До розіграшу
залишилось:
22 дні
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Календарне планування 4 клас. Літературне читання.

Про матеріал

Календарне планування з літературного читання 4 клас. За підручником О.Я Савченко. Воно розроблено на цілий рік, по семестрах, враховано оновлене коло читання, включені сучасні письменники (взято з Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах серії « Шкільна бібліотека»/ уклад. Та автор передм. Стус Т. В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016. – 192с. ) , позакласні читання ( Моя домашня читальня. Посібник для позакласного читання в 4 класі: навчальний посібник для загальноосвітніх навч. закладів/ О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 176с.: іл.) і враховані твори з додаткового підручника ( Я люблю читати: навчальний посібник з літературного читання для учнів 4 класу/ О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 160с.: іл.)

Перегляд файлу

Літературне читання

Підручники :

Літературне читання:підруч.для 4 кл./О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 192с.: іл.

Я люблю читати: навчальний посібник з літературного читання для учнів 4 класу/ О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 160с.: іл.

Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах серії « Шкільна бібліотека»/ уклад. Та автор передм. Стус Т. В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016. – 192с.

Моя домашня читальня. Посібник для позакласного читання в 4 класі: навчальний посібник для загальноосвітніх навч. закладів/ О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 176с.: іл.

І семестр (3 години на тиждень)

Тема уроку

Примітка

Дата

Із скарбниці усної народної творчості

1.

Вступ до теми. За С. Грицою «Наші джерела».

С. 2

01.09

2.

Побутові казки. Мудра дівчина (українська народна казка).

С. 6-10

04.09

3.

Побутові казки. Мудра дівчина (українська народна казка)

(продовження).

С. 10-12

06.09

4.

Притчі. Без труда нема плода (народна притча). У пригоді (народна притча). Записала Олена Пчілка

С. 12-13

08.09

5.

Народні легенди. Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького. Місто Сміла (народні легенди).

С. 14-16

11.09

6.

Урок позакласного читання. Виставка книг, прочитаних учнями влітку. Обмін читацьким досвідом.

 

13.09

7.

Народні пісні. Народні усмішки. «Стоїть явір над водою», «Котився віночок по полю» (українські народні пісні). «Швачка», « Син та мати»(народні усмішки. Записав Борис Грінченко).

16-18

15.09

8.

Прислів’я та приказки. Українські народні прислів’я. прислів’я народів світу.

19-20

18.09

9.

Золоті зернята народної мудрості. Скоромовки. Загадки. Г. Кирпа «Мова моя».

21-22

20.09

10.

Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом « Із скарбниці усної народної творчості»

23

22.09

Що було на початку світу…

11.

Вступ до теми. Міфи Стародавнього Єгипту. Міф

«Створення світу».

25-26

 

25.09

12.

Урок позакласного читання. Міфи Стародавньої

 Греції та Китаю.

 

 

 

13.

Міфи слов'янських народів. О. Бондарук  «Міфи

про створення світу та людей».

 

 

 

14.

Міфи Стародавньої Греції. Міф «Дедал та Ікар»

(переказала К. Гловацька).

С. 28-29

 

 

15.

Культура стародавніх слов'ян . « Як ще не було

 початку світа …»( українська народна обрядова

пісня). За С. Плачиндою «Гнів Перуна».

 

С.31

 

 

16.

Культура стародавніх слов’ян . За Сергієм Плачиндою. « Гнів Перуна»(продовження).

 

 

17.

Перевір свої досягнення . Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Що було на початку світу…».

 

 

18.

Урок позакласного читання. Із скарбниці усної народної творчості.

Моя домашня читальня, с. 22-24

 

19.

Контрольна робота. Аудіювання(письмово). «Крадений віл»( українська народна казка).

 

 

Сторінками історії України

20.

Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь « Наші предки — слов’яни»(урок із книги «Княжа Україна»).

 

 

21.

Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий»

 

 

22.

Перша історія України. Іван Крип’якевич « Книги за княжів часів». Навчальне аудіювання.

 

 

23.

З історії міст України. Дмитро Білоус «У назвах міст і сіл слова...». Алла Коваль «Місто Чернігів».

Марія Хоросницька «Звідки в міста назва — Львів».

 

 

24.

Урок позакласного читання. Козацькому роду нема переводу.

 

 

25.

Історія українських козаків. Відданість побратиму. В. Сосюра «Дзвін шабель…».Марія Пригара «Козак Голота».

 

 

26.

Історія українських козаків. Відданість побратиму. Марія Пригара «Козак Голота»(продовження). Складання плану оповідання.

 

 

27.

Козацькому роду нема переводу. Прислів’я .        І. Гнатюк «Козацький дуб». Навчальний проект : «Про що можуть розказати дерева – очевидці історичних подій».

С. 50-51

 

28.

Сторінками з історії життя наших співвітчизників за кордоном. Іван Боднарчук «На новій землі».

С.52-53

 

29.

Урок позакласного читання. Без верби і калини нема України. (Українські казки та легенди

про вербу і калину).

 

 

30.

Події Другої світової війни. Тамара Коломієць «Ялинка мого дитинства» (Спогади).

С. 54-55

 

31.

Історія державних символів України. «Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?» (з дитячої енциклопедії «Світ моєї України»).

С.56

 

32.

Знай і шануй символи України. Стаття про герб України. Дмитро Павличко «Наш прапор» (напам'ять ). Наталка Поклад «Гімн».

С.58

 

33.

Хрестоматія сучасної української дитячої літера-тури для читання в 3,4 класах. Дивовижні історії. Леся Воронина «Пригоди голубого папуги»

(скорочено)

Хресто-матія,     с. 61-73

 

34.

Перевір свої досягнення . Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Сторінками історії України».

С. 59

 

35.

Урок позакласного читання. Державні символи у творах українських поетів.

 

 

36.

Контрольна робота. Навички читання мовчки(письмово).

 

 

 

Як не любить той край …

37.

Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. В. Сосюра «Як не любить той край …»(напам'ять). Л. Костенко «Усе моє, все зветься Україна…».

С.61

 

38.

Настрій твору. В. Сухомлинський «Восени пахне яблуками». Прислів’я. опис картини К. Білокур.

С.62

 

39.

Краса рідної землі у різні пори року. О. Олесь «Степ»(напам'ять).

С. 64

 

40.

Барви природи. М. Вовчок «Літній ранок». М. Коцюбинський «Літній день»(уривок на вибір напам'ять). Порівняння творів. Навчальне аудіювання.

С. 65-66

 

41.

Урок позакласного читання.

 

 

 

 

42.

Чарівні рослини. Н. Кир'ян  «Євшан». Легенда «Євшан»(переповіла З. Мензатюк). Контрольна робота. Усний переказ прочитаного.

 

С.66

 

43.

Тварини – наші вірні друзі. Г. Тютюнник «Ласочка». Контрольна робота. Усний переказ прочитаного.

 

С. 67-70

 

44.

Тварини – наші вірні друзі. Олександр Копиленко «Кріт - неборака». Контрольна робота. Усний переказ прочитаного.

 

Я люблю читати,  с. 74-75

 

45.

Мистецтво опішнянських майстрів. Т. Кара-Васильєва «Співуча глина»(скорочено).

С. 71-72

 

46.

Краса українських водойм. В. Лучук «Скільки річок в Україні?». С. Жупанин «Загадка-добав-лянка». «Світязь» (з енциклопедії для дітей).       Л. Костенко «Я хочу на озеро Світязь …»

С. 73-74

 

47.

Урок позакласного читання.

 

 

 

 

48.

Будь природі другом. Причина і наслідок. В. Сухомлинський « Не забувай про джерело».

С. 75-76

 

49.

Земля – наш спільний дім. А. Качан «Летючий корабель». Контрольна робота. Навички читання вголос (усно).

 

С. 77

 

50.

Перевір свої досягнення . Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Як не любить той край». Контрольна робота. Навички читання вголос (усно).

 

С.78

 

ІІ семестр

Видатні українські письменники

51.

Вступ до теми. Життя і творчість великого Кобзаря. Т. Шевченко «Про себе».

 

 

52.

Поезія великого Кобзаря. Т.Шевченко «Вітер віє повіває…», «Вітер з гаєм розмовляє…», «Реве та стогне Дніпр широкий…»    (напам'ять )

 

 

53.

Пам’ятаймо про Шевченка. «Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі» ( за матеріалами музею). Проект «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка»

 

 

54.

Життя і творчість Івана Франка. Р.Завадович «Поет Каменяр»(скорочено).

С. 88-90

 

55.

Вірші- картини природи. І. Франко. «Дивувалась зима…»  «Дрімають села…»(напам’ять).Проект «Дитячі роки Івана Франка».

С. 91-92

 

56.

Казки Івана Франка. «Лисичка-кума». Читання в особах.

С. 92-94

 

57.

Казки Івана Франка. І. Франко. «Лисичка-кума» (продовження). Розігрування епізоду казки.

С. 94-96

 

58.

Урок позакласного читання. « Йде зима у сукні срібній…»

Моя дом. чит.

(54-61)

 

59.

Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник. «Леся» (Уривок з повісті)

С. 97-99

 

60.

Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник. «Леся» (Уривок з повісті)(продовження).

С. 99-100

 

61.

Стан природи і настрій людини в поезії Лесі Українки. Леся Українка «Конвалія» (уривок),      « Давня весна» (напам'ять ).

С.101-102

 

62.

Проект «Леся Українка — поетична квітка України». Леся Українка «Тиша морська», «У маленькій хатинці, у тихім куточку…»

Я люблю читати

(с.122-123)

 

63.

Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить».

С. 103-104

 

64.

Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» (продовження).

С. 105-108

 

65.

Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить»(продовження). Інсценізація казки.

С. 108-109

 

66.

Урок позакласного читання. «Пізнавай себе і світ».

Моя дом. чит.

102-118

 

67.

Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски... «(Уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор лісових дзвіночків», «Сонце і дим».

С.110-112

 

68.

Життя і творчість Максима Рильського. Поезія Максима Рильського:від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. М. Рильський «Дитинство», «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?»(напам'ять ).

С.113-114

 

69.

Перевір  свої  досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Видатні українські письменники».

С.115

 

70.

Контрольна робота № 5. Аудіювання (письмово)

 

 

Розповіді про нас самих

71.

Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Езоп – перший байкар. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь». Навчальне аудіювання.

С.117-118

 

72.

Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки. Л. Глібов «Зозуля й Півень»(напам'ять). Інсценізація байки.

С.119-120

 

73.

Життя і творчість Олени Пчілки. Кожна байка чогось навчає, від чогось застерігає. О. Пчілка «Котова наука». Розігрування байки за ролями.

С.121-123

 

74.

Урок позакласного читання. Байки.

Моя дом. чит.

С.37-44

 

75.

Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси.Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (скорочено)(дія перша)

С. 124-128

 

76.

Особливості п’єси-казки як жанру. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (скорочено)(дія друга). Інсценізація уривка з п’єси.

С.129-133

 

77.

Перевір  свої  досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Розповіді про нас самих».

С.134

 

Літературні казки зарубіжних письменників

78.

Вступ до теми. Ліна Костенко «Затишно дітям в пазусі казок…». Життя і творчість Сельми Лагерльоф. «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми».

Я люблю читати, с. 130-136

 

79.

Життя і творчість Сельми Лагерльоф. «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми».

Я люблю читати, с. 137 - 141

 

80.

Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Позитивні і негативні персонажі. Г. К. Андерсен «Гидке каченя» (Скорочено)

С.144-147

 

81.

Позитивні і негативні персонажі. Г. К. Андерсен «Гидке каченя» (Скорочено)

С.147-150

 

82.

Урок позакласного читання. Казки зарубіжних письменників.

Моя дом. чит.         с. 120-142

 

83.

Життя і творчість Джані Родарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела».

С. 151-153

 

84.

Перевір  свої  досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Літературні казки зарубіжних письменників».

С.154

 

85.

Контрольна робота № 6.  Навичка читання мовчки (письмово).

 

 

СВІТ ДИТИНСТВА В ЛІТЕРАТУРІ

86.

Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Л. Забашта «Сказав мудрець…». Життя і творчість Анатолія Костецького. А. Костецький «Мрія».

С.156-157

 

87.

Наші вірні друзі – тварини. А. Костецький «Спішу додому». Розігрування сценки за прочитаним твором.

С. 158

 

88.

Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський «Не загубив, а знайшов».

С.159

 

89.

Життя і творчість Всеволода Нестайка. Вірні друзі. В. Нестайко «Шура і Шурко».

С.160-163

 

90.

Урок позакласного читання. Школа добрих учинків (за творами Василя Сумлинського)

 

 

91.

Вірні друзі. В. Нестайко «Шура і Шурко»(продовження). Складання продовження оповідання.

С. 163-165

 

92.

Нових друзів наживай, а старих не забувай.      М. Чумарна «Казка про друга».

С.166-168

 

93.

Нових друзів наживай, а старих не забувай.      М. Чумарна «Казка про друга». Переказування казки.

С.168-170

 

94.

Гумористичні твори. В. Нестайко «Із сміхом треба бути обережним…». Г. Малик «Мавпині іменнини». Розігрування сценки за віршем.

С.171-172

 

95.

Із гумором про серйозне. Г. Бойко «Консультант».  М. Сингаївський «Сміх для всіх».

С.172-173

 

Сучасні українські письменники

96.

Літаючі мрії. Сашко Дерманський «Мрія Маляки»(скорочено).

Хрестоматія, с. 96-99

 

97.

В гості до прабабусі. Саша Кочубей «Володарка лісу».

Хрестоматія, с.140-143

 

98.

Урок позакласного читання. Письменники рідного краю.

 

 

99.

Столичні таємниці. Галина Ткачук «Нерозмінна монета».

Хрестоматія, с.144-147

 

100.

Життя тварин. Маряна і Тарас Прохаськи «Самостійне життя»(уривок).

Хрестоматія, с.154-161

 

101.

Мрії дівчинки. Ірен Роздобудько «Я зніматимуся в кіно».

Хрестоматія, с.162-166

 

102.

Театр і актори. Іван Андрусяк « Як подружитися з Чакалкою».

Хрестоматія,с.20-31

 

103.

Оце часи! Юля Смаль «Хімія і їжа».

Хрестоматія,с.178-181

 

104.

Оце часи! Юля Смаль «Кольорова хімія. Таємниці хіміка-криміналіста».

Хрестоматія,с.181-185

 

105.

Контрольна робота № 7. Робота з  літературним твором(письмово)

 

 

106.

Урок позакласного читання. Іскринки вогника творчості.

Моя дом. чит., с.149-159

 

107.

Розпізнавай і розвивай свої здібності.                 В. Сухомлинський «Співуча пір'їнка ».

С.174

 

108.

Образи юних художників у віршах поетів. Г.Чубач «Найрідніші голоси». С. Жупанин «Намалюю вітер». Л.Костенко «Якщо не можеш вітер змалювати…».

С.175-176

 

109.

Дива довкола нас. О. Єфімов «Тут усе є …».       Е. Саталкіна «Кожний знає своє діло». Навчальне аудіювання.

С.177-179

 

110.

Як римуються рядки. В. Рутківський «Як складають вірші». Контрольна робота. Навички читання вголос (усно).

С.179-183

 

111.

Все починається з малого. М. Сингаївський «дощ із краплі починається». Контрольна робота. Навички читання вголос (усно).

С.184

 

Сторінками дитячих журналів і газет

112.

Поговоримо про «Барвінок». Куди веде «Стежка»?

Я люблю читати,с.96-99

 

113.

Про що розповідає «Джміль»?

Я люблю читати,с.100-102

 

114.

Урок позакласного читання. Літо, літо – радості пора!

 

 

115.

Чи відомі тобі журнали «Весела перерва» та «Веселі уроки»?

Я люблю читати,с.102-103

 

116.

Підсумкова контрольна робота (ДПА)

 

 

117.

Які бувають газети для дітей? Газета «Казковий вечір».

Я люблю читати,с.104-105

 

118.

Які бувають газети для дітей? Газета «Колосочок».

Я люблю читати,с.105-106

 

119.

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

 

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Любас Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
6 січня
Переглядів
2748
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку