Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 5 класу
(відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.))
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:
Підручник для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе,
О. В. Барна. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2022.)
ПОГОДЖУЮ
Заступник директора
з навчально-виховної роботи
_____________ Оксана ПОНОМАРЬОВА
«____» вересня 2024 р.
Календарно-тематичний план
навчального матеріалу з інформатики
в 5 класі Кремінського ліцею №5
Кремінської міської ради Луганської області
на І та ІІ семестри 2024/2025 н. р.
Учитель : Борисенко Д.І.
Обговорено на засіданні педагогічної ради Розглянуто на засіданні МО вчителів
Протокол № _1_ від 30.08.2024 р. математики та інформатики
Протокол № 1 від 26.08.2024 р.
Зведена таблиця розподілу навчального часу
|
Загальна кількість годин
|
Кількість годин на тиждень
|
Кількість практичних робіт |
Кількість тематичних оцінювань |
І семестр
|
24 |
1,5 |
5 |
2 |
ІІ семестр
|
28 |
1,5 |
1 |
3 |
Усього
|
52 |
1,5 |
6 |
5 |
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 5 класу
(відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.))
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:
Підручник для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе,
О. В. Барна. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2022.)
№ уро-ку |
Тема уроку |
Дата уроку |
Форма проведення уроку |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
Семестр 1 |
||||
|
Тема1. Комп’ютер у суспільстві (16 год) |
||||
1 |
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. |
02.09
|
синхр |
● виділяє особливості даних різних типів та порівнює їх; ● презентує рекламу продукту з використанням даних різних типів; ● за допомогою цифрових інструментів виконує індивідуальний навчальний проєкт зі збору даних з певної теми, яка вивчається на інших предметах; ● бере участь у проєкті в малих групах із фотофіксацією та відеофіксацією процесів у природі; ● групує цифрові пристрої за їх функціями і призначенням;
|
● розпізнає дані різних типів і наводить їх приклади; ● обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних; ● виділяє групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням; ● називає складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження; ● наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, порівнює їх за наданими критеріями і пояснює вибір потрібних;
|
2 |
Інструктаж з БЖД. Інформація, дані, повідомлення. |
05.09 |
синхр |
||
3 |
Інструктаж з БЖД. Особливості даних різних типів їх порівняння та використання. Створення реклами продукту з використанням даних різних типів |
09.09 |
синхр |
||
4 |
Інструктаж з БЖД. Захист навчальних проектів «Фото фіксація та відео фіксація процесів у природі» |
16.09 |
синхр |
||
5 |
Інструктаж з БЖД. Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Проектування інформаційної моделі комп’ютера за заданими критеріями |
19.09 |
синхр |
||
6 |
Інструктаж з БЖД. Складові комп’ютерів та їхнє призначення. |
23.09 |
синхр |
||
7 |
Інструктаж з БЖД. Безпека життєдіяльності під час роботи з комп'ютером. Складання історії про правила життєдіяльності під час роботи з комп’ютером («що станеться, якщо…») |
30.09 |
синхр |
||
8 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. «Створення презентації про складові персонального (або навчального) комп’ютера» |
03.10 |
синхр |
||
9 |
Інструктаж з БЖД. Операційна система та її інтерфейс. Створення схеми «Призначення операційної системи» |
07.10 |
синхр |
● проєктує інформаційну модель комп’ютера за заданими критеріями; ● створює презентацію про складові персонального комп’ютера; ● складає історію про правила життєдіяльності під час роботи з комп’ютером; ● створює презентацію про призначення різних програмних засобів; ● створює діаграму для порівняння різних програмних засобів; ● розв’язує ситуаційні завдання на вибір застосунку та отриманий результат; ● створює схему про призначення операційної системи; ● формулює запитання щодо зміни інтерфейсу програмного середовища; ● виконує проєкт зі створення інформаційного плаката ● створює анімовані історії для демонстрації ● складає правила про дотримання авторського права |
● пояснює призначення операційної системи; ● розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв та адаптується до них ● використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання; ● пояснює важливість дотримання принципів академічної доброчесності та авторського права в інформаційній діяльності; ● розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх |
10 |
Інструктаж з БЖД. Програми для опрацювання даних різних типів (текстових, числових, графічних, мультимедійних). |
14.10 |
синхр |
||
11 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2 «Інтерфейс програмного середовища. Призначення різних програмних засобів». |
17.10
|
синхр |
||
12 |
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок. Малювання схеми локальної мережі в навчальному класі. Проектування «Інформаційна модель домашньої локальної мережі» |
21.10
|
синхр |
||
13 |
Інструктаж з БЖД. Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету Створення анімованої історії «Правила захисту особистого простору, пристроїв і даних» |
04.11
|
синхр |
||
14 |
Інструктаж з БЖД Пошук інформації в Інтернеті Завантаження даних з Інтернету. Авторське право. Використання QR-кодів для доступу та зберігання даних з інтернету. Складання правил про дотримання академічної доброчесності та авторського права |
11.11
|
синхр |
||
15 |
Інструктаж з БЖД.. Використання мережі Інтернет для навчання. Створення коротких повідомлень іноземною мовою; використання онлайн-перекладачів |
14.11
|
синхр |
||
16 |
Інструктаж з БЖД. Проєкт зі створення інформаційного плаката про онлайн-сервіс для навчання шкільним предметам, електронних словників та е-енциклопедій, для творчості, створення історій; Тематичне оцінювання. |
18.11
|
синхр |
||
|
Тема2. Комп’ютер як інструмент (7 год) |
||||
17 |
Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для опрацювання текстів. Практична робота 3 «Клавіатурний тренажер» |
25.11
|
синхр |
● виконує тренувальні вправи в програмі клавіатурного тренажера для покращення навичок роботи з клавіатурою; ● бере участь у дослідницькому проєкті за визначеною роллю з використанням ґаджета та спеціальних застосунків; ● проводить у групі віртуальні екскурсії з використанням цифрових пристроїв і доповненої реальності; ● формулює гіпотезу, вимірює та записує числові дані, аргументує висновки за допомогою проведених досліджень довкілля з використанням цифрових засобів; ● створює мінікнигу за результатами проєктної діяльності; ● створює інфографіку за результатами спільної проєктної діяльності; ● створює колаж, фотоальбом із графічних зображень; |
● демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних; ● розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язування яких можна застосувати цифрові технології; ● пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язування конкретних задач; ● визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язування задачі, підтвердження чи спростування тверджень; ● використовує дані різних типів для створення інформаційних продуктів; ● розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми; ● створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку; |
18 |
Інструктаж з БЖД. Введення, редагування та форматування символів і абзаців |
28.11
|
асинхр |
||
19 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота 4 «Створення, редагування та форматування об’єктів в текстовому документі» |
02.12
|
синхр |
||
20 |
Інструктаж з БЖД. Однорівневі списки. Практична робота 5 «Створення однорівневих списків» |
09.12
|
синхр |
||
21 |
Інструктаж з БЖД. Сторінки текстового документа та їх форматування Створення мінікниги за результатами проєктної діяльності |
12.12
|
синхр |
||
22 |
Інструктаж з БЖД. Поняття про інфографіку. Програмне забезпечення для перегляду графічних зображень. |
16.12
|
синхр |
||
23 |
Інструктаж з БЖД. Побудова і опрацювання графічних зображень в різних програмних середовищах та в інтернеті. Тематичне оцінювання. |
23.12 |
синхр |
||
|
Тема 3. Комп’ютер як інструмент. Комп’ютерні презентації (9 год) |
||||
24 |
Інструктаж з БЖД. Растровий графічний редактор та його інструменти. Створення логотипу команди (гуртка, школи, групи тощо) |
26.01 |
синхр |
|
|
|
Семестр 2 |
||||
25 |
Інструктаж з БЖД. Вставляння графічних зображень та побудова векторних зображень в офісних пакетах. Побудова інформаційної моделі реальних об’єктів у середовищі графічного редактора офісних пакетів. |
|
синхр |
● створює карту знань про програми для роботи з графічними даними; ● будує інформаційні моделі реальних об’єктів у середовищі графічного редактора офісних пакетів; ● створює логотип ● створює карту знань про програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій; ● створює презентації за результатами проєктної діяльності; ● створює в групі навчальні ролики, що містять мультимедіа, засобами середовища опрацювання презентацій, відповідно до обраної ролі; ● створює власне друковане портфоліо ● демонструє та пояснює власні інформаційні продукти в малих групах та класі; ● складає план проєктної діяльності та виготовлення інформаційних продуктів; |
● обирає і застосовує засоби для побудови зображення в одному з графічних редакторів ● створює мультимедійні презентації; ● дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів; ● описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту; ● бере участь у спільному проєкті ● пропонує і дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проєкту; ● у разі потреби пропонує допомогу іншим особам; ● бере участь у представленні результатів групової роботи; ● описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи ● використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання ● зазначає джерела, використані у своїх роботах |
26 |
Інструктаж з БЖД. Карти знань. Створення карти знань про програми для роботи з графічними даними |
|
синхр |
||
27 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6 «Створення колажу, фотоальбому із графічних зображень» |
|
синхр |
||
28 |
Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення. Створення карти знань про програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій |
|
синхр |
||
29 |
Інструктаж з БЖД. Об’єкти презентації та засоби управління її демонстрацією. Типи слайдів. Створення мультимедійної презентації |
|
синхр |
||
30 |
Інструктаж з БЖД. Налаштування показу презентацій. Створення мультимедійної презентації. Анімація. |
|
асинхр |
||
31 |
Інструктаж з БЖД. Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією. |
|
синхр |
||
32 |
Інструктаж з БЖД. Підготовка документів до друку. Друк документа. Проєкт «Власне друковане портфоліо для виставки робіт» Тематичне оцінювання. |
|
синхр |
||
|
Тема 4. Комп’ютер як напрямок науки. Об’єкти та моделі (6 год) |
||||
33 |
Інструктаж з БЖД. Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Зміна властивостей об’єктів. Виділення істотних та неістотних властивостей об’єктів, будування відповідної графічної/математичної моделі; |
|
синхр |
● формулює проблему та розбиває її на підпроблеми, ● відповідно до проблеми виділяє істотні та неістотні властивості об’єктів, будує відповідну модель; ● добудовує графічне зображення за визначеною закономірністю даних; ● аналізує побудовану діаграму та графік, робить припущення на основі аналізу; ● робить опис інфографіки; ● створює кросворди, запитання у тестовій формі на основі вивчених понять; ● добирає дані та описує їх за допомогою таблиці в процесі проєктної діяльності; ● створює схеми для класифікації об’єктів за їх властивостями; ● змінює властивості об’єктів і їхніх груп у різних програмних середовищах; ● будує схему, ланцюжок причинно-наслідкових зв’язків під час до-слідження проблеми; |
● визначає прості закономірності на підставі аналізу набору даних; ● створює/обирає і подає набори даних для перевірки чи доведення тверджень; ● оцінює істотність/важливість/ необхідність/адекватність інформації в контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми; ● обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язування задачі, і визначає їх допустимі значення; ● пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, |
34 |
Інструктаж з БЖД. Постановка проблеми, закономірності. Формулювання проблеми та розбивання її на підпроблеми, добір цифрових пристроїв та програмних продуктів для вирішення підпроблем |
|
синхр |
||
35 |
Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів в операційній системі Операції над файлами та папками. |
|
синхр |
||
36 |
Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів в графічному редакторі. Добудова графічного зображення за визначеною закономірністю даних |
|
синхр |
||
37 |
Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів в текстовому документі. Створення кросвордів |
|
синхр |
||
38 |
Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів на слайді презентації. Зміна властивостей об’єктів і їхніх груп Тематичне оцінювання. |
|
синхр |
||
|
Тема 5. Комп’ютер як напрямок науки. Алгоритми та програми (13 год) |
||||
39 |
Інструктаж з БЖД. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Способи опису алгоритму. |
|
синхр |
● створює власний проєкт у середовищі виконання алгоритмів для побудови графічних зображень, анімованих історій, мультимедійних ігор, навчальних моделей, добирає/створює виконавців та добирає команди середовища; ● розробляє алгоритм опрацювання події у власному проєкті відповідно до умов та завдань проєкту; ● записує текстовий алгоритм у вигляді блок-схеми та навпаки, перетворює блок-схемний опис алгоритму в блоки команд середовища; ● перетворює лінійний алгоритм у циклічний за визначеною закономірністю; ● обирає кращу стратегію для створення свого алгоритму, пропонує її для обговорення в групі; ● порівнює та перевіряє алгоритми, створені іншими, пропонує шляхи їх покращення; ● добирає критерії та перевіряє правильність виконання алгоритму; ● складає схеми відповідності виконавців та системи їх команд; ● представляє результати своїх індивідуальних проєктів, складених в середовищі виконання алгоритмів, в малій групі; ● оцінює результати проєктів, створених іншими розробниками |
● складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язування задач; ● представляє алгоритм одним чи кількома способами; ● поєднує базові структури для розв’язування задачі; ● пропонує способи перевірки коректності алгоритму та використовує їх; ● наводить приклади виконавців і команд, які вони виконують |
40 |
Інструктаж з БЖД. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів. |
|
синхр |
||
41 |
Інструктаж з БЖД. Лінійні алгоритми. |
|
синхр |
||
42 |
Інструктаж з БЖД. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі виконання. |
|
синхр |
||
43 |
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями |
|
синхр |
||
44 |
Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі виконання. |
|
синхр |
||
45 |
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями |
|
синхр |
||
46 |
Інструктаж з БЖД. Складання та виконання лінійних алгоритмів, із розгалуженням та повторенням |
|
синхр |
||
47 |
Інструктаж з БЖД. Постановка завдання, планування та виконання проекту. Розробка алгоритму опрацювання події у власному проєкті відповідно до умов та завдань проєкту; |
|
синхр |
||
48 |
Інструктаж з БЖД Виконання індивідуального проекту.. |
|
синхр |
||
49 |
Інструктаж з БЖД. Створення власного проекту у середовищі виконання алгоритмів для побудови графічних зображень, анімованих історій, мультимедійних ігор, навчальних моделей, добирає/створює виконавців та добирає команди середовища. |
|
асинхр |
||
50 |
Інструктаж з БЖД. Презентація індивідуального проекту. Тематичне оцінювання. |
|
синхр |
||
51 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу вивченого за рік |
|
синхр |