Семестр |
Кількість годин |
Всього годин |
І |
32 |
52 |
ІІ |
20 |
УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО
(1,5 години на тиждень)
ІІ семестр
Урок |
Дата |
При мітка |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Розділ ІІІ. Вторинний сектор господарства Тема 4. Виробництво машин та устаткування |
||||
33 |
11.01 |
28 |
Роль машинобудування в сучасному світі. Різноманітність підприємств та чинники їх розміщення. Спеціалізація та кооперування у машинобудуванні. |
Знаннєвий компонент: називає види продукції машинобудівних підприємств, чинники розміщення окремих виробництв машин та устаткування; наводить приклади найбільших країн-виробників легкових автомобілів, літаків, морських суден, верстатів, електроніки; пояснює розміщення виробництв транспортних засобів, промислового обладнання, сільськогосподарської техніки, електротехнічної та електронної продукції побутового призначення; розуміє причини виникнення проблем у виробництві машин та устаткування в Україні. Діяльнісний компонент: показує на карті найбільші країни-виробники машин та устаткування – США, Канада, країни ЄС, Японія, Китай, Нові індустріальні країни, найбільші центри машинобудування в Україні; характеризує сучасні тенденції розвитку і розміщення виробництва машин і устаткування. Ціннісний компонент оцінює роль машинобудування у розвитку світового господарства та господарства України |
34 |
18.01 |
29 |
Машинобудування світу. Взаємозв’язок між рівнем економічного розвитку регіону, країни і рівнем розвитку машинобудування. |
|
35 |
25.01 |
30 |
Машинобудування в Україні. Практична робота 7. (оцінювана) Позначення на контурній карті України центрів виробництва транспортних засобів та пояснення чинників їх розміщення |
|
Тема 5. Виробництво тканин, одягу, взуття |
||||
36 |
01.02 |
31 |
Виробництво тканин, одягу, взуття у світі та Україні. Дослідження Малі і середні міста України — центри швейного виробництва |
Знаннєвий компонент: називає види тканин та сировини для їх виробництва; наводить приклади найбільших у світі та Європі країн-виробників та країн-експортерів тканин, одягу, взуття; розуміє вплив працересурсного та споживчого чинників на розвиток текстильного, швейного, взуттєвого виробництва. Діяльнісний компонент: показує на карті найбільші центри текстильного, швейного, взуттєвого виробництва в Україні; центри найвідоміших народних промислів; аналізує карту легкої промисловості України. Ціннісний компонент: оцінює перспективи розвитку виробництва тканин, одягу та взуття в Україні |
Тема 6. Виробництво харчових продуктів, напоїв |
||||
37 |
08.02 |
32 |
Виробництво продуктів харчування в світі: сучасні тенденції, вплив глобалізації та національних традицій, взаємозв’язок з агробізнесом. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу |
Знаннєвий компонент: називає складові харчової промисловості; наводить приклади традиційних виробництв харчових продуктів різних країн світу; розуміє вплив спеціалізації сільського господарства, споживчого чинника та ТНК на розвиток харчової промисловості; пояснює розміщення в Україні підприємств харчової промисловості у малих містах, селищах міського типу і великих селах; знає права споживача на якісні товари і послуги. Діяльнісний компонент: показує на карті найбільші центри виробництва харчових продуктів і напоїв в Україні; характеризує особливості виробництва окремих видів продукції харчової промисловості; аналізує карту харчової промисловості України. Ціннісний компонент: оцінює місце України на світовому та європейському ринках продовольства; надає перевагу продуктам харчування українського виробництва над іншими під час планування покупок для родини |
38 |
15.02 |
33 |
Чинники розміщення підприємств, що виробляють харчові продукти. Харчова промисловість в Україні. Дослідження 1. Українські та імпортні продукти в споживчому кошику вашої родини. 2. Традиційні продукти харчування в Україні та країнах-сусідах |
|
39 |
22.02 |
ТО |
Узагальнення систематизація та систематизація знань з розділу «Вторинний сектор господарства» |
|
Розділ ІV. Третинний сектор господарства Тема 1. Транспорт |
||||
40 |
01.03 |
34 |
Транспорт, його роль у національній економіці та формуванні світового господарства. |
Знаннєвий компонент називає види транспорту, істотні ознаки понять «транспортний вузол», «транспортна магістраль», «обсяг перевезень», «вантажообіг»; розуміє особливості кожного виду транспорту і його роль у перевезенні вантажів та пасажирів в Україні, домінуючу роль транспорту в експорті послуг Україною; наводить приклади найбільших транспортних вузлів в Україні. Діяльнісний компонент: показує на карті: найбільші за вантажообігом морські порти Східної Азії, Європи; морські судноплавні канали – Панамський, Суецький, Кільський; найбільші за пасажирообігом аеропорти світу; країни з надшвидкісними залізницями; країни з найбільшою протяжністю автомобільних шляхів; основні залізниці, автомагістралі, морські й річкові порти, аеропорти, міжнародні транспортні коридори в Україні. Ціннісний компонент: оцінює транзитне значення транспортних магістралей в Україні; оцінює вплив різних видів транспорту на довкілля та здоров’я населення; уміє раціонально використовувати різні види транспорту під час планування поїздок |
41 |
15.03 |
35 |
Транспорт світу. Міжнародні транспортні коридори. |
|
42 |
22.03 |
36 |
Транспорт України. Міжнародні транспортні коридори на території України. Дослідження Міські види транспорту свого обласного центру |
|
Тема 2. Торгівля |
||||
43 |
05.04 |
37 |
Торгівля як вид послуг. Форми торгівлі. Показники зовнішньої торгівлі. |
Знаннєвий компонент: називає види туризму, ознаки понять «туризм», «рекреаційні ресурси», «інфраструктура туризму»; розуміє вплив природних і суспільних чинників на розвиток туризму. Діяльнісний компонент: характеризує особливості основних туристичних регіонів світу; показує на карті основні райони туризму в Україні. Ціннісний компонент: обґрунтовує рівень розвитку туризму в окремих регіонах, країнах, районах України |
44 |
12.04 |
38 |
Торгівля в Україні. Обсяги та структура експорту й імпорту товарів та послуг. Чинники концентрації роздрібної торгівлі в населених пунктах, регіонах. |
|
Тема 3. Туризм |
||||
45 |
19.04 |
39 |
Туризм як складник національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. |
Знаннєвий компонент: розуміє вплив чинників на розвиток освіти й науки в країні. Діяльнісний компонент: обґрунтовує рівень розвитку освіти й науки, охорони здоров’я в окремих регіонах світу, країнах, в Україні; показує на карті найвідоміші центри освіти та науки в Україні і світі. Ціннісний компонент: оцінює роль освіти у формуванні громадянського суспільства в Україні; аналізує вплив географічного середовища на здоров’я населення; аналізує умови для створення технополісів в Україні та прогнозує їх розвиток |
46 |
26.04 |
40 |
Туризм в Україні. Особливості природних рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони в Україні.
|
|
Тема 4. Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я Тема 5. Фінансові послуги. Комп’ютерне програмування |
||||
47 |
03.05 |
41 |
Наукова й освітня діяльність, охорона здоров’я у світі та Україні. |
Знаннєвий компонент: розуміє вплив чинників на розвиток освіти й науки в країні. Діяльнісний компонент: обґрунтовує рівень розвитку освіти й науки, охорони здоров’я в окремих регіонах світу, країнах, в Україні; показує на карті найвідоміші центри освіти та науки в Україні і світі. Ціннісний компонент: оцінює роль освіти у формуванні громадянського суспільства в Україні; аналізує вплив географічного середовища на здоров’я населення; аналізує умови для створення технополісів в Україні та прогнозує їх розвиток |
48 |
10.05 |
42 |
Фінансові послуги. |
Знаннєвий компонент: називає ознаки понять «кредит», «фінансовий центр», «офшор», «аутсорсинг»; розуміє взаємозв’язок між рівнем розвитку господарства і обсягом фінансових послуг у країні; пояснює значення фінансового сектору економіки держави та роль фінансових знань для формування добробуту кожної людини. Діяльнісний компонент: показує на карті найбільші міжнародні фінансові центри – Лондон, Нью-Йорк, Сингапур, Сянган (Гонконг), Токіо, Шанхай, Мумбаї, Франкфурт-на-Майні, Чикаго; країни-офшори, країни-лідери на ринку програмного забезпечення. Ціннісний компонент: обґрунтовує особливості розміщення аутсорсингу в світі, прискорений розвиток аутсорсингу інформаційних технологій в Україні |
49 |
17.05 |
43 |
Аутсорсинг, його переваги й недоліки |
|
50 |
24.05 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
Розділ V. Глобальні проблеми людства |
||||
51 |
31.05 |
44, 45 |
Поняття про глобальні проблеми людства, причини їх виникнення. Сировинна й енергетична проблеми. Демографічна й продовольча проблеми. |
|
52 |
01.06 |
46, 47 8 кл. труд.навч. |
Екологічна проблема. Сталий розвиток — стратегія людства на ХХІ століття. |
|
Вчитель Кобак Л.О