Розробка уроку для 2 класу з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» «Чи безпечно для здоров’я збирати гриби?»

Про матеріал
Розробка уроку для 2 класу з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» «Чи безпечно для здоров’я збирати гриби?» за прогамою нового Державного стандарту початкової освіти НУШ
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку для 2 класу з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

«Чи безпечно для здоров’я збирати гриби?»

 

 

 

 

Виконала: Хименко Любов Григорівна,

учитель початкових класів

опорного закладу «Хорольська гімназія

Хорольської міської ради

Лубенського району Полтавської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

Хорол – 2023


Тема: «Чи безпечно для здоров’я збирати гриби?»

Мета: формувати уявлення про гриби, умови їхнього зростання, грибний сезон, їстівні й отруйні гриби, охорону грибів у лісах рідного краю; розвивати вміння розрізняти їстівні й отруйні гриби, дотримуватися правил їх збирання й охорони; виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ілюстративні матеріали із зображенням «грибних» лісів, різних отруйних та їстівних грибів, картки із назвами та зображеннями грибів, таблички з ключовими словами до кожної розповіді: їстівні й отруйні гриби, затінок у лісі, волога земля, грибник, охорона грибів та назвами грибів: білий гриб, червоноголовець, підберезник, лисичка, сироїжка, опеньок осінній.

Хід уроку

I. Організаційний етап

Слайд 1 На уроці ми будемо:

У - уважні

Р – розумні

О - організовані

К – кмітливі.

Хвилинка синоптиків

1. Пора року.

2. Дата.

3. Температура повітря.

4. Стан неба.

5. Опади.

6. Вітер.

II. Перевірка раніше засвоєного матеріалу

 1. «Крісло автора»

 - Які тварини можуть становити  небезпеку під час прогулянки в лісі?

 - Чи може зачаїтися небезпека у місцях, де літають бджоли й інші їхні близькі родичі?

 - Що вам відомо про отруйні павуків?

 - Як ви будете діяти, коли побачите бездомних собаку чи кішку?

 - Чи можна наближатися до диких тварин?

 - Чому не можна засовувати руки в нірки та нори тварин, у розщелини між камінням, заглядати під пеньки, тощо?

2. Відгадування загадок та пояснення відгадок.

***

Хто в траві без ніг повзе? (Змія)

***

Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі.

Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі. (Вовк)

***

Він ікластий та сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає

Й малюків смугастих має. (Кабан)

3. Робота у групах: «Надання першої допомоги у разі укусів отруйних комах та інших враженнях»

Самооцінювання сигнальними картками.

III. Актуалізація опорних знань учнів

1. Відгадування загадок.

***

І великі ,і малі

Повдягалися в брилі.

І дощу ці одноніжки

Не бояться анітрішки.

Ліс – улюблений їх край.

А як звуться – відгадай. (Гриби)

2. Бесіда.

 - До якої природи належать гриби? Чи доводилося тобі разом з дорослими збирати гриби? Які назви грибів тобі відомі?

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Бесіда. У яку пору року люди, зазвичай, збирають гриби? Коли найкраще ростуть гриби? У яких лісах потрібно збирати гриби? Чи всі гриби безпечні для життя?

V. Засвоєння нових знань, умінь та навичок.

1. Загадка

Біло-чорна скрекотуха

Забалакала нам вуха,

Бо новини непрості

Є у неї на хвості…

Хто ж ця пташка білобока?

Здогадалися?... (Сорока)

Сьогодні ми з вами будемо подорожувати лісом і в цьому нам допоможе сорока-білобока, вона все знає і все чує ,отож вирушаймо!

2. Робота у групах – опрацювання нової інформації за текстами і малюнками.

3. Вправа «Мікрофон»

Група №1 «Коли грибів у лісі найбільше?»

Грибний сезон триває від весни до самої зими. У вересні й жовтні грибний сезон продовжується. Перша хвиля грибного сезону настає у середині червня. друга розпочинається у жнива – після цвітіння липи, наприкінці сінокосу. У народі примічають: «Що частіше у серпні лунають грози, то більше восени буде грибів». А третя хвиля найщедріша й найдовша триває з перших днів цвітіння вересу й до самого снігопаду.

Гриби за  сучасною номенклатурою належать до окремого Царства живої природи.

Група №2 «Що потрібно знати грибникам?»

Затятим грибникам відомо, що у лісах України водиться близько 160 видів шапинкових грибів. Пам’ятайте, що шість із них отруйні. Дотримуйтеся правила: не знаєш, що то за гриб, то не бери його в кошик. Грибникам потрібно бути дуже обережними й уважними. Не можна ласитися на ті гриби, що зростають обабіч шумних автомобільних трас. Вони накопичують багато шкідливих речовин, які містяться у вихлопних газах автомобілів. Слід також зауважити, що збивати або знищувати отруйні гриби не варто. Адже не для всіх лісових жителів вони є однаково шкідливими. Деякі тварини їх вживають у їжу замість ліків. Мухомори, наприклад, «виганяють» з організму  деяких звірів паразитичних червів (глистів), які поселяються в їхніх кишківниках. Лікуються грибами кабани, лосі, олені, козулі, борсуки, білки й інші звірі.

Група №3 «Які їстівні гриби найцінніші?

За харчовою цінністю гриби поділяють на різні категорії. До першої належать білий гриб-боровик - гарний, запашний, на товстій, міцній ніжці. Дуже цінуються і справжні грузді та рижики. Страви, приготовані із цими грибами, вважають делікатесами. Вони мають надзвичайно витончений смак. Усі інші їстівні гриби - моховики, лисички, опеньки, підгруздки чорні й близько 80 видів різнокольорових сироїжок - належать до третьої і четвертої категорії.

Група №4 «Де і коли шукати гриби?»

Гриби - діти затінку, там їх і шукайте. Натомість, зелені рослини діти сонця. Тому, якщо хочете знайти гриби, шукайте їх у сирих затінених лісах, з північного боку дерев. Найбільше грибів у сосново-дубових лісах, там де багато чорниці, брусниці, вересу, мохів і лишайників. Сподіватися знайти гриби, коли довго не було дощу, марна справа. Під час посухи гриби-вологолюби не ростуть.

Група №5 «Чому грибів у наших лісах стає менше?»

На жаль, із року в рік грибів у наших лісах стає дедалі менше. Люди не бережуть ліси, вирубують їх, засмічують, витоптують грибні місця. Там, де пасеться худоба, й «полюють» з кошиками лісові загони грибників, гриби зникають. Щоб відновити грибні місця, потрібно щонайменше 20-30 років. Збирати гриби потрібно правильно, так, щоб не пошкодити грибницю. Не виривайте гриби, зрізуйте ножем ніжку, або ще краще обережно не поспіхом викручуйте її. Не розкопуйте та не руйнуйте лісову підстилку, адже там міститься ніжна вразлива грибниця.

4. Робота у парах.

Висловіть власні судження, роздивившись уважно таблицю «Істівні і отруйні гриби». Підпишіть у якій колонці розміщені отруйні, а у якій -  їстівні гриби, користуючись ілюстраціями та матеріалами підручника.

________________________________

 

________________________________

Сатанинський гриб

Мухомор червоний

Мухомор пантерний

Лисичка несправжня

Опеньок несправжній жовтий

Бліда поганка

Червоноголовець

Підберезник, або бабка

Білий гриб

Лисичка

Сироїжка

Опеньок осінній

Самооцінювання сигнальними картками.

Фізкультхвилинка

Ми по лісу всі ідемо (крокують на місці).

А кругом дерева (розводять руки в сторони).

Ось такі високі (руки вгору).

Ось такі широкі (руки в сторони).

Ось галявина (руки впред).

Тут дуби. Під дубами є гриби (присідають).

Кошики ми взяли (руки на пояс).

І гриби збирали (повороти тулуба).

VI. Систематизація і узагальнення знань, умінь та навичок учнів.

1. Гра «Уважні грибники» (назвати їстівні та отруйні гриби на слайді).

2. Поясни народні прикмети.

 - Потрібно раніше встати, щоб грибів назбирати.

 - Багато мошок – готуй кошик.

VII. Закріплення знань, умінь і навичок.

1. Робота у зошиті з друкованою основою (ст. 39-40)

Самооцінювання сигнальними картками.

VIII. Застосування знань, умінь і навичок.

Бесіда.

-         Де і коли збирати гриби?

VIIII. Підсумки уроку.

Як і які гриби можна збирати?

Наші відкриття: гриби люблять вологі і затінені місцини у лісах.

Рефлексія. Вправа «Емоційна ромашка»

Оберіть відповідну цеглинку LEGO

Презентація «Різноманітність тварин. Дикі та свійські тварини», 1 клас,  Урок № 56 (за підручником Т. Гільберг «Я досліджую світ»)


Список використаних джерел

  1. Грушинська І.В. Конспекти уроків з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 2 класі. Календарно-тематичне планування. Методичні поради: методичний посібник для вчителів. Київ: УОВЦ«Оріон», 2020. 256 с.
  2. Грущинська І.В. Робочий зошит ЯДС. 2 клас. К.: УОВЦ«Оріон», 2021. 64 с.
  3. Грущинська І. В. Я досліджую світ. Підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у              2-х частинах). К.: УОВЦ«Оріон», 2019. 144 с.
  4. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli (дата звернення: 31.08.2023)
  5. Чи безпечно для здоров'я збирати гриби? URL: https://naurok.com.ua/urok-na-temu-chi-bezpechno-dlya-zdorov-ya-zbirati-gribi-355961.html (дата звернення: 31.08.2023)
docx
Додав(-ла)
Хименко Любов
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку