Конспект уроку "Птахи-наші пернаті друзі"

Про матеріал
Урок-телепередача про розмаїття птахів, життя зимуючих та перелітних птахів їх весняні клопоти та дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку

«Птахи-наші пернаті друзі»

 

 

 

 

 

                                                                             

 

                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Птахи-наші пернаті друзі»

 

Мета: узагальнити знання учнів про розмаїття  птахів,  життя зимуючих та перелітних птахів їх весняні клопоти; розвивати вміння знаходити взаємозв’язки у природі, виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, до птахів.

Урок-телепередача

                                              ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Холодно зараз в лісах і лугах.

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Затишно й тепло є в класі у нас.

Доброго дня. Я вітаю всіх вас.

 

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Краса чарівна є в усьому,

Лиш треба бачити її.

Вона у небі голубому,

У ній оновлені гаї.

Вона живе в малій сніжинці,

І в кучугурах на горі.

В тополі, в кленах і в ялинці,

А ще у вранішній зорі.

Вона у білому тумані,

В краплиночці роси живе.

Вона у квітці полум’яній

І у хмариночці пливе…

Краса у всьому-придивися!

Втішайся казкою краси.

Поглянь на світ і усміхнися,

В душі своїй красу неси!

 Такими словами я хочу розпочати наш урок і побажати вам гарного настрою та з користю і цікавістю провести наступні 40 хвилин, адже ви завітали на телевізійну передачу «У світі тварин», ведучою якої є я ……..

Гостями нашої передачі є учні 2 класу: кароокі дівчата (називати імена дівчат, які по черзі встають) та ясноокі хлоп’ята (називати імена хлопчиків) та ….

(ЗВУЧИТЬ МЕЛОДІЯ «У СВІТІ ТВАРИН» ТА КОРОТКЕ ВІДЕО ПРО ТВАРИН)

 

ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

ХВИЛИНКА СПОСТЕРЕЖЕНЬ.

Шановні гості! Ви приїхали в нашу студію з різних куточків села … та…. Розкажіть, будь ласка, про погоду у вашій місцевості.

Ми продовжуємо нашу розмову про тварин.

Світ тварин надзвичайно різноманітний, цікавий, неповторний і загадковий. З кожним роком ми дізнаємося про них багато нового. У нашій студії зібралися гості, які люблять тварин і хочуть більше про них знати.

Наскільки мені відомо, на минулих уроках у школі ви говорили про тварин навесні, про комах і повернення птахів з теплих країв.

РОБОТА В ГРУПАХ

Оскільки наші гості об’єднані у групи, то:

1 група розповість нам про комах;

2 група – про життя тварин навесні;

3 група – чому птахів називають нашими друзями;

4 група – складуть “асоціативний кущ” до слова птахи.

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь ведучого

Птахи – невід’ємна частина навколишнього світу. Вони є окрасою лісів, садів, парків, степів. Птахи – це діти повітря. Вони можуть підніматися вище хмар, перелітати через пустелі і моря. Це наші помічник, захисники наших лісів, садів від шкідників. Є дуже багато видів птахів.

(Перегляд ілюстрацій птахів)

-         А чи пізнаєте ви назву птаха за загадкою?

Загадки:

Привітала нас піснями із весною

і живе з нами під стріхою одною. (Ластівка)

Довгі ноги – довгий ніс.

Прилетів – обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (Лелека)

 

По болоту гордо ходить

Та дітей з собою водить

Вчить вона своїх малят

Як ловити жабенят. (Чапля)

 

Цілий день працюю у гаю,

Діловито дзьобом б’ю.

Я не цвяхи забиваю,

Я комашок дістаю. (Дятел)

 

В мене є великий хист,

Я співаю, як артист.

Спів мій радісний усюди

Дуже люблять слухать люди. (Соловейко)

 

 

 

Хто гнізда свого немає,

Яйця іншим підкладає,

А у лісі в холодку

Все кує, мудруля.

Хто вона? (Зозуля)

(Перегляд ілюстрацій пташок згаданих у загадках)

-Восени частина з них відлітає у теплі краї, оскільки їм немає тут що їсти. Ранньою весною повертаються вони до нас і тут починаються їхні перші весняні турботи – звити гніздо для своїх пташенят.

-Наші журналісти досліджували життя пташок весною і ось про що вони дізналися.

Розповідь журналіста.

Перша турбота птахів – звити гніздо для своїх пташенят. Кращі майстри-будівельники – співочі птахи. Вони в’ють свої гнізда з травинок, соломи, гілочок, листків, моху, а всередині вистилають пухом і шерстинками – для теплоти і м’якості. Чимало лісових птахів облаштовують гнізда у дуплах. Це дятли, синиці, шпаки. Качки, солов’ї, жайворонки будують гнізда на землі. Зозулі підкидають свої яйця у гнізда інших птахів.

Дорослі птахи висиджують яйця, і згодом на світ з’являються маленькі пташенята. У більшості птахів вони вилуплюються безпомічними, а тому тривалий час потребують батьківської турботи.

Птахи годують та обігрівають свої пташенят. Якщо з’являється загроза, вони захищають гніздо, нападаючи на ворога, нерідко сильнішого за себе.

Птахи, які живуть зграями (берегові ластівки, граки), при наближенні ворога голосно кричать, скликаючи на допомогу інших птахів.

-А зараз я пропоную вам переглянути відео про гніздування пташок. Сподіваюся воно вам сподобається.

Перегляд відео

-Які враження у вас виникли після побаченого?

(Гості студії висловлюють свої думки)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Пташки гніздечко собі підшукали,

Ну а ми фізкультхвилинку розпочали.

 

(Проведення музичної фізкультхвилинки про птахів)

 

ХВИЛИНКА ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ

-Всі ми відпочили і ось прийшов час хвилинки для допитливих.

Виступ 1 журналіста на тему: «Солов’ї-справжні співаки»

(Зачитування цікавої інформації про солов’їв)

Виступ 2 журналіста

Легенда «Чому лелека будує гніздо біля будинків?»

Виступ 3 журналіста

Легенда про зозулю

РОБОТА З ЖУРНАЛОМ «КОЛОСОК»

-Шановні гості! До нашої студії листоноша принесла дитячі журнали «Колосок», в яких розміщено багато цікавої і корисної інформації про наших пернатих друзів.

Я пропоную вам попрацювати у групах. Прочитайте цікавинки про пташок та розкажіть про це гостям іншої групи.

Виступ учасників з кожної групи.

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

-У кожного з вас на столі є шкільні підручники «Природознавство»

Я пропоную вам відшукати тему «Птахи навесні. Пора гніздування», опрацювати поданий матеріал, переглянути ілюстрації  та поставити запитання учасникам іншої групи з даної теми.

 

VI.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

Завдання на картках в парах

«З’єднайте пташку з її гніздечком»

«Впізнайте пташку за описом»

«З’єднайте частинки прикмет»

«Обведіть зайву пташку»

«Назви яких птахів зашифровані?»

«Перегляньте ілюстрації та озвучте правила захисників природи»….

 

VII.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

-Усі ми є частиною навколишнього світу. Нашим обов’язком є берегти природу, дізнаватися багато нового і цікавого про все, що нас оточує і ділитися цією інформацією з іншими. Адже природа-наш дім і  кожна людина повинна дбати про чистоту в ньому, про затишок і красу, бути справжніми дослідниками і захисниками тваринного і рослинного світу, які є невід’ємною частиною цього дому. А наша телепередача нехай буде для вас усіх тим джерелом, в якому ви почерпнете багато корисної  і цікавої інформації .

Я щиро дякую всім, хто завітав сьогодні до нас в гості. Сподіваюся, що наші журналісти допомогли вам краще пізнати світ пташок, їхні весняні клопоти. Ви були активними співдоповідачами, пошуковцями, мислителями і на згадку про приємно і корисно проведений час я хочу вручити вам всім пам’ятки «Ми-захисники природи»

 

VIII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Будучи на природі, поспостерігайте за птахами, їхнім життям та щоденними клопотами.

А я нагадую, що в ефірі була телепередача «У світі тварин». До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку