ 64

68

5

 

Зв’язок людини з природою.

Людина та природа у творчості українських та світових митців

§ 65

69

6

 

Повторення

§ 66

70

7

 

Повторення

 

За I семестр

Кількість годин - 32

Кількість практичних робіт - 7

Кількість діагностичних робіт -

Кількість тематичних атестацій -

За II семестр

Кількість годин - 38

Кількість практичних робіт - 4

Кількість діагностичних робіт -

Кількість тематичних атестацій -

За рік

Кількість годин - 70

Кількість практичних робіт - 11

Кількість діагностичних робіт -

Кількість тематичних атестацій -

docx
Додано
11 серпня
Переглядів
2769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку