7 клас (35 годин)
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.
згідно з навчальною програмою (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Структура курсу.
Розділ 1. Виникнення Русі-України.
Розділ 2. Русь-Україна наприкінці X – в першій половині XI ст.
Розділ 3. Русь-Україна у другій половині XI – першій половині XIII ст.
Розділ 4. Галицько-Волинське князівство («держава Романовичів») кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. Королівство Руське середини ХІІІ–XIV ст.
Розділ 5. Руські землі у складі сусідніх держав (середина XIV – початок XVІ ст.). Кримське ханство.
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті Середніх віків.
№ |
Тема
|
Дата |
Клас |
Примітка |
Розділ 1. Виникнення Русі-України.
|
||||
1. |
Розселення літописних слов’янських племен на території сучасної України. |
|
|
|
2. |
Суспільство та господарство східних слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
|
|
|
3. |
Заснування міста Київ. Діяльність військовоторгових груп норманів-русі у Східній Європі. Осідання русі на Середньому Подніпров’ї. Виникнення Русі. |
|
|
|
4 |
Руські князі/княгиня середини ІХ-Хст.: між легендами та історією |
|
|
|
5. |
Практична робота: на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава. |
|
|
|
6. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 2. Русь-Україна наприкінці X – в першій половині XI ст.
|
||||
7. |
Період правління князів Володимира Святославовича (Великого). |
|
|
|
8. |
Ярослава Володимирович- керівник середньовічної монархії імперського типу |
|
|
|
9. |
Впровадження християнства. |
|
|
|
10. |
Господарство. Повсякдення. Села. Міста. Ремесла. Торгівля. Культура. |
|
|
|
11. |
Практична робота: охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України. |
|
|
|
12. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 3. Русь-Україна у другій половині XI – першій половині XIII ст.
|
||||
13. |
Київська держава за Ярославичів. Вишгородський, Любецький з’їзди князів та їхні рішення. |
|
|
|
14. |
Правління Володимира Всеволодовича (Мономаха). |
|
|
|
15. |
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя |
|
|
|
16. |
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
|
|
|
17. |
Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово). |
|
|
|
18. |
Практична робота: Визначити за «Повчанням дітям характерні для Володимира Всеволодовича (Мономаха), вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
|
|
|
19. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 4. Галицько-Волинське князівство («держава Романовичів») кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. Королівство Руське середини ХІІІ–XIV ст.
|
||||
20. |
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Утворення Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів») |
|
|
|
21. |
Походи монголів на Русь. Особливості підпорядкування Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів») та інших князівств Русі – України Монгольській імперії (Золотій Орді). Способи організації анти монгольської коаліції. |
|
|
|
22. |
Відновлення влади Романовичів на Волині та в Галичині. Коронування Данила Романовича. |
|
|
|
23. |
Королівство Руське за наступників короля Данила. «Вигасання» династії Романовичів та боротьба претендентів на її спадщину. |
|
|
|
24. |
Культура Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів»), королівства Руського. Релігійне життя. |
|
|
|
25. |
Практичне робота: Підготувати та представити історичний портрет князя/короля Данила (іншого князя/короля з династії Романовичів на вибір учениці/учня) |
|
|
|
26. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 5. Руські землі у складі сусідніх держав (середина XIV – початок XVІ ст.). Кримське ханство. |
||||
27 |
Українські землі у складі Великого князівства Литовського |
|
|
|
28. |
Українські землі у складі Угорщини, Молдавії, Московії, Османської імперії. |
|
|
|
29. |
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства. |
|
|
|
30 |
Господарство українських земель у XІV – XV ст. Українське суспільство. Магдебурзьке право. |
|
|
|
31. |
Культура населення русько-українських земель як система цінностей. Пам’ятки культури. |
|
|
|
32 |
Практичне заняття. Українські землі в середині XІV – XVст. Кримське ханство. |
|
|
|
33. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
34 |
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. |
|
|
|
35 |
Повторення та систематизація навчального матеріалу за навчальний рік |
|
|
|