ВЧИТЕЛЬ:
БОКОВЕЦЬ ІРИНА ІВАНІВНА
7-й клас (52 години, 1,5 год на тиждень,
із них 5 год — резервних)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Прим |
|
І СЕМЕСТР |
||||
Вступ (3 год) |
||||
1 |
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій ідроген карбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах. |
|
|
|
2 |
Короткі відомості з історії хімії. |
|
|
|
3 |
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом, маркуванням небезпечних речовин. Лабораторний дослід 1. Дослідження будови полум’я. Лабораторний дослід 2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
|
|
|
4 |
Практична робота 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. |
|
ТО |
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття(21 год)
|
||||
5 |
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. |
|
|
|
6
|
Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
|
|
|
7 |
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
|
|
8
|
Практична робота 2. Розділення сумішей. |
|
|
|
9
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. Демонстрації: 3. Періодична система хімічних елементів. Демонстрації:4. Зразки металів і неметалів. |
|
|
|
10
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
|
11 |
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. |
|
|
|
12
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
|
|
13 |
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук |
|
ТО |
|
14 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розрахункові задачі: 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини
|
|
|
|
15
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
|
16
|
Розрахункові задачі: 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
|
|
|
17
|
Розрахункові задачі: 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
|
|
|
18
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Лабораторний дослід 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
|
|
|
19 |
Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. |
|
|
|
20
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. Демонстрація. 5.Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). |
|
|
|
21 |
Хімічні рівняння. |
|
|
|
22 |
Письмова тематична (контрольна) робота |
|
|
|
23 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття». |
|
|
|
24 |
Захист міні-проектів |
|
ТО |
|
Домашній експеримент: 1. Взаємодія харчової соди з соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
||||
ІІ СЕМЕСТР |
||||
Тема 2. Кисень (13 год) |
||||
25 |
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
|
26 |
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстраці:ї 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню. |
|
|
|
27 |
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. Демонстрація:9. Спалювання простих і складних речовин. |
|
|
|
28 |
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. |
|
|
|
29
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
|
|
|
30
|
Умови виникнення та припинення горіння. |
|
|
|
31
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози). |
|
|
|
32
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами |
|
|
|
33 |
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. |
|
|
|
34 |
Застосування та біологічна роль кисню. |
|
|
|
35 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
36 |
Узагальнення та систематизація знань з теми |
|
ТО |
|
Тема 3. Вода (10 год) |
||||
37 |
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. |
|
|
|
38 |
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
|
|
39 |
Масова частка розчиненої речовини. |
|
|
|
40 |
Розрахункові задачі: 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
|
41
|
Виготовлення розчину. Демонстрація: 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
|
42 |
Практична робота 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. |
|
|
|
43
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. |
|
|
|
44
|
Поняття про індикатори. Демонстрація:11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Лабораторний дослід 6. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. |
|
|
|
45 |
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
|
|
|
46 |
Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. |
|
|
|
47 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
48 |
Узагальнення й систематизація знань з теми |
|
|
|
49 |
Узагальнення й систематизація знань з теми |
|
|
|
50 |
Письмова тематична (контрольна) робота |
|
ТО |
|
51 |
Аналіз контрольної роботи. Захист міні-проектів |
|
|
|
52 |
Підсумковий урок |
|
|
|
Домашній експеримент: 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
||||
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежне депо. Водоочисна станція.
8 клас
2 год/тижд, 68 годин
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Прим |
||||||||
І СЕМЕСТР Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (4 год) |
|||||||||||
1 |
Найважливіші хімічні поняття. |
|
|
||||||||
2 |
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. |
|
|
||||||||
3 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
|
||||||||
4 |
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
ТО |
||||||||
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома. (12 годин) |
|||||||||||
5 |
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
|
|
||||||||
6 |
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
|
||||||||
7 |
Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). Періодична система хімічних елементів, її структура. Демонстрації1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми). |
|
|
||||||||
8 |
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Демонстрації2. Моделі атомів (віртуальні 3D). |
|
|
||||||||
9 |
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Демонстрації 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). |
|
|
||||||||
10 |
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
|
||||||||
11 |
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20. |
|
|
||||||||
12 |
Поняття про радіус атома. |
|
|
||||||||
13 |
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
||||||||
14
|
Значення періодичного закону |
|
|
||||||||
15 |
Узагальнення знань з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома». |
|
|
||||||||
16 |
Тематичний контроль знань з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома». |
|
ТО |
||||||||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини. (10 год) |
|||||||||||
17 |
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів. |
|
|
||||||||
18 |
Ковалентний зв'язок, його утворення. |
|
|
||||||||
19 |
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
|
||||||||
20 |
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
|
||||||||
21 |
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Демонстрації 4. Моделі кристалічних ґраток різних типів. 5. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Лабораторний дослід1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. |
|
|
||||||||
22 |
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. |
|
|
||||||||
23 |
Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). |
|
|
||||||||
24 |
Узагальнення знань. |
|
|
||||||||
25 |
Письмова тематична (контрольна) робота. |
|
|
||||||||
26 |
Аналіз контрольної роботи. Захист міні-проектів |
|
ТО |
||||||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 год) |
|||||||||||
27 |
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.Демонстрації6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). |
|
|
||||||||
28 |
Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
|
|
||||||||
29 |
Молярна маса. |
|
|
||||||||
30 |
Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.
|
|
|
||||||||
ІІ СЕМЕСТР |
|||||||||||
31
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
|
|
||||||||
32 |
Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
|
|
||||||||
33 |
Відносна густина газів Обчислення з використанням відносної густини газів |
|
|
||||||||
34 |
Узагальнення знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
|
|
||||||||
35 |
Тематичний контроль знань. Самостійна робота. |
|
ТО |
||||||||
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (30 год) |
|||||||||||
36 |
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
|
|
||||||||
37 |
Фізичні властивості оксидів. Демонстрації7. Зразки оксидів. |
|
|
||||||||
38 |
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Демонстрації8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. |
|
|
||||||||
39 |
Фізичні властивості кислот. Демонстрації9. Зразки кислот. |
|
|
||||||||
40
|
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями.Демонстрації10. Хімічні властивості кислот. Лабораторний дослід 3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами. |
|
|
||||||||
41
|
Реакція нейтралізації. Лабораторний дослід 2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині. |
|
|
||||||||
42 |
Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. |
|
|
||||||||
43
|
Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Розрахункові задачі Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
ТО |
||||||||
44 |
Фізичні властивості основ. Демонстрації11. Зразки основ. |
|
|
||||||||
45
|
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Демонстрації12. Хімічні властивості лугів. |
|
|
||||||||
46
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Демонстрації13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ. |
|
|
||||||||
47 |
Заходи безпеки під час роботи з лугами. Розрахункові задачі Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
||||||||
48 |
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). Демонстрації 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей. |
|
|
||||||||
49
|
Фізичні властивості середніх. Демонстрації16. Зразки солей. |
|
|
||||||||
50
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Демонстрації17. Хімічні властивості солей. |
|
|
||||||||
51 |
Хімічні властивості середніх солей. Лабораторний дослід 4. Взаємодія металів із солями у водному розчині. Лабораторний дослід 5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині. Лабораторний дослід 6. Реакція обміну між солями в розчині |
|
|
||||||||
52 |
Практична робота 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. |
|
ТО |
||||||||
53 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Демонстрації 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився. |
|
|
||||||||
54 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
||||||||
55 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Лабораторний дослід 7.Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну. |
|
|
||||||||
56 |
Практична робота 3. Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
||||||||
57 |
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
|
|
||||||||
58
|
Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
||||||||
59 |
Розвязування розрахункових задач |
|
|
||||||||
60 |
Розвязування розрахункових задач |
|
|
||||||||
61 |
Розвязування розрахункових задач |
|
|
||||||||
62 |
Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
|
|
||||||||
63 |
Письмова тематична (контрольна) робота з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
|
|
||||||||
64 |
Аналіз контрольної роботи |
|
|
||||||||
65 |
Презентація навчальних проектів |
|
|
||||||||
66 |
Презентація навчальних проектів |
|
|
||||||||
67 |
Підведення підсумків ІІ семестру та навчального року. |
|
|
||||||||
68 |
Підсумковий урок |
|
ТО |
||||||||
Домашній експеримент 1. Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину. |
|||||||||||
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Краєзнавчий і мінералогічний музеї.
9 клас
2 год/тижд, 68 години
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Прим |
|||
І СЕМЕСТР |
||||||
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу (2 години) |
||||||
1 |
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук |
|
|
|||
2 |
Хімічний зв'язок, будова речовини |
|
|
|||
Тема 1. Розчини (19 год) |
||||||
3 |
Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. |
|
|
|||
4 |
Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
|||
5 |
Будова молекули води, поняття, про водневий зв'язок |
|
|
|||
6 |
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. |
|
|
|||
7 |
Розчинення як фізико-хімічний процес.Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Демонстрації1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). |
|
|
|||
8 |
Поняття про кристалогідрати |
|
ТО |
|||
9 |
Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти Демонстрація 2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). |
|
|
|||
10 |
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. |
|
|
|||
11 |
Ступінь дисоціації. Сильні та слабкі електроліти |
|
|
|||
12 |
Поняття про рН розчину. Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Лабораторний дослід 2. Встановлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, харчової і косметичної продукції) за допомогою універсального індикатора Лабораторний дослід 3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції. |
|
|
|||
13 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу Демонстрація 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах |
|
|
|||
14
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу Лабораторний дослід 4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супро воджуються випаданням осаду. Лабораторний дослід 5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу. Лабораторний дослід 6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води |
|
|
|||
15 |
Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій |
|
|
|||
16 |
Практична робота 1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах |
|
|
|||
17 |
Виявлення у розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Лабораторний дослід 1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах. |
|
|
|||
18 |
Якісні реакції на хлорид-іони. Застосування якісних реакцій Лабораторний дослід 7. Виявлення хлорид-іонів у розчині. |
|
|
|||
19 |
Якісні реакції на сульфат-, карбонат- іони. Застосування якісних реакцій. Лабораторний дослід 8. Виявлення сульфат-іонів у розчині. Лабораторний дослід 9. Виявлення карбонат-іонів у розчині. |
|
|
|||
20 |
Практична робота 2. Розв'язання експериментальних задач |
|
|
|||
21
|
Письмова тематична (контрольна) робота |
|
ТО |
|||
Домашній експеримент 1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
||||||
Тема 2. Хімічні реакції (9 год) |
||||||
22 |
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Демонстрація 4.Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції |
|
|
|||
23 |
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
|
|||
24 |
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
|
|||
25 |
Складання рівнянь найпростіших окисно-відновних реакцій. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
|
|
|||
26 |
Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння. |
|
|
|||
27 |
Оборотні й необоротні реакції. Хімічна рівновага |
|
|
|||
28 |
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Демонстація 5.Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу Лабораторний дослід 10.Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою |
|
|
|||
29 |
Практична робота 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. |
|
|
|||
30 |
Тематичне оцінювання |
|
ТО |
|||
Тема 3. Найважливіші органічні сполуки (20 + 5 год) |
||||||
31 |
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени |
|
|
|||
32 |
Метан як представник насичених вуглеводнів. Демонстрація 6. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування).
|
|
|
|||
ІІ СЕМЕСТР |
||||||
33 |
Гомологи метану. Молекулярні та структурні формули, назви. Фізичні властивості гомологів метану |
|
|
|||
34 |
Реакція заміщення для метану. |
|
|
|||
35 |
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. |
|
|
|||
36 |
Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. |
|
|
|||
37 |
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). |
|
|
|||
38 |
Горіння вуглеводнів. Демонстрація 7.Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння. |
|
|
|||
39 |
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Демонстрація 8.Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. |
|
|
|||
40 |
Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями |
|
|
|||
41 |
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. |
|
|
|||
42 |
Застосування вуглеводнів.Бензен. |
|
ТО |
|||
43 |
Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. |
|
|
|||
44 |
Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. |
|
|
|||
45 |
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Лабораторний дослід 11. Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом. |
|
|
|||
46 |
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
|
|
|||
47 |
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
|
|
|||
48 |
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти. Демонстрації:9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
|
|
|||
49 |
Практична робота 4. Властивості оцтової кислоти |
|
|
|||
50 |
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. |
|
|
|||
51 |
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
|
|
|||
52 |
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. |
|
|
|||
53 |
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Лабораторний дослід 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом. Лабораторний дослід 13. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). Лабораторний дослід 14. Взаємодія крохмалю з йодом. |
|
|
|||
54
|
Поняття про амінокислоти. |
|
|
|||
55 |
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. |
|
|
|||
56 |
Практична робота 5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. |
|
|
|||
57 |
Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. |
|
|
|||
58
|
Письмова тематична (контрольна) робота |
|
ТО |
|||
Домашній експеримент 2.Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах. |
||||||
Тема 4. Узагальнення знань з хімії (6 годин) |
||||||
59
|
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. |
|
|
|||
60 |
Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
|
|
|||
61 |
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. |
|
|
|||
62 |
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. |
|
|
|||
63 |
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. |
|
|
|||
64 |
Захист навчальних проектів |
|
|
|||
65
|
Узагальнене повторення вивченого матеріалу |
|
|
|||
66 |
Письмова тематична контрольна робота |
|
ТО |
|||
67 |
Аналіз помилок |
|
|
|||
68 |
Підсумковий урок |
|
|
|||
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Водоочисна станція. Підприємства з виробництва пластмас, цукровий завод, кондитерська, хлібопекарня. |
||||||