Календарне -тематичне планування уроків біології у 6 класі

Про матеріал

Календарне планування уроків біології у 6 класі.

Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» за підручником авторів І.Ю. Костіков, С.О. Волгін, В.В.Додь.

Перегляд файлу

Календарне планування уроків  біології 6 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

Складено згідно навчальної програми «Біологія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів».

№п/п

уроку

Дата

Тема уроку

Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми

Домашнє завдання

Повторення

 

 

Вступ. 4 год.

 

 

 

1

 

Біологія – наука про життя.  Основні властивості живого.

 

§1, запит 1-3 усно стор.6       

§1підр

5 кл.

2

 

Різноманітність життя (на  прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.

 

§2, запит 1-2 усно стор.8       

§1

3

 

Основні розділи біології.

 

§3, запит 1-4 усно стор.10

§2

4

 

Методи вивчення організмів.

 

§4,  запит 1-4 усно стор.12

§3

 

 

Тема 1. Клітина 10 год.

 

 

 

5

 

Клітина - одиниця живого.  

Історія вивчення клітини.

 

§5, запит 1-3 усно стор.17       

§4

6

 

Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).

 

 

§6, запит 1-7 усно стор.21   

§5

7

 

Будова мікроскопа.

Практична робота №1.

 Будова світлового мікроскопа  та робота з ним. 

Стор. 39-41, запит 1-6 усно, ст. 41

§6

8

 

Практична робота №2.

Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

Практична робота №2.

Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

Стор. 41-45, запит 1-5 усно, ст. 45

§6

9

 

Будова клітини.

Лабораторне дослідження №1.

Будова клітини листка елодеї.

§7, запит 1-3 усно стор.25       

§6

10

 

Спільні ознаки  рослинної і тваринної клітин.

Лабораторне дослідження №2.

Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї.

 

§8, запит 1-4 усно стор.29       

§7

11

 

Відмінні риси будови рослинної і тваринної клітин.

 

§9, запит 1-4 усно стор.33       

§8

12

 

Утворення нових клітин. Надходження речовин у клітину. Ріст клітин.

 

§10, запит 1-5 усно стор.38       

§9

13

 

Основні положення клітинної теорії.

 

 

Стор. 45-46  усно

§10

14

 

Узагальнення вивченого по темі «Клітина»

 

Повторити матеріал теми

§4-10

 

 

Тема 2. Одноклітинні організми.

               8 год., 2 год. - резервні

 

 

 

15

 

Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій.

 

 

§11, запит 1-3 усно стор.51     

§10

16

 

Шкідливі бактерії.

 

§12, завдання 1-2  усно стор.55       

§11

17

 

Роль  бактерій у природі  та значення в житті людини.

 

§13, 14, запит 1-4 усно стор.58, 63       

§12

18

 

Одноклітинні еукаріоти.

 Дріжджі – одноклітинні гриби.

 

§15, запит 1-4  усно стор.67       

§13, 14

19

 

Твариноподібні  одноклітинні організми. Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби).

 

§16, запит 1-3 усно, завдання стор. 72 письмово.       

§15

20

 

Одноклітинні водорості.

 Вольвокс - колоніальний організм.

Лабораторне дослідження №3

Спостереження інфузорій. 

§17, запит 1-3 усно,  завдання стор. 79 письмово     

§16

21

 

Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми.

 

§18, 19, запит 1-3 усно

завдання стор. 84 письмово.       

§17

22

 

Міні-проект (за вибором)

Чому скисає молоко?

Корисний йогурт.

Живі фільтри.

 

Опрацювати  стор.85-88 усно

§18, 19

23

 

Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми»

 

Повторити матеріал теми

§10-19

24

 

Контрольна робота №1

 

 

§10-19

 

 

Тема 3. Рослини 20 год.

 

 

 

25

 

Будова молодої рослини.

 

§20, запит 1-4  усно стор.92      

§18, 19

26

 

Основні процеси життєдіяльності квіткової рослини.

 

§21, запит 1-4 усно,  завдання стор. 95 письмово     

§20

27

 

Тканини рослин.

 

§22, запит 1-3  усно стор.99      

§21

28

 

Основні групи постійних тканин у рослин.

 

§23, запит 1-4  усно, завдання  стор.103 усно.      

§22

29

 

Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті).

Лабораторне дослідження №4

Будова коренеплоду (на прикладі моркви)

§24, запит 1-4  усно, завдання 1-2  стор.107 письмово.      

§23

30

 

Кореневі системи. Видозміни кореня.

 

§25, запит 1-4 усно,  завдання стор. 112 письмово     

§24

31

 

Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1»

 

Повторити матеріал теми

§20-24

32

 

Будова та функції пагона.

Лабораторні дослідження №5,№6

Будова пагона.

Будова бруньки.

Дослідницький

практикум

Спостереження за розвитком пагона з бруньки.

§26, запит 1-4  усно, завдання 1-2  стор.116 письмово

§25

33

 

Стебло – осьова частина пагона.

Дослідницький практикум

Транспорт речовин по рослині.

 

§27, запит 1-5  усно, завдання 1-2  стор.122 письмово

§26

34

 

Листок – бічний орган пагона.

 

§28, запит 1-5  усно, завдання 1-2  стор.127 письмово

§27

35

 

Внутрішня будова листка.

 

§29, запит 1-4  усно, завдання 1 стор.132 письмово

§28

36

 

Різноманітність та видозміни вегетативних органів.

 

Лабораторне дослідження №7

Будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви);

§30, запит 1-4  усно, завдання 1 стор.137 письмово

§29

37

 

Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.

 

Дослідницький практикум

 Дослідження процесу росту вегетативних органів.

Дослідницький практикум

Вегетативне розмноження рослин.

§31, запит 1-4  усно, завдання 1-4  стор.142 письмово

§30

38

 

Квітка - орган статевого розмноження.

Лабораторне дослідження №8

Будова квітки.

§32, запит 1-4  усно, завдання  стор.147 письмово

§31

39

 

Запилення і запліднення у квіткових рослин.

 

§33, запит 1-5  усно, завдання  стор.152 письмово

§32

40

 

Суцвіття.

 

§34, запит 1-5  усно, завдання 1-2  стор.156 письмово

§33

41

 

Насінина.

Лабораторне

дослідження №9

Будова насінини.

 

Дослідницький практикум

Дослідження умов проростання насіння.

§35, запит 1-5  усно стор. 159      

§34

42

 

Плід, поширення плодів.

Лабораторне дослідження №10

Будова плода.

§36, запит 1-5  усно стор. 164      

§35

43

 

 

 

Міні-проект (за вибором):

Листопад.

Квіти і комахи.

Рослини мандрівники.

Рослини хижаки.

 

Повторити матеріал теми

§36

44

 

Рухи рослин.

Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2»

 

§37, запит 1-3  усно стор. 167      

§25-36

 

 

Тема 4. Різноманітність рослин

               12 год., 2 год. - резервні

 

 

 

45

 

Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).

 

 Лабораторне дослідження 11

 Будова зелених нитчастих водоростей.

§38, запит 1-3  усно стор. 173      

§37

46

 

Мохи.

Лабораторне дослідження 12

 Будова моху.

§39, запит 1-5  усно, завдання  стор.176 письмово

§38

47

 

Хвощі, плауни.

 

§40, запит 1-9  усно, завдання  стор.181 письмово

§39

48

 

Папороті

Міні-проект (за вибором)

Як утворився торф і кам’яне вугілля?

Викопні рослини.

Лабораторне дослідження №13. Будова папоротей.

§41, запит 1-7  усно, завдання  стор.185 письмово

§40

49

 

Голонасінні.

Лабораторне

Дослідження №14

 Будова голонасінних.

§42, запит 1-6  усно, завдання  стор.189 письмово

§41

50

 

Покритонасінні. Дводольні та Однодольні покритонасінні.

 

§43, запит 1-3  усно, завдання  стор.193 письмово

§42

51

 

Принципи біологічної систематики  і різноманітність покритонасінних.

 

§44, запит 1-4  усно стор. 195      

§43

52

 

Практична робота №3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

Практична робота №3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

 

§38-44

53

 

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Життєві форми рослин.

 

§45, запит 1-3  усно стор. 202      

§38-44

54

 

Рослинні угруповання.

 

 

§46, запит 1-3  усно стор. 209      

§45

55

 

Значення рослин для існування життя на планеті Земля.

Значення рослин для людини. Сільськогосподарські рослини.  

 

Опрацювати усно стор. 211-212, підготувати презентації.

§46

56

 

Практична робота №4

Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.

Практична робота №4

Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.

 

§38-46

57

 

Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин»

Контрольна робота №2

 

 

 

§38-46

 

 

Тема 5. Гриби. 9 год., 1год. - резервна

 

 

 

58

 

Особливості живлення грибів.

 

§47, запит 1-4  усно, завдання  стор.219 письмово.

§46

59

 

Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

Лабораторне дослідження15 Будова шапинкових грибів.

§48, запит 1-4  усно стор. 221      

§47

60

 

Макроскопічні гриби: особливості живлення та роль у природі.

 

§49, запит 1-4  усно стор. 225      

§48

61

 

Отруйні гриби.

 

§50, запит 1-3  усно стор. 230

§49

62

 

Гриби неїстівні та їстівні.

Практична робота №5.

Розпізнавання їстівних та отруйних грибів   своєї місцевості.

§51, запит 1-2  усно стор. 234

§50

63

 

Мікроскопічні гриби: дріжджі та цвілеві гриби.

Лабораторне дослідження16 Будова цвілевих грибів (за допомогою оптичного мікроскопа)

§52, запит 1-5  усно стор. 239      

§51

64

 

Мікроскопічні гриби, що викликають хвороби рослин.

 

§53, запит 1-3  усно стор. 242      

 

65

 

Лишайники.

 

§54, запит 1-4  усно стор. 247      

 

66

 

Міні-проект

Гриби у біосфері та житті людини.

 

 

§47-53

67

 

Узагальнення.

Гриби.

 

Повторити матеріал теми

§47-54

68

 

Узагальнення.

Будова та життєдіяльність організмів

 

Повторити матеріал теми

§47-54

69

 

Екскурсія.

Будова та життєдіяльність організмів рідного краю.

 

 

§47-54

70

 

Екскурсія

Вивчення рослинних угруповань рідного краю

 

 

§47-54

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
1432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку