Календарно-тематичне планування з української мови, 2 клас 1 семестр (за підручником «Українська мова та читання. Частина 1, 2 клас», К. І. Пономарьова)
УКРАЇНСЬКА МОВА
ПРОГРАМА. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом
О. Савченко 1-2 клас, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року №743
ПІДРУЧНИК. «Українська мова та читання. Частина 1, 2 клас», К. І. Пономарьова
4 години на тиждень
I семестр
№ п/п |
Тема |
Дата |
Примітки |
Досліджую звуки і букви, склад, наголос |
|||
1 |
Ознайомлення з підручником з української мови та умовними позначками в ньому. Оформлення речень на письмі. Створення усного висловлення за ілюстраціями |
|
стор. 4-5 впр.1-13 |
2 |
Досліджую звуки і букви, склад, наголос. Розрізнення мовних і немовних звуків. Позначення мовних звуків буквами на письмі. Складання і записування речень за малюнками |
|
стор 6-7 впр.1-11 |
3 |
Розрізнення голосних звуків. Побудова й записування речень з використанням допоміжних матеріалів (малюнок, словосполучення) |
|
стор.8-9 впр 1-11 |
4 |
Розрізнення голосних і приголосних звуків. Побудова й записування речень з використанням допоміжних матеріалів (малюнок, словосполучення |
|
стор.10-11 впр 1-9 |
5 |
Позначення м’якості приголосних на письмі. Складання усної розповіді (казки) за малюнком та опорними словами |
|
стор.11-12 впр 1-10 |
6 |
Написання слів з ьо та йо. Побудова усної розповіді за опорними словами |
|
стор. 13-14 впр 1-7 |
7 |
Побудова усної розповіді за опорними словами |
|
|
8 |
Розвиток зв’язного мовлення. Робота над виражальними засобами мови (без уживання термінів). Тема для спілкування: «Згадую про літо» |
|
с4-5 |
9 |
Дослідження слів з подовженими приголосними звуками. Складання усної розповіді про улюблене заняття |
|
стор. 14-15 впр 1- 9 |
10 |
Читання діалогу за ролями. Ознайомлення зі структурою записки. Розпізнавання слів зі звуками , , . Написання відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту |
|
стор. 16-17 впр 1- 11 |
11 |
Вправляння у перетворенні слів. Спостереження за словами з буквами ґ та щ. Формулювання усних відповідей на запитання за змістом прочитаного тексту |
|
стор. 17-18 впр 1-11 |
12 |
Читання діалогу за ролями. Знаходження в тексті потрібної інформації. Дослідження слів, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки. Побудова речень за даним початком |
|
стор 19-20 впр 1-10 |
13 |
Пошук потрібної інформації в запрошенні. Вправляння у написанні слів з апострофом. Складання усної розповіді за запитаннями |
|
стор 21-22 впр 1-10 |
14 |
Діагностувальна робота. Списування |
|
|
15 |
Аналіз діагностувальної роботи. Вправляння у правильній вимові дзвінких приголосних звуків у кінці слів і складів. Побудова речень з поданими словами |
|
стор 23-24 впр 1-7 |
16 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання діалогу. Тема для спілкування: «Малюю осінній сад» |
|
С. 7-9 |
17 |
Експериментування з наголосом у словах. Спостереження за залежністю значення слова від зміни наголосу. Складання розповіді за малюнками і запитаннями |
|
стор 24-25 впр 1-7 |
18 |
Засвоєння правильного наголошування слів читáння, завдáння, запитáння, пóмúлка, помилкú. Відновлення деформованих речень |
|
стор 26-27 впр 1-10 |
19 |
Вправляння у вимовлянні слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Актуалізація знань про правила переходу вулиць. Записування відповіді на запитання |
|
стор 28-29 впр 1-8 |
20 |
Конструювання слів зі складів. Вправляння у поділі слів на склади. Побудова розповіді за опорними словами |
|
стор 30-31 впр 1-11 |
21 |
Вправляння у поділі для переносу слів, у яких є збіг приголосних, та слів, які мають склад, позначений однією буквою. Розмірковування про призначення прочитаного тексту |
|
стор 32-33 впр 1-11 |
22 |
Вправляння у переносі слів з буквосполученнями дж, дз, апострофом і буквами ь, й |
|
стор 34-36 впр 1-5 |
23 |
Вправляння у переносі слів. Створення розповіді за опорними словами. |
|
|
24 |
Розвиток зв’язного мовлення. Поширення речень образними словами. Тема для спілкування: «Жовте листячко летить, під ногами шелестить» |
|
С.10-12 |
25 |
Пригадування алфавіту. Вправляння у розташуванні слів за алфавітом. Ознайомлення з алгоритмом пошуку книжки за алфавітом. Правила переносу слів |
|
стор 35-36 впр 1- 11 |
26 |
Користування алфавітом у роботі з навчальним словником. Вправляння у перевірці правопису слів за словником |
|
стор 36-37 впр 1-11 |
27 |
Повторення і застосування знань про звуки й букви, умінь правильно наголошувати слова та ділити на склади для переносу. Робота зі словником |
|
стор 37-38 впр 1-9 |
28 |
Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору |
|
|
Досліджую значення слова |
|||
29 |
Аналіз діагностувальної роботи. Дослідження лексичного значення слова. Побудова діалогу за поданими запитаннями (інтерв’ю) на основі прочитаного тексту. Добір титрів до кадрів з мультфільму |
|
стор 39-40 впр 1-9 |
30 |
Розрізнення прямого і переносного значення слів. Складання і записування речень за малюнком, з поданими словосполученнями |
|
стор 41-42 впр 1-12 |
31 |
Ознайомлення з багатозначними словами. Складання і записування речень з багатозначними словами |
|
стор 43-44 впр 1-9 |
32 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді з деформованих речень. Тема для спілкування: «Осінні турботи тварин» |
|
С.13-15 |
33 |
Розпізнавання і добір протилежних за значенням слів. Перетворення тексту шляхом заміни окремих слів на протилежні за значенням |
|
стор44-45 впр 1-7 |
34 |
Ознайомлення з близькими за значенням словами. Читання діалогу за ролями. Знаходження в тексті потрібної інформації |
|
стор 46-47 впр 1-8 |
35 |
Формування уявлення про виражальні засоби мови – епітети, порівняння (без уживання термінів). Поширення речень виражальними засобами мови |
|
|
36 |
Уживання формул мовленнєвого етикету (ввічливих слів). Розігрування діалогу за поданими запитаннями (інтерв’ю) |
|
|
37 |
Вправляння у використанні слів різних лексичних груп. Складання та поширення речень виражальними засобами мови |
|
стор 47-48 впр1-8 |
38 |
Уживання ввічливих слів. Побудова розгорнутої відповіді на запитання. Читання діалогу за ролями |
|
стор 49-50 впр 1-10 |
39 |
Побудова розгорнутої відповіді на запитання. Читання діалогу за ролями |
|
|
40 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання речень з використанням допоміжного матеріалу. Тема для спілкування: «Розповідь про улюблене заняття» |
|
С.16-18 |
41 |
Об’єднання слів в групи за певною ознакою. Пошук у текстах потрібної інформації |
|
стор 51-52 впр 1-10 |
42 |
Вибір із тексту відомої і невідомої інформації. Записування розповіді з використанням допоміжних матеріалів (слів, малюнків) Визначення зайвого предмета в певній тематичній групі |
|
|
43 |
Записування розповіді з використанням допоміжних матеріалів (слів, малюнків). Складання опису предмета та відгадування його назви |
|
|
44 |
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями |
|
|
45 |
Аналіз діагностувальної роботи. Добір родової назви предметів до видових. Виконання дій за інструкцією |
|
стор 52-53 впр 1-8 |
Досліджую іменники |
|||
46 |
Формування уявлення про слова – назви предметів. Розрізнення неживих і живих предметів. Складання речень, розповіді за малюнком |
|
стор 54-55 впр 1-11 |
47 |
Ознайомлення з терміном «іменники». Розрізнення іменників, які відповідають на питання хто? і що?. Складання розповіді за малюнком |
|
стор 56-57 впр 1-9 |
48 |
Розвиток зв’язного мовлення. Встановлення межі речень у тексті, записаному без розділових знаків. Тема для спілкування: «Малюю перший сніг» |
|
С.19-21 |
49 |
Добір іменників у реченні і тексті. Розігрування діалогу. Записування речень за поданими запитаннями |
|
стор 58-59 впр 1-12 |
50 |
Написання з великої букви імен, по батькові і прізвищ людей. Поширення поданих речень |
|
стор 60-61 впр1-10 |
51 |
Ознайомлення з походженням імен та прізвищ. Поширення поданих речень |
|
стор 62-63 впр 1-12 |
52 |
Написання з великої букви кличок тварин. Поширення поданих речень. Складання і записування речень за запитаннями |
|
стор 64-65 впр 1-8 |
53 |
Написання з великої букви назв міст і сіл. Знаходження в тексті нової інформації. Перетворення інформації (перенесення інформації з тексту на карту) |
|
стор 65-66 впр 1-8 |
54 |
Розпізнавання іменників, які означають один предмет і багато предметів. Складання розповіді за коміксами. Застосування правила про написання кличок тварин з великої букви. |
|
стор 69-70 впр 1-11 |
55 |
Написання з великої букви назв гір, річок, озер, островів, морів |
|
стор 67-68 впр 1-11 |
56 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання діалогу з дотриманням правил мовленнєвого етикету. «Пишу листа Святому Миколаю» |
|
С.22-24 |
57 |
Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
58 |
Аналіз діагностувальної роботи. Знаходження в тексті відповіді на запитання. Складання тексту для реклами |
|
стор 67-68 впр 1-11 |
59 |
Змінювання іменників за числами (один багато). Розігрування діалогу. Пошук у тексті потрібної інформації |
|
стор 70-71 впр 1-7 |
60 |
Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Досліджую іменники» |
|
|
61 |
Застосування набутих знань умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтованих завдань |
|
|
62 |
Узагальнюючий урок за 1 семестр |
|
|