Українська мова
за типовою освітньою програмою,розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна,до підручника «Українська мова та читання» для 4 класу
(автори І. Большакова, І. Хворостяний) 3 годин на тиждень
№ |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
|
І семестр |
|
|
|
Розділ 1. Мова і мовлення |
|
|
1 |
Я вивчаю українську мову. (с. 6-7) . Повторення. Текст. Речення. Слово (с.7-8) |
05.09 |
|
2 |
Повторення. Текст. Речення. Слово. Орфограма. «Знову до школи» (За твором Ме` ґан МакДоналд) «Джуді Муді»)( с. 8-12) |
06.09 |
|
3 |
Повторення. Текст. Речення. Слово (с.13-14) |
07.09 |
|
4 |
Робота з дитячою книгою Серія повістей про Джуді Муді. Розвиток мовлення. Інструкція (с.15) |
12.09 |
|
5 |
Повторення. Текст. Речення. Слово. «Дівчинка, яка рятувала книжки» За Клаусом Гаґеру пом. (с.16-21) |
13.09 |
|
6 |
Мова і мовлення. Усне та писемне мовлення. (с.21- 23) |
14.09 |
|
7 |
Ситуація спілкування. Стилі мовлення. «Про книжки» (за матеріалами Наталії Климко) (с.23-25) |
19.09 |
|
8 |
Ситуація спілкування. Діалог і монолог. (с.25-27) |
20.09 |
|
9 |
Писемне мовлення. Роди літератури.(с. 28-29) |
21.09 |
|
10 |
Робота з дитячою книгою. Твори Івана Андрусяка. |
26.09 |
|
11 |
Писемне мовлення. Есей. ( с.30-31) Розвиток мовлення. Есей ( с.32) |
27.09 |
|
12 |
Текст. Речення. Однорідні члени речення. (с.33-35) |
28.09 |
|
13 |
Однорідні члени речення, з’єднані сполучником і. ( с.35-37) Однорідні члени речення, з’єднані повторюваним сполучником і. ( с.37-38) |
03.10 |
|
14 |
Однорідні члени речення, з’єднані сполучниками а, але (с.39-40) |
04.10 |
|
15 |
Повторення. Однорідні члени речення. Григорій Фалькович «Шкідники у нашім домі» (с.41-43) Повторення. Що я знаю / умію? (43 ) |
05.10 |
|
16 |
Діагностувальна робота з теми « Мова і мовлення». |
10.10 |
|
|
Розділ 2. Звуки і букви |
|
|
17 |
Аналіз діагностувальної роботи. Орфограма. Поняття про міфи. (с.44-46) Робота з дитячою книгою. Міфи слов’ян. |
11.10 |
|
18 |
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи слов’ян . «Про Перуна і Стрибога» (за Сергієм Плачиндою «Київські фрески» ) (с.46-49) |
12.10 |
|
19 |
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи слов’ян (с.50-51) .Міфи (с.52-53) |
17.10 |
|
20 |
Правопис слів з орфограмою м’який подовжений приголосний. (с.53-54) |
18.10 |
|
21 |
Правопис слів з орфограмою апостроф у корені слова. Міфи. (с.54-55) |
19.10 |
|
22 |
Розвиток мовлення . Передбачаю наслідки (с.56) Повторення. Що я знаю / умію? |
31.10 |
|
23 |
Діагностувальна робота з теми « Мова і мовлення». |
01.11 |
|
|
Розділ 3. Лексичне значення слова |
|
|
24 |
Аналіз діагностувальної роботи. Значення слова. Однозначні та багатозначні слова. «Бріф. Бруф. Браф» (За Джанні Родарі) (с.57-59) |
02.11 |
|
25 |
Багатозначні слова й омоніми. (с.59-61) |
07.11 |
|
26 |
Власне українські та іншомовні слова. Застарілі та нові слова. Народна легенда. «Як чумаки винайшли скло» ( с.61-64) |
08.11 |
|
27 |
Синоніми. Народна байка. «Лебідь, щука і рак» (с.65-68) |
09.11 |
|
28 |
Антоніми. Байка. «Лебідь, щука і рак» Леонід Глібов (напам’ять). |
14.11 |
|
29 |
Знайомимося з письменником. Леонід Глібов. Акровірш «Хто доня». Робота з дитячою книгою. Народні байки. |
15.11 |
|
30 |
Поняття про фразеологізми. Уживання фразеологізмів. |
16.11 |
|
31 |
Розвиток мовлення. Розв’язую проблему. Повторення. Що я знаю / умію? |
21.11 |
|
32 |
Діагностувальна робота з теми « Лексичне значення слова». |
22.11 |
|
|
Розділ 4. Слово. Будова слова |
|
|
33 |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення про будову слова. |
23.11 |
|
34 |
Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів. |
28.11 |
|
35 |
Творення складних слів. Авторська казка. «Фарбований лис» (За Іваном Франком ). |
29.11 |
|
36 |
Знайомимося з письменником. Іван Франко. Робота з дитячою книгою. Сторінками казок. Іван Франко «Коли ще звірі говорили». Розвиток мовлення. Казка про тварин. |
30.11 |
|
37 |
Діагностувальна робота з теми « Будова слова». |
05.12 |
|
|
Розділ 5. Слово. Частини мови |
|
|
38 |
Аналіз діагностувальної роботи. Самостійні та службові частини мови. Іменник як частина мови. |
06.12 |
|
39 |
Відмінювання іменників. Називний відмінок іменників. Розвиток мовлення. Описую різні погляди. |
07.12 |
|
40 |
Родовий відмінок іменників. Давальний відмінок іменників. Уривок «Малий та Карлсон, що живе на даху» (За Астрід Ліндгрен) |
12.12 |
|
41 |
Знахідний відмінок іменників. «Марійка і жадібний грабіжник» (За Мариною і Сергієм Дяченками) |
13.12 |
|
42 |
Орудний відмінок іменників. «Смачнючий торт» Дмитро Кузьменко. Місцевий відмінок іменників. «Де мій хокейний светр?» Жіль Тібо |
14.12 |
|
43 |
Кличний відмінок іменників. Відмінювання іменників у множині. «Ми сьогодні - снігопади» (Григорій Фалькович) |
19.12 |
|
44 |
Діагностувальна робота з теми « Слово. Частини мови». |
20.12 |
|
45 |
Аналіз діагносту вальної роботи. Підсумковий урок |
21.12 |
|
Орієнтовне календарне планування уроків математика до підручника «Математика» для 4 класу закладів загальної середньої освіти
( у 2-х частинах) (автори А. Заїка, С. Тарнавська)
№ |
Тема уроку |
Дата |
При мітка |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 3 клас |
|||
1 |
Нумерація трицифрових чисел. Задачі на порівняння чисел, знаходження різниці, суми. Розкладання чисел на розрядні доданки. Обчислення значень виразів на основі знання складу числа. ( 4 – 8) |
01.09 |
|
2 |
Дослідження трицифрових чисел. Обчислення значень виразів на основі знання складу числа. Порівняння трицифрових чисел. Розв’язування задач на знаходження суми кількох доданків.( 9 – 12) |
02.09 |
|
3 |
Арифметичні дії з числами. Розв’язування задач на знаходження суми кількох доданків. Округлення чисел. Способи додавання і віднімання трицифрових чисел. (13 – 17) |
05.09 |
|
4 |
Письмове додавання і віднімання чисел. Знаходження значень числових та буквених виразів.. Обчислення значень виразів на кілька дій. Дослідження способів розв’язування задач, пов’язаних з операціями з грошима. ( 17 – 21) |
08.09 |
|
5 |
Перевірка додавання і віднімання. Дослідження способів розв’язування задач, пов’язаних з рухом та визначенням маршруту. |
09.09 |
|
Зміна суми і різниці при зміні їх компонентів. Розв’язування задач на знаходження суми. |
12.09 |
|
|
7 |
Способи усного множення. Розв’язування задач на знаходження добутку. Зміна добутку при зміні множників. Розв’язування задач на збільшення числа в кілька разів. Лінійна діаграма. ( 26 – 30) |
15.09 |
|
8 |
Обчислення значень виразів. Одиниці маси. Розв’язування задач на знаходження суми двох, трьох добутків. Зв’язок множення і ділення. Іменовані числа. Рівності зі змінною (рівняння). (30 – 33) |
16.09 |
|
9 |
Зміна частки при зміні діленого, дільника. Розв’язування складених задач на множення і ділення. Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач з буквеними даними. Пряма, відрізок, промінь. ( 34 – 38) |
19.09 |
|
10 |
Ділення з остачею. Розв’язування задач на ділення з остачею з використанням на практичному рівні способи подання конкретних даних в схематичних рисунках. Прямокутник, його властивості. |
22.09 |
|
11 |
Діагностувальна робота. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 3 клас. |
23.09 |
|
Письмове множення і ділення трицифрових чисел на одноцифрове число |
|||
12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Алгоритм письмового множення. Розв’язування складених задач на збільшення числа в кілька разів, використовуючи наявні дані. Множення трицифрового числа на одноцифрове. Розв’язування рівнянь з однією змінною, у яких права частина є числовим виразом, на основі зв‘язку множення і ділення. Трикутник. ( 44 – 48) |
26.09 |
|
13 |
Письмове множення виду 203 · 4, 170 · 4. Круг, коло. Їх елементи. Властивості діаметра |
29.09 |
|
14 |
Алгоритм письмового ділення. Розв’язування рівнянь. |
30.09 |
|
15 |
Письмове ділення трицифрового числа на одноцифрове. Розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного, пропорційне відношення. |
03.10 |
|
16 |
Визначення кількості цифр частки. Ділення чисел виду 490 : 5. Розв’язування задач на збільшення числа в кілька разів (непряма форма), на знаходження частини числа. |
06.10 |
|
17 |
Письмове ділення виду 306 : 3, 508 : 4. Розв’язування задач, які виникають з повсякденних життєвих ситуацій, складанням виразу. Рівності, що містять змінну. |
07.10 |
|
18 |
Письмове ділення виду 424 : 4. Складання й розв’язування задач за схемою. Кути. Види кутів. Повторення, узагальнення навчального матеріалу. ( 60 – 63) |
10.10 |
|
19 |
Діагностувальна робота. Письмове множення і ділення трицифрових чисел на одноцифрове число |
13.10 |
|
Письмове множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на двоцифрове число |
|||
20 |
Аналіз діагностувальної роботи. Письмове множення на розрядне число. Одиниці довжини. Розв’язування сюжетних задач на застосування множення на розрядне число. |
14.10 |
|
21 |
Письмове ділення на двоцифрове розрядне число. Розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного. |
17.10 |
|
22 |
Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці. Множення двоцифрових чисел. ( 70 – 73) |
20.10 |
|
23 |
Обчислення значень виразів, які містять дії множення і ділення. Задачі, які включають збільшення числа в кілька разів та різницеве порівняння. Прямокутник. |
21.10 |
|
24 |
Письмове ділення трицифрового числа на двоцифрове з одноцифровою часткою. Ускладнені задачі на пропорційне ділення. |
31.10 |
|
25 |
Ділення на двоцифрове число способом округлення. Кругові діаграми. |
03.11 |
|
26 |
Алгоритм письмового ділення на двоцифрове число 768:24. |
04.11 |
|
27 |
Письмове ділення з остачею. |
07.11 |
|
28 |
Дослідження і розв’язування рівнянь. Письмове множення і ділення чисел. Одиниці часу. ( 87 – 90) |
10.11 |
|
29 |
Діагностувальна робота. Письмове множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на двоцифрове число. |
11.11 |
|
Нумерація багатоцифрових чисел |
|||
30 |
Аналіз діагностувальної роботи. Тисяча. Розрядні числа четвертого розряду. Розряди. Одиниці тисяч, десятки тисяч. ( 92 – 96) |
14.11 |
|
31 |
Розрядні числа п’ятого розряду. Розв’язування рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом. Розрядні числа шостого розряду. Обчислення виразів зі змінною. ( 97 – 102) |
17.11 |
|
32 |
Розряди і класи багатоцифрових чисел. Обчислення виразів. Утворення багатоцифрових чисел. |
18.11 |
|
33 |
Знаходження значень числових виразів. |
21.11 |
|
34 |
Співвідношення між розрядними одиницями. Розрядний склад числа. |
24.11 |
|
35 |
Усна і письмова нумерація багатоцифрових чисел.Читання та запис багатоцифрових чисел. |
25.11 |
|
Застосування нумерації до виконання дій |
|
||
36 |
Виконання дій на основі нумерації. |
28.11 |
|
37 |
Порівняння багатоцифрових чисел. |
01.12 |
|
38 |
Визначення в числі загальної кількості одиниць кожного розряду. |
02.12 |
|
39 |
Множення багатоцифрових чисел на розрядні одиниці. |
05.12 |
|
40 |
Ділення багатоцифрових чисел на розрядні одиниці. Практична робота. Створення різних моделей з геометричних фігур. |
08.12 |
|
41 |
Додавання і віднімання багатоцифрових чисел на основі нумерації. Обчислення виразів. |
09.12 |
|
42 |
Додавання і віднімання круглих багатоцифрових чисел. Куб. |
12.12 |
|
43 |
Множення і ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрове число. |
15.12 |
|
44 |
Ділення круглих чисел на розрядні числа. Обчислення виразів. |
16.12 |
|
45 |
Ділення круглих чисел на двоцифрові. Практична робота. Побудова трикутника. |
19.12 |
|
46 |
Діагностувальна робота. Нумерація багатоцифрових чисел. |
22.12 |
|
47 |
Аналіз діагностувальної роботи Підсумковий урок за семестр. Мої математичні успіхи. |
23.12 |
|
Календарно-тематичне планування уроків
з інтегрованого предмету «Я досліджую світ»
(за підручником «Я досліджую світ»,
автори: О. В. Волощенко, О. П. Козак, Г. С. Остапенко)
4 клас І семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
Подорожуємо і відкриваємо світ |
|
|
1. |
Спогади про літо. Що будемо вивчати протягом місяця? Знайомся:нова книжка. |
02.09 |
|
2. |
Пригода перша “У кабінеті вченого”.Чи можуть винаходи бути небезпечними? Світ комах. Створення з бісеру бабки. |
02.09 |
|
3. |
06.09 |
|
|
4. |
Без винаходів жити неможливо. Які відкриття змінили світ? Виготовлення кубика для настільної гри з картону. Від давнини до сьогодення. |
07.09 |
|
5 |
Пригода друга “Хто з’їдає зелених корів? Що цікавого можна побачити навколо? Створення сонечка з фетру, як оздобу для одягу. |
09.09 |
|
6 |
Наш ланчбокс. Чому важливо дотримуватися режиму харчування? |
09.09 |
|
7 |
Обережно — отруйні рослини! Не всі гриби можна збирати. Які загрози чатують на нас у довкіллі та як їх уникнути? |
13.09 |
|
8 |
Небезпечні тварини. Які загрози чатують на нас у довкіллі та як їх уникнути? |
14.09 |
|
9 |
Як врятувати хліб від цвілі. Досліджуємо разом. |
16.09 |
|
10 |
Пригода третя. Рослина-схованка. Які таємниці приховують рослини? |
16.09 |
|
11 |
Квітковий годинник. Які таємниці приховують рослини?. Вихід є! Що робити, якщо заблукаєш у лісі? Рослини збираються в дорогу. Як мандрують рослини? |
20.09 |
|
12 |
Іноземці на наших грядках. Як мандрують рослини? Як мандрують рослини? Створення поробки з плодів рослини за зразком. |
21.09 |
|
13 |
Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 1. Чи завжди інформації можна довіряти? |
23.09 |
|
14 |
Пригода 4 “Такий великий маленький світ”. Чим небезпечні комахи для людини? |
23.09 |
|
15 |
Обережно — комахи! Чим небезпечні комахи для людини? |
27.09 |
|
16 |
Мандрівка та наші емоції. Які почуття викликає завершення мандрівки? Звіт про мандрівку. Які почуття викликає завершення мандрівки? |
28.09 |
|
17 |
Діагностувальна робота за темою “Подорожуємо і відкриваємо світ”. |
30.09 |
|
|
Машина часу |
|
|
18 |
Аналіз діагностувальної роботи. Машина часу поряд з нами. Що будемо вивчати протягом місяця?" |
30.09 |
|
19 |
Книжка — мандрівка музеями. Що будемо вивчати протягом місяця? Похід до музею. Як поводитися в музеї? |
04.10 |
|
20 |
Наша історія. Чому важливо знати своє минуле? Одна дата — три свята. Чому важливо знати про своє минуле? |
05.10 |
|
21 |
Марійка Підгірянка про красу природи. Як далеко в минуле ми можемо зазирнути? |
07.10 |
|
22 |
Пригода друга «Смачні музеї». Чи тільки про минуле музеї можуть розповідати. |
07.10 |
|
23 |
Бюджет сім’ї. Про що потрібно поміркувати перед екскурсією до музею? |
11.10 |
|
24 |
Історія цукерок. Де з’явились цукерки? Солодка принада. Де з’явились цукерки? Виготовлення солодкого букету із цукерок. |
12.10 |
|
25 |
Історія картоплі. Чи давно люди вирощують картоплю? Картопля – другий хліб. Чи давно люди вирощують картоплю? |
14.10 |
|
26 |
Виявлення каротину. Досліджуємо разом |
14.10 |
|
27 |
Пригода третя. Реальний музей вигаданої людини. Що має вміти детектив? Такий реальний літературний персонаж. Що має вміти детектив? |
18.10 |
|
28 |
Як працюють детективи.Чому за відбитками пальців можна визначити особу? У чому моя унікальність? Небезпечні ситуації і ми. Як діяти в непередбачених ситуаціях? |
19.10 |
|
29 |
Професор Фейковський vs 4-А. Раунд. Чи вся інформація з інтернету надійна? |
21.10 |
|
30 |
Пригода четверта. Комп’ютерна історія. Як технології змінюють наше життя? |
21.10 |
|
31 |
Комп’ютер: “за” і “проти”. Як технології змінюють наше життя?" Де і як ми використовуємо новинки техніки. Як технології змінюють наше життя? |
01.11 |
|
32 |
Наше минуле у нашому сучасному. Які традиції українців ми хочемо продовжити в майбутньому? Наше минуле у нашому сучасному. Давнє українське мистецтво вишивання хрестиком. |
02.11 |
|
33 |
Підсумковий урок з теми “Машина часу”. Перевір себе. |
04.11 |
|
34 |
Діагностувальна робота за темою “Машина часу”. |
04.11 |
|
|
Чарівні перетворення |
|
|
35 |
Аналіз діагностувальної роботи. Людина на Землі — унікальна істота. Що будемо вивчати протягом місяця? |
08.11 |
|
36 |
Пригода перша. Чарівне перетворення. Що будемо вивчати протягом місяця? |
09.11 |
|
37 |
Травна система. Як їжа подорожує нашим організмом? Як розпочинається перетравлювання їжі. Для чого людині слина? |
11.11 |
|
38 |
Навіщо людині зуби. Чому в нас часом болять зуби? Швидка зубна допомога. Чому в нас часом болять зуби? |
11.11 |
|
39 |
Людина, яка мене надихає. Готуємо проєкт. |
15.11 |
|
40 |
Пригода друга. Провідник у невідомому світі. Навіщо людині кров? |
16.11 |
|
41 |
Найзагадковіший орган. Чому печінку називають фільтром організму? Допомагаємо печінці бути здоровою. Чому печінку називають фільтром організму? |
18.11 |
|
42 |
Знай про себе, дбай про себе. Як зберегти своє здоров’я? Здоров’я і харчування. Як зберегти своє здоров’я? |
18.11 |
|
43 |
Працездатність і відпочинок. Як зберегти своє здоров’я? Опріснення води. Досліджуємо разом. |
22.11 |
|
44 |
Пригода третя. Несподіваний атракціон. Навіщо людині кров? |
23.11 |
|
45 |
Кровоносна система людини. Навіщо людині кров? Клітини крові. Чому кров червона? Перша допомога при кровотечі. Чому кров червона? |
25.11 |
|
46 |
Серце — невтомний м’яз. Як працює серце? Виготовлення гольника з тканини. Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 3. Чи завжди варто довіряти блогерам? |
25.11 |
|
47 |
Людина, яка мене надихає. Презентуємо проєкт. |
29.11 |
|
48 |
Пригода четверта. Небезпека поруч. Як ми дихаємо? Органи дихання. Як ми дихаємо? Дихаймо правильно. Чи вміємо ми дихати? Самі собі не шкодимо. Чому лікарі кажуть, що куріння вбиває? Підсумковий урок з теми. Перевір себе. |
30.11 |
|
49 |
Діагностувальна робота за темою «Чарівні перетворення». |
02.12 |
|
|
Факти і таємниці |
|
|
50 |
Аналіз діагностувальної роботи. Факти навколо нас. Що будемо вивчати протягом місяця? Пригода перша. “У центрі керування”. Навіщо людині потрібна нервова система? |
02.12 |
|
51 |
Як працює нервова система. Навіщо людині потрібна нервова система? |
06.12 |
|
52 |
Що насправді бачать очі. Око з близької відстані. Як працює око? Я та інформація з довкілля. Як я сприймаю інформацію ззовні? |
07.12 |
|
53 |
"Пригода друга. “М’язи та кістки”. Що таке опорно-рухова система?" |
09.12 |
|
54 |
"Вивчаємо — уявляємо — моделюємо. Що таке опорно-рухова система?» "Рентген силою думки та підручника. Що таке опорно-рухова система?" |
09.12 |
|
55 |
"М’язи-трудівники — помітні та непомітні. Що таке опорно-рухова система? "Працюємо над поставою. Чому важливо мати гарну поставу?" |
13.12 |
|
56 |
"Взаємодія води та олії. Досліджуємо разом" Створюємо комікси. Презентуємо проєкт. |
14.12 |
|
57 |
Пригода третя. Там, де зароджується життя. Як я з’явився на світ. |
16.12 |
|
58 |
Дівчатка та хлопчики. Як я з’явився/з’явилася на світ? Спадковість і гени. Як я з’явився/з’явилася на світ? |
16.12 |
|
59 |
Наші думки та вчинки. Як ми дорослішаємо? Зовнішні зміни. Як я з’явився/з’явилася на світ? |
20.12 |
|
60 |
Пригода четверта. « Шлях назовні». Шкіра під мікроскопом. Як влаштована наша шкіра? « Шкіра, волосся, нігті – схожі» Ми різні ми однакові. |
21.12 |
|
61 |
Діагностувальна робота. |
23.12 |
|
62 |
Аналіз діагностувальної роботи. Підсумковий урок з теми Факти і таємниці |
23.12 |
|
Образотворче мистецтво в 4 класі
(посібник «Мистецтво» Л. Масол, О.Гайдамака, О. Колотило)
1 год/тиждень
№ |
Дата |
Тема уроку |
Стор. підр |
Примітка |
|
07.09 |
Ми діти твої, Україно! Використання правил культури роботи, гігієни і техніки безпеки під час художньо-творчої діяльності. Зображення багатопланової композиції з просторової композиції (пейзаж) Милуємося красою землі. Пейзаж «Смачний урожай» |
Ст. 6-7
|
|
|
14.09 |
Дослідження довкілля, фіксація і використання спостережень із власного досвіду для створення художніх образів. Колективне виконання творчого задуму. Оцінювання і самооцінювання у колективній творчості. Милуємося красою землі. Колективна композиція «Збережи дерева – зелені легені планети!» |
С.10-11 |
|
|
21.09 |
Жанри образотворчого мистецтва. Використання різних засобів образотворчої виразності для створення образів у натюрморті. Мистецтво крізь віки. Натюрморт «Моя чашка» |
С.14-15 |
|
|
28.09 |
Вільне користування графічними, живописними інструментами та матеріалами під час художньо-творчої діяльності в різних художніх техніках. Мистецтво крізь віки. Натюрморт «Святковий стіл» |
С.19-20 |
|
|
05.10 |
Самопізнання і самовираження в художньо-творчій діяльності. Конструювання з природного матеріалу. Види орнаментів за змістом та застосуванням. Мистецтво та здоров’я. «Петриківський розпис за допомогою овочів та фруктів» |
С.22-23 |
|
|
12.10 |
Використання видів мистецької діяльності та власних уподобань для задоволення та поліпшення емоційного стану. Використання творів різних видів мистецтва для задоволення та поліпшення власного емоційного стану. Мистецтво та здоров’я. Колаж «Веселі мандрівки» |
С.26-27 |
|
|
19.10 |
Сприймання синтетичних образів. Створення синтетичного художнього образу. У дружньому слов’янському колі. Аплікація «Моє місто» |
С.30-31 |
|
|
02.11 |
Дослідження довкілля, фіксація і використання спостережень із власногодосвіду для створення художніх образів. У дружньому слов’янському колі. Пейзаж «Місто на березі Дніпра» |
С.34-35 |
|
|
09.11 |
Зображення багатопланової композиції. Бачення (при спрямуванні вчителя) недоліків у своїй роботі та виправляння їх. У гостину до угорців, румунів і молдован. Пейзаж «Карпати» |
С.38-39 |
|
|
16.11 |
Поняття про мистецтво архітектури. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва . На гостину до угорців, румунів і молдован. Симетрія та асиметрія «Чарівний ліхтарик» |
С.42-43 |
|
|
23.11 |
Самопізнання через сприймання творів мистецтва. Види орнаментів за змістом та застосуванням. Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків. Аплікація «Національний орнамент». |
С.46-47 |
|
|
30.11 |
Дослідження довкілля. Проведення паралелей між явищами довкілля і художніми образами в різних видах мистецтва. Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків. Аплікація « Мозаїка» |
С.50-51 |
|
|
07.12 |
Вербальний опис вражень, емоцій, викликаних творами. Робота з найпростішими джерелами інформації. Підсумковий урок «Я знаю та вмію» |
С.52-55 |
|
|
14.12 |
Порівняння сюжетів, вчинків тощо персонажів творів з життєвими ситуаціями. Сприймання творів різних видів мистецтва. Ілюстрація «Зимова казка» |
|
|
|
21.12 |
Прикрашання місця, де навчається, живе. Аплікація «Новорічні прикраси» Презентація власних творчих досягнень. Оцінювання власної творчості за поданими орієнтирами. Відстоювання права на самовираження. |
|
|
Фізична культура
4 клас
3 години на тиждень
Типова освітня програма початкової освіти. Цикл ІІ
(3-4класи) під керівництвом Р.Б.Шияна.
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку». |
||
1 |
01.09 |
№1 місяць вересень «Подорожуємо і відкриваємо світ» Вступний інструктаж.1.Фізичне виховання в Запорізькій Січі. 2.Організовуючі вправи: шикування; стійки: основна стійка, стійка ноги нарізно, широка стійка. 3.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 4.ЗРВ: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок, колові рухи руками, нахили в боки, пружні рухи. 5.Рухливі ігри «Знайди своє місце», «Життя лісу». |
2 |
08.09 |
Первинний інструктаж.1.Роль фізичних вправ для розвитку кістково-м’язової та дихальної систем організму. 2.Організовуючі вправи: шикування; стійки: основна стійка, стійка ноги нарізно, широка стійка. 3.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 4.ЗРВ: без предметів на місці: для м’язів тулуба з вихідного положення стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для плечового пояса і верхніх кінцівок: згинання та розгинання рук, пружні рухи, викрути. 5.Рухливі ігри «Слухай сигнал», «Театр звірів». |
3 |
15.09 |
1.Роль фізичних вправ, спрямованих на формування правильної постави, характеристика послідовності їх виконання та запобігання плоскостопості, захворювання очей. 2.Організовуючі вправи: шикування; стійки: основна стійка, стійка ноги нарізно, широка стійка. 3.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 4.ЗРВ: без предметів на місці: для м’язів нижніх кінцівок та збільшення рухливості кульшових суглобів: присіди, напівприсіди, згинання та розгинання ніг, відведення ніг у сторони з різних вихідних положень; для м’язів нижніх кінцівок: присіди, напівприсіди, випади, стрибки. 5.Рухливі ігри «Швидко стати у колону», «Швидко стати у коло», «Швидко стати у шеренгу». |
4 |
22.09 |
1.Організовуючі вправи: перешикування з колони по одному в колону по два і навпаки за розподілом. 3.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 4.ЗРВ: без предметів на місці: вправи на рівновагу (№1,2). 5.Рухливі ігри «Жива скульптура», «Тихо – гучно». |
5 |
29.09 |
1.Організовуючі вправи: перешикування із колони по одному в колону по три способом послідовних поворотів ліворуч за раніше визначеними орієнтирами. 2.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 3.ЗРВ: без предметів на місці: для формування правильної постави біля гімнастичної стінки. 4.Рухлива гра «Фігури». |
6 |
06.10 |
№2 місяць жовтень «Машина часу» 1.Організовуючі вправи: перешикування із колони по одному в колону по два дробленням і зведенням. 2.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 3.ЗРВ: комплекс вправ для формування правильної постави та профілактики плоскостопості (№1,2). 4. Рухлива гра «Займи вільне місце». |
7 |
13.10 |
1.Організовуючі вправи: перешикування із колони по два (чотири) в колону по одному розведенням і злиттям. 2.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 3.ЗРВ: комплекс ранкової гігієнічної гімнастики без предмета (№2). 4.Рухливі ігри за бажанням дітей. |
8 |
20.10 |
1.Організовуючі вправи: перешикування із колони по два (чотири) в колону по одному розведенням і злиттям. 2.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 3.ЗРВ: комплекс ранкової гігієнічної гімнастики без предмета (№3). 4.Естафети. |
Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку». |
||
9 |
03.11 |
№3 місяць листопад «Чарівні перетворення» Первинний інструктаж. 1. Організовуючі вправи: шикування, стійки, перешикування. 3.Різновиди ходьби (на носках, на п’ятах, на внутрішній та зовнішній частинах ступні, з різними положеннями рук), бігу (рівномірному, на носках), стрибків (на місці на одній, двох ногах); різновиди ходьби (по діагоналі, зі зміною частоти кроку), бігу («проти ходом», «змійкою», по діагоналі). 4.ЗРВ: у русі. 5.Комплекс фізкультурної паузи. 6.Гра на формування уваги «Слухай сигнал». 7.Рухливі ігри «Кульку за смугу», «Садіння картоплі». |
10 |
10.11 |
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки, перешикування. 2.Різновиди ходьби («протиходом»), бігу («змійкою»), стрибків (у присіді правим та лівим боком); різновиди ходьби (по підвищеній та обмеженій опорі – гімнастичній лаві – приставним кроком правим і лівим боком, із присіданнями та поворотами переступанням із різними положеннями рук), бігу (із подоланням перешкод). 3.ЗРВ: з гімнастичною палицею. 4.Комплекс фізкультурної паузи. 5.Гра на формування уваги «Світлофор». 6.Рухлива гра «Шишки, жолуді, горіхи». |
11 |
17.11 |
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки, перешикування. 2.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 3.ЗРВ: з м’ячем. 4.Вправи з малим м’ячем: метання м’яча у щит – 1х1 м – із відстані 8-10 м на висоті 2-3 м; метання м’яча «із-за спини через плече» на дальність із місця, у вертикальну ціль (мішень 1×1 м) на висоті 3 м з відстані 8-10 м; метання м’яча у вертикальну ціль (мішень 1х1 м) на висоті 3 м з відстані 3-4 м на дальність відскоку. 5.Гра на формування уваги «Заборонений рух». 6.Рухливі ігри «М’яч середньому», «М’яч у колі». |
12 |
24.11 |
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки, перешикування. 2.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 3.ЗРВ: з м’ячем. 4.Вправи з малим м’ячем: метання м’яча у горизонтальну ціль шириною 2 м з відстані 6-8 м; метання м’яча у горизонтальну ціль (ширина 1,5 м) з відстані 10-12 м; метання м’яча з різних вихідних положень. 5.Гра на формування уваги «Світлофор». 6.Рухливі ігри «Влучно в ціль», «У горизонтальну мішень». |
13 |
01.12 |
№4 місяць листопад «Зимові розваги». Первинний інструктаж 1.Організовуючі вправи: шикування, стійки, перешикування. 2.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 3.ЗРВ: з м’ячем. 4.Вправи з великим м’ячем: тримання м’яча, підкидання м’яча і ловіння його після відскоку від підлоги; елементи баскетболу: тримання баскетбольного м’яча; елементи баскетболу: ловіння і передачі м’яча двома руками від грудей на місці та в русі (у парах, трійках, колонах). 5.Гра на формування уваги «Слухай сигнал». 6.Рухлива гра «Гонка м’яча» №1, №2, №3. |
14 |
08.12 |
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки, перешикування. 2.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 3.ЗРВ: з м’ячем. 4.Вправи з великим м’ячем: передавання м’яча з рук у руки у колі, в колоні; елементи баскетболу: передачі м’яча двома руками від грудей на місці; елементи баскетболу: ловіння і передачі м’яча однією рукою від плеча. 5.Гра на формування уваги «Заборонений рух». 6.Рухлива гра «Гонка м’яча» №4, №5, №6. |
15 |
15.12 |
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки, перешикування. 2.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 3.ЗРВ: з м’ячем. 4.Вправи з великим м’ячем: передавання м’яча з рук у руки в шерензі, ліворуч, праворуч; кидки м’яча знизу із положення сидячи та стоячи; елементи баскетболу: ловіння м’яча; елементи баскетболу: ведення м’яча правою і лівою руками зі зміною напрямку, швидкості, висоти відскоку, з обведенням стійок. 5.Гра на формування уваги «Світлофор». 6.Рухливі ігри «Зустрічна естафета», «М’яч сусідові». |
16 |
22.12 |
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки, перешикування. 2.Різновиди ходьби, бігу, стрибків. 3.ЗРВ: з м’ячем. 4.Вправи з великим м’ячем: передача м’яча над головою, під ногами; передавання і ловіння м’яча двома руками від грудей (у колі, парах, трійках); елементи баскетболу: передачі м’яча двома руками від грудей у ціль і ловіння його після відскоку від підлоги; елементи баскетболу: кидки м’яча у кошик із близьких та середніх дистанцій однією рукою від плеча. 5.Гра на формування уваги «Заборонений рух». 6.Міні-баскетбол. |