Семестр |
Кількість годин |
Всього годин |
І |
31 |
70 |
ІІ |
39 |
6 клас
Загальна географія
ІІ семестр
(2 години на тиждень)
Урок |
Дата |
При мітка |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Тема 2. Атмосфера |
||||
32 |
10.01 |
31 |
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «погода», «клімат», «синоптична карта», елементи погоди, теплові пояси Землі, світові центри спостереження за погодою; наводить приклади хмар, різних за формою, прогнозів погоди, основних типів клімату; пояснює причини і наслідки зміни погоди і клімату. Діяльнісний компонент: спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: температури повітря, атмосферного тиску, вітру, вологості повітря, хмар, хмарності, опадів; визначає показники температури повітря й атмосферного тиску та їх зміни з висотою, швидкість вітру, типи погоди, що переважають у своїй місцевості; будує графіки ходу температури, діаграми розподілу опадів за певний період, розу вітрів; добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; користується термометром, барометром, гігрометром; порівнює погоду різних типів у своїй місцевості в різні пори року та її вплив на здоров’я людей; аналізує зміни температури повітря, атмосферного тиску протягом доби, сезону, року та їх розподіл на Землі за картою; розв’язує задачі на зміну температури повітря, атмосферного тиску з висотою. Ціннісний компонент: оцінює вплив стану повітря на здоров”я людини; робить висновки про значення прогнозу погоди для життя і діяльності людини |
33 |
12.01 |
32 |
Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання. |
|
34 |
17.01 |
33 |
Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
|
35 |
19.01 |
34 |
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. Практична робота 4. (оцінювана)Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
|
36 |
24.01 |
35 |
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу. |
|
37 |
26.01 |
36 |
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни |
|
38 |
31.01 |
37 |
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
|
39 |
02.02 |
38 |
Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
40 |
07.02 |
39 |
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. |
|
41 |
09.02 |
40 |
Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. Практична робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз |
|
42 |
14.02 |
41 |
Клімат та основні кліматотвірні чинники. Карта кліматичних поясів. |
|
43 |
16.02 |
42 |
Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу. |
|
44 |
21.02 |
|
Систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок з теми «Атмосфера» |
|
Тема 3. Гідросфера |
||||
45 |
23.02 |
43 |
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «океан», «море», «затока», «протока», «острів», «океанічна течія», «річка», «озеро», «болото», «льодовик», «багаторічна мерзлота», «підземні води»; наводить приклади морів, заток, проток, островів, річок, озер, штучних водойм; пояснює причини і наслідки рухів води в Світовому океані, особливості живлення і режиму вод суходолу; знає і розуміє негативні наслідки паводків, повеней і цунамі. Діяльнісний компонент: визначає особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою, глибини океанів і морів за шкалою глибин, залежність напрямку і характеру течії річок від рельєфу, видів живлення та режиму вод суходолу від клімату; розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті, озера за походженням їхніх улоговин і стоком, типи боліт, покривні та гірські льодовики, штучні водойми, типи підземних вод; позначає на контурній карті назви: морів:Чорне, Середземне, Червоне, Балтійське, Баренцове; проток: Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берінгова; заток:Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська; островів:Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Нова Гвінея; півостровів:Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан, Сомалі, Лабрадор; западини:Маріанська; річок: Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонка, Міссісіпі; озер:Каспійське, Великі озера, Байкал, Вікторія. Ціннісний компонент: оцінює роль води для життєдіяльності людини та використання мінеральних і термальних вод у господарській діяльності, вплив людини на різні частини гідросфери; робить висновки про вплив якості питної води на здоров’я людини |
46 |
28.02 |
44 |
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер |
|
47 |
02.03 |
45 |
Властивості вод Світового океану. |
|
48 |
07.03 |
46 |
Рухи води в Світовому океані. Життя в океанах і морях. |
|
49 |
09.03 |
47 |
Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
50 |
14.03 |
48 |
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. |
|
51 |
16.03 |
49 |
Живлення, водний режим і робота річок. |
|
52 |
21.03 |
50 |
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Штучні водойми. |
|
53 |
23.03 |
51 |
Болота, особливості їх утворення та поширення. |
|
54 |
04.04 |
52 |
Льодовики. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота. |
|
55 |
06.04 |
53 |
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
|
56 |
11.04 |
54 |
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
57 |
13.04 |
|
Систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок з теми «Гідросфера» |
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти. Тема 5. Природні комплекси |
||||
58 |
18.04 |
55 |
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
Знаннєвий компонент: називає компоненти біосфери, суттєві ознаки понять «біосфера», «ґрунти», «рослинність», «тваринний світ», види рослин і тварин, які поширені у своїй місцевості; пояснює особливості поширення ґрунтів і живих організмів на земній кулі за допомогою карт, вплив людини на компоненти біосфери. Діяльнісний компонент: порівнює види рослин і тварин, що поширені на різних широтах земної кулі. Ціннісний компонент: оцінює значення ґрунтів, рослинності і тваринного світу для життєдіяльності людини; пропонує власні заходи зі збереження тваринного та рослинного світу своєї місцевості |
59 |
20.04 |
56 |
Властивості ґрунтів. Карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану |
|
60 |
27.04 |
57 |
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «природний комплекс», «географічна оболонка», «природна зона», компоненти природного комплексу; наводить приклади природних комплексів та комплексів, змінених людиною, у своїй місцевості; пояснює на конкретних прикладах наслідки взаємодії літосфери, атмосфери, гідросфери, біосфери. Діяльнісний компонент: порівнює особливості основних природних зон Землі; дотримується правил безпеки і поведінки під час екскурсії. Ціннісний компонент: оцінює вплив людини на природні комплекси у своїй місцевості та значення знань про природні комплекси для її життєдіяльності |
61 |
04.05 |
58,59 |
Природні зони Землі, їх особливості. Практична робота 7 (оцінювана) Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом). |
|
62 |
11.05 |
|
Систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок з тем «Біосфера та ґрунти», «Природні комплекси» |
|
РОЗДІЛ ІV. Планета людей |
||||
63 |
16.05 |
60 |
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. |
Знаннєвий компонент: називає кількість населення на Землі та в Україні, людські раси; вміє читати політичну карту. Діяльнісний компонент: аналізує карти густоти населення та людських рас; показує на карті найбільші за площею та кількістю населення держави світу і держави-сусіди України; характеризує види господарської діяльності та її наслідки у своєму населеному пункті; порівнює людські раси за зовнішніми ознаками, густоту населення в різних регіонах земної кулі. Ціннісний компонент: усвідомлює толерантне ставлення до представників людських рас і народів світу; оцінює вплив людини на природу, рівень забруднення навколишнього середовища в результаті різних видів господарської діяльності; висловлює судження про заходи щодо усунення негативних наслідків господарської діяльності у своєму населеному пункті; розробляє за допомогою членів родини міні-проект з утилізації побутових відході |
64 |
18.05 |
61 |
Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу |
|
65 |
23.05 |
62 |
Держави-сусіди України на політичній карті світу. |
|
66 |
25.05 |
63 |
Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. |
|
67 |
30.05 |
64 |
Забруднення довкілля та його охорона. |
|
68 |
01.06 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
69 |
03.06 |
10 кл. географія |
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць. |
|
70 |
06.05 |
|
Дослідження Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів Підсум |
Вчитель Кобак Л.О