Календарне планування побудоване по програмі з біології для учнів 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, які навчаються за рівнем стандарту (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804). Календарне планування побудоване з урахуванням методичних рекомендацій до програми, а також планування має конструктор титульної сторінки. Планування до підручника з біології для учнів 6 класу; автори: Л. І. Остапченко, П. Г. Балан, Н. Ю. Матяш та ін.
(Повна назва навчального закладу)
Календарно-тематичне планування з курсу біології інваріантної складової робочого навчального плану закладу (Повна назва навчального закладу)
у 6-__ класі на І семестр 2018/2019 навчальний рік
Учитель біології ПІБ
Розглянуто на засіданні методичного об'єднання вчителів природознавства від __.08.2018 протокол № _
Погоджую
Заступник директора з навчально-виховної роботи
____________ ПІБ
____________ 2018
Назва міста 2018.
Календарно-тематичне планування з біології для 6-__ класі 1 семестр
70 год, 2 год на тиждень, 6 год резервні
№ з/п |
К-ть год у темі |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина уроку |
Примітки |
|
|
Вступ (5 год) |
|||
1. |
1. |
|
Біологія — наука про живу природу. Науки, що вивчають живу природу. Метод вивчення |
|
|
2. |
2. |
|
Основні ознаки живого. |
|
|
3. |
3. |
|
Різноманітність живих організмів, середовища їхнього існування, класифікація. |
|
|
4. |
4. |
|
Методи вивчення організмів. Науки, що вивчають життя. Застосування біологічних знань у діяльності людини. |
|
|
|
|
Тема 1. Клітина (8 годин) |
|||
5. |
1. |
|
Клітина – одиниця будови організму. Історія вивчення клітини. |
|
|
6. |
2. |
|
Метод світлової мікроскопії. Збільшувальні прилади та їх призначення. |
Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
|
7. |
3. |
|
Виготовлення мікропрепаратів. |
Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки лусочки цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
|
8. |
4. |
|
Знайомство з клітиною, клітинна мембрана. |
Лабораторне дослідження №1: Будова клітини листка елодеї |
|
9. |
5. |
|
Внутрішнє середовище клітини: цитоплазма, включення. |
|
|
10. |
6. |
|
Ядро клітини. Утворення нових клітин. |
|
|
11. |
7. |
|
Ріст і розмноження клітин. Основні положення клітинної теорії. |
|
|
12. |
8. |
|
Підсумковий урок з теми: «Клітина» |
|
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності. (8 годин) |
|||
13. |
1. |
|
Одноклітинні твариноподібні організми – мешканці водойм. |
Лабораторне дослідження № 2. Спостереження за інфузоріями |
|
14. |
2. |
|
Одноклітинні твариноподібні організми – збудники хвороб людей. |
|
|
15. |
3. |
|
Одноклітинні організми, здатні до фотосинтезу: евглена зелена, хламідомонада, хлорела. |
|
|
16. |
4. |
|
Одноклітинні гриби – дріжджі. |
|
|
17. |
5. |
|
Бактерії: будова та процеси життєдіяльності. |
|
|
18. |
6. |
|
Бактерії: роль у природі та житті людини. |
|
|
19. |
7. |
|
Захист міні-проекту: Чому скисає молоко?; Корисний йогурт; Живі фільтри. |
|
|
20. |
8. |
|
Губки – примітивні багатоклітинні тварини. |
|
|
21. |
9. |
|
Підсумковий урок на тему: «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності». |
|
|
|
|
Тема 3. Рослини (20 годин) |
|||
22. |
1. |
|
Рослина – живий організм. Тканини рослин. Живлення, дихання і рухи рослин. |
|
|
23. |
2. |
|
Контрольна робота № 1 «Клітина та одноклітинні організми». |
|
|
24. |
3. |
|
Корінь. Будова і функції. |
Лабораторне дослідження № 3. Будова кореня у зв´язку з його функціями. |
|
25. |
4. |
|
Види коренів та їх видозміни. |
|
|
26. |
5. |
|
Пагін. Будова пагона. Його розвиток з бруньки. |
Лабораторне дослідження № 4. Будова пагона. Лабораторне дослідження № 5. Будова бруньки |
|
27. |
6. |
|
Будова стебла. |
|
|
28. |
7. |
|
Видозміни пагона. |
Лабораторне дослідження № 6. Будова цибулини та коренеплоду моркви. |
|
29. |
8. |
|
Будова та функції листка. |
|
|
30. |
9. |
|
Тривалість життя листків. Видозміни листка. |
|
|
Вчитель біології ______________ ПІБ