Календарне планування для 2 класу на 2 семестр
з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
4 годин на тиждень
60 години - І семестр
80 годин - ІІ семестр
140 годин - рік
п/п |
Дата |
Тема уроку |
Очікуваний результат |
Примітка |
|
|
|
Я пізнаю природу. Узагальнення і систематизація набутих знань |
- учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці - орієнтується за календарем; називає день, місяць, рік - пояснює різницю між спостереженням за природою та «спогляданням» природи - на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це |
|
|
Природа навесні |
|||||
|
|
Як упізнати весну |
- учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці - орієнтується за календарем; називає день, місяць, рік - встановлює зв’язок між порою року і погодою - пояснює значення нових слів «грім», «гроза», «проталини», «блискавка» - досліджує назви весняних місяців за допомогою додаткових джерел |
|
|
|
|
Правила поведінки під час грози |
- учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці - орієнтується за календарем; називає день, місяць, рік - встановлює зв’язок між порою року і погодою - пояснює значення нових слів «грім», «гроза», «проталини», «блискавка» - складає правила поведінки під час грози - вчиться передбачати грозу за допомогою стану неба та народних прикмет |
|
|
|
|
Чому з’являються «сонячні зайчики»? |
- учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці - орієнтується за календарем; називає день, місяць, рік - встановлює зв’язок між порою року і погодою - спостерігає за «сонячними зайчиками», досліджує їх появу |
|
|
|
|
Якою буває погода навесні. Відлига. Дослідження: «Чому сніг на землі весною брудний?» |
- учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці - орієнтується за календарем; називає день, місяць, рік - встановлює зв’язок між порою року і погодою - описує погоду в своїй місцевості: називає стан неба, температуру повітря, опади - пояснює значення слова «відлига» - називає температуру переходу води з одного стану в інший |
|
|
|
|
Якою буває погода навесні. Льодохід. Повінь |
- учень/учениця називає пори року, їх відповідні місяці - встановлює зв’язок між порою року і погодою - описує погоду в своїй місцевості: називає стан неба, температуру повітря, опади - пояснює значення слова «льодохід», «повінь» - називає температуру переходу води з одного стану в інший - називає весняні явища природи |
|
|
|
|
Як здійснити задумане |
- учень/учениця називає свою мету; створює план дій дії для її досягнення - читає оповідання; визначає риси характеру головних героїв, які допомогли досягти мети - описує за картинками дії тварин, виділяє головне, що можна було б перейняти у тварин - розбирає ситуацію «Я хочу…» |
|
|
|
|
Як стати підприємливим |
- учень/учениця називає свою мету; створює план дій дії для її досягнення - пояснює значення слова «підприємливий», «ощадливість» - визначає хибні та правдиві твердження щодо ощадливості |
Весняна ярмарка |
|
|
|
Як стати винахідником |
- учень/учениця висловлює власну думку щодо винаходів людства - пояснює значення слова «винахід» - створює власний винахід |
|
|
|
|
Чого людина навчилася у природи? |
- учень/учениця висловлює власну думку щодо винаходів людства - називає природні ресурси - досліджує застосування людством природних ресурсів - називає спільні та відмінні ознаки учні і винахідників |
|
|
|
|
Як почуваються рослини навесні |
- учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні - називає пори року та відповідні їм місяці - розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини - установлює взаємозв’язок між порою року та погодою - пояснює вплив Сонця на сезонні явища в природі - розповідає про охорону ранньоквітучих квітів |
|
|
|
|
Які комахи з’являються першими навесні |
- учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні - розпізнає комах за деякими ознаками - пояснює значення сонячного світла для живих організмів - спостерігає за поведінкою деяких комах - добирає інформацію про хрущів з інтернет джерел |
Проект «Травневий хрущ: користь чи шкода?» |
|
|
|
Будова комахи |
- учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні - називає будову різних комах - вчиться класифікувати тварин за групами - досліджує поводження комах навесні |
Частина уроку –екскурсія шкільним подвір’ям |
|
|
|
Як змінюється життя у водоймах навесні |
- учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні - розпізнає риб і жаб за деякими ознаками - пояснює значення сонячного світла для живих організмів - пояснює значення слова «нерест» - виготовляє жабку за зразком, застосовуючи техніку оригамі
|
|
|
|
|
Будова риби |
- учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні - розрізняє прісноводних і морських риб - називає будову риби - створює виріб рибки за зразком з фетру - розповідає правила поводження з голкою та ножицями - ощадно використовує фетр - ознайомлюється з простими техніками шиття |
Виготовлення риби з фетру |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів з вивченої теми |
- учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні - розпізнає комах, риб і жаб за деякими ознаками - називає пори року та відповідні їм місяці - розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини - називає весняні явища природи - називає будову рослини, комахи, риби |
|
|
|
|
Підсумок за ІІІ чверть. Діагностична робота |
- учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі навесні - розпізнає комах, риб і жаб за деякими ознаками - називає пори року та відповідні їм місяці - розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини - називає весняні явища природи - називає будову рослини, комахи, риби |
|
|
IV чверть |
|||||
|
|
Які приймати рішення |
- учень/учениця розрізняє ситуації небезпеки, вдома, на вулиці, у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях - пояснює можливі наслідки для себе від власної необачної поведінки - пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку - пояснює значення слова «поміркований», добирає синоніми - приймає рішення відповідно до ситуації, пояснює коли це легше зробити; прогнозує наслідки необдуманих рішень
|
|
|
|
|
Корисні звички |
- учень/учениця розрізняє ситуації небезпеки, вдома, на вулиці, у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях - наводить приклади корисних та шкідливих звичок, що притаманні тільки йому/їй - відстоює свою позицію, за потреби кажучи «ні» - пояснює, чому потрібно ставитися з повагою до інших осіб різного віку |
|
|
|
|
Чи є у весни святковий календар. Свято Матері |
- учень/учениця працює з календарем, рахуючи святкові та вихідні дні певного місяця - вчить веснянки напам’ять - називає найочікуваніші весняні свята |
|
|
|
|
Чи є у весни святковий календар. Великдень |
- учень/учениця працює з календарем, рахуючи святкові та вихідні дні певного місяця - знайомиться з поняттями «крашанки», «крапанки», «писанки», «дряпанки» - називає найочікуваніші весняні свята - досліджує традиції святкування Великодня в різних країнах |
|
|
|
|
Великодні курчата. Раціональне використання паперу. Виготовлення курчат за зразком |
- учень/учениця ощадно використовує папір - називає правила користування з ножицями - виготовляє Великодній декор за зразком |
Урок дизайну і технологій |
|
|
|
Чи є у весни святковий календар. Свята, які відзначають в Україні |
- учень/учениця працює з календарем, рахуючи святкові та вихідні дні певного місяця - досліджує традиції святкування Дня сміху, Міжнародний день родини - розповідає про традиції святкування в його/її родині |
|
|
|
|
Міні-проєкт: |
- учень/учениця виготовляє серветку за зразком - розповідає про правила користування голкою - досліджує походження полотна - створює оздоблення серветки технікою стібок |
|
|
|
|
Як птахи зустрічають весну |
- учень/учениця називає перелітних і осілих птахів - встановлює послідовність прильоту птахів - розрізняє за певними ознаками перелітних птахів |
|
|
|
|
Загальна будова тіла птаха. Зовнішній вигляд птаха. Перо і його будова |
- учень/учениця називає перелітних і осілих птахів - називає будову птаха - розповідає про види пір’я у птахів - пояснює значення пір’яного покриву для птаха |
2 уроки |
|
|
|
Міні-проект: «Перелітний птах» (на вибір) |
- учень/учениця називає перелітних і осілих птахів - обирає перелітного птаха, створює його аплікацію за зразком - добирає інформацію про птаха, представляє свій проєкт |
|
|
|
|
Чому птахи в’ють гнізда |
- учень/учениця називає перелітних і осілих птахів - встановлює послідовність прильоту птахів - розрізняє за певними ознаками перелітних птахів - пояснює значення «пташине гніздо» - розповідає для чого птахи в’ють гнізда, та який матеріал для цього використовують |
|
|
|
|
Виготовлення пташиного гніздечко з в’язальних ниток |
- учень/учениця ощадно використовує папір - називає правила користування з ножицями - виготовляє декор за зразком |
Інтернет ресурс |
|
|
|
Де птахи в’ють гнізда. Як птахи доглядають пташенят |
- учень/учениця називає перелітних і осілих птахів - пояснює значення «пташине гніздо» - розповідає для чого птахи в’ють гнізда, та який матеріал для цього використовують - за інструкцією виготовляє ластівку з паперу - розповідає правила користування ножицями - ощадно використовує папір |
|
|
|
|
Користь птахів у природі |
- учень/учениця досліджує користь птахів у природі - пояснює значення «пташине гніздо» - розповідає для чого птахи в’ють гнізда, та який матеріал для цього використовують - називає птахів - санітарів лісу |
|
|
|
|
Діагностична робота |
- учень/учениця називає перелітних і осілих птахів - встановлює послідовність прильоту птахів - розрізняє за певними ознаками перелітних птахів - називає будову птаха - називає будову пір’я
|
|
|
|
|
Хто потребує особистого простору |
- учень/учениця визначає свій особистий простір - демонструє відсторонення від неприйнятних дотиків з боку інших людей; повідомляє про це дорослих, яким довіряє - визначає дії які його/її ображають - розігрує ситуації, в яких демонструє правильну поведінку під час порушення особистого простору |
|
|
|
|
Як поводитися з іншими |
- учень/учениця визначає своє коло вплину - вчиться розуміти на що можна вплинути, а на що ні - підбирає правильні слова для відмови у грі щоб не образити інших - пояснює відмінність у спілкування з близькими людьми та просто знайомими |
|
|
|
|
Які зміни в житті звірів навесні |
- учень/учениця називає зміни, що відбувають у житті звірів навесні - розрізняє дикі та свійські тварини - розповідає про догляд тварин за своїми дитинчатами - складає ланцюг живлення тварин |
|
|
|
|
Тварини навесні. |
- учень/учениця розпізнає тварин за їх зовнішніми ознаками - встановлює зв’язки в живій та неживій природі навесні - спостерігає за тваринами навесні; записує результати спостережень |
|
|
|
|
Чому потрібно дбати про довкілля |
- учень/учениця знайомиться з поняттям «утилізація», «екологія» - дискутує на тему «Догляд за довкіллям» - робить висновок про охорону довкілля - створює план дії, як «причепурити» своє місто навесні |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота |
- учень/учениця називає зміни, що відбувають у житті звірів навесні - розрізняє дикі та свійські тварини - розповідає про догляд тварин за своїми дитинчатами - складає ланцюг живлення тварин - розпізнає тварин за їх зовнішніми ознаками - встановлює зв’язки в живій та неживій природі навесні - оперує поняттями «утилізація», «екологія» - висловлює власну думку щодо догляду за довкіллям |
|
|
Охорона природи навесні |
|||||
|
|
Червона книга України |
- учень/учениця дотримується правил поведінки в природі і розповідає це іншим дітям - називає рослин і тварин свого краю, які потребують охорони - пояснює, чому створили Червону книгу України |
|
|
|
|
Чому природа потребує охорони |
- учень/учениця дотримується правил поведінки в природі і розповідає це іншим дітям - пояснює загрозу для довкілля дій людини (випалювання стерні, спалювання сміття, забруднення повітря) - пропонує власні ідеї, щодо збереження природи |
|
|
|
|
Які рослини потребують охорони з |
- учень/учениця дотримується правил поведінки в природі і розповідає це іншим дітям - називає рослини України, які потребують охорони - висловлює думку щодо збирання рослин, які на межі зникнення, на лікарські потреби |
|
|
|
|
Чому тваринам загрожує небезпека |
- учень/учениця дотримується правил поведінки в природі і розповідає це іншим дітям - називає тварин України, які потребують охорони - розповідає хто такі «браконьєри» - висловлює думку щодо полювання на тварин, як вид спорту |
|
|
|
|
Проєкт “Книга скарг природи” |
- учень/учениця створює книгу скарг від імені природи, висловлюючи власну думку на папері |
Творча робота |
|
Вивчаємо культуру України |
|||||
|
|
Україна на картах світу та Європи |
- учень/учениця має уявлення про розміщення України на карті світу - називає умовні позначення на карті; умовний центр Європи, географічний центр України - уміє користуватися картами України та світу в навчальних і життєвих ситуаціях |
|
|
|
|
Традиції українського народу, які тобі відомі |
- учень/учениця добирає інформацію про традиції українського народу, історичні події, що відбувалися в Україні - називає імена видатних особистостей, які здійснили вплив на історію нашої країни; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення - дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів |
|
|
|
|
Народи, які проживають в Україні |
- учень/учениця має уявлення про різноманітність народів, які живуть в Україні, їхні традиції та культуру - усвідомлює необхідність толерантного ставлення до культур інших народів, цікавиться відповідною інформацією - доводить на конкретних прикладах важливість взаємозв’язків і взаємодії між країнами в кризових ситуаціях |
|
|
|
|
Митці, які прославили нашу Україну |
- учень/учениця відшукує інформацію про українських митців, їхній внесок у культурну спадщину України та світу, використовуючи різноманітні джерела - описує свої власні уподобання й захоплення в різних галузях життя |
|
|
|
|
Українські винахідники та їхні винаходи |
- учень/учениця добирає інформацію про українських винахідників та їхні винаходи - використовує різноманітні джерела - наводить приклади винаходів, які допомагають людині в побуті |
|
|
|
|
Олімпійці та параолімпійці |
- учень/учениця має уявлення про зимові та літні види спорту, Олімпійські та Параолімпійські ігри - виявляє інтерес до заняття спортом та здобутків спортсменів - визначає, які позитивні якості людини формуються у результаті занять спортом - доводить на конкретних прикладах важливість фізкультури і спорту в житті людей |
|
|
|
|
Діагностична робота |
|
|
|
|
Природа влітку |
||||
|
|
Із чого починається літо? |
- учень/учениця має уявлення про найвище розташування Сонця на небосхилі влітку, найдовший день та найкоротшу ніч в день літнього сонцестояння – сонцеворотуназиває ознаки настання літа в неживій та живій природі - порівнює літо з іншими порами року - висловлює власне судження щодо початку і закінчення справжнього літа в своєму краї; виявляє, скільки воно триває; називає дати календарного, астрономічного початку літа - пояснює за допомогою схематичного малюнку причини настання літа, підраховує тривалість дня і ночі на ньому |
|
|
|
|
Літні місяці |
- учень/учениця висуває власні міркування щодо походження назв літніх місяців та періодів літа - називає літні явища в неживій та живій природі - наводить приклади взаємозв’язків у системі «нежива природа – жива природа – діяльність людини» |
|
|
|
|
Цікаві «секрети», які приховують рослини |
- учень/учениця розпізнає культурні рослини своєї місцевості: овочі, фрукти і ягоди та інші - наводить приклади різних груп рослин - розкриває зміст українських народних висловів про користь дерев для природи і людини - застосовує знання про дерева в навчальних і життєвих ситуаціях - складає розповідь про своє улюблене дерево, аргументує свій вибір |
|
|
|
|
Кущі рідного краю |
- учень/учениця розпізнає різні життєві форми рослин (дерева, кущі й трав’янисті рослини) - називає приклади дерев і кущі свого краю; розпізнає відмінності між деревом і кущем (за будовою, тривалістю життя і початком плодоутворення) - розкриває зміст слова «підлісок» - застосовує знання про рослин в навчальних і життєвих ситуаціях - складає розповідь про свій улюблений кущ, аргументує свій вибір |
|
|
|
|
Трав’янисті рослини -«синоптики» та «годинники» |
- учень/учениця розпізнає характерні ознаки трав’янистих рослин - наводить приклади трав’янистих рослин свого краю - застосовує знання про властивості рослин прогнозувати погоду (рослини-синоптики) та встановлювати час доби (рослини-годинники) - спостерігає за рослинами в природі влітку з метою виявлення у них здатності прогнозувати погоду та показувати час - складає розповідь про свою улюблену трав’янисту рослину, аргументує свій вибір |
|
|
|
|
Комахи – найчисельніша група тварин улітку |
- учень/учениця називає комах, яких найчастіше можна побачити в природі - порівнює життя комах у різні пори року; надає докази, що літо в житті комах є найсприятливішим періодом, тому їхня чисельність – найвища - поділяє комах на групи в залежності від характеру живлення (рослиноїдні й хижі) - встановлює взаємозв’язки між різними групами комах - застосовує знання про життя та поведінку комах улітку |
|
|
|
|
Життя та поведінка птахів улітку |
- учень/учениця характеризує життя та поведінку птахів влітку - пояснює, чому червень має бути місяцем тиші в природі - висловлює власну думку, чому комах називають шкідниками й доводить їх зв'язок із птахами - розкриває значення птахів для природи та життя й діяльності людей - застосовує знання про охорону птахів улітку |
|
|
|
|
Життя та поведінка звірів упродовж літа |
- учень/учениця характеризує життя та поведінку звірів упродовж літа - пояснює, чому звірів улітку не можна турбувати - розкриває значення звірів для природи й життя людей - застосовує знання про охорону звірів - складає розповідь про свою улюблену тварину (звіра, птаха, комаху), аргументує свій вибір |
|
|
|
|
Діагностична робота |
- учень/учениця називає зміни, що відбувають у житті звірів влітку - складає ланцюг живлення тварин - встановлює зв’язки в живій та неживій природі влітку - характеризує життя рослин та життя і поведінку: комах, птахів влітку |
|
|
|
|
Активний відпочинок улітку |
- учень/учениця називає різні види пасивного та активного відпочинку людини - описує свої уподобання та захоплення - ухвалює рішення щодо корисного для здоров’я відпочинку - досліджує позитивні та негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки |
|
|
|
|
Правила поведінки влітку |
- учень/учениця розпізнає та описує різні види травм - ухвалює рішення щодо профілактики та надання першої допомоги в разі травм - пояснює, від чого залежить безпека на природі, вулиці, вдома, у школі - досліджує позитивні й негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки |
|
|
|
|
Підсумкова діагностична робота за ІІ семестр |
- учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі взимку, навесні та влітку - розпізнає комах, риб і жаб за деякими ознаками - називає пори року та відповідні їм місяці - розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини - називає зимові, весняні та літні явища природи - називає будову рослини, комахи, риби - прописує правила поведінки в природі - розрізняє рослин і тварин свого краю, які потребують охорони - дає визначення поняттю «Червону книгу України» |
Письмова робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за рік |
|
квест |
|
|
|
Підсумкова діагностична робота за рік |
- учень/учениця називає зміни, які відбуваються в живій і неживій природі восени, взимку, навесні та влітку - розпізнає комах, риб і жаб за деякими ознаками - називає пори року та відповідні їм місяці - розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини - розрізняє осінні, зимові, весняні та літні явища природи - називає будову рослини, комахи, риби |
Письмова робота |
|
|
|
Які наші завдання на літо. Про що можна дізнатися, подорожуючи Україною? |
|
|
|
|
|
Які наші завдання на літо. Літні свята Які наші завдання на літо. Літні розваги |
|
|
|