Календарне планування

Про матеріал
Календарне планування для 2 класу на 2 семестр з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
Перегляд файлу

 

Календарне планування для 2 класу на 2 семестр
з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
4 годин на тиждень
60 години -  І семестр 
80 годин - ІІ семестр
140 годин -  рік

 

 п/п

Дата

Тема уроку

Очікуваний результат

Примітка

  1.                      

 

Я пізнаю природу. Узагальнення і систематизація набутих знань

-          учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці

-          орієнтується за календарем; називає день, місяць, рік

-          пояснює різницю між спостереженням за природою та «спогляданням» природи

-          на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це

 

Природа навесні

  1.                      

 

Як упізнати весну

-          учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці

-          орієнтується за календарем; називає день, місяць, рік

-          встановлює зв’язок між порою року і погодою

-          пояснює значення нових слів «грім», «гроза», «проталини», «блискавка»

-          досліджує назви весняних місяців за допомогою додаткових джерел

 

  1.                      

 

Правила поведінки під час грози

-          учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці

-          орієнтується за календарем; називає день, місяць, рік

-          встановлює зв’язок між порою року і погодою

-          пояснює значення нових слів «грім», «гроза», «проталини», «блискавка»

-          складає правила поведінки під час грози

-          вчиться передбачати грозу за допомогою стану неба та народних прикмет

 

  1.                      

 

Чому з’являються «сонячні зайчики»?

-          учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці

-          орієнтується за календарем; називає день, місяць, рік

-          встановлює зв’язок між порою року і погодою

-          спостерігає за «сонячними зайчиками», досліджує їх появу

 

  1.                      

 

Якою буває погода навесні. Відлига. Дослідження: «Чому сніг на землі весною брудний?»

-          учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці

-          орієнтується за календарем; називає день, місяць, рік

-          встановлює зв’язок між порою року і погодою

-          описує погоду в своїй місцевості: називає стан неба, температуру повітря, опади

-          пояснює значення слова «відлига»

-          називає температуру переходу води з одного стану в інший

 

  1.                      

 

Якою буває погода навесні. Льодохід. Повінь

-          учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці

-          встановлює зв’язок між порою року і погодою

-          описує погоду в своїй місцевості: називає стан неба, температуру повітря, опади

-          пояснює значення слова «льодохід», «повінь»

-          називає температуру переходу води з одного стану в інший

-          називає весняні явища природи

 

  1.                      

 

Як здійснити задумане

-          учень/учениця називає свою мету; створює план дій дії для її досягнення

-          читає оповідання; визначає риси характеру головних героїв, які допомогли досягти мети

-          описує за картинками дії тварин, виділяє головне, що можна було б перейняти у тварин

-          розбирає ситуацію «Я хочу…»

 

  1.                      

 

Як стати підприємливим

-          учень/учениця називає свою мету; створює план дій дії для її досягнення

-          пояснює значення слова «підприємливий», «ощадливість»

-          визначає хибні та правдиві твердження щодо ощадливості

Весняна ярмарка

  1.                      

 

Як стати винахідником

-          учень/учениця висловлює власну думку щодо винаходів людства

-          пояснює значення слова «винахід»

-          створює власний винахід

 

  1.                 

 

Чого людина навчилася у природи?

-          учень/учениця висловлює власну думку щодо винаходів людства

-          називає природні ресурси

-          досліджує застосування людством природних ресурсів

-          називає спільні та відмінні ознаки учні і винахідників

 

  1.                 

 

Як почуваються рослини навесні

-          учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні

-          називає пори року та відповідні їм місяці

-          розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини

-          установлює взаємозв’язок між порою року та погодою

-          пояснює вплив Сонця на сезонні явища в природі

-          розповідає про охорону ранньоквітучих квітів

 

  1.                 

 

Які комахи з’являються першими навесні

-          учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні

-          розпізнає комах за деякими ознаками

-          пояснює значення сонячного світла для живих організмів

-          спостерігає за поведінкою деяких комах

-          добирає інформацію про хрущів з інтернет джерел

Проект «Травневий хрущ: користь чи шкода?»

  1.                 

 

Будова комахи

-          учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні

-          називає будову різних комах

-          вчиться класифікувати тварин за групами

-          досліджує поводження комах навесні

Частина уроку –екскурсія шкільним подвір’ям

  1.                 

 

Як змінюється життя у водоймах навесні

-          учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні

-          розпізнає риб і жаб за деякими ознаками

-          пояснює значення сонячного світла для живих організмів

-          пояснює значення слова «нерест»

-          виготовляє жабку за зразком, застосовуючи техніку оригамі

 

 

  1.                 

 

Будова риби

-          учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні

-          розрізняє прісноводних і морських риб

-          називає будову риби

-          створює виріб рибки за зразком з фетру

-          розповідає правила поводження з голкою та ножицями

-          ощадно використовує фетр

-          ознайомлюється з простими техніками шиття

Виготовлення риби з фетру

  1.                 

 

Узагальнення і систематизація знань учнів з вивченої теми

-          учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні

-          розпізнає комах, риб і жаб за деякими ознаками

-          називає пори року та відповідні їм місяці

-          розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини

-          називає весняні явища природи

-          називає будову рослини, комахи, риби

 

  1.                 

 

Підсумок за ІІІ чверть. Діагностична робота

-          учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні

-          розпізнає комах, риб і жаб за деякими ознаками

-          називає пори року та відповідні їм місяці

-          розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини

-          називає весняні явища природи

-          називає будову рослини, комахи, риби

 

IV чверть

  1.                 

 

Які приймати рішення

-          учень/учениця розрізняє ситуації небезпеки, вдома, на вулиці, у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях

-          пояснює можливі наслідки для себе від власної необачної поведінки

-          пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку

-          пояснює значення слова «поміркований», добирає синоніми

-          приймає рішення відповідно до ситуації, пояснює коли це легше зробити; прогнозує наслідки необдуманих рішень

 

 

  1.                 

 

Корисні звички

-          учень/учениця розрізняє ситуації небезпеки, вдома, на вулиці, у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях

-          наводить приклади корисних та шкідливих звичок, що притаманні тільки йому/їй

-          відстоює свою позицію, за потреби кажучи «ні»

-          пояснює, чому потрібно ставитися з повагою до інших осіб різного віку

 

  1.                 

 

Чи є у весни святковий календар. Свято Матері

-          учень/учениця працює з календарем, рахуючи святкові та вихідні дні певного місяця

-          вчить веснянки напам’ять

-          називає найочікуваніші весняні свята


міні проєкт «Моя мама…»

  1.                 

 

Чи є у весни святковий календар. Великдень

-          учень/учениця працює з календарем, рахуючи святкові та вихідні дні певного місяця

-          знайомиться з поняттями «крашанки», «крапанки», «писанки», «дряпанки»

-          називає найочікуваніші весняні свята

-          досліджує традиції святкування Великодня в різних країнах

 

  1.                 

 

Великодні курчата. Раціональне використання паперу. Виготовлення курчат за зразком

-          учень/учениця ощадно використовує папір

-          називає правила користування з ножицями

-          виготовляє Великодній декор за зразком

Урок дизайну і технологій

  1.                 

 

Чи є у весни святковий календар. Свята, які відзначають в Україні

-          учень/учениця працює з календарем, рахуючи святкові та вихідні дні певного місяця

-          досліджує традиції святкування Дня сміху, Міжнародний день родини

-          розповідає про традиції святкування в його/її родині

 

  1.                 

 

Міні-проєкт:
«Виготовлення серветки»

-          учень/учениця виготовляє серветку за зразком

-          розповідає про правила користування голкою

-          досліджує походження полотна

-          створює оздоблення серветки технікою стібок

РУЧНІ РОБОТИ: Прямі стібки

  1.                 

 

Як птахи зустрічають весну

-          учень/учениця називає перелітних і осілих птахів

-          встановлює послідовність прильоту птахів

-          розрізняє за певними ознаками перелітних птахів

 

  1.                 

 

Загальна будова тіла птаха. Зовнішній вигляд птаха. Перо і його будова

-          учень/учениця називає перелітних і осілих птахів

-          називає будову птаха

-          розповідає про види пір’я у птахів

-          пояснює значення пір’яного покриву для птаха

2 уроки

  1.  

 

Міні-проект: «Перелітний птах» (на вибір)

-          учень/учениця називає перелітних і осілих птахів

-          обирає перелітного птаха, створює його аплікацію за зразком

-          добирає інформацію про птаха, представляє свій проєкт

 

  1.                 

 

Чому птахи в’ють гнізда

-          учень/учениця називає перелітних і осілих птахів

-          встановлює послідовність прильоту птахів

-          розрізняє за певними ознаками перелітних птахів

-          пояснює значення  «пташине гніздо»

-          розповідає для чого птахи в’ють гнізда, та який матеріал для цього використовують

 

  1.                 

 

Виготовлення пташиного гніздечко з в’язальних ниток

-          учень/учениця ощадно використовує папір

-          називає правила користування з ножицями

-          виготовляє декор за зразком

Інтернет ресурс

  1.                 

 

Де птахи в’ють гнізда. Як птахи доглядають пташенят

-          учень/учениця називає перелітних і осілих птахів

-          пояснює значення  «пташине гніздо»

-          розповідає для чого птахи в’ють гнізда, та який матеріал для цього використовують

-          за інструкцією виготовляє ластівку з паперу

-          розповідає правила користування ножицями

-          ощадно використовує папір

 

  1.                 

 

Користь птахів у природі

-          учень/учениця досліджує користь птахів у природі

-          пояснює значення  «пташине гніздо»

-          розповідає для чого птахи в’ють гнізда, та який матеріал для цього використовують

-          називає птахів - санітарів лісу

 

  1.                 

 

Діагностична робота

-          учень/учениця називає перелітних і осілих птахів

-          встановлює послідовність прильоту птахів

-          розрізняє за певними ознаками перелітних птахів

-          називає будову птаха

-          називає будову пір’я

 

 

  1.                 

 

Хто потребує особистого простору

-          учень/учениця визначає свій особистий простір

-          демонструє відсторонення від неприйнятних дотиків з боку інших людей; повідомляє про це дорослих, яким довіряє

-          визначає дії які його/її ображають

-          розігрує ситуації, в яких демонструє правильну поведінку під час порушення особистого простору

 

  1.                 

 

Як поводитися з іншими

-          учень/учениця визначає своє коло вплину

-          вчиться розуміти на що можна вплинути, а на що ні

-          підбирає правильні слова для відмови у грі щоб не образити інших

-          пояснює відмінність у спілкування з близькими людьми та просто знайомими

 

  1.                 

 

Які зміни в житті звірів навесні

-          учень/учениця називає зміни, що відбувають у житті звірів навесні

-          розрізняє дикі та свійські тварини

-          розповідає про догляд тварин за своїми дитинчатами

-          складає ланцюг живлення тварин

 

  1.                 

 

Тварини навесні.

-          учень/учениця розпізнає тварин за їх зовнішніми ознаками

-          встановлює зв’язки в живій та неживій природі навесні

-          спостерігає за тваринами навесні; записує результати спостережень

 

  1.                 

 

Чому потрібно дбати про довкілля

-          учень/учениця знайомиться з поняттям «утилізація», «екологія»

-          дискутує на тему «Догляд за довкіллям»

-          робить висновок про охорону довкілля

-          створює план дії, як «причепурити» своє місто навесні

 

  1.                 

 

Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота

-          учень/учениця називає зміни, що відбувають у житті звірів навесні

-          розрізняє дикі та свійські тварини

-          розповідає про догляд тварин за своїми дитинчатами

-          складає ланцюг живлення тварин

-          розпізнає тварин за їх зовнішніми ознаками

-          встановлює зв’язки в живій та неживій природі навесні

-          оперує поняттями «утилізація», «екологія»

-          висловлює власну думку щодо догляду за довкіллям

 

Охорона природи навесні

  1.                 

 

Червона книга України

-          учень/учениця дотримується правил поведінки в природі і розповідає це іншим дітям

-          називає рослин і тварин свого краю, які потребують охорони

-          пояснює, чому створили Червону книгу України

 

  1.                 

 

Чому природа потребує охорони

-          учень/учениця дотримується правил поведінки в природі і розповідає це іншим дітям

-          пояснює загрозу для довкілля дій людини (випалювання стерні, спалювання сміття, забруднення повітря)

-          пропонує власні ідеї, щодо збереження природи

 

  1.                 

 

Які рослини потребують охорони з
боку людини?

-          учень/учениця дотримується правил поведінки в природі і розповідає це іншим дітям

-          називає рослини України,  які потребують охорони

-          висловлює думку щодо збирання рослин, які на межі зникнення, на лікарські потреби

 

  1.                 

 

Чому тваринам загрожує небезпека
зникнення?

-          учень/учениця дотримується правил поведінки в природі і розповідає це іншим дітям

-          називає тварин України,  які потребують охорони

-          розповідає хто такі «браконьєри»

-          висловлює думку щодо полювання на тварин, як вид спорту

 

  1.                 

 

Проєкт “Книга скарг природи”

-          учень/учениця створює  книгу скарг від імені природи, висловлюючи власну думку на папері

Творча робота

Вивчаємо культуру України

  1.                 

 

Україна на картах світу та Європи

-         учень/учениця має уявлення про розміщення України на карті світу

-         називає умовні позначення на карті; умовний центр Європи, географічний центр України

-         уміє користуватися картами України та світу в навчальних і життєвих ситуаціях

 

  1.                 

 

Традиції  українського народу, які  тобі відомі

-         учень/учениця добирає інформацію про традиції українського народу, історичні події, що відбувалися в Україні

-         називає імена видатних особистостей, які здійснили вплив на історію нашої країни; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення

-         дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів

 

  1.                 

 

Народи, які  проживають в Україні

-          учень/учениця має уявлення про різноманітність народів, які живуть в Україні, їхні традиції та культуру

-          усвідомлює необхідність толерантного ставлення до культур інших народів, цікавиться відповідною інформацією

-          доводить на конкретних  прикладах важливість взаємозв’язків і взаємодії між країнами в кризових ситуаціях

 

  1.                 

 

Митці, які прославили нашу Україну

-          учень/учениця  відшукує інформацію про українських митців, їхній внесок у культурну спадщину України та світу, використовуючи різноманітні джерела

-          описує свої власні уподобання й захоплення в різних галузях життя

 

  1.                 

 

Українські  винахідники  та їхні винаходи

-          учень/учениця  добирає інформацію про українських винахідників та їхні винаходи

-          використовує різноманітні джерела

-          наводить приклади винаходів, які допомагають людині в побуті

 

  1.                 

 

Олімпійці  та параолімпійці 

-          учень/учениця має уявлення про зимові та літні види спорту, Олімпійські та Параолімпійські ігри

-          виявляє інтерес до заняття спортом та здобутків спортсменів

-          визначає, які позитивні  якості людини формуються у результаті занять спортом

-          доводить на конкретних прикладах важливість фізкультури і спорту в житті людей

 

  1.                 

 

Діагностична робота

 

 

 

Природа влітку

  1.                 

 

Із чого починається літо?

-          учень/учениця  має уявлення про найвище розташування Сонця на небосхилі влітку, найдовший день та найкоротшу ніч в день літнього сонцестояння – сонцеворотуназиває ознаки настання літа в неживій та живій природі

-          порівнює літо з іншими порами року

-          висловлює власне судження щодо початку і закінчення справжнього літа в своєму краї; виявляє, скільки воно триває; називає дати календарного, астрономічного початку літа

-          пояснює за допомогою схематичного малюнку причини настання літа, підраховує тривалість дня і ночі на ньому

 

  1.                 

 

Літні місяці

-          учень/учениця  висуває власні міркування щодо походження назв літніх місяців та періодів літа

-          називає літні явища в неживій та живій природі

-          наводить приклади взаємозв’язків у системі «нежива природа – жива природа – діяльність людини»

 

  1.                 

 

Цікаві  «секрети», які приховують рослини

-          учень/учениця  розпізнає культурні рослини своєї місцевості: овочі, фрукти і ягоди та інші

-          наводить приклади різних груп рослин

-          розкриває зміст українських народних висловів про користь дерев для природи і людини

-          застосовує знання про дерева в навчальних і життєвих ситуаціях

-          складає розповідь про своє улюблене дерево, аргументує свій вибір

 

  1.                 

 

Кущі рідного краю

-          учень/учениця  розпізнає різні життєві форми рослин (дерева, кущі й трав’янисті рослини)

-          називає приклади дерев і кущі свого краю; розпізнає відмінності між деревом і кущем (за будовою, тривалістю життя і початком плодоутворення)

-          розкриває зміст слова «підлісок»

-          застосовує знання про рослин в навчальних і життєвих ситуаціях

-          складає розповідь про свій улюблений кущ, аргументує свій вибір

 

  1.                 

 

Трав’янисті  рослини -«синоптики» та «годинники»

-          учень/учениця  розпізнає характерні ознаки трав’янистих рослин

-          наводить приклади трав’янистих рослин свого краю

-          застосовує знання про властивості рослин прогнозувати погоду (рослини-синоптики) та встановлювати час доби (рослини-годинники)

-          спостерігає за рослинами в природі влітку з метою виявлення у них здатності прогнозувати погоду та показувати час

-          складає розповідь про свою улюблену трав’янисту рослину, аргументує свій вибір

 

  1.                 

 

Комахи – найчисельніша група тварин улітку

-          учень/учениця  називає комах, яких найчастіше можна побачити в природі

-          порівнює життя комах у різні пори року; надає докази, що літо в житті комах є найсприятливішим періодом, тому їхня чисельність – найвища

-          поділяє комах на групи в залежності від характеру живлення (рослиноїдні й хижі)

-          встановлює взаємозв’язки між різними групами комах

-          застосовує знання про життя та поведінку комах улітку

 

  1.                 

 

Життя та поведінка птахів улітку

-          учень/учениця  характеризує життя та поведінку птахів влітку

-          пояснює, чому червень має бути місяцем тиші в природі

-          висловлює власну думку, чому комах називають шкідниками й доводить їх зв'язок із птахами

-          розкриває значення птахів для природи та життя й діяльності людей

-          застосовує знання про охорону птахів улітку

 

  1.                 

 

Життя та поведінка звірів упродовж літа

-          учень/учениця  характеризує життя та поведінку звірів упродовж літа

-          пояснює, чому звірів улітку не можна турбувати

-          розкриває значення звірів для природи й життя людей

-          застосовує знання про охорону звірів

-          складає розповідь про свою улюблену тварину (звіра, птаха, комаху), аргументує свій вибір

 

  1.                 

 

Діагностична робота

-          учень/учениця називає зміни, що відбувають у житті звірів влітку

-          складає ланцюг живлення тварин

-          встановлює зв’язки в живій та неживій природі влітку

-          характеризує життя рослин та життя і поведінку: комах, птахів влітку

 

  1.                 

 

 Активний відпочинок улітку

-          учень/учениця  називає різні види пасивного та активного відпочинку людини

-          описує свої уподобання та захоплення

-          ухвалює рішення щодо корисного для здоров’я відпочинку

-          досліджує позитивні та негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки

 

  1.                 

 

Правила  поведінки влітку

-          учень/учениця  розпізнає та описує різні види травм

-          ухвалює рішення щодо профілактики та надання першої допомоги в разі травм

-          пояснює, від чого залежить безпека на природі, вулиці, вдома, у школі

-          досліджує позитивні й негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки

 

  1.                 

 

Підсумкова діагностична робота за ІІ семестр

-          учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі взимку, навесні та влітку

-          розпізнає комах, риб і жаб за деякими ознаками

-          називає пори року та відповідні їм місяці

-          розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини

-          називає зимові, весняні та літні явища природи

-          називає будову рослини, комахи, риби

-          прописує правила поведінки в природі

-          розрізняє рослин і тварин свого краю, які потребують охорони

-          дає визначення поняттю «Червону книгу України»

Письмова робота

  1.                 

 

Узагальнення і систематизація знань учнів за рік

 

квест

  1.                 

 

Підсумкова діагностична робота за рік

-          учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі восени, взимку, навесні та влітку

-          розпізнає комах, риб і жаб за деякими ознаками

-          називає пори року та відповідні їм місяці

-          розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини

-          розрізняє осінні, зимові, весняні та літні явища природи

-          називає будову рослини, комахи, риби

Письмова робота

  1.                 

 

Які наші завдання на літо. Про що можна дізнатися, подо­рожуючи Україною?

 

 

  1.                 

 

Які наші завдання на літо. Літні свята

Які наші завдання на літо. Літні розваги

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Планування
НУШ
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку