Календарно-тематичний план навчального матеріалу з інформатики в 5 класі НУШ

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 5 класу

(відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.))

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:

Підручник для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе,

О. В. Барна. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2022.)

Перегляд файлу

ПОГОДЖУЮ                                              

Заступник директора                        

з навчально-виховної роботи 

     

_____________ Оксана ПОНОМАРЬОВА                                  

«____» вересня 2024 р.

Календарно-тематичний план

навчального матеріалу з інформатики

в 5 класі Кремінського ліцею №5

Кремінської міської ради Луганської області

на І та ІІ семестри 2024/2025 н. р.

Учитель : Борисенко Д.І.

 

Обговорено на засіданні педагогічної ради                                                                              Розглянуто на засіданні МО вчителів

Протокол № _1_ від 30.08.2024 р.                                                                      математики та інформатики

                                                                    Протокол № 1 від 26.08.2024 р. 

        

 

Зведена таблиця розподілу навчального часу

 

 

Загальна кількість годин

 

Кількість годин на тиждень

 

Кількість практичних робіт

Кількість тематичних оцінювань

І семестр

 

24

1,5

5

2

ІІ семестр

 

28

1,5

1

3

Усього

 

52

1,5

6

5

 

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 5 класу

(відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.))

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:

Підручник для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе,

О. В. Барна. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2022.)

 

 

№ уро-ку

Тема уроку

Дата уроку

Форма проведення уроку

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

 

Семестр 1

 

Тема1. Комп’ютер у суспільстві (16 год)

1

Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі.

02.09

 

синхр

● виділяє особливості даних різних типів та порівнює їх;

● презентує рекламу продукту з використанням даних різних типів;

● за допомогою цифрових інструментів виконує індивідуальний навчальний проєкт зі збору даних з певної теми, яка вивчається на інших предметах;

● бере участь у проєкті в малих групах із фотофіксацією та відеофіксацією процесів у природі;

● групує цифрові пристрої за їх функціями і призначенням;

 

● розпізнає дані різних типів і наводить їх приклади;

● обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних;

● виділяє групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням;

● називає складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження;

● наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, порівнює їх за наданими критеріями і пояснює вибір потрібних;

 

2

Інструктаж з БЖД. Інформація, дані, повідомлення.

05.09

синхр

3

Інструктаж з БЖД. Особливості даних різних типів їх порівняння та використання. Створення реклами продукту з використанням даних різних типів

09.09

синхр

4

Інструктаж з БЖД. Захист навчальних проектів «Фото фіксація та відео фіксація процесів у природі»

16.09

синхр

5

Інструктаж з БЖД. Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Проектування інформаційної моделі комп’ютера за заданими критеріями

19.09

синхр

6

Інструктаж з БЖД. Складові комп’ютерів та їхнє призначення.

23.09

синхр

7

Інструктаж з БЖД. Безпека життєдіяльності під час роботи з комп'ютером. Складання історії про правила життєдіяльності під час роботи з комп’ютером («що станеться, якщо…»)

30.09

синхр

8

Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. «Створення презентації про складові персонального (або навчального) комп’ютера»

03.10

синхр

9

Інструктаж з БЖД. Операційна система та її інтерфейс. Створення схеми «Призначення операційної системи»

07.10

синхр

● проєктує інформаційну модель комп’ютера за заданими критеріями;

● створює презентацію про складові персонального комп’ютера;

● складає історію про правила життєдіяльності під час роботи з комп’ютером;

● створює презентацію про призначення різних програмних засобів;

● створює діаграму для порівняння різних програмних засобів;

● розв’язує ситуаційні завдання на вибір застосунку та отриманий результат;

● створює схему про призначення операційної системи;

● формулює запитання щодо зміни інтерфейсу програмного середовища;

● виконує проєкт зі створення інформаційного плаката

● створює анімовані історії для демонстрації

● складає правила про дотримання авторського права

● пояснює призначення операційної системи;

● розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв та адаптується до них

● використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання;

● пояснює важливість дотримання принципів академічної доброчесності та авторського права в інформаційній діяльності;

● розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх

10

Інструктаж з БЖД. Програми для опрацювання даних різних типів (текстових, числових, графічних, мультимедійних).

14.10

синхр

11

Інструктаж з БЖД. Практична робота 2  «Інтерфейс програмного середовища. Призначення різних програмних засобів».

17.10

 

синхр

12

Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок. Малювання схеми локальної мережі в навчальному класі. Проектування «Інформаційна модель домашньої локальної мережі»

21.10

 

синхр

13

Інструктаж з БЖД. Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету Створення анімованої історії «Правила захисту особистого простору, пристроїв і даних»

04.11

 

 

синхр

14

Інструктаж з БЖД Пошук інформації в Інтернеті Завантаження даних з Інтернету. Авторське право. Використання QR-кодів для доступу та зберігання даних з інтернету.  Складання правил про дотримання академічної доброчесності та авторського права

11.11

 

синхр

15

Інструктаж з БЖД.. Використання мережі Інтернет для навчання.  Створення коротких повідомлень іноземною мовою; використання онлайн-перекладачів

14.11

 

синхр

16

Інструктаж з БЖД. Проєкт зі створення інформаційного плаката про онлайн-сервіс для навчання шкільним предметам, електронних словників та е-енциклопедій, для творчості, створення історій;

Тематичне оцінювання.

18.11

 

синхр

 

Тема2. Комп’ютер як інструмент (7 год)

17

Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для опрацювання текстів. Практична робота 3 «Клавіатурний тренажер»

25.11

 

синхр

● виконує тренувальні вправи в програмі клавіатурного тренажера для покращення навичок роботи з клавіатурою;

● бере участь у дослідницькому проєкті за визначеною роллю з використанням ґаджета та спеціальних застосунків;

● проводить у групі віртуальні екскурсії з використанням цифрових пристроїв і доповненої реальності;

● формулює гіпотезу, вимірює та записує числові дані, аргументує висновки за допомогою проведених досліджень довкілля з використанням цифрових засобів;

● створює мінікнигу за результатами проєктної діяльності;

● створює інфографіку за результатами спільної проєктної діяльності;

● створює колаж, фотоальбом із графічних зображень;

● демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних;

● розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язування яких можна застосувати цифрові технології;

● пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язування конкретних задач;

● визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язування задачі, підтвердження чи спростування тверджень;

● використовує дані різних типів для створення інформаційних продуктів;

● розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

● створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку;

18

Інструктаж з БЖД. Введення, редагування та форматування символів і абзаців

28.11

 

асинхр

19

Інструктаж з БЖД. Практична робота 4 «Створення, редагування та форматування об’єктів в текстовому документі»

02.12

 

синхр

20

Інструктаж з БЖД. Однорівневі списки. Практична робота 5 «Створення однорівневих списків»

09.12

 

синхр

21

Інструктаж з БЖД. Сторінки текстового документа та їх форматування Створення мінікниги за результатами проєктної діяльності

12.12

 

синхр

22

Інструктаж з БЖД. Поняття про інфографіку. Програмне забезпечення для перегляду графічних зображень.

16.12

 

синхр

23

Інструктаж з БЖД. Побудова і опрацювання графічних зображень в різних програмних середовищах та в інтернеті. Тематичне оцінювання.                                                  

23.12

синхр

 

Тема 3. Комп’ютер як інструмент. Комп’ютерні презентації (9 год)

24

Інструктаж з БЖД. Растровий графічний редактор та його інструменти. Створення логотипу команди (гуртка, школи, групи тощо)

26.01

синхр

 

 

 

Семестр 2

25

Інструктаж з БЖД. Вставляння графічних зображень та побудова векторних зображень в офісних пакетах. Побудова інформаційної моделі реальних об’єктів у середовищі графічного редактора офісних пакетів.

 

синхр

● створює карту знань про програми для роботи з графічними даними;

● будує інформаційні моделі реальних об’єктів у середовищі графічного редактора офісних пакетів;

● створює логотип

● створює карту знань про програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій;

● створює презентації за результатами проєктної діяльності;

● створює в групі навчальні ролики, що містять мультимедіа, засобами середовища опрацювання презентацій, відповідно до обраної ролі;

● створює власне друковане портфоліо

● демонструє та пояснює власні інформаційні продукти в малих групах та класі;

● складає план проєктної діяльності та виготовлення інформаційних продуктів;

● обирає і застосовує засоби для побудови зображення в одному з графічних редакторів

● створює мультимедійні презентації;

● дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів;

● описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту;

● бере участь у спільному проєкті

● пропонує і дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проєкту;

● у разі потреби пропонує допомогу іншим особам;

● бере участь у представленні результатів групової роботи;

● описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи

● використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання

● зазначає джерела, використані у своїх роботах

26

Інструктаж з БЖД. Карти знань. Створення карти знань про програми для роботи з графічними даними

 

синхр

27

Інструктаж з БЖД. Практична робота 6 «Створення колажу, фотоальбому із графічних зображень»

 

синхр

28

Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення. Створення карти знань про програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій

 

синхр

29

Інструктаж з БЖД. Об’єкти презентації та засоби управління її демонстрацією. Типи слайдів. Створення мультимедійної презентації

 

синхр

30

Інструктаж з БЖД. Налаштування показу презентацій. Створення мультимедійної презентації. Анімація.

 

асинхр

31

Інструктаж з БЖД. Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією.

 

синхр

32

Інструктаж з БЖД. Підготовка документів до друку. Друк документа. Проєкт «Власне друковане портфоліо для виставки робіт»   Тематичне оцінювання.                                                  

 

синхр

 

Тема 4. Комп’ютер як напрямок науки. Об’єкти та моделі (6 год)

33

Інструктаж з БЖД. Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Зміна властивостей об’єктів. Виділення істотних та неістотних властивостей об’єктів, будування відповідної графічної/математичної моделі;

 

синхр

● формулює проблему та розбиває її на підпроблеми,

● відповідно до проблеми виділяє істотні та неістотні властивості об’єктів, будує відповідну модель;

● добудовує графічне зображення за визначеною закономірністю даних;

● аналізує побудовану діаграму та графік, робить припущення на основі аналізу;

● робить опис інфографіки;

● створює кросворди, запитання у тестовій формі на основі вивчених понять;

● добирає дані та описує їх за допомогою таблиці в процесі проєктної діяльності;

● створює схеми для класифікації об’єктів за їх властивостями;

● змінює властивості об’єктів і їхніх груп у різних програмних середовищах;

● будує схему, ланцюжок причинно-наслідкових зв’язків під час до-слідження проблеми;

● визначає прості закономірності на підставі аналізу набору даних;

● створює/обирає і подає набори даних для перевірки чи доведення тверджень; ● оцінює істотність/важливість/ необхідність/адекватність інформації в контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

● обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язування задачі, і визначає їх допустимі значення;

● пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі,

34

Інструктаж з БЖД. Постановка проблеми, закономірності. Формулювання проблеми та розбивання її на підпроблеми, добір цифрових пристроїв  та програмних продуктів  для вирішення підпроблем

 

синхр

35

Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів в операційній системі Операції над файлами та папками.

 

синхр

36

Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів в графічному редакторі. Добудова графічного зображення за визначеною закономірністю даних

 

синхр

37

Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів в текстовому документі. Створення кросвордів

 

синхр

38

Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів на слайді презентації. Зміна властивостей об’єктів і їхніх груп Тематичне оцінювання.

 

синхр

 

Тема 5. Комп’ютер як напрямок науки. Алгоритми та програми (13 год)

39

Інструктаж з БЖД. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Способи опису алгоритму.

 

синхр

● створює власний проєкт у середовищі виконання алгоритмів для побудови графічних зображень, анімованих історій, мультимедійних ігор, навчальних моделей, добирає/створює виконавців та добирає команди середовища; ● розробляє алгоритм опрацювання події у власному проєкті відповідно до умов та завдань проєкту;

● записує текстовий алгоритм у вигляді блок-схеми та навпаки, перетворює блок-схемний опис алгоритму в блоки команд середовища;

● перетворює лінійний алгоритм у циклічний за визначеною закономірністю;

● обирає кращу стратегію для створення свого алгоритму, пропонує її для обговорення в групі;

● порівнює та перевіряє алгоритми, створені іншими, пропонує шляхи їх покращення;

● добирає критерії та перевіряє правильність виконання алгоритму;

● складає схеми відповідності виконавців та системи їх команд;

● представляє результати своїх індивідуальних проєктів, складених в середовищі виконання алгоритмів, в малій групі;

● оцінює результати проєктів, створених іншими розробниками

● складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язування задач; ● представляє алгоритм одним чи кількома способами;

● поєднує базові структури для розв’язування задачі;

● пропонує способи перевірки коректності алгоритму та використовує їх;

● наводить приклади виконавців і команд, які вони виконують

40

Інструктаж з БЖД. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів.

 

синхр

41

Інструктаж з БЖД. Лінійні алгоритми.

 

синхр

42

Інструктаж з БЖД. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі виконання.

 

синхр

43

Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями

 

синхр

44

Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі виконання.

 

синхр

45

Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями

 

синхр

46

Інструктаж з БЖД. Складання та виконання лінійних алгоритмів, із розгалуженням та повторенням

 

синхр

47

Інструктаж з БЖД. Постановка завдання, планування та виконання проекту. Розробка алгоритму  опрацювання події у власному проєкті відповідно до умов та завдань проєкту;

 

синхр

48

Інструктаж з БЖД Виконання індивідуального проекту..

 

синхр

49

Інструктаж з БЖД. Створення власного проекту у середовищі виконання алгоритмів для побудови графічних зображень, анімованих історій, мультимедійних ігор, навчальних моделей, добирає/створює виконавців та добирає команди середовища.

 

асинхр

50

Інструктаж з БЖД. Презентація індивідуального проекту. Тематичне оцінювання.

 

синхр

51

Повторення і систематизація навчального матеріалу вивченого за рік

 

синхр

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Планування
Додано
16 жовтня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку