Тема: «М’яка пласка іграшка»
|
5 клас |
|
Об’єкт проектної діяльності : Новорічна м’яка пласка іграшка |
|
Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом
|
|
Додаткова технологія: технологія виготовлення аплікації.
|
Компетентності: 1.Спілкування державною мовою
|
Навчити: -обговорювати питання, пов’язані з реалізацією проекту; -ділитися власними ідеями, думками, коментувати та оцінювати власну діяльність і діяльність інших; Формувати: -усвідомлення важливості розвитку української технологічної термінології Навчальні ресурси: -робота в парах, групах; проєкти. |
2.Математична компетентність
|
Навчити: -застосовувати математичні розрахунки для виконання технологічних завдань. Формувати: -пошанування істини. Навчальні ресурси: -розрахунки для визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробів; розрахунок собівартості виробів. |
3.Основні компетентності у природничих науках і технологіях
|
Навчити: - економна використовувати матеріали; -організовувати безвідходне виробництво, вторинну переробку матеріалів . Формувати: -усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини; - шанобливе ставлення до праці Навчальні ресурси: -добір конструкційних матеріалів, обґрунтування технологій проектування та виготовлення виробу. |
4.Інформаційно-цифрова компетентність
|
Навчити: -безпечно використовувати соціальні мережі для обговорення ідей. Формувати: -толерантність Навчальні ресурси: -робота з цифровими пристроями під час вибору моделей-аналогів, пошуку технологій виготовлення та оздоблення виробів. |
5.Уміння вчитися впродовж життя
|
Навчити: - шукати та застосовувати потрібну інформацію; -визначати навчальні цілі та способи їх досягнення. -толерантність Формувати: -допитливість, прагнення пізнавати нове, експериментувати, терплячість. Навчальні ресурси: -робота з інформаційними джерелами, пошук технологій виготовлення та оздоблення виробів, самоаналіз власної діяльності та аналіз діяльності інших. |
6.Ініціативність і підприємливість
|
Навчити: -мислити творчо; - аналізувати помилки. Формувати: -ініціативність, відкритість до нових ідей; - впевненість під час реалізації власних ідей, визнання своїх талантів, здібностей, умінь і демонстрація їх у праці та творчості. Навчальні ресурси: - планування та виконання завдання . |
7.Соціальна та громадянська компетентності |
Навчити: -працювати самостійно та в команді з іншими на результат, безпечно поводитися з інструментами та обладнанням. Формування: - відповідальність, пошанування думок інших людей, толерантність. |
8.Екологічна грамотність і здорове життя. |
Навчити: - безпечно користуватися побутовими приладами. Формування: -усвідомлення безпечної організації власної навчально-пізнавальної та проектної діяльності. Навчальні ресурси: -організація робочого місця під час виконання технологічних операцій, оздоблення виробів. |
Наскрізні лінії:
«Здоров'я і безпека»- необхідність дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця.
«Підприємливість та фінансова грамотність»- визначення орієнтованої вартості витрачених матеріалів для виготовленого виробу.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:
Знаннєвий компонент-
-знає етапи проєктування.
-розуміє сутність методу фантазування.
-називає конструкційні матеріали, необідня для виготовлення виробу.
-розрізняє і називає інструменти та пристосування для обробки матеріалів.
-розуміє необхідність дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця.
Діяльнісний компонент-
-дотримується послідовності етапів проєктної діяльності,
-застосовує метод фантазування при проєктуванні виробу.
-виконує малюнок виробу.
-виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.
-добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу.
-дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями.
-визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.
-виготовляє виріб.
-оздоблює виріб за готовою композицією.
-дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.
Ціннісний компонент-
-робить висновки про необхідність економного використання конструкційних матеріалів.
-усвідомлю є важливість дотримання правил безпеки під час роботи.
-усвідомлює значущість виробу, який виготовляється
Календарно-тематичний план.
№ з/п |
Тема та зміст уроку |
К-ть годин |
Дата |
1 |
Історія новорічної іграшки, м’якої іграшки. Вибір та обґрунтування теми проєкту. Проєктування форми іграшки методом фантазування. |
1 |
|
2 |
Виконання ескізного малюнка вироба. Добір інструментів та матеріалів. Планування роботи з виконання проєкту. |
1 |
|
3 |
Технологічна послідовність виготовлення виробу: розкрій деталей виробу, економне використання матеріалів під час роботи. Організація робочого місця, санітарно-гігієнічні вимоги. |
1 |
|
4 |
Виготовлення деталей оздоблення іграшки. Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час робот із ножицями. |
1 |
|
5 |
З’єднання деталей іграшки. Санітарно-гігієнічні вимоги, організація робочого місця, дотримання правил безпеки життєдіяльності при виконанні ручних робіт та роботи з голкою. |
1 |
|
6 |
Оздоблення іграшки (на власний вибір). |
1 |
|
7 |
Остаточна обробка виробу. Оцінка якості виробу. |
1 |
|
8 |
Презентація результатів проєктної діяльності. |
1 |
|