Календарне пданування уроків геометрії в 10 класі (профільний рівень)
Календарне пданування уроків геометрії в 10 класі (профільний рівень)
Календарне пданування уроків геометрії в 10 класі (профільний рівень)
Календарне пданування уроків геометрії в 10 класі (профільний рівень)
________________________________________________________________
(найменування загальноосвітнього навчального закладу)
«ПОГОДЖЕНО» Заступник директора з НВР
__________________________________ (ПІБ) _____________________________________________ (підпис) «______» __________________20____ р. |
«ЗАТВЕРДЖЕНО» ДИРЕКТОР
__________________________________ (ПІБ) _____________________________________________ (підпис) «______» __________________20____ р. |
Календарно-тематичне планування
з геометрії
для ________________ класу
на 2018 / 2019 н.р.
_______________________________________________________
(ПІБ учителя)
Розглянуто на засіданні МО (кафедри) _________________________________________
___________________________________________________________________________
Протокол № ________ від «_____»__________________20_____ р.
Голова МО ____________________________________________________
(ПІБ, підпис)
Складено до підручника:ХХХ
згідно з навчальною програмою з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (профільний рівень), затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року
Геометрія (профільний рівень), 10 клас
(3 год на тиждень, І семестр – 48 год, ІІ семестр – 57 год)
№ уроку |
Дата |
Теми уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
Тема 1. ВСТУП ДО СТЕРЕОМЕТРІЇ (14 год) Учень/учениця наводить приклади точок і прямих, що належать одній площині; многогранників та інших стереометричних фігур; пояснює що таке плоска і просторова геометричні фігури; поверхня многогранника; перетин многогранника січною площиною; формулює основні поняття, аксіоми, наслідки з них; виокремлює серед многогранників: піраміду та призму; розрізняє означувані та неозначувані поняття; аксіома та наслідок; видимі і невидимі елементи многогранника; ілюструє текстовий зміст аксіоми, теореми, задачі за допомогою рисунка; зображає піраміди та призми, перерізи пірамід та прямокутних паралелепіпедів; пояснює та записує: належність точок та прямих площині; позначення многогранників, їх елементів та поверхні; скорочений запис умови задачі; характеризує форму просторової геометричної фігури; сліди площини перерізу; розміщення двох точок двох площин, якими визначається лінія їх перетину; розв’язує вправи, що передбачають: використання аксіом стереометрії та наслідків з них; доведення та дослідження висновків задач, виконання найпростіших побудов перерізів у пірамідах та призмах. |
|||
|
|
Основні поняття стереометрії. Аксіоми стереометрії. |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Наслідки з аксіом стереометрії. Поняття про аксіоматичний метод в геометрії. |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Просторові геометричні фігури. Приклади не плоских просторових фігур (куб, прямокутний паралелепіпед, піраміда) |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Найпростіші задачі на побудову перерізів многогранників. Побудова перерізів методом слідів |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 1 за темою: «Вступ до стереометрії» |
|
Тема 2. ПАРАЛЕЛЬНІСТЬ ПРЯМИХ І ПЛОЩИН У ПРОСТОРІ (24 год) Учень/учениця демонструє на прикладах моделей стереометричних фігур (об’єктах навколишнього середовища): розміщення паралельних прямих (відрізків); мимобіжних прямих; паралельність прямої (відрізка) до площини; паралельність двох площин; формулює означення, ознаки, теореми з тем, зазначених у змісті навчального матеріалу; розрізняє ситуації можливості точок і прямих належати одній площині; на зображених рисунках, моделях: площини граней многокутників; паралельні та мимобіжні прямі; проекціювання відрізків у певному відношенні; пояснює та записує ознаки: мимобіжних прямих; паралельності прямої та площини; паралельності площин; класифікує взаємне розміщення: двох прямих; прямої та площини; двох площин; зображення просторових фігур на площині за видом і формою; зображає плоскі та просторові фігури на площині; паралельне проекціювання многокутника на площину; переріз січної площини і многогранника; обґрунтовує методи слідів і проекцій під час побудови перерізів січної площини і многогранника; ілюструє текстовий зміст геометричних тверджень та задач за допомогою рисунка; характеризує властивості паралельних площин та паралельного проеціювання; розв’язує вправи, що передбачають: встановлення взаємного розміщення двох прямих; прямої та площини; двох площин; застосування ознак паралельності прямих, прямої і площини, площин в доведеннях практичних задач; застосування методу слідів та властивостей проекціювання; виконання побудови перерізів многогранників; моделювання життєвих ситуацій паралельності та проекціювання в задачах практичного та прикладного змісту. |
|||
|
|
Взаємне розміщення двох прямих у просторі: прямі, що перетинаються, паралельні, мимобіжні прямі. Ознака мимобіжних прямих |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Взаємне розміщення прямої та площини у просторі: пряма і площина, що перетинаються, паралельні пряма і площина. Ознака паралельності прямої та площини |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Взаємне розміщення двох площин у просторі: площини, що перетинаються, паралельні площини. Ознака паралельності площин |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 2 за темою: «Властивості паралельних прямих і площин» |
|
|
|
Існування площини, паралельної даній площині. Властивості паралельних площин |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Паралельне проектування, його властивості. Зображення плоских і просторових фігур у стереометрії |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Побудова перерізів многогранників з використанням властивостей паралельних прямих і площин |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Задачі на побудову перерізів многогранників. Методи слідів і проекцій побудови перерізів |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 3 за темою: «Паралельність площин. Паралельне проектування, його властивості» |
|
Тема 3. ПЕРПЕНДИКУЛЯРНІСТЬ ПРЯМИХ І ПЛОЩИН У ПРОСТОРІ (26 год) Учень/учениця демонструє на прикладах моделей стереометричних фігур (об’єктах навколишнього середовища) перпендикулярність прямих у просторі, прямої та площини, двох площин; формулює означення, ознаки, властивості понять, зазначених у змісті навчального матеріалу; розрізняє перпендикуляр і похилу, перпендикуляр і проекцію похилої; кут між двома прямими простору, кут між прямою і площиною, кут між площинами; пояснює та записує зв'язок між паралельністю та перпендикулярністю прямих і площин; відстань у просторі: від точки до прямої, відрізка, променя; від точки до площини, півплощини; від прямої до паралельної їй площини; відстань між паралельними площинами; відстань між мимобіжними прямими. пояснює що таке двогранний кут, лінійний кут двогранного кута. класифікує взаємне розміщення: двох прямих простору; прямої та площини; двох площин; зображає рисунком перетин двох прямих простору. прямої і площини під прямим кутом; перетин двох (трьох) площин під прямим кутом; кути у просторі: між двома прямими простору, прямою і площиною, двома площинами; ортогональне проеціювання многокутника на площину; знаходить на рисунку та зображає відрізок, яким позначається (визначається) відстань у просторі: від точки до прямої, відрізка, променя; від точки до площини, півплощини; від прямої до паралельної їй площини; між паралельними площинами; між мимобіжними прямими; аналізує та досліджує перпендикулярність деякої прямої до похилої чи її проекції за теоремою про три перпендикуляри; обґрунтовує перпендикулярність прямих, прямої і площини, площин; ілюструє текстовий зміст геометричних тверджень та задач за допомогою рисунка; характеризує властивості перпендикулярних прямих простору на прикладах; прямокутні трикутники, кути яких утворені трьома попарно перпендикулярними прямими (площинами); форму ортогональної проекції многокутника; кут між многокутником та його проекцією; розв’язує вправи, що передбачають: встановлення взаємного розміщення двох прямих простору; прямої та площини; двох площин; застосування ознак перпендикулярності прямої і площини; двох площин; властивостей перпендикулярності прямих прямих простору; перпендикуляра і похилих; виконання побудови ортогональної проекції многокутника; знаходження лінійних вимірів досліджуваних фігур; площ многокутника та його ортогональної проекції, кута між многокутником та його ортогональною проекцією; моделювання життєвих ситуацій застосування перпендикулярності прямих і площин; ортогонального проекціювання в задачах навчально-практичного та прикладного змісту. |
|||
|
|
Кути між прямими у просторі |
|
|
|
Перпендикулярність прямих у просторі |
|
|
|
Перпендикулярність прямої та площини. Ознака перпендикулярності прямої та площини |
|
|
|
Зв'язок між паралельністю та перпендикулярністю прямих і площин |
|
|
|
Перпендикуляр і похила. Взаємозв’язок між довжинами похилих, проведених з однієї точки, і довжинами їх проекцій |
|
|
|
Відстані від точки до площини |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 4 за темою: «Перпендикулярність прямих і площин у просторі» |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
ІІ семестр |
|||
|
|
Теорема про три перпендикуляри |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Відстань від точки до прямої |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Кут між прямою і площиною |
|
|
|
Двогранний кут. Лінійний кут двогранного кута. Кут між площинами |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Перпендикулярність площин. Ознака перпендикулярності площин |
|
|
|
Відстані від прямої до паралельної їй площини, між паралельними площинами, між мимобіжними прямими |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Ортогональне проектування. Площа ортогональної проекції многокутника |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Практичне застосування властивостей паралельності та перпендикулярності прямих і площин |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 5 за темою: «Перпендикулярність площин. Ортогональне проектування» |
|
Тема 4. КООРДИНАТИ, ВЕКТОРИ, ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ У ПРОСТОРІ (22 год) Учень/учениця наводить приклади моделей симетрії відносно точки та прямої із об’єктів навколишнього середовища; формулює означення, ознаки, властивості понять, зазначених у змісті навчального матеріалу; розрізняє векторні і скалярні величини; рівні вектори, колінеарні вектори, компланарні вектори; пояснює та записує зв'язок між паралельністю та перпендикулярністю прямих і площин; відстань у просторі: від точки до прямої, відрізка, променя; від точки до площини, півплощини; від прямої до паралельної їй площини; відстань між паралельними площинами; відстань між мимобіжними прямими. класифікує взаємне розміщення двох (трьох) векторів у просторі; зображає на рисунку правила додавання векторів (трикутника та паралелограма); суму/різницю векторів, добуток вектора на число; знаходить на рисунку та зображає напрямлений відрізок як вектор, що дорівнює сумі, різниці векторів, добутку вектора на число; симетрію відносно точки; симетрію відносно площини; аналізує та досліджує координатному просторі: координати точок; відстань між двома точками; координати середини відрізка; координати точки, яка ділить відрізок у заданому відношенні; перетворення паралельного перенесення; обґрунтовує перпендикулярність, колінеарність та компланарність векторів простору; скалярний добуток векторів; ілюструє текстовий зміст геометричних тверджень та задач за допомогою рисунка; характеризує найпростіші геометричні місця точок простору; координатний і векторний методи розв'язування задач; застосовує формули довжини відрізка, координат середини відрізка, координат вектора, довжини вектора, скалярного добутку двох векторів, загального вигляду рівняння площини/сфери, паралельного перенесення до розв’язування задач; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження довжин відрізків; векторів; кута між векторами; дослідження виду многокутника за довжинами його елементів; доведення виду чотирикутника/трикутника за відомими координатами точок та відомими властивостями їх різновидів; знаходження розв'язків задач координатним і векторним методами; моделювання задач природничих дисциплін навчально-практичного та прикладного змісту. |
|||
|
|
Прямокутна система координат у просторі. Відстань між точками. Координати середини відрізка. Поділ відрізка у даному відношенні |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Вектори у просторі. Рівність векторів. Колінеарність векторів. Компланарність векторів |
|
|
|
Операції над векторами та їх властивості: додавання і віднімання векторів, множення вектора на число |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Кут між векторами. Скалярний добуток векторів |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 6 за темою: «Координати і вектори у просторі» |
|
|
|
Рівняння площини, сфери |
|
|
|
Рівняння площини, сфери |
|
|
|
Поняття про координатний і векторний методи розв'язування задач |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
Перетворення у просторі: симетрія відносно точки, симетрія відносно площини |
|
|
|
Перетворення у просторі: паралельне перенесення |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 7 за темою: «Рівняння площини, сфери. Перетворення у просторі» |
|
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (19 год) |
|||
|
|
Розв’язування задач на побудову перерізів многогранників |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач на застосування ознак паралельності прямих і площин |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач на властивості паралельного проектування та зображення просторових фігур на площині |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Перпендикулярність прямих та площин |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач на застосування теореми про три перпендикуляри |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Площа ортогональної проекції многокутника |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Координати та вектори у просторі |
|
|
|
Скалярний добуток векторів |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за рік |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Підсумковий урок |
|