МАТЕМАТИКА 1 клас
За підручником С. Скворцової, О. Онопрієнко. Математика: підручник для 1 кл. закл. загал. серед. освіти / С. О. Скворцова, О. В.
І семестр – 16 тижнів (3 години на тиждень) – 48 годин
№ |
Дата |
Тема і зміст уроку |
Очікувані результати |
Примітки |
||||||
Розділ 1. Числа першого десятка |
||||||||||
|
|
Досліджуємо форми об’єктів, їх розміщення на площині та у просторі. |
Учень/учениця розпізнає форму предметів навколишнього світу; описує предмети за їх формою; розрізняє та зображує геометричні фігури — точку, пряму, криву; орієнтується на площині та в просторі; встановлює відношення між предметами |
|
||||||
|
|
Вивчаємо геометричні фігури (точка, пряма, крива). Встановлюємо просторові відношення |
Учень/учениця розрізняє геометричні фігури — точку, пряму, криву; орієнтується на площині та в просторі; визначає розміщення об’єктів у просторі й на площині; встановлює відношення між предметами |
|
||||||
3. |
|
Розрізняємо геометричні фігури: промінь, відрізок, ламана |
Учень/учениця розпізнає предмети за розміром, формою, кольором тощо; розрізняє відрізок, промінь, ламану; визначає точки, які належать і не належать даній фігурі |
|
||||||
4. |
|
Досліджуємо ознаки об’єктів (форма, колір, розмір) |
Учень/учениця розпізнає предмети за розміром, формою, призначенням, кольором тощо; розрізняє геометричні фігури; встановлює відповідні відношення між предметами; визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу; порівнює предмети за вказаними ознаками |
|
||||||
5. |
|
Досліджуємо ознаки, пов’язані з величиною (довший-коротший, вищий-нижчий, ширший, вужчий) |
Учень/учениця порівнює і впорядковує предмети за ознаками, пов’язаними з величиною: довжиною, шириною, висотою, товщиною тощо; встановлює відповідні відношення між предметами; визначає спільні та відмінні ознаки на основі зіставлення предметів; порівнює предмети за величиною, позначає певну величину відрізком |
|
||||||
6. |
|
Лічимо від 1 до 10 |
Учень/учениця порівнює предмети за довжиною («на око», прикладанням, вимірюванням); знає назви чисел першого десятка, лічить предмети в просторі (розташовані послідовно, хаотично, по колу); знає цифри, якими позначаються числа першого десятка |
|
||||||
7. |
|
Визначаємо кількість об’єктів. Лічба |
Учень/учениця лічить за правилами лічби об’єкти в просторі (розташовані послідовно, хаотично, по колу); розуміє, що останнє з названих при лічбі чисел дає відповідь на запитання «Скільки об'єктів у групі?»; будує відрізки і промені |
|
||||||
8. |
|
Визначаємо порядковий номер об’єкта |
Учень/учениця розуміє сутність кількісної й порядкової лічби; розуміє, що порядковий номер об’єкта залежить від напрямку лічби; встановлює порядковий номер об’єкта при заданому напрямку лічби; вживає в мовленні відповідні кількісні й порядкові числівники; знає назви днів тижня та їх послідовність |
|
||||||
9. |
|
Досліджуємо групи об’єктів за спільною ознакою |
Учень/учениця розуміє множину як сукупність предметів, що мають спільну властивість; об’єднує об’єкти в групу за спільною ознакою; розуміє кількісну лічбу як визначення кількості елементів множини |
|
||||||
10. |
|
Розбиваємо об’єкти на групи за спільною ознакою |
Учень/учениця користується правилами лічби; розуміє множину як сукупність предметів, що мають спільну властивість; виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою; визначає кількість елементів сукупності (множини); називає наступне і попереднє числа |
|
||||||
11. |
|
Вивчаємо число і цифру 1 |
Учень/учениця називає числа в межах 10 в прямому і зворотному порядку; розуміє сутність натурального числа 1; співвідносить число предметів і цифру; розуміє, що цифри — це знаки для запису чисел; розуміє відмінність між числом і цифрою; пише цифру 1; визначає кількість елементів сукупності (множини); порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює) |
|
||||||
12. |
|
Вивчаємо число і цифру 2 |
Учень/учениця називає числа в межах 10 в прямому і зворотному порядку; розуміє сутність натурального числа 2; співвідносить число предметів і цифру; утворює число 2 прилічуванням одиниці до попереднього й відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; розуміє відмінність між числом і цифрою; пише цифру 2; визначає кількість елементів сукупності (множини); порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює) |
|
||||||
13. |
|
Вивчаємо число і цифру 3 |
Учень/учениця називає числа в межах 10 в прямому і зворотному порядку; розуміє сутність натурального числа 3; називає попереднє і наступне числа до даного; утворює число 3 прилічуванням одиниці до попереднього й відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; пише цифру 3; визначає кількість елементів сукупності (множини); визначає склад числа 3; порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює); описує трикутник, називає його ознаки; моделює трикутники із підручного матеріалу; порівнює і впорядковує предмети за довжиною (на око) |
|
||||||
14. |
|
Вивчаємо число і цифру 4 |
Учень/учениця називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку; називає склад чисел 2 і 3; розуміє сутність натурального числа 4; називає попереднє і наступне числа до даного; утворює число 4 прилічуванням одиниці до попереднього й відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; пише цифру 4; визначає кількість елементів сукупності (множини); визначає склад числа 4; порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює); описує чотирикутник, називає його ознаки; моделює чотирикутники із підручного матеріалу |
|
||||||
15. |
|
Вивчаємо число і цифру 5 |
Учень/учениця називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку; називає склад чисел 2 – 4; розуміє сутність натурального числа 5; називає попереднє і наступне числа до даного; утворює число 5 прилічуванням одиниці до попереднього й відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; пише цифру 5; визначає склад числа 5; порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює); описує п’ятикутник, називає його ознаки; моделює п’ятикутники із підручного матеріалу |
|
||||||
16. |
|
Працюємо з групою об’єктів: об’єднуємо, вилучаємо |
Учень/учениця розуміє множину як сукупність предметів, що мають спільну ознаку; виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини); визначає кількість елементів сукупності (множини); пише цифру 5 |
|
||||||
17. |
|
Порівнюємо групи об’єктів за кількістю |
Учень/учениця порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків (<, >); розрізняє числові рівності та нерівності; читає і записує числові рівності, числові нерівності; розуміє, що рівності й нерівності можуть бути правильними (істинними) й неправильними (хибними); складає істинні рівності й нерівності за предметними множинами; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності й нерівності, обґрунтовує свій вибір; називає склад чисел 2 – 5 |
|
||||||
18. |
|
Вивчаємо арифметичні дії додавання і віднімання |
Учень/учениця розуміє зміст дій додавання і віднімання; знає знаки дій додавання і віднімання; записує і читає числові вирази, що містять дії додавання або віднімання; складає правильні (істинні) рівності за предметними множинами; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності, обґрунтовує свій вибір; називає склад чисел 2 – 5 |
|
||||||
19. |
|
Зображуємо додавання і віднімання схематично |
Учень/учениця розуміє зміст дій додавання і віднімання; записує і читає числові вирази, що містять дії додавання або віднімання; складає правильні (істинні) рівності за предметними множинами; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності, обґрунтовує свій вибір; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; знає склад чисел 2 – 5 |
|
||||||
20. |
|
Вивчаємо число і цифру 6 |
Учень/учениця знає склад чисел 2 – 5; розуміє сутність натурального числа 6; називає попереднє і наступне числа до даного; утворює число 6 шляхом додавання одиниці до попереднього й віднімання одиниці від наступного до нього числа; записує відповідні рівності; пише цифру 6; визначає склад числа 6 |
|
||||||
21. |
|
Порівнюємо числа |
Учень/учениця знає склад чисел 2 – 5, називає склад числа 6; порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків (<, >); розрізняє числові рівності та нерівності; читає і записує числові рівності й нерівності; розуміє, що рівності й нерівності можуть бути правильними (істинними) та неправильними (хибними); визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності й нерівності, обґрунтовує свій вибір; порівнює числа за їх місцем у числовому ряді; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем |
|
||||||
22. |
|
Досліджуємо склад числа 6 |
Учень/учениця знає склад чисел 2 – 5; називає склад числа 6; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності (на додавання) на основі складу числа; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності й нерівності, обґрунтовує свій вибір |
|
||||||
23. |
|
Повторюємо числа 1–6 |
Учень/учениця називає числа в межах 10 у прямому та зворотному порядку; знає склад чисел 1 – 6; утворює рівності (на додавання) на основі складу числа; розбиває об’єкти на групи за спільною ознакою; розуміє зміст дій додавання і віднімання; виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини), записує відповідні рівності; утворює число додаванням одиниці до попереднього й відніманням одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності |
|
||||||
24. |
|
Додаємо і віднімаємо за числовим променем |
Учень/учениця називає числа в межах 10 у прямому та зворотному порядку; знає склад чисел 1 – 6; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює число додаванням одиниці до попереднього й відніманням одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності; користується числовим променем для полегшення додавання і віднімання; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем |
|
||||||
25. |
|
Додаємо і віднімаємо в межах 6 |
Учень/учениця знає склад чисел 1 – 6; утворює рівності на додавання на основі складу числа; розподіляє об’єкти на групи за спільною ознакою; розуміє зміст дій додавання і віднімання; виконує практичні дії для 25.об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини), записує відповідні рівності; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем |
|
||||||
26. |
|
Вивчаємо число і цифру 7 |
Учень/учениця називає попереднє і наступне числа до даного; розуміє сутність натурального числа 7; утворює число 7 додаванням одиниці до попереднього й відніманням одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності; усвідомлює зміст прийому додавання і віднімання числа на основі порядку чисел у натуральному ряді; пише цифру 7 |
|
||||||
27. |
|
Порівнюємо числа |
Учень/учениця порівнює числа за їх місцем у числовому ряді; порівнює множини предметів за кількістю їх елементів; виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини), записує відповідні рівності; користується знаками додавання та віднімання, термінами вираз, значення виразу; розуміє зміст прийому додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді |
|
||||||
28. |
|
Досліджуємо склад числа 7 |
Учень/учениця визначає склад числа 7; подає число 7 у вигляді суми двох доданків; виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини); складає істинні рівності за предметними множинами; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) нерівності, обґрунтовує свій вибір; встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом |
|
||||||
29. |
|
Повторюємо числа 1–7 |
Учень/учениця розуміє зміст дій додавання і віднімання; виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини), записує відповідні рівності; складає істинні рівності на додавання на основі складу чисел 2, 3, 4, 5, 6; називає склад числа 7; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді |
|
||||||
30. |
|
Вивчаємо число і цифру 8 |
Учень/учениця знає склад чисел 2 – 7; називає попереднє і наступне числа до даного; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; розуміє сутність натурального числа 8; утворює число 8 шляхом додавання одиниці до попереднього й віднімання одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності; пише цифру 8; визначає кількість елементів сукупності (множини); встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом |
|
||||||
31. |
|
Порівнюємо числа |
Учень/учениця знає склад чисел від 2 до 7; розуміє зміст дій додавання і віднімання; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; порівнює числа за їх місцем у числовому ряді; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) нерівності, обґрунтовує свій вибір; утворює рівності на основі складу числа; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми |
|
||||||
32. |
|
Досліджуємо склад числа 8 |
Учень/учениця визначає склад числа 8; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) нерівності, обґрунтовує свій вибір; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді |
|
||||||
33. |
|
Повторюємо числа 1–8 |
Учень/учениця називає склад чисел від 2 до 8; розуміє зміст дій додавання і віднімання; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми |
|
||||||
34. |
|
Вивчаємо число і цифру 9 |
Учень/учениця знає склад чисел 2 – 8; розуміє сутність натурального числа 9; утворює число 9 шляхом додавання одиниці до попереднього й віднімання одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності; пише цифру 9; встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом; утворює рівності на основі складу числа; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми |
|
||||||
35. |
|
Порівнюємо числа |
Учень/учениця порівнює числа за їх місцем у числовому ряді; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; утворює рівності на основі складу числа; порівнює числа логічним способом — на підставі складу числа; розуміє суть арифметичних дій додавання й віднімання; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми; добирає схему і вираз до малюнка |
|
||||||
36. |
|
Досліджуємо склад числа 9 |
Учень/учениця визначає склад числа 9; розуміє суть арифметичних дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; порівнює числа на підставі їх розташування на числовому промені/в натуральному ряді; порівнює числа логічним способом — на підставі складу числа |
|
||||||
37. |
|
Повторюємо числа 1–9 |
Учень/учениця порівнює числа за їх розташуванням на числовому промені/ місцем у числовому ряді; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) нерівності, обґрунтовує свій вибір; знає склад чисел від 2 до 9; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; розуміє суть арифметичних дій додавання й віднімання; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми; добирає схему і вираз до малюнка |
|
||||||
38. |
|
Вивчаємо число 10 |
Учень/учениця розуміє натуральний ряд як ряд натуральних чисел, починаючи від найменшого натурального числа, який не має кінця; розуміє сутність натурального числа 10; утворює число 10 шляхом додавання одиниці до попереднього й віднімання одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності; пише число 10; розуміє сутність арифметичних дій додавання й віднімання; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми; добирає схему до малюнка; знає склад чисел 2 - 9 |
|
||||||
39. |
|
Порівнюємо числа |
Учень/учениця розуміє натуральний ряд чисел; порівнює числа зручним для себе способом; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) нерівності, обґрунтовує свій вибір; застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа 1 на основі порядку слідування в натуральному ряді; знає склад чисел від 2 до 9; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; ілюструє арифметичні дії за допомогою схеми |
|
||||||
40. |
|
Досліджуємо склад числа 10 |
Учень/учениця визначає склад числа 10; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; розуміє суть арифметичних дій додавання та віднімання; за схемою складає дві рівності на додавання та дві рівності на віднімання; ілюструє додавання і віднімання за допомогою схем; добирає малюнок до схеми |
|
||||||
Розділ 2. Прийоми додавання і віднімання чисел у межах 10 |
||||||||||
41. |
|
Повторюємо числа 1–10 |
Учень/учениця називає числа в межах 10 у прямому та зворотному порядку; називає попереднє і наступне числа до даного; порівнює числа різними способами; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; визначає правильні (істинні) та неправильні (хибні) рівності, обґрунтовує свій вибір; розуміє зміст дій додавання і віднімання; застосовує знання складу чисел 1–10 для утворення рівностей; встановлює відповідність між малюнком і виразом |
|
||||||
42. |
|
Досліджуємо склад чисел першого десятка |
Учень/учениця знає склад чисел 1–10; виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою; розуміє зміст дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; складає правильні (істинні) рівності за предметними множинами |
|
||||||
43. |
|
Називаємо компоненти та результат дії додавання |
Учень/учениця розуміє зміст дій додавання і віднімання; ілюструє додавання і віднімання за допомогою рисунків, схем; складає правильні (істинні) рівності за схемами; усвідомлює назви компонентів і результату дії додавання; читає числові рівності з назвами компонентів та результату дії додавання; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; складає схему та вираз до малюнка; відтворює рівності на основі складу числа |
|
||||||
44. |
|
Відкриваємо спосіб додавання і віднімання числа 2 |
Учень/учениця знає назви компонентів і результату дії додавання; читає числові рівності з назвами компонентів і результату дії додавання; читає числові вирази «суми»; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; усвідомлює зміст прийому додавання і віднімання числа 2 частинами; встановлює відповідність між малюнком і схемою |
|
||||||
45. |
|
Одержуємо число нуль. Віднімаємо рівні числа |
Учень/учениця розуміє число нуль як кількісну характеристику порожньої множини (без уживання термінів), як результат віднімання рівних чисел; усвідомлює правило віднімання рівних чисел; розуміє зміст прийому додавання і віднімання числа 2 частинами; застосовує прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді; знає назви компонентів і результату дії додавання; читає числові рівності з назвами компонентів і результату дії додавання |
|
||||||
46. |
|
Відкриваємо спосіб міркування при додаванні і відніманні числа0 |
Учень/учениця знає правило віднімання рівних чисел, застосовує його в обчисленнях; усвідомлює правила додавання і віднімання нуля; розуміє зміст прийому додавання і віднімання числа 2 частинами; встановлює відповідність між виразом та його значенням; застосовує розуміння змісту додавання до складання рівностей за малюнками |
|
||||||
47. |
|
Вчимося додавати і віднімати числа |
Учень/учениця читає числові рівності з назвами компонентів і результату дії додавання; знає правила додавання і віднімання нуля, віднімання рівних чисел, застосовує їх до обчислень; застосовує розуміння змісту додавання і віднімання до встановлення відповідності між малюнком і виразом або малюнком, схемою і виразом; складає рівності за малюнками та схемами |
|
||||||
48. |
|
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2 |
Учень/учениця розуміє прийоми додавання і віднімання числа частинами; застосовує правила додавання і віднімання нуля, віднімання рівних чисел до обчислень; застосовує розуміння змісту додавання і віднімання для складання правильних (істинних) рівностей за предметними множинами, схемами; встановлює відповідність між малюнком, виразом і схемою; прогнозує результат додавання і віднімання з огляду на те, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні — менше |
|
||||||