Календарне планування 1 клас Iсеместер

Про матеріал
Календарне планування на І семемтер за програмою Шияна до підручника С. Скворцової, О. Онопрієнко на 16 тижнів (3 години на тиждень)
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА 1 клас

За підручником С. Скворцової, О. Онопрієнко. Математика: підручник для 1 кл. закл. загал. серед. освіти / С. О. Скворцова, О. В.

І семестр – 16 тижнів (3 години на тиждень)  – 48 годин

 

  

Дата

Тема і зміст уроку

Очікувані результати

Примітки

Розділ 1.  Числа першого десятка

  1.                

 

Досліджуємо форми об’єктів, їх розміщення на площині та у просторі.

Учень/учениця розпізнає форму предметів навколишнього світу; описує предмети за їх формою; розрізняє та зображує геометричні фігури — точку, пряму, криву;  орієнтується на площині та в просторі; встановлює відношення між предметами

 

  1.                

 

Вивчаємо геометричні фігури (точка, пряма, крива). Встановлюємо просторові відношення

Учень/учениця розрізняє геометричні фігури — точку, пряму, криву; орієнтується на площині та в просторі; визначає розміщення об’єктів у просторі й на площині; встановлює відношення між предметами

 

3.

 

Розрізняємо геометричні фігури: промінь, відрізок, ламана

Учень/учениця розпізнає предмети за розміром, формою, кольором тощо; розрізняє відрізок, промінь, ламану; визначає точки, які належать і не належать даній фігурі

 

4.

 

Досліджуємо  ознаки об’єктів (форма, колір, розмір)

Учень/учениця розпізнає предмети за розміром, формою, призначенням, кольором тощо; розрізняє геометричні фігури; встановлює відповідні відношення між предметами; визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу; порівнює предмети за вказаними ознаками

 

5.

 

Досліджуємо ознаки, пов’язані з величиною (довший-коротший, вищий-нижчий, ширший, вужчий)

Учень/учениця порівнює і впорядковує предмети за ознаками, пов’язаними з величиною: довжиною, шириною, висотою, товщиною тощо; встановлює відповідні відношення між предметами; визначає спільні та відмінні ознаки на основі зіставлення предметів; порівнює предмети за величиною, позначає певну величину відрізком

 

6.

 

Лічимо від 1 до 10

Учень/учениця порівнює предмети за довжиною («на око», прикладанням, вимірюванням); знає назви чисел першого десятка, лічить предмети в просторі (розташовані послідовно, хаотично, по колу); знає цифри, якими позначаються числа першого десятка

 

7.

 

Визначаємо  кількість об’єктів. Лічба

Учень/учениця лічить за правилами лічби об’єкти в просторі (розташовані послідовно, хаотично, по колу); розуміє, що останнє з названих при лічбі чисел дає відповідь на запитання «Скільки об'єктів у групі?»; будує відрізки і промені

 

8.

 

Визначаємо порядковий  номер об’єкта

Учень/учениця розуміє сутність кількісної й порядкової лічби; розуміє, що порядковий номер об’єкта залежить від напрямку лічби; встановлює порядковий номер об’єкта при заданому напрямку лічби; вживає в мовленні відповідні кількісні й порядкові числівники; знає назви днів тижня та їх послідовність

 

9.

 

Досліджуємо групи об’єктів за спільною ознакою

Учень/учениця розуміє множину як сукупність предметів, що мають спільну властивість; об’єднує об’єкти в групу за спільною ознакою; розуміє кількісну лічбу як визначення кількості елементів множини

 

10.

 

Розбиваємо об’єкти на групи за спільною ознакою

Учень/учениця користується правилами лічби; розуміє множину як сукупність предметів, що мають спільну властивість; виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою; визначає кількість елементів сукупності (множини); називає наступне і попереднє числа

 

11.

 

Вивчаємо число і цифру 1

Учень/учениця називає числа в межах 10 в прямому і зворотному порядку; розуміє сутність натурального числа 1; співвідносить число предметів і цифру; розуміє, що цифри — це знаки для запису чисел; розуміє відмінність між числом і цифрою; пише цифру 1; визначає кількість елементів сукупності (множини); порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює)

 

12.

 

Вивчаємо число і цифру 2

Учень/учениця називає числа в межах 10 в прямому і зворотному порядку; розуміє сутність натурального числа 2; співвідносить число предметів і цифру; утворює число 2 прилічуванням одиниці до попереднього й відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; розуміє відмінність між числом і цифрою; пише цифру 2; визначає кількість елементів сукупності (множини); порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює)

 

13.

 

Вивчаємо число і цифру 3

Учень/учениця називає числа в межах 10 в прямому і зворотному порядку; розуміє сутність натурального числа 3; називає попереднє і наступне числа до даного; утворює число 3 прилічуванням одиниці до попереднього й відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; пише цифру 3; визначає кількість елементів сукупності (множини); визначає склад числа 3; порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює); описує трикутник, називає його ознаки; моделює трикутники із підручного матеріалу; порівнює і впорядковує предмети за довжиною (на око)

 

14.

 

Вивчаємо число і цифру 4

Учень/учениця називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку; називає склад чисел 2 і 3; розуміє сутність натурального числа 4; називає попереднє і наступне числа до даного; утворює число 4 прилічуванням одиниці до попереднього й відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; пише цифру 4; визначає кількість елементів сукупності (множини); визначає склад числа 4; порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює); описує чотирикутник, називає його ознаки; моделює чотирикутники із підручного матеріалу

 

15.

 

Вивчаємо число і цифру 5

Учень/учениця називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку; називає склад чисел 2 – 4; розуміє сутність натурального числа 5; називає попереднє і наступне числа до даного; утворює число 5 прилічуванням одиниці до попереднього й відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; пише цифру 5; визначає склад числа 5; порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює); описує п’ятикутник, називає його ознаки; моделює п’ятикутники із підручного матеріалу

 

16.

 

Працюємо з групою об’єктів: об’єднуємо, вилучаємо

Учень/учениця розуміє множину як сукупність предметів, що мають спільну ознаку; виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини); визначає кількість елементів сукупності (множини);  пише цифру 5

 

17.

 

Порівнюємо групи  об’єктів за кількістю

Учень/учениця порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків (<, >); розрізняє числові рівності та нерівності; читає і записує числові рівності, числові нерівності; розуміє, що рівності й нерівності можуть бути правильними (істинними) й неправильними (хибними); складає істинні рівності й нерівності за предметними множинами; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності й нерівності, обґрунтовує свій вибір; називає склад чисел 2 – 5

 

18.

 

Вивчаємо арифметичні дії  додавання і віднімання

Учень/учениця розуміє зміст дій додавання і віднімання; знає знаки дій додавання і віднімання; записує і читає числові вирази, що містять дії додавання або віднімання; складає правильні (істинні) рівності за предметними множинами; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності, обґрунтовує свій вибір; називає склад чисел 2 – 5

 

19.

 

Зображуємо додавання  і віднімання схематично

Учень/учениця розуміє зміст дій додавання і віднімання; записує і читає числові вирази, що містять дії додавання або віднімання; складає правильні (істинні) рівності за предметними множинами; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності, обґрунтовує свій вибір; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; знає склад чисел 2 – 5

 

20.

 

Вивчаємо число  і цифру 6

Учень/учениця знає склад чисел 2 – 5; розуміє сутність натурального числа 6; називає попереднє і наступне числа до даного; утворює число 6 шляхом додавання одиниці до попереднього й віднімання одиниці від наступного до нього числа; записує відповідні рівності; пише цифру 6; визначає склад числа 6

 

21.

 

Порівнюємо числа

Учень/учениця знає склад чисел 2 – 5, називає склад числа 6; порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків (<, >); розрізняє числові рівності та нерівності; читає і записує числові рівності й нерівності; розуміє, що рівності й нерівності можуть бути правильними (істинними) та неправильними (хибними); визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності й нерівності, обґрунтовує свій вибір; порівнює числа за їх місцем у числовому ряді; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем

 

22.

 

Досліджуємо склад  числа 6

Учень/учениця знає склад чисел 2 – 5; називає склад числа 6; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності (на додавання) на основі складу числа; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності й нерівності, обґрунтовує свій вибір

 

23.

 

Повторюємо  числа 1–6

Учень/учениця називає числа в межах 10 у прямому та зворотному порядку; знає склад чисел 1 – 6; утворює рівності (на додавання) на основі складу числа; розбиває об’єкти на групи за спільною ознакою; розуміє зміст дій додавання і віднімання; виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини), записує відповідні рівності; утворює число додаванням одиниці до попереднього й відніманням одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності

 

24.

 

Додаємо і віднімаємо  за числовим променем

Учень/учениця називає числа в межах 10 у прямому та зворотному порядку; знає склад чисел 1 – 6; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює число додаванням одиниці до попереднього й відніманням одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності; користується числовим променем для полегшення додавання і віднімання; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем             

 

25.

 

Додаємо і віднімаємо в межах 6

Учень/учениця знає склад чисел 1 – 6; утворює рівності на додавання на основі складу числа; розподіляє об’єкти на групи за спільною ознакою; розуміє зміст дій додавання і віднімання; виконує практичні дії для 25.об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини), записує відповідні рівності; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем

 

26.

 

Вивчаємо  число і цифру 7

Учень/учениця називає попереднє і наступне числа до даного; розуміє сутність натурального числа 7; утворює число 7 додаванням одиниці до попереднього й відніманням одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності; усвідомлює зміст прийому додавання і віднімання числа на основі порядку чисел у натуральному ряді; пише цифру 7

 

27.

 

Порівнюємо числа

Учень/учениця порівнює числа за їх місцем у числовому ряді; порівнює множини предметів за кількістю їх елементів; виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини), записує відповідні рівності; користується знаками додавання та віднімання, термінами вираз, значення виразу; розуміє зміст прийому додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді

 

28.

 

Досліджуємо склад  числа 7

Учень/учениця визначає склад числа 7; подає число 7 у вигляді суми двох доданків; виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини); складає істинні рівності за предметними множинами; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) нерівності, обґрунтовує свій вибір; встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом

 

29.

 

Повторюємо  числа 1–7

Учень/учениця розуміє зміст дій додавання і віднімання; виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини), записує відповідні рівності; складає істинні рівності на додавання на основі складу чисел 2, 3, 4, 5, 6; називає склад числа 7; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді

 

30.

 

Вивчаємо  число і цифру 8

Учень/учениця знає склад чисел 2 – 7; називає попереднє і наступне числа до даного; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; розуміє сутність натурального числа 8; утворює число 8 шляхом додавання одиниці до попереднього й віднімання одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності; пише цифру 8; визначає кількість елементів сукупності (множини); встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом

 

31.

 

Порівнюємо числа

Учень/учениця знає склад чисел від 2 до 7; розуміє зміст дій додавання і віднімання; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; порівнює числа за їх місцем у числовому ряді; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) нерівності, обґрунтовує свій вибір; утворює рівності на основі складу числа; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми

 

32.

 

Досліджуємо склад  числа 8

Учень/учениця визначає склад числа 8; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) нерівності, обґрунтовує свій вибір; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді

 

33.

 

Повторюємо  числа 1–8

Учень/учениця називає склад чисел від 2 до 8; розуміє зміст дій додавання і віднімання; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми

 

34.

 

Вивчаємо  число і цифру 9

Учень/учениця знає склад чисел 2 – 8; розуміє сутність натурального числа 9; утворює число 9 шляхом додавання одиниці до попереднього й віднімання одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності; пише цифру 9; встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом; утворює рівності на основі складу числа; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми

 

35.

 

Порівнюємо числа

Учень/учениця порівнює числа за їх місцем у числовому ряді; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; утворює рівності на основі складу числа; порівнює числа логічним способом — на підставі складу числа; розуміє суть арифметичних дій додавання й віднімання; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми; добирає схему і вираз до малюнка

 

36.

 

Досліджуємо склад  числа 9

Учень/учениця визначає склад числа 9; розуміє суть арифметичних дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; порівнює числа на підставі їх розташування на числовому промені/в натуральному ряді; порівнює числа логічним способом — на підставі складу числа

 

37.

 

Повторюємо  числа 1–9

Учень/учениця порівнює числа за їх розташуванням на числовому промені/ місцем у числовому ряді; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) нерівності, обґрунтовує свій вибір; знає склад чисел від 2 до 9; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; розуміє суть арифметичних дій додавання й віднімання; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми; добирає схему і вираз до малюнка

 

38.

 

Вивчаємо  число 10

Учень/учениця розуміє натуральний ряд як ряд натуральних чисел, починаючи від найменшого натурального числа, який не має кінця; розуміє сутність натурального числа 10; утворює число 10 шляхом додавання одиниці до попереднього й віднімання одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності; пише число 10; розуміє сутність арифметичних дій додавання й віднімання; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми; добирає схему до малюнка; знає склад чисел 2 - 9

 

39.

 

Порівнюємо числа

Учень/учениця розуміє натуральний ряд чисел; порівнює числа зручним для себе способом; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) нерівності, обґрунтовує свій вибір; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа 1 на основі порядку слідування в натуральному ряді; знає склад чисел від 2 до 9; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми

 

40.

 

Досліджуємо склад  числа 10

Учень/учениця визначає склад числа 10; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; розуміє суть арифметичних дій додавання та віднімання; за схемою складає дві рівності на додавання та дві рівності на віднімання; ілюструє додавання і віднімання за допомогою схем; добирає малюнок до схеми

 

Розділ 2.  Прийоми додавання і віднімання  чисел у межах 10

41.

 

Повторюємо  числа 1–10

Учень/учениця називає числа в межах 10 у прямому та зворотному порядку; називає попереднє і наступне числа до даного; порівнює числа різними способами; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності, обґрунтовує свій вибір; розуміє зміст дій додавання і віднімання; застосовує знання складу чисел 1–10 для утворення рівностей; встановлює відповідність між малюнком і виразом

 

42.

 

Досліджуємо склад чисел  першого десятка

Учень/учениця знає склад чисел 1–10; виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; складає правильні (істинні) рівності за предметними множинами

 

43.

 

Називаємо компоненти  та результат дії додавання

Учень/учениця розуміє зміст дій додавання і віднімання; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; складає правильні (істинні) рівності за схемами; усвідомлює назви компонентів і результату дії додавання; читає числові рівності з назвами компонентів та результату дії додавання; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; складає схему та вираз до малюнка; відтворює рівності на основі складу числа

 

44.

 

Відкриваємо спосіб додавання і віднімання числа 2

Учень/учениця знає назви компонентів і результату дії додавання; читає числові рівності з назвами компонентів і результату дії додавання; читає числові вирази «суми»; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; усвідомлює зміст прийому додавання і віднімання числа 2 частинами; встановлює відповідність між малюнком і схемою

 

45.

 

Одержуємо число нуль.  Віднімаємо рівні числа

Учень/учениця розуміє число нуль як кількісну характеристику порожньої множини (без уживання термінів), як результат віднімання рівних чисел; усвідомлює правило віднімання рівних чисел; розуміє зміст прийому додавання і віднімання числа 2 частинами; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; знає назви компонентів і результату дії додавання; читає числові рівності з назвами компонентів і результату дії додавання

 

46.

 

Відкриваємо спосіб міркування  при додаванні і відніманні числа0

Учень/учениця знає правило віднімання рівних чисел, застосовує його в обчисленнях; усвідомлює правила додавання і віднімання нуля; розуміє зміст прийому додавання і віднімання числа 2 частинами; встановлює відповідність між виразом та його значенням; застосовує розуміння змісту додавання до складання рівностей за малюнками

 

47.

 

Вчимося додавати  і віднімати числа

Учень/учениця читає числові рівності з назвами компонентів і результату дії додавання; знає правила додавання і віднімання нуля, віднімання рівних чисел, застосовує їх до обчислень; застосовує розуміння змісту додавання і віднімання до встановлення відповідності між малюнком і виразом або малюнком, схемою і виразом; складає рівності за малюнками та схемами

 

48.

 

Додаємо і віднімаємо  числа 0, 1, 2

Учень/учениця розуміє прийоми додавання і віднімання числа частинами; застосовує правила додавання і віднімання нуля, віднімання рівних чисел до обчислень; застосовує розуміння змісту додавання і віднімання для складання правильних (істинних) рівностей за предметними множинами, схемами; встановлює відповідність між малюнком, виразом і схемою; прогнозує результат додавання і віднімання з огляду на те, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні — менше

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інші матеріали
НУШ
Додано
30 грудня 2024
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку