9 КЛАС
(2 години на тиждень)
Підручник: Хімія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. /П. П. Попель, Л. С. Крикля. — Київ : ВЦ «Академія», 2017. — 240 с. : іл.
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Примітки |
|
Вступ |
|||||
1 |
|
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. Проведено первинний інструктаж з БЖД |
|
|
2 |
|
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук |
|
|
3 |
|
|
Хімічний зв'язок і будова речовини. |
|
|
Тема 1. Розчини |
|||||
4 |
|
|
Суміші. Поняття про розчини. Розчин і його компоненти. |
Домашній експеримент. Виготовлення колоїдних розчинів. |
|
5 |
|
|
Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок. |
|
|
6 |
|
|
Утворення розчину. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Фізико-хімічна суть процесу розчинення. |
Демонстрації: 1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). |
|
7 |
|
|
Поняття про кристалогідрати. Представлення результатів навчальних проєктів: 2.Вирощування кристалів солей., 3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. |
|
|
8 |
|
|
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені, ненасичені, концентровані і розведені розчини |
|
|
9 |
|
|
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
10 |
|
|
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів). |
|
|
11 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини», |
|
ТО |
12 |
|
|
Електроліти й неелектроліти
|
Демонстрації: 2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). |
|
13 |
|
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. |
|
|
14 |
|
|
Ступінь електролітичної дисоціації. Слабкі та сильні електроліти Представлення результатів навчальних проєктів: 1. Електроліти в сучасних акумуляторах. |
|
|
15 |
|
|
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Проведено інструктаж з БЖД
|
Лабораторні досліди 1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах 2.Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.; 3.Дослідження рН харчової і косметичної продукції. |
|
16 |
|
|
Представлення результатів навчальних проєктів: 4.Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.; 5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.; 6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.; 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.; 8.Дослідження рН середовища мінеральних вод України.
|
|
|
17
|
|
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Проведено інструктаж з БЖД |
Демонстрації: 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
|
18 |
|
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Інструктаж з БЖД за інструкцією № 6-9-1. |
Лабораторні досліди 4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду»; 5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу.; 6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.
|
|
19 |
|
|
Практичні роботи 1.«Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
20 |
|
|
Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.
|
Лабораторні досліди 7. Виявлення хлорид-іонів у розчині.; 8.Виявлення сульфат-іонів у розчині.; 9.Виявлення карбонат-іонів у розчині. |
|
21 |
|
|
Практичні роботи 2. Розв’язування експериментальних задач. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
22 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини», |
ТО |
|
Тема 2. Хімічні реакції |
|||||
23 |
|
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакції: реакції сполучення обміну, заміщення , розкладу. |
Демонстрації: 4. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну. |
|
24 |
|
|
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. Ступінь окиснення. |
|
|
25 |
|
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. |
|
|
26 |
|
|
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Представлення результатів навчальних проєктів: 9. Ендотермічні реакції на службі людині.; 10.Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів. |
Демонстрації: 4.Реакції ендотермічні та екзотермічні. |
|
27 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
28 |
|
|
Швидкість хімічних реакцій, залежність швидкості реакції від різних чинників. Проведено інструктаж з БЖД |
Демонстрації: Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу Лабораторні досліди 10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. |
|
29 |
|
|
Практичні роботи 3.Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
30 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач за хімічною формулою та рівнянням хімічної реакції |
|
|
31 |
|
|
Контрольна робота з тем: «Розчини». «Хімічні реакції» |
|
ТО |
|
|
|
|
|
|
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Примітки |
|
ТЕМА 3. ПОЧАТКОВІ ПОНЯТТЯ ПРО ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ |
|||||
32 |
|
|
Проведено первинний інструктаж з БЖД. Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени. |
|
|
33 |
|
|
Вуглеводні Метан як представник насичених вуглеводнів. Фізичні властивості. |
|
|
34 |
|
|
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. |
Демонстрація: 6. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
|
35 |
|
|
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. Фізичні властивості |
|
|
36 |
|
|
Реакція заміщення для метану |
|
|
37 |
|
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. |
Лабораторні досліди 12.Виготовлення кулестержневих моделей молекул вуглеводнів |
|
38 |
|
|
Реакція приєднання для етену й етину (галоге-нування, гідрування). |
|
|
39 |
|
|
Горіння вуглеводнів. |
Демонстрація: 7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння. |
|
40 |
|
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. |
Демонстрація: 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів |
|
41 |
|
|
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
|
|
42 |
|
|
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. |
|
|
43 |
|
|
Розрахункові задачі на обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями. |
|
|
44 |
|
|
Розрахункові задачі на обчислення об’ємних від-ношень газів за хімічними рівняннями. |
|
|
45 |
|
|
Представлення результатів навчальних проектів: 11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект.» 12 «Альтернативні джерела енергії.» |
|
|
46 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Вуглеводні» |
|
ТО |
47 |
|
|
Оксигеновмісні органічні речовини Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. |
|
|
48 |
|
|
Метанол, етанол,: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. |
|
|
49 |
|
|
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
|
|
50 |
|
|
Гліцерол: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Якісна реакція. Проведено інструктаж з БЖД |
Лабораторний дослід: 11. Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом. |
|
51 |
|
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
Демонстрації: 9. Дія етанової кислоти на індикатори. |
|
52 |
|
|
Хімічні властивості етанової кислоти: електро-літична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти. |
Демонстрації: 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
|
53 |
|
|
Практична робота №4. Властивості етанової кислоти. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
54 |
|
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальміти-нова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. Представлення результатів навчальних проектів: 14. Виготовлення мила з мильної основи. 17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною. |
|
|
55 |
|
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. При-родні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
|
|
56 |
|
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Якісна реакція на глюкозу. Проведено інструктаж з БЖД |
Лабораторні досліди: 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом |
|
57 |
|
|
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісна реакція на крохмаль. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Представлення результатів навчальних проектів: 18. Друге життя паперу |
Лабораторні досліди 13. Відношення крохмалю до води. 14.Взаємодія крохмалю з йодом. |
|
58 |
|
|
Контрольна робота№2 з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки» |
|
ТО |
59 |
|
|
Нітрогеновмісні органічні речовини Поняття про амінокислоти. |
|
|
60 |
|
|
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків |
|
|
61 |
|
|
Практична робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
62 |
|
|
Значення природних і синтетичних органічних сполук. Представлення результатів навчальних проектів: 13.Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування. 15. Дослідження хімічного складу їжі. 16. Хімічний склад жувальних гумок. |
|
|
63 |
|
|
Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів Представлення результатів навчальних проектів: 19. Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону). |
|
|
64 |
|
|
Виконання тренувальних вправ. Розв’язування розрахункових задач з органічної хімії |
|
|
65 |
|
|
Виконання тренувальних вправ. Розв’язування розрахункових задач з органічної хімії |
|
|
66 |
|
|
Контрольна робота№3 з органічної хімії |
|
|
ТЕМА 4. РОЛЬ ХІМІЇ В ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА |
|||||
67 |
|
|
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємопе-ретворення |
|
|
68 |
|
|
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Представлення результатів навчальних проектів: 21. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію. 22. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості. 23. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії. |
|
|
69 |
|
|
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Представлення результатів навчального проекту: 20. Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості. |
|
|
70 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Роль хімії в житті суспільства» |
|
ТО |