Календарно-тематичний план навчального матеріалу з інформатики в 6 класі НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків інформатики для 6 класу (відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.)) (за підручником Морзе Н. В. Інформатика: Підручник для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Барна. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2023. – с.) (52 години на рік, 1,5 години на тиждень)
Перегляд файлу

           ПОГОДЖУЮ                                              

          Заступник директора                        

          з навчально-виховної роботи 

     

          _____________ Оксана ПОНОМАРЬОВА                                  

           «____» вересня 2024 р.

 

 

Календарно-тематичний план

навчального матеріалу з інформатики

в 6 класі Кремінського ліцею №5

Кремінської міської ради Луганської області

на І та ІІ семестри 2024/2025 н. р.

Учитель : Борисенко Діана Іванівна

 

Обговорено на засіданні педагогічної ради            Розглянуто на засіданні МО вчителів

Протокол № 1 від 30.08.2024 р.   математики та інформатики

                                                                         Протокол № 1 від ­­­­26.08.2024 р.             

        

 

Зведена таблиця розподілу навчального часу

 

 

Загальна кількість годин

 

Кількість годин на тиждень

 

Кількість практичних робіт

Кількість тематичних оцінювань

І семестр

 

24

1,5

2

3

ІІ семестр

 

28

1,5

4

2

Усього

 

52

1,5

6

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 6 класу

(відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.))

(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:

Підручник для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе,

О. В. Барна. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2023. – с.)

(52 години на рік, 1,5 години на тиждень)

№ уро-ку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

I семестр

Тема 1. Інформаційні процеси та системи (7 год)

  1.                      

02.09

Безпека життєдіяльності під час роботи з комп'ютером. Інформаційні процеси

синхр

● виділяє особливості інформаційних процесів та порівнює їх;

● створює графічну модель інформаційної системи

● створює презентацію інформаційних процесів

● проєктує інформаційну модель  комп’ютера

● створює карту знань наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення;

● записує припущення «що буде, якщо…»

● аналізує реальні кейс-приклади проблем з програмним та апаратним забезпеченням у власному інформаційному середовищі, встановлює їх причину, пропонує вирішення

● розрізняє та пояснює інформаційні процеси в навколишньому середовищі

● описує призначення та застосування цифрових пристроїв і технологій для здійснення інформаційних процесів з використанням відповідної термінології;

● моделює роботу простої інформаційної системи;

● описує взаємозв’язок програмного забезпечення комп’ютера з апаратною складовою;

● наводить приклади наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення;

● розрізняє і формулює прості апаратні і програмні проблеми

● зберігає результати пошуку або власної роботи на мережних/хмарних ресурсах

 

  1.                      

09.09

Інструктаж з БЖД. Пристрої для здійснення інформаційних процесів

синхр

  1.                      

13.09

Інструктаж з БЖД. Інформаційні системи

синхр

  1.                      

16.09

Інструктаж з БЖД. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини

синхр

  1.                      

23.09

Інструктаж з БЖД. Апаратна і програмна складові інформаційної системи

синхр

  1.                      

27.09

Інструктаж з БЖД. Встановлення та видалення програм

асинхр

  1.                      

30.09

Інструктаж з БЖД. Оновлення апаратного та програмного забезпечення. Тематичне оцінювання

синхр

Тема 2. Мережеві технології та інтернет (10 год)

  1.                      

07.10

Інструктаж з БЖД. Онлайн-сервіси та їх функції. Інформаційні джерела

синхр

● в малих групах досліджує особливості онлайн-сервісів, робить презентацію та навчає способам використання сервісу інші групи

● створює віртуальну групу для комунікації в проєкті та бере участь

у груповій взаємодії та співпраці;

● заповнює таблицю з рубриками

для оцінювання інформації з різних

джерел;

● розв’язує практичні ситуації

розпізнавання фактів і суджень;

● створює інфографіку

● будує схему порівняння хмарних і

персональних ресурсів;

● створює презентацію/інфографіку про хмарні ресурси ;

● створює ігровий проєкт про безпеку під час роботи з хмарними ресурсами ;

● створює тестові завдання з питань безпеки в інтернеті ;

● реєструє самостійно на пропонованих вчителем сервісах, добираючи надійні паролі ;

● створює загадки та вікторини про цифровий слід ;

● наводить приклади онлайн-сервісів та їх функцій;

● обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації

● розпізнає факти і судження в інформаційних джерелах;

● порівнює інформацію з різних джерел за наданими критеріями;

● наводить аргументи щодо надійності джерел і достовірності інформації

● розрізняє інформаційне «сміття» цифрового і нецифрового формату;

● наводить приклади і застосовує заходи безпеки та захисту особистого інформаційного простору

● пояснює правила етикету спілкування у цифрових мережах і дотримується їх ;

● розпізнає небезпечні віртуальні спільноти і не бере участі в них ;

● розпізнає небезпечні/конфліктні ситуації під час онлайн -спілкування

  1.                      

11.10

Інструктаж з БЖД. Реєстрація та робота в сервісах

синхр

  1.                 

14.10

Інструктаж з БЖД. Цифровий слід

синхр

  1.                 

21.10

Інструктаж з БЖД. Заходи безпеки та захисту. Поняття про захищені паролі

асинхр

  1.                 

25.10

Інструктаж з БЖД. Факти та судження

синхр

  1.                 

04.11

Інструктаж з БЖД. Критичне оцінювання інформації, отриманої з інтернету.

синхр

  1.                 

08.11

Інструктаж з БЖД. Комунікація за допомогою мережі

асинхр

  1.                 

11.11

Інструктаж з БЖД. Безпека в мережевих спільнотах

синхр

  1.                 

18.11

Інструктаж з БЖД. Безпека в мережевих спільнотах

синхр

  1.                 

22.11

Інструктаж з БЖД. Поняття про хмарні технології. Реєстрація у хмарному сервісі. Тематичне оцінювання

синхр

Тема 3. Комп’ютер як інструмент (7 год)

  1.                 

25.11

Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для створення та відтворення простих аудіо- та відеоданих

синхр

● бере участь у груповому проєкті для розв’язування життєвої чи навчальної проблеми з використанням цифрових технологій;

● створює дописи (текстові та відео) у блозі

● оцінює продукти інформаційної діяльності та пропонує ідеї щодо їх покращення;

● створює колаж із фоторезультатів своєї діяльності у груповому проєкті;

● розробляє сценарій і створює комікс

● створює в групах презентацію про цифрові пристрої для різних категорій користувачів, презентує та обговорює її;

● створює рекламний постер про новинки засобів і способів комунікації, презентує та обговорює його

● пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язування конкретних задач;

● наводить приклади поширення цифрових інновацій

● описує та оцінює позитивний і негативний вплив інформаційних технологій

● бере участь у спільному проєкті  із створення інформаційних продуктів

● бере участь у представленні результатів групової роботи ;

● описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи

● зазначає джерела, використані у своїх роботах

  1.                 

02.12

Інструктаж з БЖД. Додавання до презентації аудіо- та відеоданих. Практична робота №1

синхр

  1.                 

06.12

Інструктаж з БЖД. Поняття про мову розмітки тексту

асинхр

  1.                 

09.12

Інструктаж з БЖД. Створення простих вебресурсів

синхр

  1.                 

16.12

Інструктаж з БЖД. Публікація інформації в мережі інтернет. Практична робота №2

синхр

  1.                 

20.12

Інструктаж з БЖД. Колажі, комікси. Створення колажів і коміксів в онлайн-середовищах

синхр

  1.                 

23.12

Інструктаж з БЖД. Блог. Відеоблог. Створення блогу в мережі інтернет. Тематичне оцінювання

синхр

ІI семестр

Тема 4. Комп’ютер як інструмент. Електронні таблиці (12 год)

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД.  Інфографіка

 

● презентує результати власного/групового дослідження за допомогою таблиць, схем, діаграм;

● ставить запитання до побудованих схем і діаграм та відповідає на них;

● створює таблиці з набору текстових та числових даних у текстовому документі та редакторі презентацій;

● виконує розрахунки в електрон-них таблицях за результатами зібра-них даних проєктної діяльності та будує за ними діаграми;

● представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень;

● пояснює схеми і діаграми систем реального і віртуального світу;

● наводить приклади підвищення доступності цифрових пристроїв для різних категорій користувачів і пропонує за потреби ці рішення ;

● використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів;

● розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

● використовує програмне забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів;

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Схеми, діаграми

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД.. Створення діаграм і схем у різних програмних середовищах.

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Додавання, редагування та форматування таблиць в текстовому документі.  Практична робота №3

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Додавання, редагування та форматування таблиць в редакторі презентацій.  Практична робота №4

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їхнє призначення. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць – аркуш, клітинка

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Введення, редагування даних основних типів. Діапазон клітинок, його виділення

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Форматування даних основних типів

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Обчислення з числовими даними електронної таблиці.  Практична робота №5

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Основні типи числових діаграм (гістограма, лінійна, кругова). Об’єкти діаграм, їх властивості.

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Побудова діаграм у середовищі табличного процесора.  Практична робота №6. Тематичне оцінювання

 

Тема 5. Об’єкти та моделі. Алгоритми і програми (16 год)

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Поняття про модель. Види моделей

 

● шукає помилки в готових лінійних, розгалужених та циклічних алгоритмах;

● дописує програми та редагує їх у середовищі складання алгоритмів лінійних, розгалужених та циклічних алгоритмів;

● записує лінійний, розгалужений та циклічний алгоритм, складений блок схемою, у команди середовища;

● виконує алгоритми у нових середовищах виконання алгоритмів та прогнозує результат;

● перевіряє алгоритм, складений іншими, на наявність помилок, пропонує авторові шляхи покращення алгоритму за заданим описом;

● розбиває задачу на підзадачі, складає алгоритми для підзадач та поєднує їх;

● складає із переліку наданих підзадач комплексну задачу, узгоджує їх взаємодію;

● визначає та обговорює призначення підзадач у модульному проєкті;

● створює і виконує програмний проєкт у середовищі програмування, представляє його та обговорює;

● формулює завдання, які можуть виконувати роботи обраного типу; ● створює та налагоджує прості проєкти для управління роботами;

● складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язування задач;

● представляє алгоритм одним чи кількома способами;

● поєднує базові структури для розв’язування задач;

● пропонує способи перевірки коректності алгоритму та використовує їх;

● створює і виконує програмний проєкт у середовищі програмування (візуальне, блокове або інше);

● проводить перевірку роботи програмного проєкту на заданих прикладах і робить висновки щодо коректності його роботи;

● розпізнає типові помилки, які виникають під час запуску програмного проєкту, і пропонує способи їх усунення;

● складає проєкт з розв’язування окремих підзадач;

● узгоджує взаємодію окремих підзадач у модульному проєкті

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Етапи побудови комп’ютерної моделі. Проведення комп’ютерного експерименту

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Створення програмних об’єктів

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Поняття події. Види подій. Програмне опрацювання події

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури розгалуження

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення.

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування задачі методом поділу на підзадачі

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування задачі методом поділу на підзадачі

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Практичне програмування роботів

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit.

Тематичне оцінювання

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Повторення та узагальнення вивченого

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Планування
Додано
16 жовтня
Переглядів
102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку