Технологічна освітня галузь
3 клас
до підручника « Я Досліджую Світ. Частина 2» (автори Н. Морзе, О. Барна):
№
|
Дата |
Змістові лінії |
Очікувані результати |
Ключові компетентності |
Тема/ проблема/ проєкт/блок |
Тема уроку |
1.
2.
3.
4.
|
|
Інформаційно-комунікаційне середовище
Середовище проектування
|
Знаннєвий компонент: знають і створюють поетапно макет предмета побуту за зображеннями, зразком. Діяльнісний компонент: організовують робоче місце; діляться враженнями застосовують творчі методи проєктування–переносить форми природних і рукотворних об’єктів на власну модель (метод біоніки). Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. |
Предмети побуту в інтер’єрі. Макетні матеріали (папір, картон, дріт) Безпечна робота з ручними інструментами й пристосуваннями. Виготовлення виробу за графічними зображеннями. |
Створення макету комп’ютерного столу з підручних матеріалів Робота в парі (Ч.2,с.9) |
|
Інформаційно-комунікаційне середовище
Середовище проєктування
Середовище соціалізації
|
Знаннєвий компонент: знають і розрізняють предмети побуту в традиційному і сучасному інтер’єрі, матеріали, з яких вони зроблені.
Діяльнісний компонент: організовують робоче місце; аналізуєють конструкцію обраного предмета побуту для виготовлення макету. Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Інноваційність. Громадянські та соціальні компетентності. Культурна компетентність. |
Макетування предметів побуту. Макетні матеріали – картон, пластилін |
Проєктування та виготовлення моделі кімнати-музею стародавнього українського побуту (робота в групі) (Ч.2,с.13) |
|
|
Інформаційно-комунікаційне середовище |
Знаннєвий компонент: Знають,розрізняють, використовують креслярські інструменти та лінії. Діяльнісний компонент: організовують робоче місце; створюють поетапно макет предмета побуту за описом . Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Культурна компетентність. |
Макетування предметів побуту. Макетні матеріали - фольга. Виготовлення виробу за інструкційними картками з описом |
Виготовлення картини з фольги в техніці карбування (Ч.2,с.18) |
|
|
Інформаційно-комунікаційне середовище |
Знаннєвий компонент: знають,розрізняють, використовують креслярські інструменти та лінії. Діяльнісний компонент: вимірюють розміри предметів за допомогою лінійки. Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Підприємливість та фінансова грамотність. |
Креслярські інструменти та лінії. Конструктори, навчальні набори з різних матеріалів (деревинних, металевих, синтетичних тощо), зокрема виготовлені власноруч. Макетні матеріали - пінопласт. |
Виготовлення настільної гри з полем для гри. Конструювання об’єктів гри з допомогою конструктора. Робота в парі (Ч.2,с.23) |
|
5. |
|
Середовище проектування
Середовище техніки і технологій |
Знаннєвий компонент: знають та досліджують проблеми та потреби у створенні виробів.
Діяльнісний компонент: знають та аналізують моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги) для продукування нових ідей; виготовляють поетапно виріб за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно. Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Підприємливість та фінансова грамотність. |
Дизайнерське проєктування – моделювання та конструювання.
|
Виготовлення автомобіля на рухомій платформі (Ч.2,с.27-28) |
6.
|
|
Інформаційно-комунікаційне середовище
Середовище проєктування
|
Знаннєвий компонент: знають та досліджують властивості тканих і нетканих матеріалів на дотик та візуально; розрізняють види тканих і нетканих матеріалів натурального походження та способи виготовлення. Діяльнісний компонент: виготовляють виріб з тканих і нетканих матеріалів, зокрема вторинних; досліджують проблеми та потреби у створенні виробів; розраховують орієнтовні витрати на виготовлення виробу; Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці. . |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності.
|
Ткані і неткані матеріали натурального походження |
Виготовлення мішечка із мішковини. Оздоблення мішечка за власним задумом (Ч.2,с.32) |
7. |
|
|
Знаннєвий компонент: знають властивості тканих і нетканих матеріалів на дотик та візуально; розрізняють види тканих і нетканих матеріалів натурального походження та способи виготовлення. Діяльнісний компонент: виготовляють виріб з тканих і нетканих матеріалів, зокрема вторинних; досліджують проблеми та потреби у створенні виробів; розраховують орієнтовні витрати на виготовлення виробу; Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці. . |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Навчання впродовж життя.
|
|
Створення сувеніру в українському стилі із вторинних матеріалів (Ч.2,с.37) |
8. |
|
Середовище проєктування |
Знаннєвий компонент: знають і описують модель спроєктованого виробу.
Діяльнісний компонент: організовують робоче місце; планують послідовність технологічних операцій для виготовлення спроєктованого виробу (об’ємної форми) . Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Інноваційність.
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу |
Виготовлення об’ємного будинку із природних матеріалів (Ч.2,с.42) (робота в групі) |
9.
10
|
|
Середовище техніки і технологій |
Знаннєвий компонент: знають і описують модель спроєктованого виробу.
Діяльнісний компонент: виготовляють деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій обробки матеріалів (пап’є-маше); раціонально використовують час та матеріали, зокрема і вторинні. Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
Знаннєвий компонент: знають і добирають матеріал для виготовлення спроєктованого виробу. Діяльнісний компонент: організовують робоче місце;
розробляють композицію виробу(засобами малюнку,ескізу,макету)аналізують моделі,подібні обраному виробу(моделіаналоги) для продукування нових ідей. Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Інноваційність.
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Інноваційність. |
Технологічні операції обробки різних матеріалів Раціональне використання часу та матеріалів, зокрема вторинної переробки |
Виготовлення тарілочки за технологією пап’є-маше Оціни себе (Ч.2,с.47-48)
Виготовлення тарілки сувеніру (Ч.2с.53) |
11 |
|
Середовище техніки і технологій
Середовище соціалізації |
Знаннєвий компонент: знають і розмічають деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізують їх. Діяльнісний компонент: удосконалюють технологію виготовлення виробу за потреби; працюють з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; ї обговорюють корисність, естетичність та якість індивідуально створених виробів. Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці. |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Математична компетентність.
|
Технологічні операції обробки різних матеріалів ( текстильні, вторинні) Ткані і неткані матеріали натурального походження(тканина, нитки, повсть, фетр, трикотаж тощо). Вироби з тканих і нетканих матеріалів |
Виготовлення ангелика за шаблоном викрійки із тканини (Ч.2,с.57) |
12 |
|
Інформаційно-комунікаційне середовище
Середовище техніки і технологій |
Знаннєвий компонент: знають і впорядковують орнаменти за кольоровою гамою та видами (геометричні, рослинні, зооморфні, антропоморфні). Діяльнісний компонент: розробляють або добудовують орнамент з самостійно з вибраних матеріалів; визначають кольорову гамму та особливості побудови й розташування орнаментів на взірцях декоративно- ужиткового мистецтва. Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці. |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Інноваційність.
|
Створення орнаменту з різних матеріалів (папір). |
Створення орнаменту в техніці декупаж (Ч.2,с.62)
|
13 |
|
Інформаційно-комунікаційне середовище
Середовище техніки і технологій |
Знаннєвий компонент: знають і впорядковують орнаменти за кольоровою гамою та видами (геометричні, рослинні, зооморфні, антропоморфні). Діяльнісний компонент: організовують робоче місце; розробляють макет об’ємних фігур індивідуально або в групі працюють з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії. Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Інноваційність.
|
Макетні матеріали (дріт) Макетування об’ємних фігур. Безпечна робота з ручними інструментами й пристосуваннями. |
Виготовлення прикрас, іграшок із синельного дроту (Ч.2,с.68) |
14 |
|
Середовище соціалізації |
Знаннєвий компонент: знають і аналізують послідовність приготування різних видів бутербродів та їх користь для здоров’я. Діяльнісний компонент: виявляють толерантність, милосердя, повагу до інших; дотримується правил спільної роботи в групі. Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів на уроці |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. Інноваційність.
|
Види бутербродів. |
Приготування різних видів бутербродів (Ч.2,с.73) |
15 |
|
Середовище соціалізації |
Знаннєвий компонент: знають як складати серветки різними способами для святкового столу. Діяльнісний компонент: організовують робоче місце; складають серветки для святкового столу різними способами . Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів на уроці. |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності Інноваційність.
|
Складання серветок різними способами |
Складання серветок для святкового столу (Ч.2,с.73) |
16. |
|
Середовище соціалізації |
Знаннєвий компонент: знають і обґрунтовують потребу допомагати іншим, робити корисні справи. Діяльнісний компонент: організовують робоче місце; виявляють толерантність, милосердя, повагу до інших; дотримується правил спільної роботи в групі. Ціннісний компонент: діляться враженнями стосовно успіхів на уроці. |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності Інноваційність. |
Побутове самообслуговування. Догляд за власним одягом |
Догляд за одягом. Виведення плям Оціни себе (Ч.2,с.84-85) |
1