ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор НВК
_________Н.І.Проців
«___»_________2021 р.
«___»_________2022 р.
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР
______________ М.М.Фльорко
«___»_________2021 р.
«___»_________2022 р.
Календарно-тематичне планування
вивчення
предмету Захист України
у 10 класі
вчителя предмету Захист України
НВК «Станквський ЗНЗ І-ІІІ ст – ДНЗ»
Буняка Андря Михайловича
на 2021/2022 н.р.
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТУ ЗАХИСТ УКРАЇНИ
10 КЛАС, 2021-2022 н. р.
вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням)
(1,5 год.) на тиждень.
Навчальна програма
«ЗАХИСТ УКРАЇНИ»
ДЛЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ СИСТЕМИ
ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
(РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)«Затверджено Міністерством освіти і науки України»
(Наказ МОН України від 04.11.2020 р. № 1377).
№ п/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
||||||||||||||||||||||||
|
Вступний урок. Інструктаж з безпеки на уроках Захисту Вітчизни. Формування ключової компетентності – «Соціальна та громадянська компетентності». Військово-патріотичне виховання. Підготовка до захисту Вітчизни - обов'язок кожного громадянина. Зміст програми предмета «Захист Вітчизни», завдання кожного розділу, порядок проведення занять. Обов'язки та правила поведінки учнів на уроках.
|
1(1) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Розділ І. Основи національної безпеки України |
2 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Система світової колективної безпеки. Система національної безпеки України. Формування ключової компетентності – «Інформаційно-цифрова компетентність» ( самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій). Національні інтереси України та загрози національній безпеці Воєнна доктрина України.
|
1(1) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Національні інтереси України та загрози національній безпеці Воєнна доктрина України. Міжнародне військове співробітництво та участь збройних формувань України в миротворчих місіях ООН. Формати відносин Україна – НАТО та структурами європейської системи колективної безпеки.
|
1(1) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Розділ ІІ. Збройні Сили України на захисті Вітчизни |
5 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Нормативно-правова база з військових питань. Військова присяга та військова символіка України. Формування ключових компетентностей – «Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами» та «Спілкування іноземними мовами». Законодавство України про військову службу. Основні напрямки військово-професійної орієнтації учнів. Військові навчальні заклади, правила прийому, порядок підготовки та вступу до них.
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Історія розвитку українського війська. Історія розвитку українського війська, бойового прапора, військової символіки збройних формувань України. Військова присяга - клятва на вірність українському народові. Бойовий прапор військової частини – символ честі, доблесті і слави.
|
1(2) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Історія українського війська періоду від Київської Русі
|
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Основи міжнародного гуманітарного права. Особливості ведення воєнних дій з врахуванням норм МГП. Заборонені засоби та методи ведення воєнних дій.
Основи міжнародного гуманітарного права. Правила застосування норм МГП щодо розпізнавання осіб та об’єктів. Міжнародний правовий захист жертв війни та цивільних об’єктів. Захист дітей та жінок в МГП. Запобігання порушення норм МГП.
|
1(2) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Тематичне оцінювання
|
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Розділ ІІІ. Статути Збройних сил України |
2 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Військовослужбовці та відносини між ними. Формування ключової компетентності – «Ініціативність і підприємливість». Військова дисципліна. Поняття про військові статути. Військові звання і знаки розрізнення. Начальники та підлеглі, старші та молодші, їх права і обов'язки. Дотримання військовослужбовцями статутних взаємовідносин. Правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців. Порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів.
|
1(1) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Організація внутрішньої служби. Військова дисципліна, її суть і значення. Обов'язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. Заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів (старшин).
|
1(1) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Розділ ІV. Стройова підготовка |
4 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Стройові прийоми і рух без зброї. Формування ключової компетентності – «Ініціативність і підприємливість». Розвиток основних компетентностей у природничих науках і технологіях. Строї та їх елементи. Обов’язки військовослужбовця перед шикуванням і в строю. Попередня та виконавча команди. Виконання команд «Ставай», «Рівняйсь», «Струнко», «Вільно».
|
1(3) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Стройові прийоми і рух без зброї. Стройове положення. Повороти на місці. Рух стройовим і похідним кроком. Повороти під час руху.
|
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Стройові прийоми і рух без зброї. Виконання стройових прийомів і руху без зброї.
|
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Строї відділення. Шикування відділення в розгорнутий і похідний строї. Розмикання і змикання відділення. Перешикування відділення з однієї шеренги у дві і навпаки. Рух відділення стройовим і похідним кроком.
|
1(1) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Розділ V. Вогнева підготовка |
10 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Стрілецька зброя та поводження з нею. Формування ключової компетентності – «Соціальна та громадянська компетентності». Заходи безпеки при поводженні зі зброєю. Історія розвитку та класифікація стрілецької зброї. Історія українського зброярства. Озброєння іноземних армій. |
1(10) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Сучасна стрілецька зброя. Її класифікація, бойові властивості, принцип дії. Основи стрільби зі стрілецької зброї. Прийоми та правила стрільби зі стрілецької зброї. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Поняття постріл. Лінія прицілювання (цілик, мушка, мішень). Правила та одноманітне прицілювання. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Правила та техніка ведення стрільби.Прийоми стрільби (вогневі тренування). Положення під час стрільби з місця (лежачи, з коліна, стоячи) та в русі. Положення під час стрільби з місця (лежачи, з коліна, стоячи) та в русі. Вибір і зайняття правильної позиції для стрільби. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Спостереження за полем бою, вибір цілі для обстрілу. Призначення вихідних установок (вибір прицілу і точки прицілювання). Вибір моменту для відкриття вогню. Ведення вогню, спостереження за його результатами. Корегування стрільби. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Призначення та бойові властивості автоматів. Поняття про будову автоматичної зброї та роботу її частин та механізмів. Підготовка автомата до стрільби. Можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їх усунення. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Заходи безпеки при поводженні зі зброєю. Порядок неповного розбирання і складання та обслуговування. Тренування у неповному розбиранні та складанні автомату. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Малокаліберна і пневматичні гвинтівки та гладко ствольна рушниця. Загальна будова малокаліберної і пневматичної гвинтівок та їх характеристика. Загальна будова помпових та напівавтоматичних гладко ствольних рушниць. Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їх усунення. Стрільба з пневматичної гвинтівки. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Загальна будова та види боєприпасів до стрілецької зброї. Маркування боєприпасів Спорядження магазину патронами і порядок зарядження автомата. Заходи безпеки при поводженні зі зброєю і боєприпасами. Мінно-вибухові пристрої. Класифікація, принципи дії, алгоритм дій при виявленні.
|
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Тематичне оцінювання
|
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Розділ VI. Тактична підготовка |
10 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Основні риси загальновійськового бою. Розвиток математичної компетентності під час моделювати бойові ситуації Поняття про бій. Види вогню та маневру, їх значення в бою. Основні види та риси ведення бою. Особиста зброя та екіпіровка солдата. |
1(1) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, груп. Види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі).Пересування одиночно бійця на полі бою: переповзання (напівкарачки, по-пластунськи, щільне переповзання); перехід; перебігання. |
1(6) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Використання укриття на полі бою та рельєфності поверхні землі. Маскування зброї. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Поняття про вогневу позицію в обороні. Вимоги до вибору місця для ведення вогню і спостереження. Послідовність обладнання і маскування окопу для стрільби лежачи. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Вибір місця для ведення спостереження. Способи вивчення місцевості, виявлення цілей та доповідь про їх знаходження. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Склад бойової групи. Розподіл обов’язків між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Порядок дій у складі бойових груп. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Основи військової топографії. Суть орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами. |
1(3) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Основи військової топографії. Азимут магнітний і його визначення. Визначення азимута на місцевий предмет і напрямку руху за азимутом. Складання опису місцевості.
|
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Тематичне оцінювання
|
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Розділ VІI. Прикладна фізична підготовка |
4 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Силова підготовка та подолання перешкод. Формування ключової компетентності - «Екологічна грамотність і здорове життя». Силові вправи з вагою власного тіла та з обтяженнями. Біг по пересіченій місцевості Подолання перешкод. Ознайомлення з елементами смуги перешкод. |
1(2) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Силова підготовка та подолання перешкод. Силові вправи з вагою власного тіла та з обтяженнями. Біг по пересіченій місцевості Подолання перешкод. Ознайомлення з елементами смуги перешкод. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Основи самозахисту. Ознайомлення з національними бойовими мистецтвами (хортинг, бойовий гопак, спас тощо). |
1(2) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Основи самозахисту. Ознайомлення з національними бойовими мистецтвами (хортинг, бойовий гопак, спас тощо). |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Розділ VІIІ. Основи цивільного захисту |
6 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Нормативно-правова база цивільного захисту. Формування ключової компетентності – «Уміння вчитися впродовж життя». Надзвичайні ситуації мирного та воєнного часу та загроза їх виникнення. Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування. |
1(1) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного, суспільного і соціально-політичного характеру. Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій. |
1(5) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Джерела небезпечних ситуацій у військовий час. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району) та їх коротка характеристика. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їх наслідки для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Потенційно небезпечні об’єкти міста (району) та їх коротка характеристика. Попередження виникнення можливих надзвичайних ситуацій. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Тематичне оцінювання
|
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Розділ IX. Домедична допомога |
8 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Базова підтримка життя. Формування ключової компетентності - «Екологічна грамотність і здорове життя». Алгоритм дій при раптовій зупинці серця. Основні правила та порядок проведення реанімації. |
1(4) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу). |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Надання домедичної допомоги при кровотечах. Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча найбільш поширена причина серед попереджувальних смертей після травматичного ушкодження. Алгоритм дій при кровотечі. |
1(4) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Техніка застосування прямого тиску на рану. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. Техніка тампонування рани. Техніка накладання давлячої пов’язки. Техніка виносу поранених. |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Тематичне оцінювання
|
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
РАЗОМ |
52 |
|