"Календарне планування"

Про матеріал
Календарне планування 8 клас ІІ семестр, розроблене за навчальною програмою з географії затвердженою наказом Міністерством освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Географія. 6-9 класи
Перегляд файлу

Семестр

Кількість годин

Всього годин

І

32

70

ІІ

38

8 клас

Україна у світі: природа, населення

(2 години на тиждень)

ІІ семестр

Урок

Дата

При

мітка

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України

Тема 3. Води суходолу і водні ресурси

33

11.01

28

Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки. Будова річкової долини.

Знаннєвий компонент:

називає складові частини  вод суходолу в межах України;

формулює визначення понять «річка», «озеро», «болото», «підземні води», «водосховище», «канал», «меандри», «тераси», «водний режим», «річковий стік», «витрата води», «водні ресурси», «твердий стік», «падіння річки», «похил річки»;

пояснює особливості живлення та водного режиму річок, озер.

Діяльнісний компонент:

Знаходить  та  показує  на картах  різного  масштабу:

річкові системи: Дніпра, Сіверського Донця, Південного Бугу, Дністра, Дунаю, Західного Бугу;

озера: Ялпуг, Сасик, Шацькі, Синевир;

лимани: Дніпровсько-Бузький, Молочний,  Дністровський;

водосховища: Київське, Канівське, Кременчуцьке, Каховське, Дніпровське, Дніпродзержинське; Дністровське; Печенізьке;

канали: Північнокримський, Дніпро – Донбас, Каховський;

визначає падіння та похил річки;

характеризує водні об’єкти України, шляхи раціонального використання водних ресурсів;

порівнює гідрографічні особливості водних об’єктів;

аналізує можливості використання водних ресурсів.

Ціннісний компонент:

усвідомлює необхідність охорони водних ресурсів України;

оцінює наявні водні ресурси своєї місцевості

34

14.01

29

Основні річкові басейни та системи.

35

18.01

30

Озера, їх типи. Водосховища та канали.

36

21.01

31

Болота.  Підземні води. Основні артезіанські басейни. Водні ресурси України

Практична робота

7.  Позначення на контурній карті назв найбільших річок,  озер, водосховищ, каналів. України

Тема 4. Ґрунти та ґрунтові  ресурси.

37

25.01

32

Основні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Практична робота 8.  (оцінювана)

Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України.

Знаннєвий компонент:

називає основні чинники ґрунтоутворення та типи ґрунтів;

пояснює умови ґрунтоутворення, особливості поширення ґрунтів.

Діяльнісний компонент:

характеризує ґрунтові  ресурси України;

аналізує карту ґрунтів України.

Ціннісний компонент:

робить висновки щодо закономірностей поширення ґрунтів на рівнинній частині України та в горах;

визначає вплив родючості  ґрунтів на сільськогосподарську діяльність;

оцінює заходи з  підвищення родючості та охорони ґрунтів

38

28.01

33

Дослідження В. Докучаєва. Карта ґрунтів. Ґрунтові  ресурси України. Ґрунти своєї місцевості.

Дослідження

Вплив людини на родючість ґрунтів своєї місцевості

Тема 5. Рослинність.

Тема 6. Тваринний світ України.

39

01.02

34

Різноманітність рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні.

Знаннєвий компонент:

називає видовий склад рослинності;

наводить приклади рослинних угруповань, занесених до Зеленої книги України, ендемічних і зникаючих видів рослин.

Діяльнісний компонент:

характеризує основні типи рослинного покриву України;

розпізнає рослини, що занесені до Червоної книги України;

аналізує карту рослинності України, вплив господарської діяльності людини на рослинний покрив;

спостерігає за змінами рослинності своєї місцевості.

Ціннісний компонент:

робить висновки щодо закономірностей поширення основних типів рослинності  в Україні;

оцінює стан рослинних ресурсів,  їх роль у господарській діяльності, можливості використання в різних регіонах України;

усвідомлює необхідність збереження та відновлення рослинності

40

04.02

35

Різноманітність тваринного світу.   Закономірності поширення тваринного світу в Україні.

Знаннєвий компонент:

називає видовий склад тваринного світу;

наводить приклади акліматизації та реакліматизації тварин.

Діяльнісний компонент:

характеризує фауністичний склад лісів, луків, степів, боліт, водойм;

розпізнає тварин, які занесені до Червоної книги України;

аналізує карту тваринного світу України.

Ціннісний компонент:

робить висновки щодо закономірностей поширення основних видів тварин  в Україні;

оцінює стан тваринних ресурсів, їх роль у господарській діяльності людини;

усвідомлює наслідки впливу людської діяльності на тваринний світ України і своєї місцевості

41

08.02

ТО

Систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок з тем «Води суходолу і водні ресурси», «Грунти та грунтові ресурси», «Рослинність», «Тваринний світ України»

 

Тема 7. Ландшафти України.

42

11.02

36

Ландшафт як просторово-цілісна система. Карта «Ландшафти України».

Знаннєвий компонент:

називає чинники формування природних ландшафтів, природні країни, природні зони;

пояснює на конкретних прикладах особливості взаємодії компонентів природи у ландшафті.

Діяльнісний компонент:

Знаходить  і показує на картах  різних  масштабів природні зони, гірські країни, Чорне море, Азовське море; острови Зміїний, Джарилгач, півострови Кримський, Керченський, косу Арабатська Стрілка, Каркінітську затоку, Керченську протоку;

характеризує рівнинні лісові, лісостепові, степові та гірські ландшафти, природні комплекси морів;

аналізує карту ландшафтів, співвідношення природних та антропогенних ландшафтів у своїй місцевості.

Ціннісний компонент:

прогнозує наслідки  впливу господарської діяльності людини на природні особливості ландшафтів;

висловлює  судження  про  природно-ресурсний  потенціал  природних  комплексів

43

15.02

37

Районування природних ландшафтів, їх відображення на картах.

44

18.02

38

Природні зони України: мішаних лісів і  широколистих лісів

45

22.02

39

Лісостепова природна зона.

46

25.02

40

Степова природна зона. Використання та охорона рівнинних ландшафтів. 

Практична робота

9. Складання порівняльної характеристики природних зон  України (на вибір).

47

01.03

41

Гірські ландшафти Українських Карпат

48

04.03

42

Гірські ландшафти Українських Карпат

49

11.03

43

Гірські ландшафти Кримських гір.

50

15.03

44

Природні умови і ресурси Чорного моря

51

18.03

45

Природні умови і ресурси Азовського моря

Дослідження

Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання.

Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість із ландшафтами України

Тема 8. Природокористування

52

22.03

46

Використання природно-ресурсного потенціалу України. 

Знаннєвий компонент:

називає складники природно-ресурсного потенціалу України, види забруднень довкілля;

наводить приклади об’єктів природно-заповідного фонду України;

пояснює сутність понять «екологічна ситуація», «моніторинг навколишнього середовища», «заповідник», «національний парк».

Діяльнісний компонент:

Знаходить  і  показує на картах  різних  масштабів:

біосферні заповідники: Асканія-Нова, Карпатський, Дунайський, Чорноморський;

природні заповідники: Карадазький, Український степовий, Медобори, Канівський, Поліський;

національні природні парки: Карпатський, Шацький, Синевір, Подільські Товтри;

регіональний ландшафтний парк «Меотида»;

характеризує сучасну екологічну ситуацію в Україні; 

аналізує природно-ресурсний потенціал у різних регіонах України, аспекти раціонального природокористування, вплив екологічної ситуації на здоров’я населення;

визначає об’єкти природно-заповідного фонду своєї місцевості;

дотримується правил безпеки та норм поведінки в природі.

Ціннісний компонент:

оцінює переваги створення національної екологічної мережі, наслідки використання й охорони природних умов та природних ресурсів України;

усвідомлює необхідність ініціативи створення розгалуженої системи природозаповідних територій;

оцінює вплив екологічної ситуації на здоров’я населення

53

25.03

47

Моніторинг навколишнього середовища.

Дослідження  Вплив компонентів природи на здоров я людини.

54

05.04

48

Природно-заповідні об’єкти своєї місцевості.

Природокористування в умовах сталого розвитку.

Практична робота

10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України.

55

08.04

ТО

Систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок з тем «Ландшафти України», «Природокористування»

Розділ IV. Населення України та світу

Тема 1. Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України

56

12.04

49

Кількість населення в світі та Україні. Чинники, що впливають на кількість населення: природний рух, міграції.

 

Знаннєвий компонент:

називає кількість населення світу та в Україні; найбільші країни за кількістю населення;

розуміє поняття «природний рух населення», «природній приріст населення», «демографічний вибух», «демографічна криза», «демографічна політика», «еміграція», «імміграція»;

пояснює демографічну ситуацію, що склалася в різних регіонах України.

Діяльнісний компонент:

визначає показники  народжуваності, смертності, природного й механічного руху, частки жінок і чоловіків, окремих вікових груп у  структурі населення країни (регіону);

показує на карті і називає регіони світу, країни, області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю населення, природним приростом, країни з найбільш численною українською діаспорою;

знаходить інформацію з різних джерел, що характеризує населення світу й окремих країн, України та її областей;

аналізує статево-вікові піраміди України та країн світу (на вибір);

характеризує демографічні показники населення країни за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів, механічний рух населення в Україні.

Ціннісний компонент:

оцінює важливість знань про демографічні процеси для соціально-економічного розвитку України та країн світу;

усвідомлює необхідність  дотримання здорового способу життя

57

15.04

50

Статево-віковий склад населення світу й України.

Практичні роботи 11. (оцінювана)

Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу

58

19.04

51

Механічний рух населення: причини і види міграцій, основні напрямки міграційних потоків у світі та Україні.

Тема 2. Розселення

59

22.04

52

Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення в світі й Україні.

Знаннєвий компонент:

Називає середній показник  густоти населення в Україні та визначає  найбільш (найменш) густозаселені  країни  світу;

розуміє поняття «урбанізація», «субурбанізація», «агломерація», «мегалополіс», «мегаполіс».

Діяльнісний компонент:

визначає показники урбанізованості території;

показує на карті і називає регіони світу, країни, області в Україні з найбільшою і найменшою густотою населення та  рівнем урбанізації,  найбільші агломерації, світові міста, найбільші міста в Україні;

знаходить у різних джерелах інформацію, що характеризує особливості розселення населення в світі й окремих країнах, Україні та окремих її областях;

розрізняє міські і сільські населені пункти, типи міст за людністю і функціями, місто, агломерація, мегаполіс й мегалополіс, темп і рівень урбанізації;

порівнює рівень і темпи урбанізації в Україні і світі.

Ціннісний компонент:

оцінює важливість знань про особливості розселення населення;

усвідомлює взаємозв’язок між густотою населення та геоекологічною ситуацією;

оцінює і пояснює вплив природних, демографічних і соціально-економічних чинників на територіальні відмінності густоти населення

60

26.04

53

Класифікація міст за кількістю населення та функціями. Міське і сільське населення.

61

29.04

54

Міські агломерації. Мегаполіси, мегалополіс. Світові міста. Відмінності в рівнях і темпах урбанізації в Україні і світі. Субурбанізація. Хибна урбанізація

Тема 3. Етнічний склад населення

62

03.05

55

Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї. Однонаціональні та багатонаціональні країни.

Знаннєвий компонент:

називає найпоширеніші мовні сім'ї;

розуміє поняття  «раса», «нація», «етнос», «народ», «мовна сім’я».

Діяльнісний компонент:

характеризує національний склад населення України за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів;

порівнює етнічний склад населення регіонів України;

показує на карті і називає однонаціональні й багатонаціональні країни, райони розселення національних меншин в Україні;

знаходить у різних джерелах інформацію, що характеризує етнічний склад населення України й окремих країн.

Ціннісний компонент:

усвідомлює  важливість толерантного ставлення до представників інших рас, національностей.

63

06.05

56

Національний склад населення України: особливості та регіональні відмінності. Національні меншини та етнічні групи, основні райони їх розселення

Тема 4. Релігійний склад населення.

Тема 5. Зайнятість населення в світі й Україні

64

10.05

57

Релігія як явище культури. Світові релігії. Найпоширеніші релігійні конфесії в Україні

Знаннєвий компонент:

називає світові релігії;

розуміє поняття  «світова релігія»;

Діяльнісний компонент:

показує на карті і називає  регіони домінування світових релігій;

знаходить у різних джерелах інформацію, що характеризує релігійний склад населення світу, окремих країн, України та її областей;

характеризує найпоширеніші релігійні конфесії в Україні.

Ціннісний компонент:

оцінює важливість толерантного ставлення до представників інших релігійних громад

65

13.05

58

Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів. Економічно активне населення. Зайнятість населення. Проблеми зайнятості населення.

Знаннєвий компонент:

називає кількість трудових ресурсів в Україні;

розуміє поняття «трудові ресурси», «економічно активне населення»,

«зайнятість населення»;

пояснює причини безробіття.

Діяльнісний компонент:

визначає показники  безробіття;

показує на карті і називає області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю трудових ресурсів;

знаходить у різних джерелах інформацію про проблеми зайнятості населення світу, окремих країн, України та її областей;

характеризує кількість і якість трудових ресурсів окремих країн та України;

порівнює  структуру  зайнятості  населення в окремих країнах і Україні.

Ціннісний компонент:

усвідомлює важливість знань про трудові ресурси і зайнятість населення  для  соціально-економічного  розвитку  країни

66

17.05

ТО

Контрольна робота

№ 2

 

Розділ V.  Природа й населення свого адміністративного регіону

67

20.05

 

Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку.

 

68

24.05

 

Природа регіону.

Особливості природних умов і ресурсів. Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду

 

69

27.05

 

Населення регіону.

Кількість та структура населення. Етнічний склад. Особливості зайнятості населення.

 

70

31.05

ТО

Підсумковий урок за рік

 

 

                   Вчитель                                                      Кобак Л.О

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Інші матеріали
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку