Календарно-тематичне планування уроків
хімії для 7 класу на 2022 -2023 н. р.
(1,5 години на тиждень, всього 51 година,2 години резервні)
Навчальна програма. Хімія. 7-9 класи. Рівень стандарт (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. За Типовою освітньою програмою, затвердженою Наказом МОН від 20.04.2018 №405.
Зведена таблиця розподілу навчального часу в класі
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість контрольних робіт |
Кількість тематични оцінювань |
Кількість лабораторних робіт |
Кількість практичних робіт |
1 |
|
2 |
1 |
|
|
|
2 |
|
1 |
1 |
|
|
|
Всього |
53 |
3 |
2 |
|
|
|
Підручник: Хімія: підруч. для 7 кл. закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2016.
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата 7-А |
Дата 7-Б |
Дата 7-В |
Дата 7-Г |
Домашнє завдання |
||||
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
|||
|
Вступ (4 години)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у довкіллі. Короткі відомості з історії хімії. Вступний інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 1,2 проч. Схема 1,2 пис. |
2 |
Правила роботи у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Первинний інструктаж з БЖД. Л.д. №1,2 (1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
& 3, с.17 правило вивч., с.19 мал.8 замал. у зошит (5 од. посуду) |
3 |
Найпростіші операції в хімічному експерименті. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Практична робота №1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 4, с.28 правило вивч. |
4 |
Навчальні проекти: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 1-4 повторити |
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття ( 24 годин )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Фізичні тіла. Речовини, атоми, молекули.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
& 5, с.40 з. 27 письмово. |
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата 7-А |
Дата 7-Б |
Дата 7-В |
Дата 7-Г |
Домашнє завдання |
||||
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
|||
6 |
Фізичні властивості речовин. Як вивчають речовини. Л.д.№ 3. ( Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень . Формулювання висновків. ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 6, с.45 завд. на дозвіллі письмово |
7 |
Чисті речовини і суміші. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 7, с.50 з.42 п |
8 |
Методи розділення сумішей. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 8, с.51 сх.3 п |
9 |
Практична робота №2 Розділення сумішей . Інструктаж з БЖД. (т/о) |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 8, с.55 з.46 п |
10 |
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. (Демонстрація Періодичної системи хімічних елементів Д. І. Менделєєва.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
& 9, с.62 табл.1 вивч, с.65 з.61,62 п |
11 |
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
& 10 |
12 |
Відносні атомні маси хімічних елементів. Розв’язування вправ та задач.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
& 10, с.72 з.72 письмово |
13 |
Прості речовини. Метали й неметали. (Демонстрація зразків.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 11, с.76 з.77 |
14 |
Складні речовини. Л.д. №4 (Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 12, с.79 сх.4 |
15 |
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
Хімічні формули речовин. Якісний і кількісний склад речовин. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 13, с.84 з.92 |
17 |
Валентність хімічних елементів. (т/о) |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 14, с.88 з.99 |
18 |
Визначення валентності хімічних елементів. |
|
|
|
|
|
|
|
|
&14,с.89 з.101 |
19 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою |
|
|
|
|
|
|
|
|
&15,с.92 з.108 109 письмово |
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата 7-А |
Дата 7-Б |
Дата 7-В |
Дата 7-Г |
Домашнє завдання |
||||
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
|||
20 |
Розрахункові задачі 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
& 15, с.92 з.112-113 письмово |
21 |
Масова частка елемента в складній речовині.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
&16, с.96 з.117,118 |
22 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
& 16 с.96 з.119 |
23 |
Розрахункові задачі 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 16 с.97 з.121,122
|
24 |
Фізичні й хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. (Домашній експеримент: Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 17 с.103 з.125 с.104 д/е |
25 |
Практична робота№ 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. Інструктаж з БЖД |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 17 с.104-106 |
26 |
Розв’язування вправ і задач |
|
|
|
|
|
|
|
|
В зошиті |
27 |
Навчальні проекти: 1. Хімічні явища у природі. 2. Хімічні явища у побуті. 3. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 4. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 14-17 повторити |
28 |
Узагальнення знань (т/о) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата 7-А |
Дата 7-Б |
Дата 7-В |
Дата 7-Г |
Домашнє завдання |
||||
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
|||
|
Тема 2. Кисень ( 11годин )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29 |
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 18 с.111 З.134-136 |
30 |
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. Л.д.5-9. (Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 19 с.117 З.140-142 |
31 |
Хімічні рівняння. Розв’язування вправ. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 19 з.143,144 |
32 |
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 20 с.123 З.148,153 |
33 |
Практична робота №4 Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. Інструктаж з БЖД |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 20 с.124-126 |
34 |
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
|
|
|
|
|
|
|
&21 с.132 З.158,160,161,163 |
35 |
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози). |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 22 с.136 З.169-171 |
36 |
Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 23 с.139 мал.68 |
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата 7-А |
Дата 7-Б |
Дата 7-В |
Дата 7-Г |
Домашнє завдання |
||||
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
|||
37 |
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 24 Підг.навч.пр. |
38 |
Навчальні проекти: 1. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 2. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 18-24 повторити |
39 |
Узагальнення знань (т/о) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 3. Вода ( 13 годин)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40 |
Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 25 с.151 з.183,187 |
41 |
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 26 |
42 |
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. (Домашній експеримент: Виготовлення водного розчину кухоної солі.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 27 с.161 д/е
|
43 |
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 27 с.160 З.195-200 |
44 |
Практична робота №5 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.» Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 27 с.158,159 |
45 |
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Л.д. №10 (Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 28,29 С.166, з.206, З.208,209 |
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата 7-А |
Дата 7-Б |
Дата 7-В |
Дата 7-Г |
Домашнє завдання |
||||
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
Запл. |
Факт. |
|||
46 |
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 30 с.175, З.218,220 |
47 |
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 31 с.182 З.221 |
48 |
Розв’язання вправ і задач. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Підгот. до К.р. |
49 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Підгот. Навч.пр. |
50 |
Навчальні проекти: 1. Дослідження якості води з різних джерел. 2. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 3. Способи очищення води в побуті. 4. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 5. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
|
|
|
|
|
|
|
|
& 25-31 повторити |
51 |
Узагальнююче повторення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
52 |
Підсумковий урок. (т/о) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
53 |
Екскурсія. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежна частина. Водоочисна станція. Аптека. Краєзнавчий музей.