Навчальна програма з інформатики 5 клас НУШ

Про матеріал

Інформатика

Навчальна програма

5 клас НУШ

для закладів загальної середньої освітиРозроблена на основі модельної програми

«Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти»

(авт. Морзе Н.В., Барна О.В.)

Відповідає підручнику з інформатики для 5 класу

закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.).)

Перегляд файлу

 

 

 

 

Кремінський ліцей №5 Кремінської міської ради Луганської області

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Рішення педагогічної ради № ___

від ___.__________2024 року

Інформатика

Навчальна програма

 

5 клас

 

для закладів загальної середньої освіти

 

Розроблена на основі  модельної програми 

«Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти»

(авт. Морзе Н.В., Барна О.В.)

 

Відповідає підручнику з інформатики для 5 класу

закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.).)

 

 

 

 

 

Підготувала: Борисенко Діана Іванівна

 

2024 рік

 

 

 

 

 

І. Вступна частина

 

 Навчальна програма з інформатики для 5–6 класів закладів загальної середньої освіти  відповідає Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX, Державному стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898 (далі — Державний стандарт), Типовій освітній програмі для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19 лютого 2021 року № 235, модельній програмі «Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти» (авт. Морзе Н.В., Барна О.В.).

Програма реалізує мету інформатичної освітньої галузі відповідно до вимог Державного освітнього стандарту: розвиток особистості учня, здатного використовувати цифрові інструменти і технології для розв’язування проблем, розвитку, творчого самовираження, забезпечення власного і суспільного добробуту, критично мислити, безпечно та відповідально діяти в інформаційному суспільстві. 

В основу навчального курсу «Інформатика» для 5 класу покладено розвивально-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних і ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок та обчислювального мислення. Програма ґрунтується на реалізації провідних ідей світових освітніх систем щодо підготовки громадян цифрового суспільства.  Очікувані результати навчання можуть бути досягнуті через зміст та пропоновані види навчальної діяльності, які об’єднані у три концепти: комп’ютер як напрямок науки, комп’ютер як інструмент, комп’ютер у суспільстві, що реалізуються 4-ма змістовними лініями: інформація, дані, моделі;  цифрові пристрої; цифрова творчість; безпека та відповідальність.

У результаті навчання учень/учениця:

  • знаходить, аналізує, перетворює, узагальнює, систематизує та подає дані, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем;
  • створює інформаційні продукти і програми для ефективного розв’язання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці з іншими особами за допомогою цифрових пристроїв чи без них;
  • усвідомлено використовує інформаційні та комунікаційні технології і цифрові інструменти для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а також самостійно опановує нові технології; усвідомлює наслідки використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього природного середовища, дотримується етичних, культурних і правових норм інформаційної взаємодії.

Програма передбачає гнучке компонування навчального матеріалу у тематичні блоки, міжпредметну інтеграцію із іншими освітніми галузями, можливість впроваджувати на уроках інформатики інноваційні педагогічні технології (навчання за методом навчальних проєктів, дослідницько-пізнавальне навчання, проблемне та практико зорієнтоване навчання, формувального оцінювання тощо). 

 

 

 

ІІ. Змістова лінія

 

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Розділ І Комп’ютер у суспільстві  (16 год)

 

 

Учень\учениця:

● розпізнає дані різних типів і наводить їх приклади;

● обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних;

● виділяє групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням;

● називає складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження;

● наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, порівнює їх за наданими критеріями і пояснює вибір потрібних;

● пояснює призначення операційної системи;

● розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв та адаптується до них

● наводить приклади застосування і побудови локальних мереж та організації доступу до інтернету;

● наводить приклади онлайн-сервісів та їх можливостей;

● використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання;

● обирає ключові слова і методи пошуку, формулює різні типи запитань та/або запитів для пошуку потрібної інформації та/чи файлів на носіях;

● розуміє важливість балансу між екранним часом і власним добробутом;

● пояснює важливість дотримання принципів академічної доброчесності та авторського права в інформаційній діяльності;

● розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх

Інформація, дані, повідомлення. Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Складові комп’ютерів та їхнє призначення.

Безпека життєдіяльності під час роботи з комп'ютером. Операційна система та її інтерфейс. Програми для опрацювання даних різних типів

Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок. Безпечне користування інтернетом. Пошук інформації в інтернеті. Завантаження даних з інтернету. Авторське право. Використання мережі інтернет для навчання.

● виділяє особливості даних різних типів та порівнює їх;

● презентує рекламу продукту з використанням даних різних типів;

● за допомогою цифрових інструментів виконує індивідуальний навчальний проєкт зі збору даних з певної теми, яка вивчається на інших предметах;

● бере участь у проєкті в малих групах із фотофіксацією та відеофіксацією процесів у природі;

● групує цифрові пристрої за їх функціями і призначенням;

● проєктує інформаційну модель комп’ютера за заданими критеріями;

● створює презентацію про складові персонального комп’ютера;

● складає історію про правила життєдіяльності під час роботи з комп’ютером;

● створює презентацію про призначення різних програмних засобів;

● створює діаграму для порівняння різних програмних засобів;

● розв’язує ситуаційні завдання на вибір застосунку та отриманий результат;

● створює схему про призначення операційної системи;

● формулює запитання щодо зміни інтерфейсу програмного середовища;

● виконує проєкт зі створення інформаційного плаката про онлайн-сервіс для навчання шкільним предметам, електронних словників та е-енциклопедій,

● використовує QR-коди для доступу та зберігання даних з інтернету; ● перекладає вебсторінки та тексти за допомогою онлайн-перекладачів; ● створює короткі повідомлення іноземною мовою

● встановлює нагадування про перерви в роботі із пристроями;

● обговорює у групах ситуації та пропонує заходи безпеки під час використання інтернету;

● створює анімовані історії для демонстрації

● складає правила про дотримання авторського права під час створення власних інформаційних продуктів;

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Розділ 2. Комп’ютер як інструмент ( 7 год)

 

Учень\учениця:

● демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних;

● розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язування яких можна застосувати цифрові технології;

● пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язування конкретних задач;

● визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язування задачі, підтвердження чи спростування тверджень;

● використовує дані різних типів для створення інформаційних продуктів;

● розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

● створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку;

Програмне забезпечення для опрацювання текстів. Введення, редагування та форматування символів і абзаців.

Однорівневі списки. Сторінки документа та їх форматування.

Поняття про інфографіку.

Програмне забезпечення для перегляду графічних зображень. Побудова і опрацювання графічних зображень в різних програмних середовищах та в інтернеті.

● виконує тренувальні вправи в програмі клавіатурного тренажера для покращення навичок роботи з клавіатурою;

● бере участь у дослідницькому проєкті за визначеною роллю з використанням ґаджета та спеціальних застосунків;

● проводить у групі віртуальні екскурсії з використанням цифрових пристроїв і доповненої реальності;

● формулює гіпотезу, вимірює та записує числові дані, аргументує висновки за допомогою проведених досліджень довкілля з використанням цифрових засобів;

● створює мінікнигу за результатами проєктної діяльності;

● створює інфографіку за результатами спільної проєктної діяльності;

● створює колаж, фотоальбом із графічних зображень;

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Розділ 3. Комп’ютер як інструмент. Комп’ютерні презентації  ( 9 год)

 

Учень\учениця:

● обирає і застосовує засоби для побудови зображення в одному з графічних редакторів

● створює мультимедійні презентації;

● дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів;

● описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту;

● бере участь у спільному проєкті

● пропонує і дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проєкту;

● у разі потреби пропонує допомогу іншим особам;

● бере участь у представленні результатів групової роботи;

● описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи

● використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання

● зазначає джерела, використані у своїх роботах

Растровий графічний редактор та його інструменти. Вставляння графічних зображень та побудова векторних зображень в офісних пакетах. Карти знань.

Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення. Об’єкти презентації та засоби управління її демонстрацією. Типи слайдів. Налаштування показу презентацій. Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією. Підготовка документів до друку. Друк документа

● створює карту знань про програми для роботи з графічними даними;

● будує інформаційні моделі реальних об’єктів у середовищі графічного редактора офісних пакетів;

● створює логотип

● створює карту знань про програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій;

● створює презентації за результатами проєктної діяльності;

● створює в групі навчальні ролики, що містять мультимедіа, засобами середовища опрацювання презентацій, відповідно до обраної ролі;

● створює власне друковане портфоліо

● демонструє та пояснює власні інформаційні продукти в малих групах та класі;

● складає план проєктної діяльності та виготовлення інформаційних продуктів;

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Розділ 4. Комп’ютер як напрямок науки. Об’єкти та моделі  ( 6 год)

 

Учень\учениця:

● визначає прості закономірності на підставі аналізу набору даних;

● створює/обирає і подає набори даних для перевірки чи доведення тверджень; ● оцінює істотність/важливість/ необхідність/адекватність інформації в контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

● обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язування задачі, і визначає їх допустимі значення;

● пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі,

Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Зміна властивостей об’єктів. Постановка проблеми, закономірності. Операції над об’єктами та групами об’єктів в операційній системі, графічному редакторі, текстовому документі, на слайді презентації.

● формулює проблему та розбиває її на підпроблеми, добирає цифрові пристрої та програмні продукти для вирішення підпроблем;

● відповідно до проблеми виділяє істотні та неістотні властивості об’єктів, будує відповідну графічну/математичну модель;

● добудовує графічне зображення за визначеною закономірністю даних;

● аналізує побудовану діаграму та графік, робить припущення на основі аналізу;

● робить опис інфографіки;

● створює кросворди, запитання у тестовій формі на основі вивчених понять;

● добирає дані та описує їх за допомогою таблиці в процесі проєктної діяльності;

● створює схеми для класифікації об’єктів за їх властивостями;

● змінює властивості об’єктів і їхніх груп у різних програмних середовищах; ● будує схему, ланцюжок причиннонаслідкових зв’язків під час дослідження проблеми;

● використовує цифрове дослідницькопізнавальне середовище для пояснення причинно-наслідкових зв’язків

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Розділ 5. Комп’ютер як напрямок науки. Алгоритми та програми ( 13 год)

 

 

Учень\учениця:

● складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язування задач; ● представляє алгоритм одним чи кількома способами;

● поєднує базові структури для розв’язування задачі;

● пропонує способи перевірки коректності алгоритму та використовує їх;

● наводить приклади виконавців і команд, які вони виконують

Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Способи опису алгоритму. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів. Лінійні алгоритми. Алгоритми з розгалуженнями. Алгоритми з повтореннями

● створює власний проєкт у середовищі виконання алгоритмів для побудови графічних зображень, анімованих історій, мультимедійних ігор, навчальних моделей, добирає/створює виконавців та добирає команди середовища; ● розробляє алгоритм опрацювання події у власному проєкті відповідно до умов та завдань проєкту;

● записує текстовий алгоритм у вигляді блок-схеми та навпаки, перетворює блок-схемний опис алгоритму в блоки команд середовища;

● перетворює лінійний алгоритм у циклічний за визначеною закономірністю;

● обирає кращу стратегію для створення свого алгоритму, пропонує її для обговорення в групі;

● порівнює та перевіряє алгоритми, створені іншими, пропонує шляхи їх покращення;

● добирає критерії та перевіряє правильність виконання алгоритму;

● складає схеми відповідності виконавців та системи їх команд;

● представляє результати своїх індивідуальних проєктів, складених в середовищі виконання алгоритмів, в малій групі;

● оцінює результати проєктів, створених іншими розробниками

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

doc
Пов’язані теми
Інформатика, Планування
Додано
16 жовтня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку