Календарне планування 1 клас

Про матеріал
Календарне планування складено відповідно до діючих Програм Міністерства освіти і науки України, рекомендованих для загальноосвітніх шкіл.(ІІ семестр) за Типовою освітньою програмою, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. «Українська мова. Буквар» підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Автори: Воскресенська Н. О., Цепова І. В., «Математика» підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти Автори: Скворцова С. О., Онопрієнко О. В., «Я досліджую світ» підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Автори: Бібік Н. М., Бондарчук Г. П.
Перегляд файлу

Календарне планування складено відповідно до діючих Програм Міністерства освіти і науки України, рекомендованих для загальноосвітніх шкіл.( ІІ семестр) за Типовою освітньою програмою, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.

«Українська мова. Буквар» підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Автори: Воскресенська Н. О., Цепова І. В.,

«Математика» підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти Автори: Скворцова С. О., Онопрієнко О. В.,

«Я досліджую світ» підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Автори: Бібік Н. М., Бондарчук Г. П.

Тиждень 17. Тема тижня: «Світ захоплень»

Назва предмета

13. 01 Понеділок

14. 01 Вівторок

15.01 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Славні ґазди.

Звук [ґ], буква Ґ, ґ.

Славні ґазди.       Звук

[ґ], буква Ґ, ґ.

Дбайлива ґава. Закріплення звукового значення букви Ґ, ґ, читання з нею.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Повторення написання літер. Закріплення умінь поєднувати букви, писати з ними слова і речення. Списування з друкованого шрифту.

Письмо малої букви ґ, відпрацювання різних видів поєднань даної літери з іншими. Тлумачення і запис слів. Інтонування і списування речення.

Математика

Тема 2 «Додавання й віднімання» Дізнаємося про математичний вираз «різниця». Закріплення знань про взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання

Відкриваємо способи додавання і віднімання числа 3. Знаходження значень виразів на дві дії

Додаємо і віднімаємо число 3. Знаходження значень виразів на дві дії

Я досліджую

світ

Святковий календар зими.

( Святий Миколай,

Новий рік, Різдво, Водохреща та інші).

 

Розумна сова. Робота з пластиліном. Виготовлення з пластиліну плоских зображень. Ліплення сови за зразком.

Фізична культура

Вправи для формування правильної постави.

Життєво важливі способи пересування людини.

 

 

 

Правила безпечної поведінки під час рухливих ігор та естафет.

Загальнорозвивальні вправи. Ходьба.

 

 

Тиждень 17. Тема тижня: «Світ захоплень»

 

Назва предмета

16. 01 Четвер

17.01 П’ятниця

 

Навчання грамоти (читання )

 

 

 

Навчання грамоти ( письмо )

Письмо великої букви Ґ, складів із нею. Запис речень.

Запис речень. Уточнення значення фразеологізмів проґавити, ґав ловити. Розвиток зв’язного мовлення: складаємо речення за малюнком.

 

Математика

Відкриваємо правило знаходження невідомого доданка

 

 

Я досліджую

світ

Зміни в природі взимку.

Сторінка дослідника. Розглядаю сніжинку. Термометр. Властивості льоду.

 

Образотворче мистецтво

 

Особливості розташування паперових форм на площині. Аплікація «

Витинання як вид художньої роботи з папером. Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або кількох осей симетрії. «Сніжинки-балеринки»

 

Фізична культура

Ранкова гігієнічна гімнастика, фізкультурні хвилинки. Різновиди ходьби.

 

 

 

Тиждень 18. Тема тижня: «Я мандрівник»

Назва предмета

20. 01 Понеділок

21. 01 Вівторок

22. 01 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Крокодилів урок. Звуки [к], [к’], буква К, к.

Українські козаки. Закріплення звукових значень букви К, к, читання з нею.

Звуки [г], [г’], буква Г,

г.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Письмо малої букви к, складів і слів із нею. Опрацювання словникового слова лелека. Запис речення, пояснення використання тире в ньому.

Письмо великої букви К, складів і слів із нею. Списування прислів’я з друкованого шрифту.

Математика

Називаємо компоненти та результат дії віднімання. Складання рівностей за малюнками

Додаємо і віднімаємо числа. Обчислення значення виразів двома способами.

Підготовчі вправи до розв’язування задач

Вимірюємо довжини

відрізків

Я досліджую

світ

Праця людей узимку.

 

Леопард і тигрик.

Робота з папером. Згинання і складання паперу. Виготовлення леопардика або тигрика в техніці оригамі за зразком.

Фізична культура

Загальнорозвивальні вправи (ЗРВ) без предмета .

Різновиди бігу.

Рухливі ігри.

Різновиди ходьби та бігу. Дитячий фітнес.

Рухливі ігри.

 

 

Тиждень 18. Тема тижня: «Я мандрівник»

Назва предмета

23. 01 Четвер

24. 01 П’ятниця

Навчання грамоти

(читання )

 

Гроза погримувала грізно.

Закріплення звукових значень букви Г, г, читання з нею. Звук [ ґ].

Робота з дитячою книжкою. Цікаве для допитливих. Розвиток зв’язного мовлення: Складання розповіді «Міста, де я мрію побувати»

Навчання грамоти

( письмо )

Письмо малої букви г, відпрацювання поєднань з іншими буквами. Складання і запис слів із поданих літер. Опрацювання словникових слів гумка, загадка.

Списування речення.

 

Математика

Будуємо відрізки.

Вимірювання довжини відрізків лінійкою. Підготовчі вправи до розв’язування задач

 

Я досліджую

світ

Людина - от що найцікавіше у світі.

Я та інші.

Образотворче мистецтво

 

Тема 3. Зображення основних форм і

їхніх частин Особливості зображення складної форми на основі простих. Виконання композиції фарбами «Кумедний клоун»

Фізична культура

Біг із високим підніманням стегна. Звіроаеробіка. Комплекс ранкової гімнастики. Правила чесної гри.

 

 

Тиждень 19. Тема тижня: «Ми дослідники. Ми винахідники»

Назва предмета

27. 01 Понеділок

28. 01 Вівторок

29. 01 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Пухнасті хмаринки. Звуки [х], [х’], буква Х, х.

У зоопарку.

Закріплення звукових значень букви Х, х, читання з нею.

Дружити треба вміти.

Звуки [ж], [ж’], буква Ж, ж.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Письмо великої букви Г, складів і слів із нею. Повторення правила написання з великої літери імен людей і назви гори. Опрацювання словникового слова подруги.

Письмо малої букви х, складів і слів із нею.

Запис речення.

Математика

Вивчаємо вирази на

дві дії. Підготовчі вправи до розв’язування задач

Додаємо і віднімаємо число 3. Обчислення значення виразів двома способами. Підготовчі вправи до розв’язування задач

Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 3. Обчислення виразів ланцюжком

Я досліджую

світ

Я та мої рідні. Створення родовідного дерева. (практична робота)

 

Гарячий чай з лимоном. Аплікація з паперу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Створення аплікацій.

Фізична культура

Біг із закиданням гомілок. Ходьба на пальцях, п’ятах. Рухливі ігри

Біг зі зміною напрямку руху. Ходьба із високим підніманням стегна.

Звіроаеробіка.

 

Тиждень 19. Тема тижня: «Ми дослідники. Ми винахідники»

 

Назва предмета

30. 01 Четвер

31. 01. П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

 

 

Навчання грамоти

( письмо )

Письмо малої букви ж, складів і слів із нею. Списування скоромовки з друкованого шрифту.

Письмо великої букви Ж, складів і слів із нею. Інтонування і списування питального речення зі звертанням. Розвиток зв’язного мовлення: текст-опис відгадування предметів схованих у чарівній скринці.

 

Математика

Додаємо і віднімаємо числа 0,1,2,3. Порівняння чисел. Вимірювання довжини

відрізків

 

 

Я досліджую

світ

Почуття людини, емоції

Добро і зло. Не роби нікому зла.

 

Образотворче мистецтво

 

Складові частини будівлі.

Визначення основного

(геометричного) характеру форми будівлі. «Виготовлення будиночку із шаблону»

 

Фізична культура

Біг із різних вихідних положень. Ходьба у напівприсіді і присіді.

Рухливі ігри.

 

 

 

 

Назва предмета

03. 02.Понеділок

04. 02 Вівторок

05. 02 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Бегемотик Жоржик. Закріплення звукових значень букви Ж, ж, читання з нею.

Допитливі школярики.

Звуки [ш], [ш’], букви Ш, ш.

Наша школа. Шахи. Закріплення звукових значень букви Ш, ш, читання з нею.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Письмо малої букви ш, складів і слів із нею. Синтетична вправа з додаванням літер у слова (тиша, миша). Опрацювання словникового слова вірші. Запис речення.

Письмо великої букви Ш, складів і слів із нею. Запис речень, пояснення використання знаку оклику і тире.

Математика

Додаємо і віднімаємо числа 0,1,2,3. Складання і обчислення виразів за схемами. Підготовчі вправи до розв’язування

задач

Готуємося до вивчення задач. Обчислення виразів на дві дії

Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів

Я досліджую

світ

Який буває в мене день.

 

Сідаємо на велосипед.

Робота з папером. Згинання і складання паперу. Створення моделі велосипеда за зразком.

Фізична культура

Вправи з великим м’ячем тримання м’яча; підкидання м’яча і ловіння його після відскоку від підлоги.

Вправи з великим м’ячем передавання м’яча з рук у руки в колі, в колоні, шерензі, праворуч, ліворуч, над головою, під ногами

 

 

Тиждень 20. Тема тижня: «Спорт»

 

 

Назва предмета

06. 02 Четвер

07. 02 П’ятниця

Навчання грамоти

(читання )

 

Закріплення звукових значень вивчених літер.

Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю).

Робота з дитячою книжкою.

Знайомство з казкою Олександри Бичковської «Казка про те, як хлопчик Степанко здоров’я шукав»

Навчання грамоти

( письмо )

Закріплення зорово-рухового образу писемних літер, удосконалення умінь поєднувати букви, писати з ними слова і речення. Списування речення з друкованого шрифту.

 

Математика

Тема 3. Додавання і віднімання в межах 10. Задача Додаємо і віднімаємо число 4. Підготовчі вправи до розв’язування задач

 

Я досліджую

світ

Як мене звати?

Моє улюблене заняття.

Образотворче мистецтво

 

Будова фігури людини. Виконання композиції «Малювання театральної ляльки.»

Фізична культура

Вправи з великим м’ячем перекидання м’яча у парах; удари м’яча об підлогу однією та двома руками; ведення м’яча на місці правою і лівою рукою

 

 

Тиждень 21. Тема тижня: «Мої улюблені книги»

Назва предмета

10. 02 Понеділок

11. 02 Вівторок

12. 02 Середа

 

Навчання грамоти

(читання )

Корисний йогурт. Звук [й’], буква Й, й.

Веселий трамвай. Закріплення звукового значення букви Й, й, читання з нею.

Яхти на морі. Буква Я, я. Позначення звукосполучення

[й’а].

Навчання грамоти

( письмо )

 

Письмо малої та великої букв й, Й, запис складів і слів. Опрацювання словникового слова лінійка. Інтонування і запис речення.

Письмо малої та великої букв я, Я, складів і слів із ними. Утворення і запис форми слова за аналогією.

Повторення правила вживання великої літери. Списування речень.

Математика

Додаємо і віднімаємо число 4. Підготовчі вправи до розв’язування задач. Складання рівностей за схемами.

Знайомтесь із задачею. Обчислення виразів різними способами

Дізнаємось про складові задачі

Я досліджую

світ

Винаходити, які придумали діти.

 

Вінні-Пух. Аплікація з паперу. Виготовлення сюжетних казкових композицій. Створення аплікації «Вінні-Пух».

Фізична культура

Вправи           для            розвитку координації.

Подолання перешкод, ходьба на пальцях по підвищеній і обмеженій за площиною опорі з різними положеннями рук, “поза лелеки” із заплющеними очима, пересування із

підкиданням дрібних предметів (тенісні м’ячі, мішечки )

Вправи для розвитку координації. Пересування із зупинками за зоровим і слуховим сигналами (під час пересування раптові зупинки у заданій позі за сигналом).

 

 

Тиждень 21. Тема тижня: «Мої улюблені книги»

 

Назва предмета

13. 02 Четвер

14. 02 П’ятниця

 

 

Навчання грамоти

(читання )

 

 

 

Навчання грамоти

( письмо )

Закріплення умінь писати з вивченими буквами слова і речення. Списування з друкованого шрифту. Опрацювання словникового слова новий.

Розвиток зв’язного мовлення. Урок-гра «З якої це казки?» (за сторінками прочитаних казок)

 

Математика

Досліджуємо                задачі.

Порівняння задач. Складання

задачі за малюнком.

 

 

Я досліджую

світ

Я тут живу.

Я живу в місті. Громадські місця.

 

Образотворче мистецтво

 

Складні об'ємні композиції. Тварини на площині. Робота з пластичними матеріалами. Ліплення з пластиліну «Ліплення героїв казки.»

 

Фізична культура

Вправи для розвитку координації. Вправи зі зміною положення тіла у просторі (розслаблення м’язів рук, ніг, тулуба з різних вихідних положень)

 

 

 

Тиждень 22. Тема тижня: «Транспорт»

 

Назва предмета

17. 02 Понеділок

18. 02 Вівторок

19. 02 Середа

 

Навчання грамоти

(читання )

Велике свято. Буква Ю, ю. Позначення звукосполучення

[й’у].

Два гноми. Буква Є, є. Позначення звукосполучення [й’е], голосного [е] та м’якості приголосного звука.

Їжачок-хитрячок. Буква Ї, ї. Позначення звукосполучення [й’і].

Навчання грамоти

( письмо )

 

Письмо малої та великої букв ю, Ю, складів і слів із ними. Утворення слів із поданих складів і списування з друкованого шрифту.

Запис речень. Повторення правила вживання великої літери.

Письмо малої та великої букв є, Є, складів і слів із ними. Повторення правила вживання великої літери. Списування речення з друкованого шрифту.

Математика

Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 4. Обчислення виразів

Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3, 4. Розв’язування задач

Відкриваємо спосіб додавання і віднімання числа 5. Складання рівностей за схемами. Розв’язування задач

Я досліджую

світ

Я живу в селі

 

«Мчать машини по дорозі…» Аплікація з паперу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Створення аплікацій за зразком.

Фізична культура

Стрибки в глибину з висоти від 40 до 60 см з м’яким приземленням на дві ступні.

Стрибки в глибину зіскок із гімнастичної лави

 

 

Тиждень 22. Тема тижня: «Транспорт»

 

Назва предмета

20. 02 Четвер

21. 02 П’ятниця

 

Навчання грамоти

 

Буква Ї, ї. Позначення звукосполучення [й’і]. Робота з дитячою

 

 

(читання )

 

книжкою «Цікаве для допитливих».

 

Навчання грамоти

( письмо )

Письмо малої та великої букв ї, Ї, складів і слів із ними. Утворення і запис форми слова за аналогією. Опрацювання словникових слів Київ, Україна, українська. Списування речень із друкованого шрифту.

 

 

Математика

Додаємо і віднімаємо число 5. Обчислення виразів зручним способом. Доповнення умови задачі запитанням.

 

 

Я досліджую

світ

У музеї.

Запрошуємо до театру.

 

Образотворче мистецтво

 

Зображення в об’ємі тварин з урахуванням пропорцій. Узгодження основної форми з елементами декору. «Веселі перетворення».

 

Фізична культура

Стрибки у висоту через гімнастичну палицю, гумову мотузку з місця, з прямого розбігу

 

 

 

Тиждень 23. Тема тижня: «Професії»

Назва предмета

02. 03 Понеділок

03. 03 Вівторок

04. 03 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Наше подвір’я. Апостроф як додатковий символ на позначення звука

[й’].

Закріплення звукових значень вивчених літер.

Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз         слів, повторення вивчених

Казкова зустріч. Звуки [дж], [дж’], буквосполучення Дж, дж. Розвиток звуковимовних умінь.

 

 

 

букв, читання з ними складів, слів, текстів.

 

Навчання грамоти

( письмо )

 

Апостроф   як додатковий символ на позначення звука [й’]. Письмо       слів   з апострофом. Опрацювання

словникових        слів ім’я,  сім’я, комп’ютер.

Списування з друкованого шрифту.

Закріплення умінь писати слова і речення з буквами й, я, ю, є, ї. Удосконалення умінь позначати на письмі сполучення звука [й’] і наступного голосного. Аналіз і списування речень. Повторення вивчених літер прийомом калькування.

Математика

Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 5. Обчислення виразів

Вчимося виконувати арифметичні дії з величинами.

Вимірювання       і записування          довжин відрізків.

Додаємо і віднімаємо числа частинами. Порівнюємо величини.

Розв’язування задач

Я досліджую

світ

У супермаркеті.

 

Здоровий зубчик – білий чубчик. Робота з папером. Послідовність дій під час створення аплікацій. Створення аплікації – плаката за зразком.

Фізична культура

Застрибування на підвищену опору (кілька матів, складених один на одного) однією та двома ногами та зістрибування .

Стрибки через перешкоди висотою до 50 см поштовхом однією та двома

ногами

 

 

Тиждень 23. Тема тижня: «Професії»

 

Назва предмета

05. 03 Четвер

06. 03 П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

 

 

Навчання грамоти

( письмо )

Позначення на письмі звука [дж] буквосполученнями дж, Дж. Запис складів і слів, списування речень із друкованого шрифту.

Опрацювання словникових слів джміль, бджола.

Розвиток зв’язного мовлення Знайомство з віршем Сашка

 

 

 

Опрацювання словникових слів джміль, бджола.

Дерманського        «Ким        бути?»

Розповідь за малюнком.

 

Математика

Досліджуємо таблиці додавання чисел другої п’ятірки.

Обчислення               виразів.

Розв’язування задач

 

 

Я досліджую

світ

Уроки чемності

Про чемність.

 

Образотворче мистецтво

 

                                     Прикрашання           та

декорування. Поняття естетичного оформлення. Аплікація «Ліплення тортика»

 

Фізична культура

Стрибки в довжину з місця поштовхом однієї, двох ніг та із просуванням вперед.

 

 

 

Тиждень 24. Тема тижня: «Час»

 

Назва предмета

09. 03 Понеділок

10. 03 Вівторок

11. 03 Середа

Навчання грамоти

(читання )

 

Читання — краще навчання. Звуки [ч], [ч’], буква Ч, ч.

Вийди,        вийди, сонечко.

Закріплення звукових значень букви Ч, ч, читання з нею.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Письмо малої букви ч, складів і слів із нею. Складання і запис слів із поданих

Письмо великої букви Ч, складів і слів із нею. Інтонування і запис питального

 

 

 

літер. Інтонування і запис етикетних фраз.

речення.     Запис речення,     пояснення використання в ньому тире.

Математика

 

Готуємося до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9.

Доповнення

умови         задачі запитанням. Розв’язування задач

Готуємося до вивчення віднімання чисел 6, 7. 8,9.

Повторення

складу               чисел.

Розв’язування задач

Я досліджую

світ

 

 

Будильник                 –

кошенятко. Робота          з папером. Виготовлення

будильника за зразком.

Фізична культура

 

Вправи для розвитку гнучкості махові рухи руками і ногами в різних напрямах з амплітудою, що

поступово збільшується, нахили тулуба в різних напрямах    у

положенні стоячи

 

 

Тиждень 24. Тема тижня: «Час»

 

Назва предмета

12. 03 Четвер

13. 03 П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

Дзюрчить веселе джерельце.

Звуки [дз], [дз’], буквосполучення

Дз, дз. Робота з дитячою книжкою. Знайомство з казкою

«Загублений час».

 

Навчання грамоти

( письмо )

Позначення на письмі звуків [дз],   [дз’] буквосполученнями дз, Дз. Списування речень із

 

 

 

 

друкованого шрифту. Запис слів за малюнками.

 

 

Математика

Складаємо короткий запис задачі. Визначення довжини ламаної лінії.

 

 

Я досліджую

світ

Оглядаю своє житло. Коли ми самі вдома.

Коли гаджет заважає.

 

Образотворче мистецтво

 

Виготовлення та прикрашання декоративної сувенірної коробочки за допомогою аплікації.

 

Фізична культура

Вправи для розвитку гнучкості пружинні нахили у положенні сидячи, викрути рук із гімнастичною палицею, пружинні рухи у широкій стійці, прогинання та вигинання тулуба у положенні упору стоячи на

колінах

 

 

 

Тиждень 25. Тема тижня: «Весна»

 

Назва предмета

16. 03 Понеділок

17. 03 Вівторок

18. 03 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Цікаве        життя. Звуки [ц],    [ц’], буква Ц, ц.

Робота        з         дитячою книжкою:

знайомлюсь           з

дитячими енциклопедіями про рослини.

Цирк             приїхав!

Закріплення звукових значень букви Ц, ц, читання з нею.

У країні фантазії. Звуки [ф], [ф’], буква Ф, ф.

 

Навчання грамоти

( письмо )

 

Письмо малої букви ц, складів і слів із нею. Опрацювання словникових слів олівець, цукерка. Списування скоромовки.

Письмо великої букви

Ц, складів із нею. Інтонування і

списування окличних речень.

Математика

Віднімаємо числа 6, 7, 8, 9. Сума зручних доданків. Творча робота над задачею

Віднімаємо числа 6,

7, 8, 9. Обчислення виразів. Розв’язування задач

Складаємо короткий запис задачі.

Розв’язування задач

Я досліджую

світ

Дбай про    свою безпеку.

 

Кучерявий баранець. Робота з папером.

Рвання і скручування паперу. Створення аплікації «Кучерявий баранець».

Фізична культура

Вправи для розвитку гнучкості викрути рук зі

скакалкою,

пружинні

похитування        у положенні  випаду, прогинання тулуба у положенні лежачи на животі.

Вправи з великим м’ячем ведення м’яча з одночасними кроками правою та лівою рукою.

 

 

Тиждень 25. Тема тижня: «Весна»

 

Назва предмета

19. 03 Четвер

20. 03 П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

 

 

Навчання грамоти

( письмо )

Письмо малої та великої букв ф, Ф, складів і слів. Синтетична вправа з додаванням літер у слова (фокус, фікус). Опрацювання словникового слова телефон.

Запис   речень.       Списування          з друкованого шрифту.

Розвиток    зв’язного     мовлення: Робота з прислів’ями про весну

 

 

 

Запис речень. Списування з друкованого шрифту.

 

 

Математика

Знаходимо  невідомі зменшуване         і          від’ємник. Взаємозв’язок між діями додавання і віднімання.

Розв’язування задач.

 

 

Я досліджую

світ

Дбай про свою безпеку. Практичне заняття.

Розігрування ситуацій.

Твоє здоров’я. Дбай про себе.

 

Образотворче мистецтво

 

Композиція                       аквареллю

«Підсніжники»

 

Фізична культура

Вправи з великим м’ячем кидки м’яча знизу з положення сидячи та стоячи.

 

 

 

Тиждень 26. Тема тижня: «Навіщо їсти»

Назва предмета

30. 03 Понеділок

31. 03 Вівторок

01. 04 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Звукосполучення [шч], [шч’], буква

Щ, щ.

Розвиток звуковимовних умінь.

Алфавіт. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

Закріплення вивченого.

Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Письмо малої та великої букв щ, Щ, складів і слів.

Алфавіт. Узагальнення і систематизація

 

 

 

Синтетична вправа з додаванням літер у слова (щока, щука; борщик, горщик). Відновлення і запис деформованого речення. Списування з друкованого шрифту.

вивченого матеріалу. Наведення літер, запис слів і речень за зразком. Списування з друкованого шрифту. Додавання літер абетки у вірш за алфавітним порядком.

Математика

Віднімаємо числа другої п’ятірки. Обчислення виразів. Творча робота над задачею

Порівнюємо число і математичний вираз. Розв’язування і порівняння задач

Досліджуємо таблиці віднімання чисел другої п’ятірки. Обчислення виразів. Порівняння виразу і числа

Я досліджую

світ

Які ви вдома?

 

Смачна грушка.

Робота з пластиліном. Виготовлення із пластиліну плоских зображень фруктів. Ліплення грушки за зразком.

Фізична культура

Вправи з великим м’ячем передавання і ловіння м’яча двома руками від грудей (у колі, парах, трійках).

Вправи з великим м’ячем ведення м’яча ногою у кроці; зупинка м’яча, що котиться, підошвою; ведення м’яча передньою частиною

ступні

 

 

Тиждень 26. Тема тижня: «Навіщо їсти»

 

Назва предмета

02. 04 Четвер

03. 04 П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

 

 

Навчання грамоти

( письмо )

Повторення написання малих і великих літер української абетки прийомом калькування, групування літер за спільним елементом. Виконання синтетичних вправ. Списування з друкованого шрифту.

Узагальнення і систематизація вивченого за букварний період.

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданим початком.

 

 

Математика

Порівнюємо число і математичний вираз. Складання і розв’язування задач за коротким записом

 

 

Я досліджую

світ

Про акуратність.

Не можна брати чуже.

 

Образотворче мистецтво

 

Тема 4. Цілісність форми у скульптурі та архітектурі Народний візерунок та орнамент. Рослинні і тваринні орнаменти у народній творчості. Композиція фарбами «Орнамент на посуді»

 

Фізична культура

Вправи з великим м’ячем удари по м’ячу, що котиться; ведення м’яча ногою по прямій, по дузі, між стійками.

 

 

 

Тиждень 27. Тема тижня: «Світ рослин»

Назва предмета

06. 04 Понеділок

07. 04 Вівторок

08. 04 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Твоя Батьківщина

— Україна А. Костецький «Батьківщина». Ми — українці. Читання й розуміння прочитаного. Ознайомлення з поняттями «автор

твору»,

«заголовок». Розповідь на основі власних спостережень.

А. Камінчук «Наша столиця».

А. Камінчук «Рідний край». Твоя мала батьківщина. Читання текстів із відповідними настроєм та силою голосу. Вибіркове читання. Розповідь на основі власного досвіду.

З. Мензатюк

«Український прапор»

Аудіювання

(слухання-розуміння, відповіді на запитання за змістом тексту). Узагальнення знань і умінь учнів із розділу.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Закріплення уміння писати малі літери з похилою лінією із заокругленням унизу — і, ї, и, ш, й, ц, щ.

Закріплення уміння писати малі літери з похилою лінією із заокругленнями вгорі та внизу — г, п, т, р. Письмо слів і речень

 

 

 

Письмо слів і речень із ними.

із ними. Розвиток зв’язного мовлення: описую предмет.

Математика

Порівнюємо математичні вирази. Творча робота над задачею

Вимірюємо масу предметів. Кілограм

Вимірюємо місткості посудин. Літр. Розв’язування задач

Я досліджую

світ

Намагайся не обманювати

 

Зі святом весни! Об’ємні вироби з паперу. Створення квітки за зразком.

Фізична культура

Вправи з великим м’ячем . Рухливі ігри. Естафети.

Біг із високого старту до 30 м. Ходьба з різними положеннями рук.

Фітбол-аеробіка.

 

 

Тиждень 27. Тема тижня: «Світ рослин»

 

Назва предмета

09. 04 Четвер

10. 04 П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

Вони писали для тебе Т. Шевченко «Тече вода з-під явора». Загальні відомості про Т. Г. Шевченка (аудіювання). Поняття про риму. Удосконалення читацьких умінь. Ознайомлення з дитячою періодикою.

 

Навчання грамоти

( письмо )

Закріплення уміння писати малі літери з прогнутим плавним елементом — л, м, я та малу літеру ґ. Письмо слів і речень із ними.

 

 

Математика

Перевіряємо свої досягнення.

Узагальнення і систематизація знань учнів

 

 

Я досліджую

світ

Як дізнатись, що весна?

Турботи тварин навесні.

 

Образотворче мистецтво

 

Народний візерунок та орнамент

 

 

 

 

 Рослинні і тваринні орнаменти у народній творчості. Композиція фарбами «Композиція з квітів»

 

Фізична культура

Ходьба «змійкою». Біг до 500 Фітбол-аеробіка. Ігри

 

 

Тиждень 28. Тема тижня: «Весняні свята. Великдень»

Назва предмета

13. 04 Понеділок

14. 04 Вівторок

15. 04 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Л. Українка «Три метелики». Загальні відомості про Лесю Українку

(аудіювання).

Ознайомлення з поняттям

«персонажі твору»; оцінка дій персонажів.

Вибіркове читання.

І. Франко «Ріпка». Загальні відомості про І. Я. Франка (аудіювання). Розповідь — продовження твору. Визначення персонажів.

Василь

Сухомлинський «Яблуко в осінньому саду».

Загальні відомості про

В. О. Сухомлинського (аудіювання).

Персонажі твору.

Оцінка їхніх дій.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Закріплення уміння писати малі літери з овалом — о, а, б, ф. Письмо слів і речень із ними. Робота з дитячою книжкою:

читаю вірші

Г.Фальковича.

Закріплення уміння писати малі літери з півовалами — с, є, е, х, ж. Письмо слів і речень із ними.

Математика

Тема 4. Двоцифрові числа

Записуємо задачу коротко. Підбір

Досліджуємо властивості величин.

Ціле і частина.

Визначення

Досліджуємо лічильну одиницю «десяток». Лічба десятками.

 

 

опорної схеми до

задачі

довжини ламаної.

Розв’язування задач

Сотня

Я досліджую

світ

Сторінка дослідника. Бурульки на гілці. Вирощування моркви та лука на вікні.

 

Великодні писанки.

Робота з папером. Виготовлення великодньої аплікації за зразком.

Фізична культура

ЗРВ імітаційного характеру.

Чергування ходьби та бігу до 1000 м. Рухливі ігри

ЗРВ з гімнастичною палицею. Біг спиною уперед. Вправи з малим м’ячем. Рухливі ігри

 

Тиждень 28. Тема тижня: «Весняні свята. Великдень»

 

Назва предмета

16. 04 Четвер

17. 04 П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

 

 

Навчання грамоти

( письмо )

Закріплення уміння писати малі літери з нижньою петлею — у, д, з. Письмо слів і речень із ними.

Розвиток зв’язного мовлення:

Робота з прислів’ями про Великдень

 

Математика

Порівнюємо, додаємо і віднімаємо десятки. Робота з математичними матеріалами.

 

 

Я досліджую

світ

Веснянні турботи в місті та селі.

Святковий календар весни. Великдень.

 

Образотворче мистецтво

 

Поняття візерунка та орнаменту (на елементарному рівні). Створення декоративного образу. «Крапанки»

 

Фізична культура

Біг із зупинками стрибком та у кроці за сигналом. Метання малого м’яча із-за голови. Рухливі ігри

 

 

 

Тиждень 29. Тема тижня: «Світ тварин»

Назва предмета

20. 04

Понеділок

21. 04 Вівторок

22. 04 Середа

Навчання грамоти

(читання )

 

В. Нестайко

«Пробудження» (уривок із повісті «У Країні

Місячних Зайчиків»). Характеристика персонажів. Вибіркове читання.

А. Костецький «Косички», «Сонечкова мама».

Загальні відомості про А.

Костецького (аудіювання).

Виразне читання віршів. Узагальнення знань і умінь учнів із розділу.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Закріплення уміння писати малі літери в, ь закритої та відкритої форм. Письмо слів і речень із ними.

Закріплення уміння писати малі літери ч, н, ю, к. Письмо слів і речень із ними.

Математика

 

Одержуємо круглі числа. Додаємо і віднімаємо круглі числа.

Порівняння чисел

Досліджуємо одиницю вимірювання довжини «дециметр».

Вимірювання довжин відрізків. Перетворення одиниць вимірювання довжини.

Я досліджую

світ

 

 

З Днем народження, динозаврику! Робота з папером.

Послідовність

 

 

 

 

дій під час створення аплікацій. Виготовлення композиції за зразком.

Фізична культура

 

Пересування приставними кроками правим, лівим боком. Фізичні вправи для формування постави, профілактики плоскостопості та відновлення організму.

 

 

Тиждень 29. Тема тижня: «Світ тварин»

Назва предмета

23. 04 Четвер

24. 04 П’ятниця

Навчання грамоти

(читання )

 

Світ навколо тебе В. Левін «Ранкові роси».

В. Шахненко «Яблуко».

Спостереження за особливостями зображення картин природи. Роль образних слів. Розповіді за запитаннями до тексту.

Робота з дитячою книжкою. Читання в особах. Текст «Чужа іграшка» Людмили Борщевської

Навчання грамоти

( письмо )

Закріплення уміння писати великі літери з похилою лінією із заокругленням угорі та внизу — У, Ч, И, Й, Ш, Ц, Щ. Письмо складів і речень із ними.

 

Математика

Утворюємо числа другого десятка. Одноцифрові і двоцифрові числа

 

Я досліджую

світ

Сторінка дослідника

«Куточок друзів»

Як ставтися до інших

Чемним треба бути скрізь. Складання словничка ввічливих слів. Як поводитися за столом.

Образотворче мистецтво

 

Цілісність форми Особливості створення складної об'ємної форми на основі простих.

 

 

 

Виготовлення композиції з пластиліну «Котик-муркотик»

 

Фізична культура

Ознаки втоми під час виконання фізичних навантажень та засоби її уникнення. Метання м’яча у вертикальну ціль з відстані 8-10 м.

 

 

 

Тиждень 30. Тема тижня: «Веселка»

 

Назва предмета

27. 04 Понеділок

28. 04 Вівторок

29. 04 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Б. Вовк «Чиї квіти найгарніші» (скорочено).

Вибіркове читання тексту. З’ясування ролі порівнянь і образних слів.

Ю. Ярмиш

«Джерельце».

А. Качан «Джерельце». Характеристики персонажів і їхніх вчинків. Вибіркове читання на доведення власних думок, висновків.

П. Воронько «Не будь козою».

В. Орлов «Що не можна купити». Виразне читання віршів. Узагальнення знань і умінь учнів із розділу.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Закріплення уміння писати великі літери з похилою лінією із заокругленням унизу ліворуч і верхнім елементом — Г, П, Т, Ґ, Р, Ф. Письмо складів і речень із ними.

image Закріплення уміння писати великі літери з похилою лінією із заокругленням унизу ліворуч складної конфігурації — І, Ї, Н, Ю, К. Письмо складів і речень із ними.

Математика

Записуємо числа другого десятка. Читання і записування чисел у таблицю розрядів

Записуємо числа другого десятка. Розв’язування задач

Записуємо числа першої сотні. Обчислення ланцюжка дій. Читання і записування

чисел у таблицю розрядів

 

Я досліджую

світ

Твоя країна – Україна. Символи держави- Прапор, Герб, Гімн.

 

Клоун «Веселунчик». Робота з папером. Послідовність дій під час створення аплікацій.

Виготовлення клоуна.

Фізична культура

Загартування як засіб зміцнення здоров’я та покращення фізичного розвитку.

“Повторний” біг 3 х

10 м.

Різновиди

“човникового” бігу 4 х 9 м. Метання малого м’яча у щит. Рухливі ігри

 

 

Тиждень 30. Тема тижня: «Веселка»

 

Назва предмета

30. 04 Четвер

01. 05. П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

 

 

Навчання грамоти

( письмо )

Закріплення уміння писати велику букву О та літери з півовалами — С, Є, Х, Ж.

Письмо слів і речень із ними.

 

 

Математика

Порівнюємо числа в межах 100. Порівняння чисел за числовим променем.

 

 

Я досліджую

світ

Столиця України – Київ. Де ти живеш?

 

 

Фізична культура

ЗРВ нахили та повороти. Біг до 30 м із високого старту. Метання малого м’яча в горизонтальну ціль з відстані 6-8 м.

 

 

 

Тиждень 31. Тема тижня: “Моя родина”

Назва предмета

04. 05 Понеділок

05. 05 Вівторок

06. 05 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Слова ввічливості В. Гринько «Рідна мова».

А. Костецький «Як зробити день веселим». Спостереження за роллю порівнянь у тексті. Відповіді на запитання.

Ознайомлення з прислів’ям.

А. Потапова «“Чемний” Миколка».

О. Богемський «Уклоніться квіточці».

Узагальнення знань і умінь учнів із розділу.

Про маму

В.Сухомлинський «Найласкавіші руки». Спостереження за особливостями зображення персонажа. Розповідь за аналогією до прочитаного.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Закріплення уміння писати схожі великі

букви Е — З, В — Б

та літеру Д. Письмо слів і речень із ними.

Удосконалення навички письма. Виконання лексико-граматичних завдань. Формування орфографічної навички — вживання великої літери. Коментоване списування. Попереджувальний диктант.

Математика

Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел другого десятка. Робота з математичними матеріалами

Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні. Обчислення виразів за схемами

Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні. Творча робота над задачею

 

Я досліджую

світ

Історичні скарби України. Подорожуємо України.

 

Листівка для тата. Згинання і складання паперу. Оздоблення виробів із паперу. Виготовлення листівки.

Фізична культура

ЗРВ зі скакалкою. Метання малого м’яча із-за голови на дальність. Рухливі ігри

Різновиди ходьби та бігу. Метання м’ячів різної ваги на задану відстань. Рухливі ігри

 

 

Тиждень 31. Тема тижня: “Моя родина”

 

Назва предмета

07. 05 Четвер

08. 05 П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

Ю. Ярмиш «Дрібний дощик». М. Сулима «Змалювати маму». Вибіркове читання. Читання в особах. Узагальнення знань і умінь із розділу.

Робота з дитячою книжкою. Моя родина. «Родовідне дерево» Д. Чередніченко.

 

Навчання грамоти

( письмо )

Удосконалення навички письма. Виконання фонетико-графічних завдань. Формування орфографічної навички — звукове значення

букв г, ґ. Вибіркове списування.

Попереджувальний диктант.

 

 

Математика

Додаємо і віднімаємо число 1. Складене іменоване число. Визначення довжини відрізків. Розв’язування задач.

Додаємо і віднімаємо числа на основі нумерації. Сума розрядних доданків. Творча робота над задачею.

 

Я досліджую

світ

Я маю право на права.

Хто про кого дбає?

 

Образотворче мистецтво

 

Тема 5. Стилізування й орнаментальне оздоблення форм у декоративно-ужитковому мистецтві

Робота з папером та картоном. Виготовлення вітальної листівки «Квіти для мами».

 

 

 

 

 

 

Фізична культура

Дитячий фітнес. Метання м’ячів різної ваги на однакову відстань. Рухливі ігри.

 

 

Тиждень 32. Тема тижня: “Ми —українці. Ми—європейці”

Назва предмета

11. 05 Понеділок

12. 05 Вівторок

13. 05 Середа

Навчання грамоти

(читання )

 

Про тебе і твоїх друзів В. Шахненко «Мій друг». Н. Бабенко

«Федько-фокусник». Г. Бойко «Побіг і прибіг».

Виразне читання текстів. Розповідь на основі власного досвіду.

О. Буцень «У новій школі».

Читання в особах. Характеристика персонажів. Головна думка твору. Узагальнення знань і умінь учнів із розділу.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Удосконалення навички письма. Виконання фонетико-графічних завдань. Формування орфографічної навички — звукове значення букви щ. Списування з доповненням речень словами. Пояснювальний диктант.

Удосконалення навички письма. Виконання фонетико-графічних завдань. Формування

орфографічної навички — буквосполучення дж, дз, їх звукове значення. Списування із заміною малюнків відповідними словами. Пояснювальний диктант.

Математика

 

Узагальнюємо розуміння нумерації чисел першої сотні. Обчислення виразів.

Розв’язування задач

Додаємо і віднімаємо одноцифрове число. Обчислення виразів

Я досліджую

світ

 

 

Ми любимо Україну. Робота з папером.

 

 

 

 

Виготовлення сюжетної аплікації за зразком.

Фізична культура

 

ЗРВ без предметів. Стрибки зі скакалкою. Рухливі ігри .

 

Тиждень 32. Тема тижня: “Ми —українці. Ми—європейці”

 

Назва предмета

14. 05 Четвер

15. 05 П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

 

 

Навчання грамоти

( письмо )

Удосконалення навички письма. Виконання лексико-граматичних завдань. Формування орфографічної навички — вживання букв я, ю, є, ї у їх звукових значеннях.

Списування з пропущеними буквами. Вибірковий диктант.

Удосконалення навички письма. Виконання фонетико-графічних завдань.

Формування орфографічної навички — вживання апострофа. Списування із заміною малюнків відповідними словами. Вибірковий диктант.

Розвиток зв’язного мовлення: Складання та записування листа своїм однолітками з іншої школи.

 

Математика

Додаємо і віднімаємо числа. Перетворення одиниць вимірювання довжини.

 

 

Я досліджую

світ

Хто що робить?

Що з чого ?

 

Образотворче мистецтво

 

Народний візерунок та орнамент Рослинні і тваринні орнаменти у народній творчості. Композиція фарбами «Народна іграшка-свищик»

 

Фізична культура

Комплекс вправ фізпаузи.

Стрибки зі скакалкою.

Естафети.

 

 

 

Тиждень 33. Тема тижня: «Свято вишиванки»

Назва предмета

18. 05 Понеділок

19. 05 Вівторок

20. 05 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Старі казки на новий лад В. Скомаровський «Колобок». Характеристика персонажів. Головна думка твору Перевірка сформованості навички читання.

Н. Завальська «Яєчко золоте, та не те» Читання в особах. Характеристика персонажів. Головна думка твору Перевірка сформованості навички читання.

Прочитай, усміхнись «Слова-втікачі».

В. Левін «У крамниці». «Кумкання жаб» (з народного).

Гумористичні твори. Перевірка сформованості навички читання.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Систематизація знань і умінь учнів. Удосконалення навички письма. Виконання фонетико-графічних завдань.

Попереджувальний диктант.

Систематизація знань і умінь учнів. Виконання фонетико-графічних завдань. Перевірка рівня сформованості навички письма учнів. Контрольне списування

Математика

Знайомимося з додаванням і відніманням двоцифрових чисел. Робота з математичними матеріалами

Знайомимося з одиницею вимірювання часу «доба». Обчислення виразів.

Розв’язування задач

Додаємо і віднімаємо числа. Обчислення виразів. Визначення часу за годинником

Я досліджую

світ

Ми всі різні, а світ у нас – один на всіх

 

На лужку. Робота з папером. Виготовлення сюжетної аплікації за зразком.

Фізична культура

Стрибки без використання предметів: на місці.

ловіння м’яча однією та двома

Стрибки на одній, двох ногах. Вправи для профілактики плоскостопості: ходьба по дрібних

 

 

 

руками після відскоку від стіни, підлоги . Рухливі ігри.

предметах, біг на пальцях.

 

 

Тиждень 33. Тема тижня: «Свято вишиванки»

 

Назва предмета

21. 05 Четвер

22. 05 П’ятниця

 

Навчання грамоти (читання )

 

«Ми з тобою йшли» (з народного). Ярослава Павлюк «Будиночок, у якому ніхто не спить».

Смішинки-веселинки. Поняття про безконечники. Читання їх

«ланцюжком». Узагальнення знань учнів із розділу. Перевірка сформованості навички читання.

Робота з дитячою книжкою. Опрацювання тексту «Кольоровий дощик» Марії Солтис – Смирнової

 

Навчання грамоти

( письмо )

Систематизація знань і умінь учнів. Виконання фонетико-графічних завдань. . Письмо по пам’яті (самодиктант).

 

 

Математика

Визначаємо вартість товару. Обчислення виразів зручним способом. Розв’язування задач.

 

 

Я досліджую

світ

Зустрічаєм літо!

Сторінка дослідника «З яких хмар іде дощ».

 

Образотворче мистецтво

 

Виражальні можливості кольору Асоціативне сприйняття кольорів. Виконання композиції «Казковий птах»

 

Фізична культура

ЗРВ з предметами. Ходьба на підвищеній опорі. Вправи для профілактики плоскостопості.

 

 

 

Тиждень 34. Тема тижня: “Літо”

Назва предмета

25. 05 Понеділок

26. 05 Вівторок

27. 05 Середа

Навчання грамоти

(читання )

Здрастуй, літо! А. Свашенко

«Літо». Б. Харчук «Ромашка». А.

Зарудний «Літо». І.

Прокопенко «Сонце, сонечко і соняшник». . Виразне читання текстів.

В. Сухомлинський

«Скільки ж ранків я проспав». Читання діалогів. Визначення головної думки твору Перевірка сформованості навички читання.

Свято прощання з букварем Узагальнення знань і вмінь учнів. Ознайомлення зі списком літератури, рекомендованої для самостійного читання влітку.

Навчання грамоти

( письмо )

 

Систематизація знань і умінь учнів. Удосконалення навички письма. Виконання фонетико-графічних завдань. Вибіркове списування. Пояснювальний диктант.

Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. Коментоване списування.

Вибірковий диктант.

Математика

Знайомимося з одиницею вимірювання довжини «метр». Співвідношення між одиницями вимірювання довжини.

Розв’язування задач

Додаємо і віднімаємо числа. Повторюємо вивчене

Додаємо і віднімаємо числа. Повторюємо вивчене

Я досліджую

світ

Тварини влітку

 

Виготовлення виробів за допомогою раніше опанованих технік.

 

Фізична культура

Вправи для розвитку витривалості. Рівномірний біг малої інтенсивності на довгі дистанції

ЗРВ імітаційного характеру.

Естафети. Рухливі

ігри

 

 

Тиждень 34. Тема тижня: “Літо”

 

Назва предмета

28. 05 Четвер

29. 05 П’ятниця

 

Навчання грамоти

(читання )

 

 

 

Навчання грамоти

( письмо )

 

Узагальнення і

 

Складаємо розповідь «Мої плани на канукули».. Підсумок за рік

 

систематизація знань учнів..

 

 

Свято-змагання «Пані Каліграфія».

 

Математика

Перевіряємо свої досягнення.

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

 

 

Я досліджую

світ

Праця людей влітку.

Підсумковий урок за рік. Сторінка дослідника.

 

Образотворче мистецтво

 

Малювання за зразком Створення засобами кольору певного за характером виразного образу. «Квітуча яблуня» Підсумковий урок.

 

Фізична культура

Підсумковий урок за рік.

 

 


 

pdf
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Планування
НУШ
Додано
21 липня 2023
Переглядів
2385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку