Вашуленко М.С., доктор пед. наук, професор,
дійсний член НАПН України;
Прищепа О.Ю., канд. пед. наук,
старший науковий співробітник
Інституту педагогіки НАПН України;
Вашуленко О.В., науковий співробітник
Інституту педагогіки НАПН України
1 КЛАС
ЧИТАННЯ, ПИСЬМО, РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
За підручником: Вашуленко М.С., Вашуленко О.В. Буквар: підручник (у двох частинах) для 1 кл. заг. середн. освіт. закл. / М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко. – Навчальне видання. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018.
За зошитами: Зошит для письма № 1: навч. посіб. для 1 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В.Вашуленко, О.Ю.Прищепа. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018.
Зошит для письма № 2: навч. посіб. для 1 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В.Вашуленко, О.Ю.Прищепа. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018.
І семестр
16 тижнів х 7 годин на тиждень = 112 годин
(56 годин читання, 56 годин письма)
№ уроку |
ЧИТАННЯ |
ПИСЬМО |
|||||
Тема |
Сто- рінки буква-ря |
Мета вивчення теми |
Тема |
Сто- рінки зоши- та |
Мета вивчення теми |
||
Добуквений період – 15 годин |
|||||||
1 |
Буквар – перша навчальна книга. |
4-5 |
Ознайомити дітей із завданнями уроків читання, із букварем, правилами роботи з підручником, правилами поведінки на уроці та під час перерви; створити умови, які сприяють появі інтересу до навчальної книги — букваря, бажання вчитися, ходити у школу, опановувати знання. |
Письмове приладдя. (У добуквений період усі завдання (малювання, домальовування, розфарбовування) виконуються олівцем, а з часу ознайомлення дітей з рядком (рядковими лініями) вводиться ручка для роботи в рядках графічної сітки зошита. |
Зошит № 1, с. 1-3 |
Ознайомити учнів з письмовим приладдям (зошитом, ручкою, олівцем), гігієнічними правилами письма. Звернути увагу дітей на обкладинку зошита: зміст малюнка. Вправляти у правильному розміщенні в руці олівця, учнів/учениць, які пишуть правою, лівою рукою. Обвести руку на порожній сторінці зошита. Уточнити назви пальчиків руки. Цікаві завдання. Матеріал готується заздалегідь, деталі вибираються учнями самостійно. Робота виконується парами. |
|
2 |
Я вчуся знайомитися, спілкуватися. |
6-7 |
Познайомитися з учнями/ученицями класу, вчити їх знайомитися, представлятися; ознайомити дітей з поняттям «спілкування», з метою і результатом мовленнєвого спілкування, з мовленнєвим етикетом у різних ситуаціях навчальної взаємодії. |
Орієнтування на обмеженій площині. |
Зошит № 1, с. 4-5 |
Вчити учнів/учениць орієнтуватися на сторінці зошита (посередині, вгорі, внизу, ліворуч, праворуч), наводити лінії, домальовувати, розфарбовувати предмети. Дозволити дітям самостійно обрати предмети для малювання. З’ясувати про те, що і де вони розмістили на сторінці. |
|
3 |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів. Що? |
8-9 |
Сформувати в учнів/учениць уявлення про слова – назви неживих предметів, навчити ставити до них питання що?; збагачувати словниковий запас учнів/учениць словами шкільної тематики; розвивати вміння розповідати за малюнком; вчити сприймати на слух невеликий текст, відповідати на запитання за його змістом; формувати вміння охайно користуватися підручником і навчальним приладдям; виховувати інтерес до навчання, |
Програмування наступного руху руки. |
Зошит № 1, с. 6-9 |
Вчити учнів/учениць бачити наступний рух руки ― вибрати безпечну доріжку до школи. Розповідати за малюнком про кожну тваринку, предмет, з яким вона йде до школи. Розфарбовувати предмети на вибір (пеньки – коловими лініями). Вправляння пальчиками по доріжці можна виконувати під рахунок вчителя. Розвивати увагу. |
|
4 |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів. Хто? |
10-11 |
Розширити уявлення дітей про номінативну роль слів, ознайомити їх практично з іменниками – назвами живих істот (без уживання терміна іменник), навчити ставити до них питання хто?; активізувати словниковий запас учнів з тематичної групи «Сім’я»; формувати вміння уважно слухати вчителя, відповідати на його запитання, виконувати сприйняті на слух завдання; вчити орієнтуватися на сторінці букваря; виховувати любов і повагу до членів сім’ї. |
Координування рухів руки. |
Зошит № 1, с. 10-11 |
Вчити проводити лінії, не торкаючись сторін доріжки. Розвивати фантазію. |
|
5 |
Ознайомлення зі словами – назвами дій. Що робить? Що роблять? |
12-13 |
Сформувати в учнів/учениць уявлення про слова, які відповідають на питання що робить? що роблять?; вчити практично ставити до них питання; формувати вміння орієнтуватися на сторінці букваря, розповідати за малюнками і світлинами, про події з власного життя. |
Координування рухів руки. Розміщення малюнка в обмеженому просторі. |
Зошит № 1, с. 12-13 |
Вчити проводити подовжені лінії різної форми в обмеженому просторі, розміщувати предмети в обмеженому просторі, розповідати за малюнком.
|
|
6 |
Ознайомлення зі словами – назвами ознак. Який? Яка? Яке? Які? |
14-15 |
Сформувати в учнів/учениць уявлення про слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які?; навчити ставити до них питання; активізувати словниковий запас учнів з тематичної групи «Овочі, фрукти, ягоди»; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати. |
Виділення окремих предметів з групи предметів. |
Зошит № 1, с. 14-15 |
Вчити виділяти предмети в складному малюнку, правильно розфарбовувати їх (не заводити кольори один на другий). |
|
7 |
Ознайомлення зі словами, якими називають кількість предметів. Скільки? Який, яка, яке по порядку? Робота з дитячою книжкою. |
16-17 |
Сформувати в учнів/учениць уявлення про слова, якими називають кількість предметів; навчити ставити до них питання; збагачувати словниковий запас учнів/учениць словами тематичної групи «Посуд»; розвивати вміння розповідати за малюнком; сприймати на слух невеликий текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати. |
Контролювання натиску олівцем на папір.
Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Мої перші кроки у країні знань». |
Зошит № 1, с. 16-17, с. 18-19 |
Вчити учнів/учениць контролювати натиск олівцем з різною силою на сторінку зошита, ставити крапки одним дотиком олівця (більшого розміру крапки робити коловими рухами пальців), порівнювати предмети, візерунки, розфарбовувати, домальовувати предмети різними формами ліній з різним натиском олівця; розвивати зв’язне мовлення дітей. |
|
8 |
Речення. |
18-19 |
Сформувати в учнів/учениць уявлення про речення як основний засіб вираження думки; вчити виокремлювати з мовленнєвого потоку слово і речення; активізувати словниковий запас учнів з тематичної групи «Профе-сії»; вчити складати речення за малюнками, світлинами, схемами; розвивати вміння сприймати на слух невеликий текст, відповідати на запитання за його змістом; розширити й уточнити знання дітей про професії, виховувати повагу до людей різних професій. |
Орієнтування в напрямку письма. |
Зошит № 1, с. 20-23 |
Вчити зображувати подовжені лінії різної форми без відриву олівця від паперу. Вправляти учнів у правильному пересуванні руки уздовж рядка. Вправлятися пальчиками у «ходьбі» по слідах ведмедика, не пропускаючи слідів. Вчити наводити лінії різної форми. Цікаві завдання. Вчитель читає всі завдання. Пропонувати учням самостійно обрати фігуру, яку будуть створювати. |
|
9 |
Ознайомлення зі знаками в кінці речення. Крапка. Знак питання. Знак оклику. |
20-21 |
Сформувати в учнів/учениць уявлення про розповідні, питальні та окличні речення (без уживання термінів); формувати вміння розпізнавати їх в усному мовленні, самостійно складати та правильно інтонувати; ознайомити учнів/учениць із назвою і зображенням розділових знаків у кінці речень – крапкою, знаком питання і знаком оклику; розвивати вміння будувати речення і розповіді за малюнками. |
Основний рядок. |
Зошит № 1, с. 24-26 |
Ознайомити учнів із положенням ручки в руці, основним рядком: верхньою, нижньою рядковими лініями; серединою рядка (по висоті і довжині); інформувати їх про те, що в рядках вони будуть писати тільки ручкою, а розфарбовувати, малювати – олівцями; учити рівномірно розміщувати предмети в рядку. Цікаві завдання. Пропонувати учням (парам) самостійно обрати і виконати завдання. |
|
10 |
Ознайомлення зі службовими словами в реченні. |
22-23 |
Ознайомити учнів/учениць зі службовими словами в реченні, показати практично їхню роль у мові і мовленні на прикладі складання речень за малюнками. |
Письмо в рядку прямих ліній. |
Зошит № 1, с. 27-29 |
Вчити писати прямі лінії в рядку, зберігати однакову відстань між прямими лініями. Цікаві завдання. Пропонувати виконувати перші два завдання учням, які не вміють писати прямі елементи. |
|
11 |
Поділ слів на склади. |
24-25 |
Сформувати в учнів/учениць уявлення про склад слова; формувати уміння ділити слова на склади, позначати поділ слів на склади графічно; активізувати словниковий запас учнів з тематичної групи «Дикі і домашні тварини»; розвивати вміння складати речення і розповіді за малюнками, серією малюнків; розширити й уточнити знання дітей про тварин, виховувати дбайливе ставлення до них. |
Допоміжні лінії рядка. |
Зошит № 1, с. 30-33 |
Ознайомити учнів/учениць з міжрядковою лінією сітки зошита; вчити писати в графічній сітці з надрядковою і підрядковою вигнуті лінії і прямі із заокругленнями; розвивати увагу. Вправляти пальчики у сходженні по сходах, виконувати під самостійний рахунок. Цікаві завдання. |
|
12 |
Наголос у словах. |
26-27 |
Сформувати в учнів/учениць уявлення про наголос у слові, ознайомити з поняттям «наголошений» склад; формувати вміння визначати в слові наголошений склад, позначати його відповідним значком у схемі слова; удосконалювати вміння ділити слова на склади, складати речення і розповідь за серією малюнків. |
Письмо в графічній сітці з допоміжними лініями. |
Зошит № 1, с. 34-37 |
Вчити писати півовали, овали в основному рядку з міжрядковою лінією (звернути увагу учнів на початок письма овалу), наводити, домальовувати, розфарбовувати предмети різної форми; розвивати окомір, увагу. |
|
13 |
Мовні і немовні звуки. Голосні і приголосні звуки. |
28-29 |
Сформувати уявлення учнів/учениць про немовні звуки і звуки мовлення, голосні і приголосні звуки за їхніми істотними ознаками, навчити позначати їх умовними позначками; формувати вміння виділяти в словах окремі звуки, робити звуковий аналіз найпростіших за будовою слів. |
Письмо в повній графічній сітці. |
Зошит № 1, с. 38-41 |
Вчити писати прямі лінії, прямі із заокругленням в графічній сітці з похилою лінією; відпрацьовувати паралельність елементів, однакову відстань між елементами. Цікаві завдання дозволити виконувати самостійно (під контролем вчителя). |
|
14 |
Тверді і м’які приголосні звуки. |
30-31 |
Сформувати в учнів/учениць уявлення про тверді і м’які приголосні звуки, навчити розрізняти їх і позначати умовними позначками; удосконалювати вміння виконувати звуковий аналіз найпростіших за будовою слів, складати речення. |
Письмо в повній графічній сітці.
Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Вчуся запитувати». |
Зошит № 1, с. 42-43, с. 44-45 |
Вчити писати півовали, овали в графічній сітці з похилою лінією (звернути увагу на початок письма півовалів, овалів), поєднувальний елемент овалу; формувати вміння порівнювати предмети, ставити питання. |
|
15 |
Складозвуковий аналіз слів. Закріплення вивченого. Робота з дитячою книжкою. Казки. |
32-33 |
Удосконалення вміння виконувати повний звуковий аналіз найпростіших за будовою слів, позначати звуки умовними позначками у звукових схемах слів, складати речення і розповідь за малюнками, розповідати казки за ілюстраціями; виховувати інтерес до дитячих книжок. |
Письмо в повній графічній сітці. |
Зошит № 1, с. 46-48 |
Вчити писати петельні елементи в графічній сітці з похилою лінією (звернути увагу на ширину короткої петлі та прямий елемент у верхній, нижній петлі); розвивати увагу, вміння порівнювати предмети. Цікаві завдання. Виконувати під контролем вчителя. |
|
Буквений період |
|||||||
16 |
Звук [а]. Буква а, А. Складання речень за схемами і малюнком. Звук [а] (буква а, А) в ролі окремого слова. |
34-35 |
Вчити учнів/учениць сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [а];здійснити перехід від умовного позначення звуків фішками до ознайомлення з буквами; ознайомити учнів із друкованою буквою а, А; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, розрізняти голосні і приголосні звуки, добирати слова зі звуком [а] на початку, в середині і в кінці слова, складати речення. |
Письмо малої букви а. |
Зошит № 2, с. 1-2 |
Звернути увагу на зміст малюнка обкладинки зошита. Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Добрий день». Виконувати фронтально. Створювати форму букви а з пластичних матеріалів. Вчити порівнювати форму друкованої і рукописної малої букви а. Тренуватися в підготовчих вправах. Вчити писати букву а в рядку, рівномірно розміщувати. Звернути увагу на місце початку письма малої а, поєднання двох букв. |
|
17 |
Закріплення букви а, А, її звукового значення. |
36-37 |
Закріпити вивчену літеру; ознайомити учнів/учениць із використанням великої букви А для написання імен, прізвищ, назв міст; вчити сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, розповідати прослуханий текст з опорою на ілюстрації; розвивати вміння складати речення за малюнками і світлинами. |
Письмо великої букви А. |
Зошит № 2, с. 3 |
Створювати форму букви А з пластичних матеріалів. Тренуватися в підготовчих графічних вправах. Вчити писати букву А в рядку, рівномірно розміщувати. Звернути увагу на нахил першого і другого елементів. |
|
18 |
Звук [о]. Буква о, О. Складання речень за малюнками. |
38-39 |
Вчити учнів/учениць сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [о]; ознайомити дітей із друкованою буквою о, О; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, розрізняти голосні і приголосні звуки, добирати слова зі звуком [о] на початку, в середині і в кінці слова, складати речення. |
Письмо малої букви о. |
Зошит № 2, с. 4 |
Вчити порівнювати форму друкованої і рукописної букви о. Створювати форму букви о з пластичних матеріалів. Тренуватися в підготовчих вправах. Вчити писати букву о в рядку, рівномірно розміщувати. Звернути увагу на місце початку письма малої букви о, поєднання двох букв. |
|
19 |
Закріплення букви о, О, її звукового значення. |
40-41 |
Закріпити вивчену літеру; ознайомити учнів/учениць із використанням великої букви О для написання імен, прізвищ, назв міст; вчити сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, розповідати прослуханий текст з опорою на ілюстрації, розгадувати ребуси; розвивати вміння складати речення за малюнками і світлинами. |
Письмо великої букви О. |
Зошит № 2, с. 5 |
Вчити писати велику букву О. Створювати форму великої букви О з пластичних матеріалів. Тренуватися в підготовчих вправах. Вчити писати букву О в рядку з міжрядковою, рівномірно розміщувати. |
|
20 |
Звук [і]. Буква і, І. Звук [і] в ролі окремого слова. |
42-43 |
Вчити учнів/учениць сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [і]; ознайомити дітей із новою буквою і, І; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, добирати слова зі звуком [і] на початку, в середині і в кінці слова, складати речення за малюнком; сформувати уявлення про звук і букву і в ролі окремого слова. |
Письмо малої і великої букви і І. |
Зошит № 2, с. 6-7 |
Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Індичата». Створювати форму букви з пластичних матеріалів. Вчити писати малу і велику букву і І. Порівнювати форми друкованої і рукописної великої і малої букви і І. Звернути увагу на заокруглення у великій і малій рукописній букві і І, типи поєднань малої букви з наступною і попередньою, завжди відривне поєднання великої букви з наступною буквою. |
|
21 |
Звук [и]. Буква и, И. Один предмет – багато предметів. Робота з дитячою книжкою. |
44-45 |
Вчити учнів/учениць сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [и]; ознайомити дітей із друкованою буквою и, И; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, добирати слова зі звуком [и], складати речення, розгадувати ребуси. |
Письмо малої і великої букви и И.
Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Знайомлюся із секретами слів, якими називають кількість предметів». |
Зошит № 2, с. 8, с. 9 |
Порівнювати форми друкованої і рукописної великої і малої букви и И. Вчити писати малу і велику букву и И. Звертати увагу на паралельність елементів букви, початок письма великої букви; закріплювати вміння ставити питання до слів, якими називають кількість предметів; збагачувати словниковий запас; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати. |
|
22 |
Звук [у]. Буква у, У. Складання речень. |
46-47 |
Вчити учнів/учениць сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [у]; ознайомити дітей із друкованою буквою у, У; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, добирати слова зі звуком [у], складати речення; активізувати словниковий запас учнів з тематичної групи «Птахи»; розширити й уточнити знання дітей про птахів, виховувати турботливе ставлення до них. Ознайомити учнів зі службовим словом у, У. |
Письмо малої букви у. |
Зошит № 2, с. 10-11 |
Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Кулька». Тренуватись у підготовчих вправах. Вчити писати малу букву у в рядку, поєднувати її з іншими буквами. Звернути увагу на паралельність елементів у букві. |
|
23 |
Закріплення букви у, У, її звукового значення. Складання речень. |
48-49 |
Закріпити форму і звукове значення букви у, У; розширити знання дітей про вживання великої букви (а початку речення); удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, складати речення за малюнками. |
Письмо великої букви У. |
Зошит № 2, с. 12 |
Вчити писати велику букву У. Порівнювати форму великої друкованої і рукописної букви, вказати на відмінність. Звернути увагу на паралельність елементів великої букви У. |
|
24 |
Звук [е]. Буква е, Е. Складання розповіді за серією малюнків. |
50-51 |
Вчити учнів/учениць сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [е]; ознайомити дітей із друкованою буквою е, Е; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, добирати слова зі звуком [е] на початку, в середині і в кінці слова, складати речення і розповідь за серією малюнків.. |
Письмо малої букви е. |
Зошит № 2, с. 13 |
Вчити писати малу букву е. Вправлятися в підготовчих графічних вправах. Звернути увагу на ширину петлі. Вчитись швидко переводити вивчені малі друковані букву в рукописні. |
|
25 |
Закріплення букви е, Е, її звукового значення. Складання речень за малюнками. |
52-53 |
Закріпити форму і звукове значення букви е, Е; закріплювати знання дітей про вживання великої букви Е для написання імен, прізвищ; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, складати речення за малюнками. |
Письмо великої букви Е. |
Зошит № 2, с. 14 |
Вчити писати велику букву Е. Порівнювати початок її письма з початком письма великої О. Вправлятися в підготовчих графічних вправах. Вчитись переводити вивчені великі друковані букви в рукописні. |
|
26 |
Звук [м], позначення його буквою м, М (ем). Читання складів і слів із буквою м. |
54-55 |
Вчити учнів/учениць сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [м]; ознайомити дітей із друкованою буквою м, М; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, вчити читати склади-злиття і слова з буквою м, складати речення. |
Письмо малої букви м. |
Зошит № 2, с. 15-16 |
Вчити писати малу букву м. Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Метелик». Порівнювати форму друкованої і рукописної малої букви. Звернути увагу на паралельність другого і третього елементів букви м, ширину букви, безвідривне поєднання букв у буквосполученнях: мі, ми, му, ме. |
|
27 |
Закріплення букви м, М, її звукового значення. Читання слів і речень з буквою м, М. |
56-57 |
Закріпити вивчену літеру; розвивати вміння сприймати на слух і розуміти усне мовлення; закріплювати знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання; розвивати вміння складати речення за малюнками і світлинами. |
Письмо великої букви М. |
Зошит № 2, с. 17 |
Вчити писати велику букву М, дотримуватись паралельності елементів. Порівнювати елементи великих букв А і М, початок письма. Звернути увагу на поєднання між буквами Ма, Му, Ме. |
|
28 |
Звуки [л], [л'], позначення їх буквою л, Л (ел). Читання складів і слів з буквою л. Робота з дитячою книжкою. |
58-59 |
Вчити учнів/учениць розрізняти звуки [л] і [л′]; ознайомити учнів/учениць з друкованою буквою л, Л, яка може позначати звуки [л] і [л′]; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою л; добирати слова зі звуками [л] і [л′]; дати практичне уявлення про смислорозрізнювальну роль наголосу в слові; розвивати уміння складати речення за світлинами. |
Письмо малої букви л. |
Зошит № 2, с. 18 |
Вчити писати малу букву л. Порівнювати складові елементи малих букв м і л. Звернути увагу на безвідривне поєднання ли, ле, лу, відривне ла. Перед письмом слів, речення їх навести. Вчити розпізнавати друковані й рукописні буквосполучення. |
|
29 |
Закріплення звуків [л], [л'], букви л, Л. Читання слів, речень з вивченими буквами. |
60-61 |
Закріпити вивчену літеру, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання; розвивати фонематичний слух, уміння складати речення за малюнками і світлинами. |
Письмо великої букви Л.
Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Вчуся визначати ознаки предметів». |
Зошит № 2, с. 19-20, с. 21
|
Вчити писати велику букву Л. Розвивати спритність пальчиків вправою «Човник». Порівняти елементи великих букв А , М, Л. Звернути увагу на початок письма перших елементів цих букв. Вчити списувати слова і речення, промовляючи їх уголос. Вчити визначати ознаки предметів. |
|
30 |
Звуки [н], [н'], позначення їх буквою н, Н (ен). Читання складів і слів з вивченими буквами. |
62-63 |
Вчити учнів/учениць розрізняти звуки [н] і [н′], сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [н] і [н′]; ознайомити учнів/учениць з друкованою буквою н, Н, яка може позначати звуки [н] і [н′]; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою н; добирати слова зі звуками [н] і [н′]; формувати навичку читання. |
Письмо малої букви н. |
Зошит № 2, с. 22-23
|
Вчити писати малу букву н. Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Ножиці». Вправлятися в підготовчих графічних завданнях. Порівнювати форми рукописних букв і, н. Звернути увагу на поєднання букв он. |
|
31 |
Закріплення звуків [н], [н'], букви н, Н. |
64-65 |
Закріпити вивчену літеру, її звукові значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розвивати фонематичний слух, уміння складати речення за малюнками і світлинами. |
Письмо великої букви Н. |
Зошит № 2, с. 24 |
Вчити писати велику букву Н. Порівнювати велику букву Н з великою І. Звернути увагу на третій елемент букви, порівняти його з петлями, які писали в підготовчий період. Вчити списувати речення з рукописного тексту, розміщувати слова на одній відстані. |
|
32 |
Звуки [с], [с'], буква с, С (ес). Читання складів і слів із буквою с. |
66-67 |
Вчити учнів/учениць розрізняти звуки [с] і [с′], сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [с] і [с′]; ознайомити учнів/учениць з друкованою буквою с, С, яка може позначати звуки [с] і [с′]; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою с; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами. |
Письмо малої букви с. |
Зошит № 2, с. 25 |
Вчити писати малу букву с. Порівнювати початок письма букви с з початком письма малої букви о. Вправлятись у підготовчих елементах. Безвідривно поєднувати буквосполучення сл, су, сі. |
|
33 |
Закріплення звуків [с], [с'], букви с, С. Читання слів, речень, тексту з вивченими буквами. |
68-69 |
Закріпити вивчену літеру, її звукові значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; вчити добирати заголовок до тексту; розвивати уміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, складати речення за малюнками і світлинами; виховувати в дітей бажання допомагати птахам узимку. |
Письмо великої букви С. |
Зошит № 2, с. 26 |
Вчити писати велику букву С. Порівнювати її з письмом великої О. Безвідривне поєднання букв Сі, Су, Сл, См. Вчити назву малюнка записувати рукописними буквами. Закріплювати уміння переводити друковану букву в рукописну. |
|
34 |
Звук [к], позначення його буквою к, К (ка). Читання складів і слів із буквою к. |
70-71 |
Розвивати в учнів/учениць уміння сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [к]; ознайомити дітей із друкованою буквою к, К; вчити читати склади-злиття і слова з буквою к; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розвивати вміння розгадувати ребуси. |
Письмо малої букви к. |
Зошит № 2, с. 27-28 |
Вчити писати малу букву к. Порівнювати її з письмом малої н. Вправляти в письмі елементів букви. Звернути увагу на безвідривне поєднання другого і третього елементів. |
|
35 |
Закріплення букви к, К, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. Робота з дитячою книжкою. |
72-73 |
Закріпити вивчену літеру, її звукове значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розвивати уміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, складати речення за малюнками; виховувати повагу до старших членів родини, інтерес до дитячої книжки. |
Письмо великої букви К.
Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Вчуся визначати ознаки осені». |
Зошит № 2, с. 29, с. 30
|
Вчити писати велику букву К. Порівнювати форму великої букви К із формами великих букв І Н. Безвідривне поєднання перших двох елементів букви і третього з четвертим. Вправляти в письмі підготовчих елементів. |
|
36 |
Звук [в], позначення його буквою в, В (ве). Читання складів і слів з буквою в. |
74-75 |
Розвивати в учнів/учениць уміння сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [в]; ознайомити дітей із друкованою буквою в, В; вчити читати склади-злиття і слова з буквою в; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами. |
Письмо малої букви в. |
Зошит № 2, с. 31-32 |
Вчити писати малу букву в. Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Ворона». Порівнювати форму малої букви в з третім елементом великої букви Н. Вправляти в письмі підготовчих елементів, закритої й відкритої форми букви в. |
|
37 |
Закріплення букви в, В її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. Уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів). |
76-77 |
Закріпити вивчену літеру, її звукове значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розвивати уміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом; сформувати уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів), уміння замінювати іменники займенниками він, вона, воно, вони (без уживання термінів); виховувати уважність, спостережливість. |
Письмо великої букви В.
|
Зошит № 2, с. 33 |
Вчити писати велику букву В. Порівнювати елементи великої букви В з елементами великих букв І Н. Вчити писати сполучний елемент з основи букви. Закріплювати вміння переводити друковану букву в рукописну. |
|
38 |
Звуки [р], [р'], буква р, Р(ер). Читання складів і слів із буквою р. |
78-79 |
Вчити учнів/учениць розрізняти звуки [р] і [р′], сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [р] і [р′]; ознайомити учнів/учениць з друкованою буквою р, Р, яка може позначати звуки [р] і [р′]; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою р; формувати навичку читання слів із вивченими буквами; виховувати уважність, спостережливість. |
Письмо малої букви р. |
Зошит № 2, с. 34-35 |
Вчити писати малу букву р. Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Рибка». Порівнювати форму малої букви р з третім елементом малої букви к. Звернути увагу на паралельність елементів букви. |
|
39 |
Закріплення букви р, Р, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
80-81 |
Закріпити вивчену літеру, її звукові значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів, речень і тексту з вивченими буквами; розвивати уміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, складати речення за малюнком, розгадувати ребуси; виховувати любов до природи. |
Письмо великої букви Р. |
Зошит № 2, с. 36 |
Вчити писати велику букву Р. Порівнювати елементи великої букви Р з елементами великих букв В, І, Н. Вчити писати сполучний елемент з основи букви. |
|
40 |
Звук [п], позначення його буквою п, П (пе). Читання складів, слів і тексту з буквою п. |
82-83 |
Розвивати в учнів/учениць уміння сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [п]; ознайомити дітей із друкованою буквою п, П; вчити читати склади-злиття і слова з буквою п; формувати навичку читання слів і тексту з вивченими буквами; виховувати інтерес до народних свят і традицій. |
Письмо малої букви п. |
Зошит № 2, с. 37-38 |
Вчити писати малу букву п. Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Прапорці». Порівнювати форму малої букви п з малою буквою р. Звернути увагу на паралельність елементів малої букви п. |
|
41 |
Закріплення букви п, П, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
84-85 |
Закріпити вивчену літеру, її звукове значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розвивати вміння розповідати за малюнком і про події з власного життя; виховувати інтерес до плавання, як одного із дієвих засобів збереження і покращення здоров’я. |
Письмо великої букви П. |
Зошит № 2, с. 39 |
Вчити писати велику букву П. Знаходити спільні елементи великої букви П з попередньо вивченими. Вправляти в письмі підготовчих елементів. Звернути увагу на паралельність елементів великої букви П. |
|
42 |
Звуки [т], [т'], позначення їх буквою т, Т (те). Читання складів і слів із буквою т. Робота з дитячою книжкою. |
86-87 |
Вчити учнів/учениць розрізняти звуки [т] і [т′], сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [т] і [т′]; ознайомити учнів/учениць з друкованою буквою т, Т, яка може позначати звуки [т] і [т′]; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів із твердими і м’якими приголосними звуками; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою т; формувати навичку читання слів із вивченими буквами; виховувати уважність, спостережливість, інтерес до дитячих книжок. |
Письмо малої букви т.
Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Вчуся описувати предмети». |
Зошит № 2, с. 40, с. 41 |
Вчити писати малу букву т. Порівнювати форму малої букви т з малою буквою п, р, знаходити спільні елементи. Звернути увагу на паралельність елементів малої букви т. Вчити описувати предмети. |
|
43 |
Закріплення букви т, Т, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням.
|
88-89 |
Закріпити вивчену літеру, її звукові значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів, речень і тексту з вивченими буквами; розвивати уміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, складати речення за малюнком, розрізняти значення багатозначних слів; виховувати інтерес до інсценізації. |
Письмо великої букви Т. |
Зошит № 2, с. 42 |
Вчити писати велику букву Т. Вправляти в письмі підготовчих елементів. Порівнювати форму великої букви Т з великою П. Визначити відмінність у формах букв Т і П. |
|
44 |
Звуки [д], [д'], позначення їх буквою д, Д (де). Робота над літературною вимовою слів із дзвінкими приголосними [д], [д'] у зіставленні з [т], [т']. Читання складів і слів із буквою д. |
90-91 |
Вчити учнів/учениць розрізняти звуки [д] і [д′], сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [д] і [д′], правильно вимовляти дзвінкий звук [д] в кінці складу і слова; ознайомити учнів/учениць з друкованою буквою д, Д; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів із твердими і м’якими приголосними звуками; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою д; формувати навичку читання слів із вивченими буквами; виховувати уважність, спостережливість. |
Письмо малої букви д. |
Зошит № 2, с. 43-44 |
Вчити писати малу букву д. Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Деревце». Вправляти в письмі підготовчих елементів. Розвивати вміння знаходити елементи малої букви д у вивчених буквах. Звернути увагу на другий елемент малої букви д, в якому є пряма лінія. |
|
45 |
Закріплення букви д, Д, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
92-93 |
Закріпити вивчену літеру, її звукові значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів, речень і тексту з вивченими буквами; розвивати уміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, складати речення за малюнком і світлиною, добирати заголовок до тексту; виховувати в дітей шанобливе ставлення до рідної природи, бажання зробити свою землю кращою. |
Письмо великої букви Д. |
Зошит № 2, с. 45 |
Вчити писати велику букву Д. Вправляти в письмі підготовчих елементів великої букви Д. Вчити бачити подібні елементи в інших вивчених буквах. Вчити писати сполучний елемент з основи букви. |
|
46 |
Звуки [з], [з'], позначення їх буквою з, З (зе). Відпрацювання літературної (дзвінкої) вимови слів з виучуваними звуками. Читання складів, слів і речень із буквою з, З. |
94-95 |
Вчити учнів/учениць розрізняти звуки [з] і [з′], сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [з] і [з′], правильно (дзвінко) вимовляти склади і слова з виучуваними звуками; ознайомити учнів/учениць з друкованою буквою з, З; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою з; формувати навичку читання слів із вивченими буквами; розширити знання дітей про слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням; виховувати уважність. |
Письмо малої букви з. |
Зошит № 2, с. 46-47 |
Вчити писати малу букву з. Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Замок». Вправляти в письмі підготовчих елементів. Звернути увагу на відривні сполучення букв: зо, за. |
|
47 |
Закріплення букви з, З, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
96-97 |
Закріпити вивчену літеру, її звукові значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів, речень і тексту з вивченими буквами; розвивати уміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, складати розповідь за початком і малюнками, розповідати за малюнком і про події з власного життя; |
Письмо великої букви З. |
Зошит № 2, с. 48 |
Вчити писати велику букву З. Вправляти в письмі підготовчих елементів великої букви З. Вчити бачити подібні елементи в інших вивчених буквах. Вчити писати сполучний елемент з основи букви. |
|
48 |
Звук [б], позначення його буквою б, Б (бе). Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [б]. Читання складів, слів, речень із буквою б. |
98-99 |
Розвивати в учнів/учениць уміння сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [б]; ознайомити дітей із друкованою буквою б, Б; вчити читати склади-злиття і слова з буквою б; формувати літературну вимову слів із дзвінкими звуками; формувати навичку читання слів і тексту з вивченими буквами, уявлення про залежність значення слова. |
Письмо малої букви б. |
Зошит № 2, с. 49-50 |
Вчити писати малу букву б. Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Драбинка». Вправляти в письмі підготовчих елементів. Звертати увагу на письмо другого елемента малої букви б. Вчити знаходити елементи для заданої букви, складати слова із поданих складів. |
|
49 |
Закріплення букви б, Б, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. Робота з дитячою книжкою. |
100-101 |
Закріпити вивчену літеру, її звукове значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розвивати вміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, розповідати за малюнком; виховувати інтерес до спорту, спортивних занять, дитячих книжок. |
Письмо великої букви Б.
Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Вчуся розповідати про призначення предметів». |
Зошит № 2, с. 51, с. 52 |
Вчити писати велику букву Б. Вправляти в письмі підготовчих елементів великої букви Б. Порівнювати елементи великої Б з елементами великих букв П, Т. Вчити писати сполучний елемент з основи букви. |
|
50 |
Звук [й], позначення його буквою й, Й (йот). Читання складів, слів і речень з буквою й. |
102-103 |
Розвивати в учнів/учениць уміння сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [й]; ознайомити дітей із друкованою буквою й, Й; формувати навичку читання, уявлення про слова, протилежні за значенням; розвивати вміння складати розповідь за серією малюнків. |
Письмо малої букви й. |
Зошит № 2, с. 53-54 |
Вчити писати малу букву й. Розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення вправою «Зайчик». Вправлятись в письмі підготовчих елементів. Звертати увагу на паралельність елементів малої букви й. Порівняти з рукописними буквами і, и, а, виявити спільні елементи. |
|
51 |
Закріплення букви й, Й, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
104 |
Закріпити вивчену літеру, її звукове значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; виховувати інтерес до читання. |
Письмо великої букви Й. |
Зошит № 2, с. 55 |
Вчити писати велику букву Й. Вправляти в письмі підготовчих елементів великої букви Й. Звертати увагу на паралельність елементів великої букви Й. Порівняти з малою й, визначити відмінність. Порівняти з великими рукописними буквами И, П, Т, виявити спільні елементи. |
|
52 |
Закріплення букв, їхнього звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
105 |
Закріплювати вміння читати слова з вивченими буквами; розвивати навичку читання, уміння відповідати на запитання за змістом прочитаного; виховувати інтерес до книжок, бажання читати. |
Закріплення вивчених букв. |
Зошит № 2, с. 56 |
Закріплювати вміння складати букву з елементів, порівнювати форми букв, знаходити друкованій букві відповідну рукописну, виконувати творчі завдання з буквами. |
|
53 |
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами. |
106-107 |
Закріплювати вміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, читати текст із вивченими буквами, відповідати на запитання за змістом прочитаного; розвивати навичку читання. |
Закріплення вивчених букв. |
Зошит № 2, с. 57-58 |
Закріплювати вміння знаходити схожість і відмінність у формах друкованих і рукописних букв, писати слова, правильно поєднуючи букви. Вчити робити виправлення. Виконувати вправи для розвитку спритності пальців і чіткості мовлення. |
|
54 |
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами. |
108 |
Закріплювати вміння читати текст із вивченими буквами, відповідати на запитання за змістом прочитаного; розвивати вміння зіставляти зміст тексту з малюнком, розповідати за малюнком; виховувати уважність і спостережливість. |
Закріплення вміння писати слова, речення. |
Зошит № 2, с. 59-60 |
Закріплювати вміння писати розбірливо букви, слова, речення, правильно розташовувати їх у рядку, писати розділові знаки. Виконувати вправи для розвитку спритності пальців і чіткості мовлення. |
|
55 |
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами. |
109 |
Закріплювати вміння читати текст із вивченими буквами, відповідати на запитання за змістом прочитаного; розвивати вміння складати речення й розповіді за світлинами і про події з власного життя; спонукати дітей провести канікули активно і корисно. |
Закріплення вміння писати слова, речення. |
Зошит № 2, с. 61-62 |
Закріплювати вміння писати слова, початок речення, правильно розташовувати їх в рядку. Виконувати вправи для розвитку спритності пальців і чіткості мовлення. |
|
56 |
Підсумковий урок за семестр. Робота з дитячою книжкою. |
|
Закріпити знання і вміння, пов’язані з вивченими буквами; розвивати інтерес до дитячих книжок. |
Підсумковий урок за семестр. Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Складаю розповідь за малюнками». |
Зошит № 2, с. 63, с. 64 |
Закріплення гігієнічних, технічних, графічних правил письма, уміння складати розповідь за малюнками. |
|
1