Інтегрований курс «Пізнаємо природу» (1год/ тижд, 35 год)
Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Василенко Н. А., Трикоз С. В., Калюкова Ж. С.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2022 № 383)
№з/п |
дата |
Зміст |
прим |
|
|
РОЗДІЛ 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ (3 год) |
|
1 |
|
Для чого досліджують природу. Методи дослідження природи. |
|
2 |
|
Що відноситься до живої та неживої природи. Ознаки живої та неживої природи. |
|
3 |
|
Людина – частина живої природи. Ознаки живої природи: дихання, живлення, рух, зростання. Роль людини в природі. Правила безпеки життєдіяльності під час екскурсії. |
|
|
|
РОЗДІЛ 2. ВИВЧАЄМО НЕЖИВУ ПРИРОДУ ( 7 год) |
|
4 |
|
Вода Вода в природі. Вода – рідина. Прозора й каламутна вода. Питна вода. |
|
5 |
|
Водойми. Поняття джерело, колодязь, струмок, річка. Використання води. Охорона води від забруднення. Правила безпеки на водоймі |
|
6 |
|
Повітря Повітря навколо нас. Значення повітря для людини, рослин, тварин. Рух повітря. Вітер. Погода. Прогноз погоди. Погодні умови. Календар погоди. Міні-проект «Прогноз погоди за народними прикметами». |
|
7 |
|
Стихійні явища. Правила поведінки під час стихійного лиха (землетрус, повінь, гроза тощо). |
|
8 |
|
Термометр. Вимірювання температури повітря. Дослідження зміни температури повітря протягом доби. Охорона повітря. |
|
9 |
|
Корисні копалини Корисні копалини та їх значення. Знаходження корисних копалин. Горючі і негорючі корисні копалини. Використання корисних копалин. Охорона земних надр. Правила поводження з газом у побуті |
|
10 |
|
Ґрунти Поняття «ґрунти». Ґрунти піщані, глинисті, чорноземні. Значення та використання ґрунтів у сільському господарстві. Охорона ґрунтів |
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО НАШУ ПЛАНЕТУ ТА ВСЕСВІТ ( 3 год) |
|
11 |
|
Поняття про Всесвіт і Землю Земля – планета сонячної системи. Як рухається наша планета. Відомості про Сонце і Місяць. |
|
12 |
|
Глобус і фізичні карти півкуль. Півкулі і полюси Землі. |
|
13 |
|
Материки і океани. Сезонні і добові зміни в природі, їх причини. Практичні завдання: спостереження за рухом Сонця, спостереження за небом неозброєним оком. Правила безпеки життєдіяльності під час екскурсії. |
|
|
|
РОЗДІЛ 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ. РОСЛИННИЙ СВІТ ( 6 год) |
|
14 |
|
Рослини Рослина – частина живої природи. Загальні відомості про будову рослин. Різноманіття рослин на Землі. |
|
15 |
|
Рослини лісу. Рослини луків. |
|
16 |
|
Рослини прісних водойм. Рослини болота |
|
17 |
|
Дикорослі та культурні рослини. Рослини поля.. |
|
18 |
|
Кімнатні рослини. Назви й використання найхарактерніших рослин. |
|
19 |
|
Охорона рослин. Червона книга України |
|
|
|
РОЗДІЛ 5. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ. ТВАРИННИЙ СВІТ ( 7 год) |
|
20 |
|
Тварини Тварина – частина живої природи. Різноманіття тваринного світу. |
|
21 |
|
Тварини – мешканці суші |
|
22 |
|
Тварини – мешканці водойм. |
|
23 |
|
Птахи. Комахи. |
|
24 |
|
Свійські та дикі тварини |
|
25 |
|
Значення тварин в природі та для людини |
|
26 |
|
Охорона тварин. Тварини, занесені до Червоної книги. |
|
|
|
РОЗДІЛ 6. ПІЗНАЄМО СЕБЕ ( 6 год) |
|
27 |
|
Наше здоров’я. Людина – частина живої природи. Зовнішня будова тіла людини. |
|
28 |
|
Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини. Частини тіла та їх функції. |
|
29 |
|
Формування постави. Фізична активність. Повітря і дихання. |
|
30 |
|
Здорове харчування, догляд за зубами, режим прийому їжі. |
|
31 |
|
Режим дня і сон. Загартовування організму. Особиста гігієна. |
|
32 |
|
Корисні і шкідливі звички. Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини. Емоційне здоров’я людини. |
|
|
|
РОЗДІЛ 7. ВЧИМОСЯ ЗБЕРІГАТИ ПРИРОДУ ( 3 год) |
|
33 |
|
Людина і природне середовище Ставлення людини до природи. Людина – частина природи. Вплив діяльності людини на довкілля. Забруднення повітря, води, ґрунтів.. |
|
34 |
|
Поняття екологія. Взаємодія з природою задля її збереження. Охорона природи. Заповідники. Червона книга України |
|
35 |
|
Природні скарби України. Правила поведінки в природі. Природа у творчості поетів, письменників, художників. Вироби з природного матеріалу |
|