Інформатика
9 клас
(Усього 35 год, 1 год на тиждень)
№п\п |
Дата |
Зміст уроку |
Програмові вимоги учнів |
|
І гр |
ІІ гр |
|||
Тема 1. Інформація. Інформаційні процеси та системи (2 год)
|
||||
1 |
|
|
Інформація. Інформаційні процеси. Способи подання й кодування інформаційних повідомлень. |
Учень пояснює:
описує:
називає:
дає означення:
вміє: визначати довжину двійкового коду повідомлення. |
2 |
|
|
Інформаційні системи та технології. Поняття про інформаційну культуру та інформатичну компетентність. Об'єкти та їх властивості. |
|
Тема 2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год) |
||||
3 |
|
|
Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова архітектура персонального комп'ютера |
Учень пояснює:
описує:
наводить приклади:
класифікує:
дотримується: правил техніки безпеки під час роботи на комп’ютері. |
4 |
|
|
Пристрої обробки та зберігання даних. |
|
5 |
|
|
Пристрої введення та виведення даних. Правила техніки безпеки під час роботи на комп'ютері. Практична робота 1. Робота з клавіатурним тренажером |
|
Тема 3. Системне програмне забезпечення (7 год) |
||||
6 |
|
|
Різновиди програмного забезпечення. Поняття операційної системи та її функції. Складові та класифікація операційних систем. |
Учень пояснює:
описує:
розпізнає:
класифікує:
вміє:
використовує:
програму дефрагментації дисків. |
7 |
|
|
Інтерфейс користувача операційної системи. Практична робота 2. Робота з інтерфейсом користувача операційної системи. |
|
8 |
|
|
Об'єкти файлової системи. Навігація файловою системою. |
|
9 |
|
|
Операції над об'єктами файлової системи. |
|
10 |
|
|
Запуск на виконання програм. Типи файлів. Практична робота 3. Робота з об'єктами файлової системи |
|
11 |
|
|
Пошук інформації на комп'ютері. Використання автономної та онлайнової довідок операційної системи. Практична робота 4. Пошук інформації на комп'ютері. |
|
12 |
|
|
Використання системних утиліт |
|
Тема 4. Службове програмне забезпечення (3+1 год) |
||||
13 |
|
|
Комп'ютерні віруси та антивірусні засоби. Практична робота 5. Захист комп'ютера від вірусів. |
Учень пояснює:
має уявлення:
описує:
визначає:
розпізнає:
використовує:
вміє:
додавати файли і папки до наявних архівів та видаляти їх з архівів. |
14 |
|
|
Стискання та архівування даних. Практична робота 6. Архівування та розархівування даних. |
|
15 |
|
|
Збереження даних на зйомних носіях |
|
16 |
|
|
Контрольна робота за І семестр. |
|
Тема 5. Комп'ютерні мережі (6 год).
5.1. Поняття про комп'ютерні мережі. |
||||
17 |
|
|
Комп'ютерні комунікації та комп'ютерні мережі |
Учень пояснює:
розрізнює:
називає:
описує:
вміє:
використовувати системні засоби віддаленого керування комп’ютером. |
18 |
|
|
Побудова та організація комп'ютерних мереж |
|
19 |
|
|
Робота в локальній мережі. Спільний доступ до ресурсів. Практична робота 7. Спільне використання ресурсів локальної мережі. |
|
5.2. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті (3 год)
|
||||
20 |
|
|
Призначення й структура мережі Інтернет. Служби Інтернету. Всесвітня павутина. Адресація в Інтернеті. |
Учень пояснює:
наводить приклади:
описує:
використовує:
вміє:
обирати стратегію пошуку інформації в Інтернеті. |
21 |
|
|
Використання та настроювання веб-браузера. |
|
22 |
|
|
Пошук інформації в Інтернеті. Практична робота 8. Пошук інформації в Інтернеті.
|
|
Тема 6. Основи роботи з текстовою інформацією (4 год) |
||||
23 |
|
|
Призначення, можливості та класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором. |
Учень: називає:
пояснює:
використовує:
класифікує:
вміє:
перевіряти правопис текстових документів та виправляти помилки в автоматизованому режимі. |
24 |
|
|
Уведення й редагування тексту. Виділяння фрагментів тексту. Перевірка правопису. |
|
25 |
|
|
Форматування тексту. Практична робота 9. Введення, редагування й форматування тексту. |
|
26 |
|
|
Операції з фрагментами тексту. Робота з кількома документами. Практична робота 10. Робота з текстовими фрагментами.
|
|
Тема 7. Комп'ютерна графіка (7 год). 7.1. Засоби перегляду й перетворення графічної інформації (1 год)
|
||||
27 |
|
|
Поняття комп'ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості. |
Учень пояснює:
описує:
порівнює:
використовує:
вміє: перетворювати формати графічних файлів за допомогою спеціалізованих програмних засобів. |
7.2. Основи растрової графіки (3 год) |
||||
28 |
|
|
Інтерфейс редактора растрової графіки. Настроювання параметрів малюнка та найпростіші операції з ним. |
Учень пояснює:
описує:
використовує:
вміє:
масштабувати зображення. |
29 |
|
|
Інструменти малювання растрового графічного редактора. |
|
30 |
|
|
Операції з фрагментами зображень. Практична робота 11. Створення растрових зображень. |
|
7.3. Основи векторної графіки (3 год) |
||||
31 |
|
|
Принципи побудови й обробки векторних зображень. Інструменти малювання векторного графічного редактора. Основні дії з графічними об'єктами. |
Учень: описує:
використовує:
вміє:
додавати до графічних зображень текст та форматувати його. |
32 |
|
|
Форматування графічних об'єктів. Додавання тексту до графічних зображень. |
|
33 |
|
|
Переміщення об'єктів у площині та за шарами. Робота з групами об'єктів. Практична робота 12. Створення векторних зображень |
|
34 |
|
|
Контрольна робота за ІІ семестр. |
|
35 |
|
|
Узагальнення знань за 9 клас. |