Календарне планування з літературного читання 4 клас. За підручником О.Я Савченко. Воно розроблено на цілий рік, по семестрах, враховано оновлене коло читання, включені сучасні письменники (взято з Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах серії « Шкільна бібліотека»/ уклад. Та автор передм. Стус Т. В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016. – 192с. ) , позакласні читання ( Моя домашня читальня. Посібник для позакласного читання в 4 класі: навчальний посібник для загальноосвітніх навч. закладів/ О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 176с.: іл.) і враховані твори з додаткового підручника ( Я люблю читати: навчальний посібник з літературного читання для учнів 4 класу/ О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 160с.: іл.)
Літературне читання
Підручники :
Літературне читання:підруч.для 4 кл./О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 192с.: іл.
Я люблю читати: навчальний посібник з літературного читання для учнів 4 класу/ О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 160с.: іл.
Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах серії « Шкільна бібліотека»/ уклад. Та автор передм. Стус Т. В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016. – 192с.
Моя домашня читальня. Посібник для позакласного читання в 4 класі: навчальний посібник для загальноосвітніх навч. закладів/ О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 176с.: іл.
І семестр (3 години на тиждень)
№ |
Тема уроку |
Примітка |
Дата |
|||
Із скарбниці усної народної творчості |
||||||
1. |
Вступ до теми. За С. Грицою «Наші джерела». |
С. 2 |
01.09 |
|||
2. |
Побутові казки. Мудра дівчина (українська народна казка). |
С. 6-10 |
04.09 |
|||
3. |
Побутові казки. Мудра дівчина (українська народна казка) (продовження). |
С. 10-12 |
06.09 |
|||
4. |
Притчі. Без труда нема плода (народна притча). У пригоді (народна притча). Записала Олена Пчілка |
С. 12-13 |
08.09 |
|||
5. |
Народні легенди. Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького. Місто Сміла (народні легенди). |
С. 14-16 |
11.09 |
|||
6. |
Урок позакласного читання. Виставка книг, прочитаних учнями влітку. Обмін читацьким досвідом. |
|
13.09 |
|||
7. |
Народні пісні. Народні усмішки. «Стоїть явір над водою», «Котився віночок по полю» (українські народні пісні). «Швачка», « Син та мати»(народні усмішки. Записав Борис Грінченко). |
16-18 |
15.09 |
|||
8. |
Прислів’я та приказки. Українські народні прислів’я. прислів’я народів світу. |
19-20 |
18.09 |
|||
9. |
Золоті зернята народної мудрості. Скоромовки. Загадки. Г. Кирпа «Мова моя». |
21-22 |
20.09 |
|||
10. |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом « Із скарбниці усної народної творчості» |
23 |
22.09 |
|||
Що було на початку світу… |
||||||
11. |
Вступ до теми. Міфи Стародавнього Єгипту. Міф «Створення світу». |
25-26
|
25.09 |
|||
12. |
Урок позакласного читання. Міфи Стародавньої Греції та Китаю. |
|
|
|||
13. |
Міфи слов'янських народів. О. Бондарук «Міфи про створення світу та людей». |
|
|
|||
14. |
Міфи Стародавньої Греції. Міф «Дедал та Ікар» (переказала К. Гловацька). |
С. 28-29
|
|
|||
15. |
Культура стародавніх слов'ян . « Як ще не було початку світа …»( українська народна обрядова пісня). За С. Плачиндою «Гнів Перуна». |
С.31
|
|
|||
16. |
Культура стародавніх слов’ян . За Сергієм Плачиндою. « Гнів Перуна»(продовження). |
|
|
|||
17. |
Перевір свої досягнення . Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Що було на початку світу…». |
|
|
|||
18. |
Урок позакласного читання. Із скарбниці усної народної творчості. |
Моя домашня читальня, с. 22-24 |
|
|||
19. |
Контрольна робота. Аудіювання(письмово). «Крадений віл»( українська народна казка). |
|
|
|||
Сторінками історії України |
||||||
20. |
Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь « Наші предки — слов’яни»(урок із книги «Княжа Україна»). |
|
|
|||
21. |
Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий» |
|
|
|||
22. |
Перша історія України. Іван Крип’якевич « Книги за княжів часів». Навчальне аудіювання. |
|
|
|||
23. |
З історії міст України. Дмитро Білоус «У назвах міст і сіл слова...». Алла Коваль «Місто Чернігів». Марія Хоросницька «Звідки в міста назва — Львів». |
|
|
|||
24. |
Урок позакласного читання. Козацькому роду нема переводу. |
|
|
|||
25. |
Історія українських козаків. Відданість побратиму. В. Сосюра «Дзвін шабель…».Марія Пригара «Козак Голота». |
|
|
|||
26. |
Історія українських козаків. Відданість побратиму. Марія Пригара «Козак Голота»(продовження). Складання плану оповідання. |
|
|
|||
27. |
Козацькому роду нема переводу. Прислів’я . І. Гнатюк «Козацький дуб». Навчальний проект : «Про що можуть розказати дерева – очевидці історичних подій». |
С. 50-51 |
|
|||
28. |
Сторінками з історії життя наших співвітчизників за кордоном. Іван Боднарчук «На новій землі». |
С.52-53 |
|
|||
29. |
Урок позакласного читання. Без верби і калини нема України. (Українські казки та легенди про вербу і калину). |
|
|
|||
30. |
Події Другої світової війни. Тамара Коломієць «Ялинка мого дитинства» (Спогади). |
С. 54-55 |
|
|||
31. |
Історія державних символів України. «Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?» (з дитячої енциклопедії «Світ моєї України»). |
С.56 |
|
|||
32. |
Знай і шануй символи України. Стаття про герб України. Дмитро Павличко «Наш прапор» (напам'ять ). Наталка Поклад «Гімн». |
С.58 |
|
|||
33. |
Хрестоматія сучасної української дитячої літера-тури для читання в 3,4 класах. Дивовижні історії. Леся Воронина «Пригоди голубого папуги» (скорочено) |
Хресто-матія, с. 61-73 |
|
|||
34. |
Перевір свої досягнення . Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Сторінками історії України». |
С. 59 |
|
|||
35. |
Урок позакласного читання. Державні символи у творах українських поетів. |
|
|
|||
36. |
Контрольна робота. Навички читання мовчки(письмово).
|
|
|
|||
Як не любить той край … |
||||||
37. |
Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. В. Сосюра «Як не любить той край …»(напам'ять). Л. Костенко «Усе моє, все зветься Україна…». |
С.61 |
|
|||
38. |
Настрій твору. В. Сухомлинський «Восени пахне яблуками». Прислів’я. опис картини К. Білокур. |
С.62 |
|
|||
39. |
Краса рідної землі у різні пори року. О. Олесь «Степ»(напам'ять). |
С. 64 |
|
|||
40. |
Барви природи. М. Вовчок «Літній ранок». М. Коцюбинський «Літній день»(уривок на вибір напам'ять). Порівняння творів. Навчальне аудіювання. |
С. 65-66 |
|
|||
41. |
Урок позакласного читання.
|
|
|
|||
42. |
Чарівні рослини. Н. Кир'ян «Євшан». Легенда «Євшан»(переповіла З. Мензатюк). Контрольна робота. Усний переказ прочитаного.
|
С.66 |
|
|||
43. |
Тварини – наші вірні друзі. Г. Тютюнник «Ласочка». Контрольна робота. Усний переказ прочитаного.
|
С. 67-70 |
|
|||
44. |
Тварини – наші вірні друзі. Олександр Копиленко «Кріт - неборака». Контрольна робота. Усний переказ прочитаного.
|
Я люблю читати, с. 74-75 |
|
|||
45. |
Мистецтво опішнянських майстрів. Т. Кара-Васильєва «Співуча глина»(скорочено). |
С. 71-72 |
|
|||
46. |
Краса українських водойм. В. Лучук «Скільки річок в Україні?». С. Жупанин «Загадка-добав-лянка». «Світязь» (з енциклопедії для дітей). Л. Костенко «Я хочу на озеро Світязь …» |
С. 73-74 |
|
|||
47. |
Урок позакласного читання.
|
|
|
|||
48. |
Будь природі другом. Причина і наслідок. В. Сухомлинський « Не забувай про джерело». |
С. 75-76 |
|
|||
49. |
Земля – наш спільний дім. А. Качан «Летючий корабель». Контрольна робота. Навички читання вголос (усно).
|
С. 77 |
|
|||
50. |
Перевір свої досягнення . Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Як не любить той край». Контрольна робота. Навички читання вголос (усно).
|
С.78 |
|
|||
ІІ семестр |
||||||
Видатні українські письменники |
||||||
51. |
Вступ до теми. Життя і творчість великого Кобзаря. Т. Шевченко «Про себе». |
|
|
|||
52. |
Поезія великого Кобзаря. Т.Шевченко «Вітер віє повіває…», «Вітер з гаєм розмовляє…», «Реве та стогне Дніпр широкий…» (напам'ять ) |
|
|
|||
53. |
Пам’ятаймо про Шевченка. «Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі» ( за матеріалами музею). Проект «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка» |
|
|
|||
54. |
Життя і творчість Івана Франка. Р.Завадович «Поет Каменяр»(скорочено). |
С. 88-90 |
|
|||
55. |
Вірші- картини природи. І. Франко. «Дивувалась зима…» «Дрімають села…»(напам’ять).Проект «Дитячі роки Івана Франка». |
С. 91-92 |
|
|||
56. |
Казки Івана Франка. «Лисичка-кума». Читання в особах. |
С. 92-94 |
|
|||
57. |
Казки Івана Франка. І. Франко. «Лисичка-кума» (продовження). Розігрування епізоду казки. |
С. 94-96 |
|
|||
58. |
Урок позакласного читання. « Йде зима у сукні срібній…» |
Моя дом. чит. (54-61) |
|
|||
59. |
Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник. «Леся» (Уривок з повісті) |
С. 97-99 |
|
|||
60. |
Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник. «Леся» (Уривок з повісті)(продовження). |
С. 99-100 |
|
|||
61. |
Стан природи і настрій людини в поезії Лесі Українки. Леся Українка «Конвалія» (уривок), « Давня весна» (напам'ять ). |
С.101-102 |
|
|||
62. |
Проект «Леся Українка — поетична квітка України». Леся Українка «Тиша морська», «У маленькій хатинці, у тихім куточку…» |
Я люблю читати (с.122-123) |
|
|||
63. |
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить». |
С. 103-104 |
|
|||
64. |
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» (продовження). |
С. 105-108 |
|
|||
65. |
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить»(продовження). Інсценізація казки. |
С. 108-109 |
|
|||
66. |
Урок позакласного читання. «Пізнавай себе і світ». |
Моя дом. чит. 102-118 |
|
|||
67. |
Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски... «(Уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор лісових дзвіночків», «Сонце і дим». |
С.110-112 |
|
|||
68. |
Життя і творчість Максима Рильського. Поезія Максима Рильського:від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. М. Рильський «Дитинство», «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?»(напам'ять ). |
С.113-114 |
|
|||
69. |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Видатні українські письменники». |
С.115 |
|
|||
70. |
Контрольна робота № 5. Аудіювання (письмово) |
|
|
|||
Розповіді про нас самих |
||||||
71. |
Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Езоп – перший байкар. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь». Навчальне аудіювання. |
С.117-118 |
|
|||
72. |
Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки. Л. Глібов «Зозуля й Півень»(напам'ять). Інсценізація байки. |
С.119-120 |
|
|||
73. |
Життя і творчість Олени Пчілки. Кожна байка чогось навчає, від чогось застерігає. О. Пчілка «Котова наука». Розігрування байки за ролями. |
С.121-123 |
|
|||
74. |
Урок позакласного читання. Байки. |
Моя дом. чит. С.37-44 |
|
|||
75. |
Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси.Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (скорочено)(дія перша) |
С. 124-128 |
|
|||
76. |
Особливості п’єси-казки як жанру. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (скорочено)(дія друга). Інсценізація уривка з п’єси. |
С.129-133 |
|
|||
77. |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Розповіді про нас самих». |
С.134 |
|
|||
Літературні казки зарубіжних письменників |
||||||
78. |
Вступ до теми. Ліна Костенко «Затишно дітям в пазусі казок…». Життя і творчість Сельми Лагерльоф. «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми». |
Я люблю читати, с. 130-136 |
|
|||
79. |
Життя і творчість Сельми Лагерльоф. «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми». |
Я люблю читати, с. 137 - 141 |
|
|||
80. |
Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Позитивні і негативні персонажі. Г. К. Андерсен «Гидке каченя» (Скорочено) |
С.144-147 |
|
|||
81. |
Позитивні і негативні персонажі. Г. К. Андерсен «Гидке каченя» (Скорочено) |
С.147-150 |
|
|||
82. |
Урок позакласного читання. Казки зарубіжних письменників. |
Моя дом. чит. с. 120-142 |
|
|||
83. |
Життя і творчість Джані Родарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела». |
С. 151-153 |
|
|||
84. |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Літературні казки зарубіжних письменників». |
С.154 |
|
|||
85. |
Контрольна робота № 6. Навичка читання мовчки (письмово). |
|
|
|||
СВІТ ДИТИНСТВА В ЛІТЕРАТУРІ |
||||||
86. |
Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Л. Забашта «Сказав мудрець…». Життя і творчість Анатолія Костецького. А. Костецький «Мрія». |
С.156-157 |
|
|||
87. |
Наші вірні друзі – тварини. А. Костецький «Спішу додому». Розігрування сценки за прочитаним твором. |
С. 158 |
|
|||
88. |
Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський «Не загубив, а знайшов». |
С.159 |
|
|||
89. |
Життя і творчість Всеволода Нестайка. Вірні друзі. В. Нестайко «Шура і Шурко». |
С.160-163 |
|
|||
90. |
Урок позакласного читання. Школа добрих учинків (за творами Василя Сумлинського) |
|
|
|||
91. |
Вірні друзі. В. Нестайко «Шура і Шурко»(продовження). Складання продовження оповідання. |
С. 163-165 |
|
|||
92. |
Нових друзів наживай, а старих не забувай. М. Чумарна «Казка про друга». |
С.166-168 |
|
|||
93. |
Нових друзів наживай, а старих не забувай. М. Чумарна «Казка про друга». Переказування казки. |
С.168-170 |
|
|||
94. |
Гумористичні твори. В. Нестайко «Із сміхом треба бути обережним…». Г. Малик «Мавпині іменнини». Розігрування сценки за віршем. |
С.171-172 |
|
|||
95. |
Із гумором про серйозне. Г. Бойко «Консультант». М. Сингаївський «Сміх для всіх». |
С.172-173 |
|
|||
Сучасні українські письменники |
||||||
96. |
Літаючі мрії. Сашко Дерманський «Мрія Маляки»(скорочено). |
Хрестоматія, с. 96-99 |
|
|||
97. |
В гості до прабабусі. Саша Кочубей «Володарка лісу». |
Хрестоматія, с.140-143 |
|
|||
98. |
Урок позакласного читання. Письменники рідного краю. |
|
|
|||
99. |
Столичні таємниці. Галина Ткачук «Нерозмінна монета». |
Хрестоматія, с.144-147 |
|
|||
100. |
Життя тварин. Маряна і Тарас Прохаськи «Самостійне життя»(уривок). |
Хрестоматія, с.154-161 |
|
|||
101. |
Мрії дівчинки. Ірен Роздобудько «Я зніматимуся в кіно». |
Хрестоматія, с.162-166 |
|
|||
102. |
Театр і актори. Іван Андрусяк « Як подружитися з Чакалкою». |
Хрестоматія,с.20-31 |
|
|||
103. |
Оце часи! Юля Смаль «Хімія і їжа». |
Хрестоматія,с.178-181 |
|
|||
104. |
Оце часи! Юля Смаль «Кольорова хімія. Таємниці хіміка-криміналіста». |
Хрестоматія,с.181-185 |
|
|||
105. |
Контрольна робота № 7. Робота з літературним твором(письмово) |
|
|
|||
106. |
Урок позакласного читання. Іскринки вогника творчості. |
Моя дом. чит., с.149-159 |
|
|||
107. |
Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір'їнка ». |
С.174 |
|
|||
108. |
Образи юних художників у віршах поетів. Г.Чубач «Найрідніші голоси». С. Жупанин «Намалюю вітер». Л.Костенко «Якщо не можеш вітер змалювати…». |
С.175-176 |
|
|||
109. |
Дива довкола нас. О. Єфімов «Тут усе є …». Е. Саталкіна «Кожний знає своє діло». Навчальне аудіювання. |
С.177-179 |
|
|||
110. |
Як римуються рядки. В. Рутківський «Як складають вірші». Контрольна робота. Навички читання вголос (усно). |
С.179-183 |
|
|||
111. |
Все починається з малого. М. Сингаївський «дощ із краплі починається». Контрольна робота. Навички читання вголос (усно). |
С.184 |
|
|||
Сторінками дитячих журналів і газет |
||||||
112. |
Поговоримо про «Барвінок». Куди веде «Стежка»? |
Я люблю читати,с.96-99 |
|
|||
113. |
Про що розповідає «Джміль»? |
Я люблю читати,с.100-102 |
|
|||
114. |
Урок позакласного читання. Літо, літо – радості пора! |
|
|
|||
115. |
Чи відомі тобі журнали «Весела перерва» та «Веселі уроки»? |
Я люблю читати,с.102-103 |
|
|||
116. |
Підсумкова контрольна робота (ДПА) |
|
|
|||
117. |
Які бувають газети для дітей? Газета «Казковий вечір». |
Я люблю читати,с.104-105 |
|
|||
118. |
Які бувають газети для дітей? Газета «Колосочок». |
Я люблю читати,с.105-106 |
|
|||
119. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
||||
|
|
|
|
|||