КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з української літератури для 7 класу для шкіл з українською мовою навчання (за оновленою програмою 2017 р.)
на 2018-2019 н.р.
Усього — 70 год. На тиждень — 2 год. Текстуальне вивчення творів — 53 год. Повторення й узагальнення — 2 год. Література рідного краю — 4 год. Позакласне читання — 4 год. Розвиток мовлення — 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення). Резервний час — 7 год.
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть год. |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
1 |
|
ВСТУП Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. МК: образотворче мистецтво, музичне мистецтво, кіномистецтво. |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє функції літератури як мистецтва слова та називає їх. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про функції мистецтва, його місце в житті людини. НЛ–3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби в читанні художніх творів та ознайомленні з іншими видами мистецтва. |
Із пісенних скарбів |
||||
2 |
|
Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. ТЛ: суспільно-побутові пісні. |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє зміст козацьких і чумацьких пісень; добирає висловлювання відомих людей про українські пісні, коментує їх; вдумливо читає суспільно-побутові пісні, коломийки; аналізує їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи роль художніх засобів, специфічні ознаки народної пісні та коломийки. Вивчає напам’ять: 2 пісні (на вибір). Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про роль народної пісні в житті людини; про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; розуміє важливість відродження народної творчості для сьогодення; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва. НЛ–2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Осмислення значення пісенної спадщини українців, усвідомлення важливості відродження й вивчення оригінальної творчості в наш час. |
3 |
|
Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень. |
1 |
|
4 |
|
Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос. ТЛ: коломийки. МЗ: козацька доба (історія України). МК: І. Айвазовський. «Чумацька валка», М. Лисенко. «Запорозький марш» |
1 |
|
5 |
|
РМ №1 (п). Написання твору-роздуму на одну із тем: «У піснях – історія мого народу», «Пісня – душа народу», «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине…», «Народна пісня – злет душі людської». |
1 |
|
6 |
|
Література рідного краю №1. Пісенне багатство рідного краю. Фольклорні місцеві колективи. |
1 |
|
Про минулі часи |
||||
7 |
|
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. Історична повість «Захар Беркут» ТЛ: історична повість. МЗ: козацька доба (історія України). МК: фільм «Захар Беркут»,1971; режисер Леонід Осика (кіномистецтво); Б. Лятошинський. «Золотий обруч» (музичне мистецтво); СЛ: Мія Марченко. «Місто тіней». |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає коротко про Франка; знає історичну основу повісті; переказує і коментує зміст; визначає тему повісті; характеризує образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; підтверджує власну думку цитатами з тексту; визначає улюбленого героя; аналізує роль художніх засобів, особливості мови; пояснює роль діалектизмів. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про проблему вибору людини у вирішальній ситуації; розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини, приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині. НЛ–1, 2, 4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби виховання патріотичного почуття, поваги до батьків, вірності в дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей. |
8 |
|
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. |
1 |
|
9 |
|
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. |
1 |
|
10 |
|
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» Лідерські якості головного героя твору. Патріотична ідея (головна думка) у творі, її зв'язок із розгортанням сюжету. |
1 |
|
11 |
|
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» Художні засоби, особливості мови повісті. |
1 |
|
12 |
|
РМ №2 (усно) Судження про проблему вибору людини у вирішальній ситуації. |
1 |
|
13 |
|
Контрольна робота №1. Вступ. Із пісенних скарбів. Про минулі часи. (Тест) |
1 |
|
14 |
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. Життєпис поета. (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. «Мені тринадцятий минало…» МК: І. Їжакевич. «Тарас-пастух»; роботи О. Шупляка (образотворче мистецтво) |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; виразно й осмислено читає твори; аналізує роздуми поета про сирітське дитинство; пояснює роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало»; визначає ознаки балади («Тополя»), фольклорну основу твору, народно-пісенні засоби; аналізує твір «Заповіт». Ключові компетентності Учень / учениця: дискутує з приводу порушених у творах проблем; критично оцінює тексти; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва. Вивчає напам’ять: «Як умру, то поховайте...». НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення великого значення для формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам). |
15 |
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Тополя» Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози. |
1 |
|
16 |
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея. МК: пісня «Заповіт» («Як умру, то поховайте») (2016) миколаївських музикантів (вокал – Микола Осадчий); Г. Гладкий. «Заповіт» (музичне мистецтво). |
1 |
|
17 |
|
Література рідного краю №2. М. Пшеничний «Легенда про джерело» |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає імена письменників, які народилися в рідному краї; читає їхні твори; висловлює власні міркування про них; виразно читає; визначає роль художніх засобів у них. Ключові компетентності Учень / учениця: усвідомлює роль читання для власного зростання впродовж життя. НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Виховання шанобливого ставлення до талановитих земляків. |
18 |
|
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. МЗ: козацька доба (історія України). ТЛ: героїко-романтична повість. |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: аналізує повість; визначає її жанрові ознаки; характеризує образи козаків-запорожців; з’ясовує фольклорні мотиви, засоби; висловлює власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя. Ключові компетентності Учень / учениця: складає план до характеристики Павлуся; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й образотворчому мистецтві. НЛ–2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби виховання лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, краси, справедливості. |
19 |
|
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: композиція. МК: А. Монастирський. «Погоня за татарином» (образотворче мистецтво). |
1 |
|
20 |
|
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Родинні цінності і патріотизм у творі. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації). |
1 |
|
21 |
|
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Образ Павлуся як втілення благородства і лицарства, сміливості і винахідливості. |
1 |
|
22 |
|
Контрольна робота №2. Т.Шевченко, А. Чайковський. Тест |
1 |
|
23 |
|
ПЧ №1. АРСЕНИЧ-БАРАН Г. «Ти – людина?» |
1 |
|
24 |
|
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу. Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір. МК: фільм «Гуси-лебеді летять», 1974; режисер Б. Зеленецький (кіномистецтво). |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає про звичаї і традиції українського народу; переказує зміст розділів повісті; характеризує образ Михайлика, його сприйняття життя, образи діда, батьків, подружки Люби; визначає головну думку твору; з’ясовує роль художніх засобів та елементів фольклору; пояснює своє розуміння образу гусей-лебедів. Ключові компетентності Учень / учениця: усвідомлює необхідність гармонійного розвитку особистості для самореалізації; дискутує щодо проблем самореалізації творчої особистості; поваги до представників старшого покоління. НЛ–1, 2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Шанобливе ставлення до старших, любов до батьків, природи і світу – важливі моральні цінності людини. Потреба розвивати фантазію, уяву. |
25 |
|
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
1 |
|
26 |
|
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Звичаї, традиції українців. |
1 |
|
27 |
|
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика.
|
1 |
|
28 |
|
Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Цікавий епізод із дитинства письменника. Автобіографічна основа твору. МЗ: Друга світова війна (історія України, всесвітня історія). МК: фільм «Климко», 1983; режисер М. Вінграновський. СЛ: В. Рутківський. «Потерчата» |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає про події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна); переказує зміст повісті; проводить паралелі між життям автора і сюжетом твору; аналізує епічний твір, пояснює його художні особливості; характеризує образ Климка. Ключові компетентності Учень / учениця: визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; висловлює судження про значення доброти й чуйності в людському житті та важливості поціновування людської гідності; порівнює події минулого і сьогодення. НЛ–1, 2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Потреба виховання важливих гуманних якостей людини – чуйності, доброти, турботи про ближнього, здатності співпереживати. |
29 |
|
Григір ТЮТЮННИК. «Климко». Доля дитини в часи воєнного лихоліття. |
1 |
|
30 |
|
Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
1 |
|
31 |
|
Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь. |
1 |
|
32 |
|
ПЧ №2. Леся ДЕМСЬКА. «У ніч Святого Миколая». |
1 |
|
33 |
|
Контрольна робота №3. Письмовий твір на одну із тем: «Павлусь – відважний лицар і герой» (за повістю А. Чайковського «За сестрою»); «Шанобливе ставлення до природи у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»; «Морально-етичні уроки доброти у повісті Гр.Тютюнника «Климко». |
1 |
|
«Ти знаєщ, що ти – людина…» |
||||
34 |
|
Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору. |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: переказує і коментує сюжет твору; пояснює особливості змалювання образу головного героя, його поведінки; розуміє значення художніх образів. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює власні міркування про сенс людського буття, щастя людини; дискутує про морально-етичні проблеми, порушені у творі. НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Осмислення цінності життя людини, його наповненості й сенсу. |
35 |
|
Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. СЛ: Ірен Роздобудько. «Арсен»
|
1 |
|
36, 37 |
|
Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)» Твір, написаний спеціально для дітей. Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загально-людських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. МЗ: Перша світова війна на теренах України (історія України). |
2 |
Предметні компетентності Учень / учениця: виразно і вдумливо читає твір, переказує та коментує його зміст, визначає ідею; знаходить та коментує реальне й уявне у творі; висловлює судження про трагічну й комічну ситуації, їхню роль у втiленні ідеї, притчевої моралі; придумує власне закінчення. Ключові компетентності Учень / учениця: аналізує ситуацію з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей, усвідомлює важливість власної ініціативи брати на себе відповідальність; дискутує про морально-етичні проблеми, порушені у творі. НЛ–1,2,3,4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення значення загальнолюдських цінностей. |
38 |
|
Ліна КОСТЕНКО. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. («Дощ полив…») |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: виразно, вдумливо читає та коментує поезії; пояснює умовність ситуацій, зображених у них; характеризує образи в поезіях, пояснює їх метафоричний підтекст; розуміє різницю між матеріальним і духовним; визначає й пояснює головну думку. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про духовність людини та її значення в сучасному житті; усвідомлює потребу в розвитку творчої уяви, фантазії, необхідності зберегти в собі ці якості; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі та інших видах мистецтв. Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір). НЛ–1, 2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення високих моральних якостей, духовного багатства людини. |
39 |
|
Ліна КОСТЕНКО. «Кольорові миші» Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
1 |
|
40,41 |
|
Ліна КОСТЕНКО. «Чайка на крижині», «Крила» Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті. |
2 |
|
42 |
|
Контрольна робота №4. Тест |
1 |
|
43 |
|
Василь СИМОНЕНКО – «Лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства» Громадянські, патріотичні мотиви. МЗ: Р. Кіплінг. «Якщо…» (зарубіжна література). МК: «Лебеді материнства» (музика і виконання «Bandurband», дебютна відеоробота на муз. А. Пашкевича Ірини Стиць у її вокальному виконанні) (музичне мистецтво). |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: пояснює поняття «ліричний герой»; виразно і вдумливо читає та коментує поезії; аналізує художні засоби; пояснює символічний зміст образів; висловлює судження про сенс людського буття, патріотизм, почуття власної гідності, самодостатності. Ключові компетентності Учень / учениця: усвідомлює необхідність виявляти активну життєву позицію в житті та прагнути максимальної самореалізації; під час читання творів використовує досвід взаємодії із творами мистецтва в життєвих ситуаціях. Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір). НЛ–2, 3, 4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини, виховання почуття власної гідності. Осмислення необхідності активної життєвої позиції та максимальної самореалізації. |
44 |
|
Василь СИМОНЕНКО., «Ти знаєш, що ти — людина…» Громадянські, патріотичні мотиви його лірики МК: «Ти на землі людина» у виконанні «Піккардійської терції»; (музика і виконання «Bandurband», дебютна відеоробота на муз. А. Пашкевича Ірини Стиць у її вокальному виконанні) (музичне мистецтво). |
|
|
45 |
|
Василь СИМОНЕНКО. «Гей, нові Колумби й Магеллани…» Загальнолюдські цінності та ідеї. |
1 |
|
46 |
|
РМ №3.(у) «Духовне багатство – найбільший скарб у житті». Характеристика ліричних героїв поезій Л. Костенко та В. Симоненка. |
1 |
|
47 |
|
Література рідного краю №3. Прозова творчість земляків. |
1 |
|
48 |
|
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: переказує й коментує сюжет повісті, пояснює особливості композиції; знаходить у ній казкове й реальне; характеризує образи дітей та дорослих, аналізує їхні вчинки; розкриває символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів / пояснює назву твору «Аргонавти»; виокремлює і з’ясовує роль художніх засобів у творі. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного. НЛ–1, 2, 3, 4 Емоційно-ціннісне ставлення Спонукання до творення й примноження добра, краси. Усвідомлення відповідальності за свою справу і вчинки. |
49 |
|
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. |
1 |
|
50, 51 |
|
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. |
2 |
|
52 |
|
ПЧ №3 Ірен Роздобудько. «Арсен». |
1 |
|
53, 54 |
|
Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений» Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела. |
2 |
Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє значення понять «толерантність», «гуманізм»; уважно читає новелу; пояснює головну думку; коментує власне розуміння закінчення твору; висловлює судження про роль гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини. Ключові компетентності Учень / учениця: усвідомлює важливість міжкультурного діалогу; висловлює судження про порушені у творі проблеми. НЛ–1,2,3,4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення ролі й значення гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини. |
55 |
|
РМ №4: (п). Війна. Доля (есе) |
1 |
|
56 |
|
Контрольна робота №5. «Ти знаєш, що ти – людина?». Тест |
1 |
|
Ми – українці |
||||
57 |
|
Олег ОЛЬЖИЧ. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові») (на вибір) Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам. |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: виразно й вдумливо читає поезії, аналізує їх визначає їхні провідні мотиви та ідеї; пояснює поняття «ліричний герой». Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює власні роздуми (дискутує) про сенс людського життя, патріотизм, віру в краще, формування себе як особистості. НЛ–1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення духовної краси особистості, наділеної розумом, талантом, вірній гуманістичним переконанням. Плекання прагнення стати особистістю. Усвідомлення активної життєвої позиції як вияву європейськості. |
58 |
|
Олена ТЕЛІГА. «Сучасникам», «Радість» (на вибір) Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам. |
1 |
|
59 |
|
Література рідного краю №4. Пішла давно у небуття війна( поезія С. Бабія) |
1 |
|
60 |
|
Олександр ГАВРОШ. Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. МК: кінофільм «Іван Сила», 2013; режисер В. Андрієнко (кіномистецтво). |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: ознайомлюється з історичною довідкою про Івана Фірцака; переказує зміст повісті; визначає головні проблеми, характеризує образи героїв. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я, до спорту; про чесність у спортивних змаганнях; створює свою історію з головним героєм — Іваном Силою; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й кіномистецтві. НЛ–1, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Утвердження оптимістичних настроїв, бажання розвивати своє тіло, здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті. |
61 |
|
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
1 |
|
62, 63 |
|
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
2 |
|
64 |
|
Андрій МАЛИШКО. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. МК: Композиторська творчість П. Майбороди, Г. Майбороди, О. Білаша, П. Козицького, Л. Ревуцького,М. Вериківського, А. Штогаренка, В. Івасюка |
1 |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні відомості про поета та його пісні; виразно і вдумливо читає поезії; визначає і коментує основні мотиви, роль художніх засобів, символічність образів. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює власні роздуми; визначає виражальні засоби поетичного й музичного творів; розуміє значення пісенної спадщини українських поетів, усвідомлює важливість відродження і вивчення оригінальної творчості в наш час. Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір). НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості морально-етичних цінностей, розвитку естетичного смаку. |
65 |
|
Андрій МАЛИШКО. «Чому, сказати, й сам не знаю…». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. |
1 |
|
66 |
|
Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник». Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка. |
1 |
|
67 |
|
ПЧ №4. Володимир ІВАСЮК. Пісенна творчість («Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви», «Водограй») Відомий український поет і композитор. Пісні митця, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів. |
1 |
|
68 |
|
Контрольна робота№6. Ми – українці. Твір |
1 |
|
69, 70 |
|
УРОК-ПІДСУМОК Бесіда про твори, які вивчались упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. |
2 |
Предметні компетентності Учень / учениця: називає імена митців та їхні твори, які вивчалися; виокремлює серед них ті, які найбільше запам’яталися; висловлює міркування про них. Ключові компетентності Учень / учениця: аналізує життєві ситуації, людські вчинки на матеріалі вивчених творів; критично оцінює набутий досвід після прочитання художніх творів. НЛ–1, 2, 3, 4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби мати й захищати власну думку, власну позицію в процесі пізнання. |