Календарне планування

Про матеріал
Календарне планування 9 клас (2 години на тиждень) Підручник: Хімія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. /П. П. Попель, Л. С. Крикля. — Київ : ВЦ «Академія», 2017. — 240 с. : іл.
Перегляд файлу

 9 КЛАС

 (2 години на тиждень)

Підручник:  Хімія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. /П. П. Попель, Л. С. Крикля. — Київ : ВЦ «Академія», 2017. — 240 с. : іл.

№ з/п

Дата

Тема уроку

Практична частина

Примітки

Вступ

1

 

 

Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. Проведено первинний інструктаж з БЖД

 

 

2

 

 

Склад і властивості основних класів неорганічних сполук

 

 

3

 

 

Хімічний зв'язок і будова речовини.

 

 

Тема 1. Розчини

4

 

 

Суміші. Поняття про розчини. Розчин і його компоненти.

Домашній експеримент.

Виготовлення колоїдних розчинів.

 

5

 

 

Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок.

 

 

6

 

 

Утворення розчину. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Фізико-хімічна суть процесу розчинення.

Демонстрації:

1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді).

 

7

 

 

Поняття про кристалогідрати.

Представлення результатів навчальних проєктів:    2.Вирощування кристалів солей.,

3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.

 

 

8

 

 

Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені, ненасичені, концентровані і розведені розчини

 

 

9

 

 

Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.

 

 

10

 

 

Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів).

 

 

11

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини»,

 

ТО

12

 

 

Електроліти й неелектроліти

 

Демонстрації:

2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота).

 

13

 

 

Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.

 

 

14

 

 

Ступінь електролітичної дисоціації. Слабкі та сильні електроліти  Представлення результатів навчальних проєктів:  1.  Електроліти в сучасних акумуляторах.

 

 

15

 

 

Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.

 Проведено інструктаж з БЖД

 

Лабораторні  досліди

1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах

2.Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.; 3.Дослідження рН харчової і косметичної продукції.

 

16

 

 

Представлення результатів навчальних проєктів:  4.Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.; 5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.; 6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.; 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.; 8.Дослідження рН середовища мінеральних вод України.

 

 

 

17

 

 

 

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

Проведено інструктаж з БЖД

 Демонстрації:

3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах.

 

18

 

 

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

Інструктаж з БЖД за інструкцією № 6-9-1.

Лабораторні  досліди

4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду»;

5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу.;

6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.

 

 

19

 

 

Практичні роботи

1.«Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.

Проведено інструктаж з БЖД

 

 

 

20

 

 

 

Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.

 

 

Лабораторні  досліди

7. Виявлення хлорид-іонів у розчині.;

8.Виявлення сульфат-іонів у розчині.;

9.Виявлення карбонат-іонів у розчині.

 

21

 

 

Практичні роботи

2. Розв’язування експериментальних задач.

Проведено інструктаж з БЖД

 

 

22

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини»,

ТО

 

Тема 2. Хімічні реакції

23

 

 

Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакції: реакції сполучення обміну, заміщення , розкладу.

Демонстрації:

4. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну.

 

24

 

 

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. Ступінь окиснення.

 

 

25

 

 

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.

 

 

26

 

 

Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Представлення результатів навчальних проєктів: 

9. Ендотермічні реакції на службі людині.;

10.Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.

Демонстрації:

4.Реакції ендотермічні та екзотермічні.

 

27

 

 

Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач

 

 

28

 

 

Швидкість хімічних реакцій, залежність швидкості реакції від різних чинників.

Проведено інструктаж з БЖД

Демонстрації:

Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу

Лабораторні  досліди

10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.

 

29

 

 

Практичні роботи

3.Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.

Проведено інструктаж з БЖД

 

 

30

 

 

Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач за хімічною формулою та рівнянням хімічної реакції

 

 

31

 

 

Контрольна робота з тем: «Розчини». «Хімічні реакції»

 

ТО

 

 

 

 

 

 

 


з/п

Дата

Тема уроку

Практична

частина

Примітки

ТЕМА 3. ПОЧАТКОВІ ПОНЯТТЯ ПРО ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ

32

 

 

Проведено первинний інструктаж з БЖД.

Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени.

 

 

33

 

 

Вуглеводні  Метан як представник насичених вуглеводнів. Фізичні властивості.

 

 

34

 

 

Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви.

Демонстрація:

6. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування).

 

35

 

 

Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. Фізичні властивості

 

 

36

 

 

Реакція заміщення для метану

 

 

37

 

 

Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості.

Лабораторні  досліди 12.Виготовлення

кулестержневих моделей

молекул вуглеводнів

 

38

 

 

Реакція приєднання для етену й етину (галоге-нування, гідрування). 

 

 

39

 

 

Горіння вуглеводнів.

Демонстрація:

7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння.

 

40

 

 

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.

Демонстрація:

8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів

 

41

 

 

Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.

 

 

42

 

 

Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів.

 

 

43

 

 

Розрахункові задачі на обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями.

 

 

44

 

 

Розрахункові задачі на обчислення об’ємних від-ношень газів за хімічними рівняннями.

 

 

45

 

 

Представлення результатів навчальних проектів:

11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект.»

12 «Альтернативні джерела енергії.»

 

 

46

 

 

Узагальнення знань  з теми «Вуглеводні»

 

ТО

47

 

 

Оксигеновмісні органічні речовини

Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи.

 

 

48

 

 

Метанол, етанол,: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.

 

 

49

 

 

Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.

 

 

 

50

 

 

Гліцерол: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Якісна реакція. Проведено інструктаж з БЖД

Лабораторний дослід:

11. Взаємодія  гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом.

 

51

 

 

Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і  структурна формули, фізичні властивості.

Демонстрації:

9. Дія етанової кислоти на індикатори.

 

52

 

 

Хімічні властивості етанової кислоти: електро-літична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти.

Демонстрації:

10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами.

 

53

 

 

Практична робота №4. Властивості етанової кислоти. Проведено інструктаж з БЖД

 

 

54

 

 

Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальміти-нова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. Представлення результатів навчальних проектів:

14. Виготовлення мила з мильної основи.

17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.

 

 

55

 

 

Жири. Склад жирів, фізичні властивості. При-родні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.

 

 

56

 

 

Вуглеводи: глюкоза, сахароза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Якісна реакція на глюкозу. Проведено інструктаж з БЖД

Лабораторні досліди:

12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом

 

57

 

 

Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісна реакція на крохмаль.  Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Представлення результатів навчальних проектів:

18. Друге життя паперу

Лабораторні досліди  13. Відношення крохмалю до води. 14.Взаємодія крохмалю з йодом.

 

58

 

 

Контрольна робота№2  з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки»

 

ТО

59

 

 

Нітрогеновмісні органічні речовини

Поняття про амінокислоти.

 

 

60

 

 

Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків

 

 

61

 

 

Практична робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. Проведено інструктаж з БЖД

 

 

62

 

 

Значення природних і синтетичних органічних сполук. Представлення результатів навчальних проектів:

13.Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.

15. Дослідження хімічного складу їжі.

16. Хімічний склад жувальних гумок.

 

 

63

 

 

Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів Представлення результатів навчальних проектів:

19. Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).

 

 

64

 

 

Виконання тренувальних вправ. Розв’язування розрахункових задач з органічної хімії

 

 

65

 

 

Виконання тренувальних вправ. Розв’язування розрахункових задач з органічної хімії

 

 

66

 

 

Контрольна робота№3  з органічної хімії

 

 

ТЕМА 4. РОЛЬ ХІМІЇ В ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА

67

 

 

Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємопе-ретворення

 

 

68

 

 

Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.

Представлення результатів навчальних проектів:

21. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.

22. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.

23. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.

 

 

69

 

 

Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.

Представлення результатів навчального проекту:

20. Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.

 

 

70

 

 

Узагальнення знань з теми «Роль хімії в житті суспільства»

 

ТО

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Планування
Додано
22 вересня 2023
Переглядів
1001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку