Календарне планування до підручника: «Інформатика (профільний рівень)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти
Автори: Руденко В. Д., Речич Н. В., Потієнко В. О.
Календарно-тематичне планування уроків Інформатики (профільний рівень) для 10 класу
(До підручника «Інформатика 10 клас») Інформатика (профільний рівень): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед.Освіти / В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В. О. Потієнко. — Харків: / Вид-во «Ранок», 2018. за навчальною програмою 2018 року
Навчальна програма з інформатики (профільний рівень) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом МОН № 1407 від 23.10.2017
№ |
Дата |
Тема уроку |
|
Тема 1. Мова програмування та структури даних |
|||
1.1. Структура і способи виконання проектів мовою Python |
|||
|
|
Мова програмування. Класифікація та складові мов програмування. |
|
|
|
Особливості середовища розробки. |
|
|
|
Структура програмного проекту. |
|
|
|
Виконання програмного коду в інтерактивному режимі. |
|
|
|
Виконання файлів програмного коду. ПР1_1 |
|
1.2. Оператори, вирази і засоби опрацювання чисел |
|||
|
|
Основні елементи мови програмування Python. |
|
|
|
Поняття про перетворення типів даних. ПР1_2 |
|
|
|
Оператори і вирази. Логічні вирази. Таблиці істинності. |
|
|
|
Модулі, функції і методи для опрацювання числових даних. |
|
1.3. Реалізація базових алгоритмічних конструкцій |
|||
|
|
Умовний оператор мовою програмування |
|
|
|
Повна та скорочена форма оператора розгалуження |
|
|
|
Послідовні та вкладені розгалуження |
|
|
|
Тестування розгалужених алгоритмів ПР1_3 |
|
|
|
Підготовка вхідних даних для тестування програм |
|
|
|
Правила написання читабельного коду та коментарів до нього |
|
|
|
Оператори циклу |
|
|
|
Порівняння операторів циклу |
|
|
|
Поєднання повторення і розгалуження ПР1_4 |
|
|
|
Поняття рекурсії. Рекурентні послідовності |
|
|
|
Вкладені цикли |
|
|
|
Можливості середовища програмування для роботи з циклічними програмами |
|
|
|
Покрокове виконання програм із циклами та розгалуженнями |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
1.4. Вбудовані типи даних та їх опрацювання |
|||
|
|
Прості та структуровані типи |
|
|
|
Поняття структур даних. Класифікація структур даних |
|
|
|
Лінійні структури даних |
|
|
|
Способи реалізації структур даних |
|
|
|
Масиви (списки) |
|
|
|
Класичні алгоритми для роботи з масивами (списками) ПР1_5 |
|
|
|
Лінійний пошук та бінарний пошук |
|
|
|
Пошук елементів за умовою |
|
|
|
Видалення елементів з масиву (списку) |
|
|
|
Вставка елементів у масив (список) |
|
|
|
Прямі методи сортування вставленням, обміном, вибором |
|
|
|
Удосконалені методи сортування, швидке сортування |
|
|
|
Оголошення, введення та виведення двовимірних масивів (списків) |
|
|
|
Символьні та рядкові величини |
|
|
|
Класичні алгоритми для роботи з рядками ПР1_6 |
|
|
|
Файли. Зчитування даних з файлу |
|
|
|
Запис у файл |
|
|
|
Словники |
|
|
|
Впорядкування словників ПР1_7 |
|
|
|
Поняття вказівника. Змінні та незмінні типи (Python) ПР1_8 |
|
|
|
Розв’язування практичних завдань з використанням різних структур даних |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
1.5. Функції користувача і модулі мови Python |
|||
|
|
Обчислювальне мислення: алгоритм, шаблон, абстрація, декомпозиція. |
|
|
|
Метод функціональної декомпозиції задачі. Модульність. ПР1_9 |
|
|
|
Поняття підпрограми. Функції. |
|
|
|
Локальні та глобальні змінні. |
|
|
|
Формальні та фактичні параметри. |
|
|
|
Передавання значень у функцію та з неї. ПР1_10 |
|
|
|
Робота зі списками у функціях. |
|
|
|
Рекурсивні функції. |
|
|
|
Бібліотеки та модулі мови програмування. |
|
|
|
Робота з додатковими бібліотеками мови програмування. |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
|
|
Відповідність результатів виконання програми поставленій задачі. |
|
1.6. Класи, об’єкти, наслідування |
|||
|
|
Основні концепції об'єктно-орієнтованого програмування. |
|
|
|
Поняття об’єкта, класу як об’єктного типу даних. |
|
|
|
Об'єкти, їх властивості. |
|
|
|
Конструктори, методи. ПР1_11 |
|
|
|
Події та обробники подій. Взаємодія об’єктів. |
|
|
|
Проектування взаємодії програмних об’єктів. |
|
|
|
Створення простих об’єктно-орієнтованих програм. |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів для практичного використання, творчого самовираження, або вирішення соціальної проблеми. |
|
|
|
Документація проектних рішень. ПР1_12 |
|
|
|
Доцільність створення класів та об’єктів для розв’язання задач. |
|
|
|
Роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних та життєвих задач. |
|
1.7. Поліформізм, перевизначення методів, модулі користувача |
|||
|
|
Поліморфізм |
|
|
|
Перевизначення і розширення можливостей методів |
|
|
|
Композиційний підхід в ООП мовою Python |
|
|
|
Створення і використання модулів користувача ПР1_13 |
|
|
|
Опрацювання виняткових ситуацій |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
1.8. Основи графічного інтерфейсу користувача |
|||
|
|
Консольний режим виконання програми та графічний інтерфейс ПР1_14 |
|
|
|
Розробка форм та розміщення на них елементів керування ПР1_15 |
|
|
|
Уведення й виведення даних за допомогою елементів керування ПР1_16 |
|
|
|
Зчитування і встановлення значень елементів керування у програмі ПР1_17 |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів ПР1_18 |
|
|
|
Зворотній зв'язок від користувачів програми |
|
|
|
Кар'єрні траєкторії в галузі ІТ |
|
|
|
Універсальні вміння та навички в ІТ ПР1_19 |
|
|
|
Програмування як середовище для творчості |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів. ПР1_20 |
|
Тема 2. Сучасні інформаційні технології |
|||
|
|
Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві |
|
|
|
Здібності, креативність і знання в галузі інформатики |
|
|
|
Навчання в Інтернеті |
|
|
|
Програмні засоби для планування, структурування роботи, співпраці |
|
|
|
Роль інформаційних технологій в роботі сучасного працівника |
|
|
|
Професії майбутнього – аналіз тенденцій на ринку праці |
|
|
|
Поняття про штучний інтелект |
|
|
|
Системи електронного врядування |
|
|
|
Інформаційна безпека. Рівні та протоколи інформаційної безпеки |
|
|
|
Керування ризиками в інформаційних системах. |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
|
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|