Календарне планування уроків біології у 6 класі.
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» за підручником авторів І.Ю. Костіков, С.О. Волгін, В.В.Додь.
Календарне планування уроків біології 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
№п/п уроку |
Дата |
Тема уроку |
Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
Повторення |
|
|
Вступ. 4 год. |
|
|
|
1 |
|
Біологія – наука про життя. Основні властивості живого. |
|
§1, запит 1-3 усно стор.6 |
§1підр 5 кл. |
2 |
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси. |
|
§2, запит 1-2 усно стор.8 |
§1 |
3 |
|
Основні розділи біології. |
|
§3, запит 1-4 усно стор.10 |
§2 |
4 |
|
Методи вивчення організмів. |
|
§4, запит 1-4 усно стор.12 |
§3 |
|
|
Тема 1. Клітина 10 год. |
|
|
|
5 |
|
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
§5, запит 1-3 усно стор.17 |
§4 |
6 |
|
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).
|
|
§6, запит 1-7 усно стор.21 |
§5 |
7 |
|
Будова мікроскопа. |
Практична робота №1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
Стор. 39-41, запит 1-6 усно, ст. 41 |
§6 |
8 |
|
Практична робота №2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
Практична робота №2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
Стор. 41-45, запит 1-5 усно, ст. 45 |
§6 |
9 |
|
Будова клітини. |
Лабораторне дослідження №1. Будова клітини листка елодеї. |
§7, запит 1-3 усно стор.25 |
§6 |
10 |
|
Спільні ознаки рослинної і тваринної клітин. |
Лабораторне дослідження №2. Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї.
|
§8, запит 1-4 усно стор.29 |
§7 |
11 |
|
Відмінні риси будови рослинної і тваринної клітин. |
|
§9, запит 1-4 усно стор.33 |
§8 |
12 |
|
Утворення нових клітин. Надходження речовин у клітину. Ріст клітин. |
|
§10, запит 1-5 усно стор.38 |
§9 |
13 |
|
Основні положення клітинної теорії.
|
|
Стор. 45-46 усно |
§10 |
14 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Клітина» |
|
Повторити матеріал теми |
§4-10 |
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми. 8 год., 2 год. - резервні |
|
|
|
15 |
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій.
|
|
§11, запит 1-3 усно стор.51 |
§10 |
16 |
|
Шкідливі бактерії. |
|
§12, завдання 1-2 усно стор.55 |
§11 |
17 |
|
Роль бактерій у природі та значення в житті людини. |
|
§13, 14, запит 1-4 усно стор.58, 63 |
§12 |
18 |
|
Одноклітинні еукаріоти. Дріжджі – одноклітинні гриби. |
|
§15, запит 1-4 усно стор.67 |
§13, 14 |
19 |
|
Твариноподібні одноклітинні організми. Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби). |
|
§16, запит 1-3 усно, завдання стор. 72 письмово. |
§15 |
20 |
|
Одноклітинні водорості. Вольвокс - колоніальний організм. |
Лабораторне дослідження №3 Спостереження інфузорій. |
§17, запит 1-3 усно, завдання стор. 79 письмово |
§16 |
21 |
|
Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми. |
|
§18, 19, запит 1-3 усно завдання стор. 84 письмово. |
§17 |
22 |
|
Міні-проект (за вибором) Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. |
|
Опрацювати стор.85-88 усно |
§18, 19 |
23 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми» |
|
Повторити матеріал теми |
§10-19 |
24 |
|
Контрольна робота №1 |
|
|
§10-19 |
|
|
Тема 3. Рослини 20 год. |
|
|
|
25 |
|
Будова молодої рослини. |
|
§20, запит 1-4 усно стор.92 |
§18, 19 |
26 |
|
Основні процеси життєдіяльності квіткової рослини. |
|
§21, запит 1-4 усно, завдання стор. 95 письмово |
§20 |
27 |
|
Тканини рослин. |
|
§22, запит 1-3 усно стор.99 |
§21 |
28 |
|
Основні групи постійних тканин у рослин. |
|
§23, запит 1-4 усно, завдання стор.103 усно. |
§22 |
29 |
|
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). |
Лабораторне дослідження №4 Будова коренеплоду (на прикладі моркви) |
§24, запит 1-4 усно, завдання 1-2 стор.107 письмово. |
§23 |
30 |
|
Кореневі системи. Видозміни кореня. |
|
§25, запит 1-4 усно, завдання стор. 112 письмово |
§24 |
31 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1» |
|
Повторити матеріал теми |
§20-24 |
32 |
|
Будова та функції пагона. |
Лабораторні дослідження №5,№6 Будова пагона. Будова бруньки. Дослідницький практикум Спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
§26, запит 1-4 усно, завдання 1-2 стор.116 письмово |
§25 |
33 |
|
Стебло – осьова частина пагона. |
Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині.
|
§27, запит 1-5 усно, завдання 1-2 стор.122 письмово |
§26 |
34 |
|
Листок – бічний орган пагона. |
|
§28, запит 1-5 усно, завдання 1-2 стор.127 письмово |
§27 |
35 |
|
Внутрішня будова листка. |
|
§29, запит 1-4 усно, завдання 1 стор.132 письмово |
§28 |
36 |
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів.
|
Лабораторне дослідження №7 Будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви); |
§30, запит 1-4 усно, завдання 1 стор.137 письмово |
§29 |
37 |
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.
|
Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів. Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин. |
§31, запит 1-4 усно, завдання 1-4 стор.142 письмово |
§30 |
38 |
|
Квітка - орган статевого розмноження. |
Лабораторне дослідження №8 Будова квітки. |
§32, запит 1-4 усно, завдання стор.147 письмово |
§31 |
39 |
|
Запилення і запліднення у квіткових рослин. |
|
§33, запит 1-5 усно, завдання стор.152 письмово |
§32 |
40 |
|
Суцвіття. |
|
§34, запит 1-5 усно, завдання 1-2 стор.156 письмово |
§33 |
41 |
|
Насінина. |
Лабораторне дослідження №9 Будова насінини.
Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насіння. |
§35, запит 1-5 усно стор. 159 |
§34 |
42 |
|
Плід, поширення плодів. |
Лабораторне дослідження №10 Будова плода. |
§36, запит 1-5 усно стор. 164 |
§35 |
43
|
|
Міні-проект (за вибором): Листопад. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. Рослини хижаки. |
|
Повторити матеріал теми |
§36 |
44 |
|
Рухи рослин. Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2» |
|
§37, запит 1-3 усно стор. 167 |
§25-36 |
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин 12 год., 2 год. - резервні |
|
|
|
45 |
|
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).
|
Лабораторне дослідження 11 Будова зелених нитчастих водоростей. |
§38, запит 1-3 усно стор. 173 |
§37 |
46 |
|
Мохи. |
Лабораторне дослідження 12 Будова моху. |
§39, запит 1-5 усно, завдання стор.176 письмово |
§38 |
47 |
|
Хвощі, плауни. |
|
§40, запит 1-9 усно, завдання стор.181 письмово |
§39 |
48 |
|
Папороті Міні-проект (за вибором) Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
Лабораторне дослідження №13. Будова папоротей. |
§41, запит 1-7 усно, завдання стор.185 письмово |
§40 |
49 |
|
Голонасінні. |
Лабораторне Дослідження №14 Будова голонасінних. |
§42, запит 1-6 усно, завдання стор.189 письмово |
§41 |
50 |
|
Покритонасінні. Дводольні та Однодольні покритонасінні. |
|
§43, запит 1-3 усно, завдання стор.193 письмово |
§42 |
51 |
|
Принципи біологічної систематики і різноманітність покритонасінних. |
|
§44, запит 1-4 усно стор. 195 |
§43 |
52 |
|
Практична робота №3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
Практична робота №3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
|
§38-44 |
53 |
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Життєві форми рослин. |
|
§45, запит 1-3 усно стор. 202 |
§38-44 |
54 |
|
Рослинні угруповання.
|
|
§46, запит 1-3 усно стор. 209 |
§45 |
55 |
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. Сільськогосподарські рослини. |
|
Опрацювати усно стор. 211-212, підготувати презентації. |
§46 |
56 |
|
Практична робота №4 Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
Практична робота №4 Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
|
§38-46 |
57 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин» Контрольна робота №2
|
|
|
§38-46 |
|
|
Тема 5. Гриби. 9 год., 1год. - резервна |
|
|
|
58 |
|
Особливості живлення грибів. |
|
§47, запит 1-4 усно, завдання стор.219 письмово. |
§46 |
59 |
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
Лабораторне дослідження15 Будова шапинкових грибів. |
§48, запит 1-4 усно стор. 221 |
§47 |
60 |
|
Макроскопічні гриби: особливості живлення та роль у природі. |
|
§49, запит 1-4 усно стор. 225 |
§48 |
61 |
|
Отруйні гриби. |
|
§50, запит 1-3 усно стор. 230 |
§49 |
62 |
|
Гриби неїстівні та їстівні. |
Практична робота №5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
§51, запит 1-2 усно стор. 234 |
§50 |
63 |
|
Мікроскопічні гриби: дріжджі та цвілеві гриби. |
Лабораторне дослідження16 Будова цвілевих грибів (за допомогою оптичного мікроскопа) |
§52, запит 1-5 усно стор. 239 |
§51 |
64 |
|
Мікроскопічні гриби, що викликають хвороби рослин. |
|
§53, запит 1-3 усно стор. 242 |
|
65 |
|
Лишайники. |
|
§54, запит 1-4 усно стор. 247 |
|
66 |
|
Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини. |
|
|
§47-53 |
67 |
|
Узагальнення. Гриби. |
|
Повторити матеріал теми |
§47-54 |
68 |
|
Узагальнення. Будова та життєдіяльність організмів |
|
Повторити матеріал теми |
§47-54 |
69 |
|
Екскурсія. Будова та життєдіяльність організмів рідного краю. |
|
|
§47-54 |
70 |
|
Екскурсія Вивчення рослинних угруповань рідного краю |
|
|
§47-54 |