календарно- тематичне планування до інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 5 клас для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку

Про матеріал
до модельної навчальної програми інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Василенко Н. А., Трикоз С. В., Калюкова Ж. С.)
Перегляд файлу

Інтегрований курс «Пізнаємо природу» (1год/ тижд, 35 год)

Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Василенко Н. А., Трикоз С. В., Калюкова Ж. С.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2022 № 383)

№з/п

дата

Зміст

прим

 

 

РОЗДІЛ 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ (3  год)

 

1

 

Для чого досліджують природу. Методи дослідження природи.

 

2

 

Що відноситься до живої та неживої природи. Ознаки живої та неживої природи.

 

3

 

Людина – частина живої природи. Ознаки живої природи: дихання, живлення, рух, зростання. Роль людини в природі. Правила безпеки життєдіяльності під час екскурсії.

 

 

 

РОЗДІЛ 2. ВИВЧАЄМО НЕЖИВУ ПРИРОДУ ( 7 год)

 

4

 

Вода

Вода в природі. Вода – рідина. Прозора й каламутна вода. Питна вода.

 

5

 

Водойми. Поняття джерело, колодязь, струмок, річка. Використання води. Охорона води від забруднення. Правила безпеки на водоймі

 

6

 

Повітря

 Повітря навколо нас. Значення повітря для людини, рослин, тварин. Рух повітря. Вітер. Погода. Прогноз погоди. Погодні умови. Календар погоди. Міні-проект «Прогноз погоди за народними прикметами».

 

7

 

Стихійні явища. Правила поведінки під час стихійного лиха (землетрус, повінь, гроза тощо).

 

8

 

 Термометр. Вимірювання температури повітря. Дослідження  зміни температури повітря протягом доби. Охорона повітря.

 

9

 

Корисні копалини

 Корисні копалини та їх значення. Знаходження корисних копалин. Горючі і негорючі корисні копалини. Використання корисних копалин. Охорона земних надр. Правила поводження з газом у побуті

 

10

 

Ґрунти

 Поняття «ґрунти». Ґрунти піщані, глинисті, чорноземні. Значення та використання ґрунтів у сільському господарстві. Охорона ґрунтів

 

 

 

РОЗДІЛ 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО НАШУ ПЛАНЕТУ ТА ВСЕСВІТ

( 3 год)

 

11

 

Поняття про Всесвіт і Землю

Земля – планета сонячної системи. Як рухається наша планета. Відомості про Сонце і Місяць.

 

12

 

Глобус і фізичні карти півкуль. Півкулі і полюси Землі.

 

13

 

Материки і океани. Сезонні і добові зміни в природі, їх причини. Практичні завдання: спостереження за рухом Сонця, спостереження за небом неозброєним оком. Правила безпеки життєдіяльності під час екскурсії.

 

 

 

РОЗДІЛ 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ. РОСЛИННИЙ СВІТ

( 6  год)

 

14

 

Рослини

 Рослина – частина живої природи. Загальні відомості про будову рослин. Різноманіття рослин на Землі.

 

15

 

Рослини лісу. Рослини луків.

 

16

 

Рослини прісних водойм. Рослини болота

 

17

 

Дикорослі та культурні рослини. Рослини поля..

 

18

 

Кімнатні рослини. Назви й використання найхарактерніших рослин.

 

19

 

 Охорона рослин. Червона книга України

 

 

 

РОЗДІЛ 5. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ. ТВАРИННИЙ СВІТ

( 7 год)

 

20

 

Тварини

Тварина – частина живої природи. Різноманіття тваринного світу.

 

21

 

Тварини – мешканці суші

 

22

 

Тварини  – мешканці водойм.

 

23

 

Птахи. Комахи.

 

24

 

 Свійські та дикі тварини

 

25

 

Значення тварин в природі та для людини

 

26

 

Охорона тварин. Тварини, занесені до Червоної книги.

 

 

 

РОЗДІЛ 6. ПІЗНАЄМО СЕБЕ ( 6  год)

 

27

 

Наше здоров’я.

Людина – частина живої природи. Зовнішня будова тіла людини.

 

28

 

Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини. Частини тіла та їх функції.

 

29

 

Формування постави. Фізична активність. Повітря і дихання.

 

30

 

Здорове харчування, догляд за зубами, режим прийому їжі.

 

31

 

Режим дня і сон. Загартовування організму. Особиста гігієна.

 

32

 

Корисні і шкідливі звички. Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини. Емоційне здоров’я людини.

 

 

 

РОЗДІЛ 7. ВЧИМОСЯ ЗБЕРІГАТИ ПРИРОДУ ( 3 год)

 

33

 

Людина і природне середовище

 Ставлення людини до природи. Людина – частина природи. Вплив діяльності людини на довкілля. Забруднення повітря, води, ґрунтів..

 

34

 

Поняття екологія. Взаємодія з природою задля її збереження. Охорона природи. Заповідники. Червона книга України

 

35

 

Природні скарби України. Правила поведінки в природі. Природа у творчості поетів, письменників, художників. Вироби з природного матеріалу

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
31 серпня
Переглядів
1169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку