№п\п
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Програмові вимоги учнів
|
І гр
|
ІІ гр
|
Тема 1. Інформація. Інформаційні процеси та системи (2 год)
|
1
|
|
|
Інформація. Інформаційні процеси. Способи подання й кодування інформаційних повідомлень.
|
Учень
пояснює:
-
поняття інформації, даних, інформаційного повідомлення;
-
поняття про інформаційну надлишковість повідомлень;
-
поняття інформаційної системи;
-
поняття апаратного та програмного забезпечення;
-
поняття інформаційної культури та інформатичної компетентності;
-
поняття про інформатику як науку та галузь діяльності людини;
описує:
-
способи подання повідомлень;
-
способи оцінювання кількості інформації;
-
різновиди інформаційних процесів: отримання, збирання, зберігання, пошуку, обробки і передавання інформації;
-
етапи розвитку та сфери застосування інформаційних технологій;
-
різновиди інформаційних систем;
-
структуру інформаційної системи;
називає:
дає означення:
-
одиниць вимірювання довжини двійкового коду: біта, байта, кілобайта, мегабайта, гігабайта, терабайта;
вміє:
визначати довжину двійкового коду повідомлення.
|
2
|
|
|
Інформаційні системи та технології. Поняття про інформаційну культуру та інформатичну компетентність. Об'єкти та їх властивості.
|
Тема 2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год)
|
3
|
|
|
Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова архітектура персонального комп'ютера
|
Учень
пояснює:
-
призначення структурних компонентів персонального комп’ютера;
-
відмінність між оперативними та постійними запам’ятовуючими пристроями;
-
відмінність між зовнішніми та внутрішніми запам’ятовуючими пристроями;
-
призначення пристроїв, що входять до складу мультимедійного обладнання;
описує:
-
типову архітектуру персонального комп’ютера;
-
основні характеристики запам’ятовуючих пристроїв;
-
призначення та основні характеристики моніторів і відеоадаптерів;
-
основні характеристики принтерів;
-
принцип дії накопичувачів на магнітних та оптичних дисках;
-
функціональне призначення та основні характеристики процесорів;
наводить приклади:
-
пристроїв введення, виведення, зберігання та обробки інформації.
класифікує:
-
процесори;
-
запам’ятовуючі пристрої;
-
пристрої введення та виведення інформації;
дотримується:
правил техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
|
4
|
|
|
Пристрої обробки та зберігання даних.
|
5
|
|
|
Пристрої введення та виведення даних. Правила техніки безпеки під час роботи на комп'ютері.
Практична робота 1. Робота з клавіатурним тренажером
|
Тема 3. Системне програмне забезпечення (7 год)
|
6
|
|
|
Різновиди програмного забезпечення. Поняття операційної системи та її функції. Складові та класифікація операційних систем.
|
Учень
пояснює:
-
відмінність між системним, службовим та прикладним програмним забезпеченням;
-
поняття ядра операційної системи, інтерфейсу користувача, драйвера та утиліти;
-
поняття файлової системи;
-
відмінності між поширеними файловими системами;
-
зміст шляху до файлу;
-
поняття файлу та каталогу;
-
поняття типу файлу;
-
поняття та призначення ярликів;
-
необхідність періодичної перевірки та очищення дисків;
описує:
-
призначення та основні функції операційної системи;
-
основні правила роботи з об’єктами файлової системи;
-
різновиди інтерфейсу користувача;
-
способи запуску програм на виконання;
-
спосіб відновлення видалених даних;
-
методику встановлення й видалення програмного забезпечення;
розпізнає:
-
файли та каталоги;
-
імена, розширення імен та типи файлів;
-
файли, яким зіставлені програми;
-
стандартні імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв комп’ютера;
класифікує:
-
операційні системи за типом інтерфейсу користувача, за кількістю користувачів та програм, що працюють у системі одночасно;
вміє:
-
переміщувати, відкривати, розгортати, згортати вікна та змінювати їхній розмір;
-
визначати й записувати шлях до файлу;
-
переходити до файлу за заданим шляхом;
-
виділяти об’єкти та групи об’єктів для виконання операцій над ними;
-
створювати каталоги;
-
створювати ярлики (посилання на файли, каталоги або диски);
-
перейменовувати файли та каталоги;
-
видаляти файли та каталоги;
-
копіювати й переміщувати файли та каталоги з використанням та без використання буферу обміну;
-
запускати на виконання програми;
-
відкривати файли, типи яких зв’язані з програмами;
-
звертатися до служби технічної підтримки виробників операційної системи та прикладного програмного забезпечення;
-
встановлювати й видаляти програми за допомогою спеціальних засобів, що надаються операційною системою;
-
відновлювати видалені файли та папки;
-
створювати резервні копії файлів та папок;
-
створювати контрольні точки відновлення та визначати розклад їх автоматичного створення;
-
повертати стан системних файлів до контрольної точки відновлення;
-
знаходити на комп’ютері необхідну інформацію в автоматизованому режимі;
-
визначати необхідність дефрагментації дисків;
використовує:
-
елементи керування для виконання дій в середовищі операційної системи;
-
меню вікна папки та головне меню операційної системи;
-
буфер обміну для копіювання та переміщення файлів, каталогів та ярликів;
-
автономну та онлайнову довідку операційної системи;
-
засоби автоматизованого пошуку інформації на комп’ютері;
-
засоби відновлення стану системних даних;
-
програму перевірки й очищення дисків;
програму дефрагментації дисків.
|
7
|
|
|
Інтерфейс користувача операційної системи.
Практична робота 2. Робота з інтерфейсом користувача операційної системи.
|
8
|
|
|
Об'єкти файлової системи. Навігація файловою системою.
|
9
|
|
|
Операції над об'єктами файлової системи.
|
10
|
|
|
Запуск на виконання програм. Типи файлів.
Практична робота 3. Робота з об'єктами файлової системи
|
11
|
|
|
Пошук інформації на комп'ютері. Використання автономної та онлайнової довідок операційної системи.
Практична робота 4. Пошук інформації на комп'ютері.
|
12
|
|
|
Використання системних утиліт
|
Тема 4. Службове програмне забезпечення (3+1 год)
|
13
|
|
|
Комп'ютерні віруси та антивірусні засоби.
Практична робота 5. Захист комп'ютера від вірусів.
|
Учень
пояснює:
-
поняття та загальний принцип дії вірусу;
-
відмінності між вірусами та троянськими програмами;
-
правила профілактики зараження комп’ютера вірусами;
має уявлення:
-
про принципи стискання інформації;
описує:
-
особливості завантажувальних і файлових вірусів, макровірусів, мережних вірусів, вірусів-хробаків і троянських програм;
-
призначення антивірусних програм-сканерів, моніторів, ревізорів, блокувальників;
визначає:
-
необхідність і доцільність стискання даних;
розпізнає:
використовує:
-
антивірусне програмне забезпечення для одноразового та періодичного сканування й лікування файлів і дисків;
-
програму-архіватор для створення й розпакування архівів у форматі rar та zip;
-
програму для запису інформації на оптичні носії;
вміє:
-
сканувати й лікувати папки й диски;
-
настроювати параметри періодичної антивірусної перевірки й автоматичного оновлення антивірусних баз;
-
записувати дані на оптичні диски;
-
форматувати зовнішні носії інформації, такі як гнучкі або оптичні диски, пристрої флеш-пам’яті;
-
створювати копії оптичних дисків;
-
архівувати та розархівовувати файли і папки;
додавати файли і папки до наявних архівів та видаляти їх з архівів.
|
14
|
|
|
Стискання та архівування даних.
Практична робота 6. Архівування та розархівування даних.
|
15
|
|
|
Збереження даних на зйомних носіях
|
16
|
|
|
Контрольна робота за І семестр.
|
Тема 5. Комп'ютерні мережі (6 год).
5.1. Поняття про комп'ютерні мережі. Робота в локальній мережі (3 год)
|
17
|
|
|
Комп'ютерні комунікації та комп'ютерні мережі
|
Учень
пояснює:
-
поняття глобальної та локальної комп’ютерних мереж;
-
поняття робочої групи, домену, користувача й сеансу користувача;
-
поняття прав доступу до ресурсів;
-
поняття сервера та клієнтського комп’ютера;
розрізнює:
-
локальну мережу та глобальну мережу;
-
вхід до сеансу користувача на локальному комп’ютері та вхід до мережного домену;
-
комп’ютер-клієнт і комп’ютер-сервер;
називає:
-
протоколи, що застосовуються в локальних мережах;
-
обладнання, необхідне для організації локальної мережі та підключення до неї комп’ютерів;
описує:
-
способи навігації локальною мережею в середовищі операційної системи;
-
призначення основних мережних протоколів;
-
способи організації спільного доступу до Інтернету;
вміє:
-
відкривати файли та папки на інших комп’ютерах локальної мережі;
-
копіювати та переміщувати дані між різними комп’ютерами мережі;
-
надавати спільний доступ до папок на клієнтському комп’ютері;
-
використовувати мережний принтер;
використовувати системні засоби віддаленого керування комп’ютером.
|
18
|
|
|
Побудова та організація комп'ютерних мереж
|
19
|
|
|
Робота в локальній мережі. Спільний доступ до ресурсів.
Практична робота 7. Спільне використання ресурсів локальної мережі.
|
5.2. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті (3 год)
|
20
|
|
|
Призначення й структура мережі Інтернет. Служби Інтернету. Всесвітня павутина. Адресація в Інтернеті.
|
Учень
пояснює:
-
призначення мережі Інтернет;
-
поняття URL-адреси, IP-адреси, та доменного імені;
-
правила адресації ресурсів в Інтернеті;
-
призначення найпоширеніших служб Інтернету: веб-сервісу, електронної пошти, телеконференцій, файлового сервісу, віддаленого керування комп’ютером, інтерактивного спілкування, IP-телефонії;
-
призначення основних протоколів Інтернету;
-
поняття гіпертекстового документу й гіперпосилання;
-
поняття веб-сторінки та веб-сайту;
-
поняття всесвітньої павутини;
-
функції інтернет-провайдера;
наводить приклади:
-
URL-адрес і доменних імен;
описує:
-
способи підключення до Інтернету за допомогою віддаленого доступу та через комп’ютер-шлюз локальної мережі;
використовує:
-
браузер для навігації Інтернетом;
-
веб-каталоги і пошукові системи для знаходження інформації в Інтернеті;
вміє:
-
відкривати у вікні браузера веб-сторінку із заданою адресою;
-
вибирати систему кодування для перегляду веб-сторінок;
-
створювати та редагувати список сайтів, обраних для швидкого перегляду;
-
зберігати веб-сторінки на локальному комп’ютері;
-
знаходити в Інтернеті інформацію на задану тему;
обирати стратегію пошуку інформації в Інтернеті.
|
21
|
|
|
Використання та настроювання веб-браузера.
|
22
|
|
|
Пошук інформації в Інтернеті.
Практична робота 8. Пошук інформації в Інтернеті.
|
Тема 6. Основи роботи з текстовою інформацією (4 год)
|
23
|
|
|
Призначення, можливості та класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором.
|
Учень:
називає:
-
формати файлів, що обробляються текстовим процесором;
пояснює:
-
призначення й можливості систем обробки текстів;
-
призначення основних меню, панелей інструментів, лінійок та смуг прокрутки у вікні текстового процесора;
використовує:
-
довідкову систему текстового процесора;
-
засоби пошуку й автоматичної заміни тексту;
-
засоби перевірки правопису;
класифікує:
вміє:
-
створювати, відкривати й зберігати документи в середовищі текстового процесора;
-
форматувати шрифти і абзаци;
-
виділяти суцільні та несуцільні текстові фрагменти;
-
копіювати й переміщувати фрагменти тексту з використанням та без використання буфера обміну, в межах одного або між різними документами;
-
знаходити й замінювати фрагменти тексту в автоматичному режимі;
перевіряти правопис текстових документів та виправляти помилки в автоматизованому режимі.
|
24
|
|
|
Уведення й редагування тексту. Виділяння фрагментів тексту. Перевірка правопису.
|
25
|
|
|
Форматування тексту.
Практична робота 9. Введення, редагування й форматування тексту.
|
26
|
|
|
Операції з фрагментами тексту. Робота з кількома документами.
Практична робота 10. Робота з текстовими фрагментами.
|
Тема 7. Комп'ютерна графіка (7 год).
7.1. Засоби перегляду й перетворення графічної інформації (1 год)
|
27
|
|
|
Поняття комп'ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості.
|
Учень
пояснює:
-
поняття векторного і растрового зображення;
-
поняття колірної системи;
описує:
-
властивості поширених форматів графічних файлів, таких як BMP, GIF, JPEG;
-
принцип кодування кольору в системах RGB, CMYK, HSB;
-
призначення та різновиди засобів обробки графічних даних;
порівнює:
-
властивості векторних і растрових зображень;
-
колірні системи;
-
можливості редакторів векторної і растрової графіки;
використовує:
-
спеціалізовані програмні засоби для перегляду зображень;
вміє:
перетворювати формати графічних файлів за допомогою спеціалізованих програмних засобів.
|
7.2. Основи растрової графіки (3 год)
|
28
|
|
|
Інтерфейс редактора растрової графіки. Настроювання параметрів малюнка та найпростіші операції з ним.
|
Учень
пояснює:
-
відмінність між роздільною здатністю монітора та роздільною здатністю зображення;
описує:
-
призначення й спосіб використання основних інструментів малювання;
-
методику виділення на зображеннях областей різного типу;
використовує:
-
графічний редактор для створення й редагування растрових зображень;
-
інструменти для малювання прямих і кривих ліній;
-
інструменти для малювання геометричних фігур;
-
інструменти для заливки замкнених областей зображень;
вміє:
-
відкривати й зберігати зображення, а також створювати нові зображення в середовищі графічного редактора;
-
обирати колір для інструментів малювання та зафарбування на палітрі кольорів;
-
обирати товщину й тип лінії та інші параметри інструментів малювання;
-
виділяти фрагменти зображень за допомогою інструментів різного типу;
-
переміщувати, копіювати, обертати, зафарбовувати й видаляти виділені області зображення;
-
створювати на зображенні текстові написи;
масштабувати зображення.
|
29
|
|
|
Інструменти малювання растрового графічного редактора.
|
30
|
|
|
Операції з фрагментами зображень.
Практична робота 11. Створення растрових зображень.
|
7.3. Основи векторної графіки (3 год)
|
31
|
|
|
Принципи побудови й обробки векторних зображень. Інструменти малювання векторного графічного редактора. Основні дії з графічними об'єктами.
|
Учень:
описує:
-
поняття й принципи побудови векторних зображень;
-
способи формування зображень з геометричних примітивів;
використовує:
-
інструменти малювання, призначені для креслення ліній, стрілок, основних геометричних фігур;
-
групування для керування зображеннями, що складаються з кількох графічних об’єктів;
-
засоби вирівнювання об’єктів;
-
лінійки, сітку;
-
шари для керування взаємним розташуванням об’єктів на зображенні;
вміє:
-
створювати й редагувати зображення в документах;
-
створювати об’єкти, що складаються з багатьох базових геометричних фігур;
-
виділяти, копіювати й переміщувати об’єкти;
-
обертати, відбивати й масштабувати об’єкти;
-
зафарбовувати об’єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візерункові й текстурні заливки;
додавати до графічних зображень текст та форматувати його.
|
32
|
|
|
Форматування графічних об'єктів. Додавання тексту до графічних зображень.
|
33
|
|
|
Переміщення об'єктів у площині та за шарами. Робота з групами об'єктів.
Практична робота 12. Створення векторних зображень
|
34
|
|
|
Контрольна робота за ІІ семестр.
|
35
|
|
|
Узагальнення знань за 9 клас.
|