ПОГОДЖУЮ
Заступник директора
з навчально-виховної роботи
_____________ Оксана ПОНОМАРЬОВА
«____» вересня 2024 р.
Календарно-тематичний план
навчального матеріалу з інформатики
в 6 класі Кремінського ліцею №5
Кремінської міської ради Луганської області
на І та ІІ семестри 2024/2025 н. р.
Учитель : Борисенко Діана Іванівна
Обговорено на засіданні педагогічної ради Розглянуто на засіданні МО вчителів
Протокол № 1 від 30.08.2024 р. математики та інформатики
Протокол № 1 від 26.08.2024 р.
Зведена таблиця розподілу навчального часу
|
Загальна кількість годин
|
Кількість годин на тиждень
|
Кількість практичних робіт |
Кількість тематичних оцінювань |
І семестр
|
24 |
1,5 |
2 |
3 |
ІІ семестр
|
28 |
1,5 |
4 |
2 |
Усього
|
52 |
1,5 |
6 |
5 |
|
|
|
|
|
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 6 класу
(відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.))
(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:
Підручник для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе,
О. В. Барна. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2023. – с.)
(52 години на рік, 1,5 години на тиждень)
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
I семестр |
|||||
Тема 1. Інформаційні процеси та системи (7 год) |
|||||
|
02.09 |
Безпека життєдіяльності під час роботи з комп'ютером. Інформаційні процеси |
синхр |
● виділяє особливості інформаційних процесів та порівнює їх; ● створює графічну модель інформаційної системи ● створює презентацію інформаційних процесів ● проєктує інформаційну модель комп’ютера ● створює карту знань наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення; ● записує припущення «що буде, якщо…» ● аналізує реальні кейс-приклади проблем з програмним та апаратним забезпеченням у власному інформаційному середовищі, встановлює їх причину, пропонує вирішення |
● розрізняє та пояснює інформаційні процеси в навколишньому середовищі ● описує призначення та застосування цифрових пристроїв і технологій для здійснення інформаційних процесів з використанням відповідної термінології; ● моделює роботу простої інформаційної системи; ● описує взаємозв’язок програмного забезпечення комп’ютера з апаратною складовою; ● наводить приклади наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення; ● розрізняє і формулює прості апаратні і програмні проблеми ● зберігає результати пошуку або власної роботи на мережних/хмарних ресурсах
|
|
09.09 |
Інструктаж з БЖД. Пристрої для здійснення інформаційних процесів |
синхр |
||
|
13.09 |
Інструктаж з БЖД. Інформаційні системи |
синхр |
||
|
16.09 |
Інструктаж з БЖД. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини |
синхр |
||
|
23.09 |
Інструктаж з БЖД. Апаратна і програмна складові інформаційної системи |
синхр |
||
|
27.09 |
Інструктаж з БЖД. Встановлення та видалення програм |
асинхр |
||
|
30.09 |
Інструктаж з БЖД. Оновлення апаратного та програмного забезпечення. Тематичне оцінювання |
синхр |
||
Тема 2. Мережеві технології та інтернет (10 год) |
|||||
|
07.10 |
Інструктаж з БЖД. Онлайн-сервіси та їх функції. Інформаційні джерела |
синхр |
● в малих групах досліджує особливості онлайн-сервісів, робить презентацію та навчає способам використання сервісу інші групи ● створює віртуальну групу для комунікації в проєкті та бере участь у груповій взаємодії та співпраці; ● заповнює таблицю з рубриками для оцінювання інформації з різних джерел; ● розв’язує практичні ситуації розпізнавання фактів і суджень; ● створює інфографіку ● будує схему порівняння хмарних і персональних ресурсів; ● створює презентацію/інфографіку про хмарні ресурси ; ● створює ігровий проєкт про безпеку під час роботи з хмарними ресурсами ; ● створює тестові завдання з питань безпеки в інтернеті ; ● реєструє самостійно на пропонованих вчителем сервісах, добираючи надійні паролі ; ● створює загадки та вікторини про цифровий слід ; |
● наводить приклади онлайн-сервісів та їх функцій; ● обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації ● розпізнає факти і судження в інформаційних джерелах; ● порівнює інформацію з різних джерел за наданими критеріями; ● наводить аргументи щодо надійності джерел і достовірності інформації ● розрізняє інформаційне «сміття» цифрового і нецифрового формату; ● наводить приклади і застосовує заходи безпеки та захисту особистого інформаційного простору ● пояснює правила етикету спілкування у цифрових мережах і дотримується їх ; ● розпізнає небезпечні віртуальні спільноти і не бере участі в них ; ● розпізнає небезпечні/конфліктні ситуації під час онлайн -спілкування |
|
11.10 |
Інструктаж з БЖД. Реєстрація та робота в сервісах |
синхр |
||
|
14.10 |
Інструктаж з БЖД. Цифровий слід |
синхр |
||
|
21.10 |
Інструктаж з БЖД. Заходи безпеки та захисту. Поняття про захищені паролі |
асинхр |
||
|
25.10 |
Інструктаж з БЖД. Факти та судження |
синхр |
||
|
04.11 |
Інструктаж з БЖД. Критичне оцінювання інформації, отриманої з інтернету. |
синхр |
||
|
08.11 |
Інструктаж з БЖД. Комунікація за допомогою мережі |
асинхр |
||
|
11.11 |
Інструктаж з БЖД. Безпека в мережевих спільнотах |
синхр |
||
|
18.11 |
Інструктаж з БЖД. Безпека в мережевих спільнотах |
синхр |
||
|
22.11 |
Інструктаж з БЖД. Поняття про хмарні технології. Реєстрація у хмарному сервісі. Тематичне оцінювання |
синхр |
||
Тема 3. Комп’ютер як інструмент (7 год) |
|||||
|
25.11 |
Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для створення та відтворення простих аудіо- та відеоданих |
синхр |
● бере участь у груповому проєкті для розв’язування життєвої чи навчальної проблеми з використанням цифрових технологій; ● створює дописи (текстові та відео) у блозі ● оцінює продукти інформаційної діяльності та пропонує ідеї щодо їх покращення; ● створює колаж із фоторезультатів своєї діяльності у груповому проєкті; ● розробляє сценарій і створює комікс ● створює в групах презентацію про цифрові пристрої для різних категорій користувачів, презентує та обговорює її; ● створює рекламний постер про новинки засобів і способів комунікації, презентує та обговорює його |
● пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язування конкретних задач; ● наводить приклади поширення цифрових інновацій ● описує та оцінює позитивний і негативний вплив інформаційних технологій ● бере участь у спільному проєкті із створення інформаційних продуктів ● бере участь у представленні результатів групової роботи ; ● описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи ● зазначає джерела, використані у своїх роботах |
|
02.12 |
Інструктаж з БЖД. Додавання до презентації аудіо- та відеоданих. Практична робота №1 |
синхр |
||
|
06.12 |
Інструктаж з БЖД. Поняття про мову розмітки тексту |
асинхр |
||
|
09.12 |
Інструктаж з БЖД. Створення простих вебресурсів |
синхр |
||
|
16.12 |
Інструктаж з БЖД. Публікація інформації в мережі інтернет. Практична робота №2 |
синхр |
||
|
20.12 |
Інструктаж з БЖД. Колажі, комікси. Створення колажів і коміксів в онлайн-середовищах |
синхр |
||
|
23.12 |
Інструктаж з БЖД. Блог. Відеоблог. Створення блогу в мережі інтернет. Тематичне оцінювання |
синхр |
||
ІI семестр |
|||||
Тема 4. Комп’ютер як інструмент. Електронні таблиці (12 год) |
|||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Інфографіка |
|
● презентує результати власного/групового дослідження за допомогою таблиць, схем, діаграм; ● ставить запитання до побудованих схем і діаграм та відповідає на них; ● створює таблиці з набору текстових та числових даних у текстовому документі та редакторі презентацій; ● виконує розрахунки в електрон-них таблицях за результатами зібра-них даних проєктної діяльності та будує за ними діаграми; |
● представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень; ● пояснює схеми і діаграми систем реального і віртуального світу; ● наводить приклади підвищення доступності цифрових пристроїв для різних категорій користувачів і пропонує за потреби ці рішення ; ● використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів; ● розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми; ● використовує програмне забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів; |
|
|
Інструктаж з БЖД. Схеми, діаграми |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД.. Створення діаграм і схем у різних програмних середовищах. |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Додавання, редагування та форматування таблиць в текстовому документі. Практична робота №3 |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Додавання, редагування та форматування таблиць в редакторі презентацій. Практична робота №4 |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їхнє призначення. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць – аркуш, клітинка |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Введення, редагування даних основних типів. Діапазон клітинок, його виділення |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Форматування даних основних типів |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Обчислення з числовими даними електронної таблиці. Практична робота №5 |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Основні типи числових діаграм (гістограма, лінійна, кругова). Об’єкти діаграм, їх властивості. |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Побудова діаграм у середовищі табличного процесора. Практична робота №6. Тематичне оцінювання |
|
||
Тема 5. Об’єкти та моделі. Алгоритми і програми (16 год) |
|||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про модель. Види моделей |
|
● шукає помилки в готових лінійних, розгалужених та циклічних алгоритмах; ● дописує програми та редагує їх у середовищі складання алгоритмів лінійних, розгалужених та циклічних алгоритмів; ● записує лінійний, розгалужений та циклічний алгоритм, складений блок схемою, у команди середовища; ● виконує алгоритми у нових середовищах виконання алгоритмів та прогнозує результат; ● перевіряє алгоритм, складений іншими, на наявність помилок, пропонує авторові шляхи покращення алгоритму за заданим описом; ● розбиває задачу на підзадачі, складає алгоритми для підзадач та поєднує їх; ● складає із переліку наданих підзадач комплексну задачу, узгоджує їх взаємодію; ● визначає та обговорює призначення підзадач у модульному проєкті; ● створює і виконує програмний проєкт у середовищі програмування, представляє його та обговорює; ● формулює завдання, які можуть виконувати роботи обраного типу; ● створює та налагоджує прості проєкти для управління роботами; |
● складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язування задач; ● представляє алгоритм одним чи кількома способами; ● поєднує базові структури для розв’язування задач; ● пропонує способи перевірки коректності алгоритму та використовує їх; ● створює і виконує програмний проєкт у середовищі програмування (візуальне, блокове або інше); ● проводить перевірку роботи програмного проєкту на заданих прикладах і робить висновки щодо коректності його роботи; ● розпізнає типові помилки, які виникають під час запуску програмного проєкту, і пропонує способи їх усунення; ● складає проєкт з розв’язування окремих підзадач; ● узгоджує взаємодію окремих підзадач у модульному проєкті
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Етапи побудови комп’ютерної моделі. Проведення комп’ютерного експерименту |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Створення програмних об’єктів |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття події. Види подій. Програмне опрацювання події |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури розгалуження |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення. |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування задачі методом поділу на підзадачі |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування задачі методом поділу на підзадачі |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практичне програмування роботів |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit. Тематичне оцінювання |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення та узагальнення вивченого |
|