КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
«Довкілля» (інтегрований курс)
5 клас
70 годин – 2 години на тиждень
Програма:
Модельна навчальна програма «Довкілля. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти
(авт. Григорович О.В.)«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Підручник:
«Довкілля» підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Григорович О. В., Болотіна Ю. В., Романов М. В.)
№ п/п |
Дата |
Тема |
Примітка |
||
1 |
|
|
|
Вступ. (1 година)
|
|
Тема 1. Я в природі ( 5 год.) |
|||||
2 |
|
|
|
Із чого складається все в природі.
|
|
3 |
|
|
|
Речовини навколо нас.
|
|
4 |
|
|
|
Пісок і вапняк.
|
|
5 |
|
|
|
Енергія та її види.
|
|
6 |
|
|
|
Способи генерації енергії.
Узагальнення |
|
Тема 2. Я – частина природи (11 год) |
|||||
7 |
|
|
|
Різновиди організмів і ознаки живого.
|
|
8 |
|
|
|
Різновиди організмів.
|
|
9 |
|
|
|
Клітинна будова організмів.
|
|
10 |
|
|
|
Практична діяльність. Дослідження будови клітин. (На прикладі готових мікропрепаратів.) |
|
11 |
|
|
|
Людина як організм.
|
|
12 |
|
|
|
Основні системи органів людини та їх значення.
|
|
13 |
|
|
|
Розмноження організмів.
|
|
14 |
|
|
|
Практична діяльність.
|
|
15 |
|
|
|
Пристосованість організмів.
|
|
16 |
|
|
|
Класифікація організмів за умовами існування.
Узагальнення. |
|
Тема 3. Я у всесвіті (10 год) |
|||||
17 |
|
|
|
Всесвіт.
|
|
18 |
|
|
|
Світло.
|
|
19 |
|
|
|
Світло.
|
|
20 |
|
|
|
Сонячна система.
|
|
21 |
|
|
|
Гравітація та сила тяжіння.
|
|
22 |
|
|
|
Маса, визначення маси.
|
|
23 |
|
|
|
Маса як властивість об’єктів Усесвіту.
|
|
24 |
|
|
|
Космічні мандри.
|
|
25 |
|
|
|
Сучасна космонавтика.
|
|
26 |
|
|
|
Узагальнення. |
|
Тема 4. Я на планеті Земля ( 10 год) |
|||||
27 |
|
|
|
Планета Земля.
|
|
28 |
|
|
|
Континенти і Світовий океан.
|
|
29 |
|
|
|
Рух Землі.
явищ на планеті. |
|
30 |
|
|
|
Місяць.
|
|
31 |
|
|
|
Припливи і відливи, їх значення.
|
|
32 |
|
|
|
Місяць супутник Землі.
|
|
33 |
|
|
|
Сонячні та місячні затемнення. Дослідження Місяця.
|
|
34 |
|
|
|
Магнетизм.
|
|
35 |
|
|
|
Координати на Землі.
|
|
36 |
|
|
|
Корисні копалини.
Узагальнення
|
|
Тема 5. Я під Небосхилом |
|||||
37 |
|
|
|
Небесна сфера.
|
|
38 |
|
|
|
Небесні тіла.
|
|
39 |
|
|
|
Зоряна карта.
та ідентифікація небесних об’єктів. |
|
40 |
|
|
|
Спостереження за небом.
|
|
41 |
|
|
|
Час.
|
|
42 |
|
|
|
Календар.
Узагальнення. |
|
Тема 6. Я в лісі (8 год) |
|||||
43 |
|
|
|
Ліс.
|
|
44 |
|
|
|
Ліс як екосистема.
|
|
45 |
|
|
|
Тварини та Рослини Червоної книги України.
|
|
46 |
|
|
|
Заповідні ліси України.
|
|
47 |
|
|
|
Ліс. Значення для людини. Орієнтування
|
|
48 |
|
|
|
Ліс. Значення у природі.
|
|
49 |
|
|
|
Лісові пожежі
|
|
50 |
|
|
|
Проблеми вирубки лісів в Україні.
Узагальнення. |
|
Тема 7. Я в полі (10 год) |
|
||||
51 |
|
|
|
Степи та лісостепи в Україні.
|
|
52 |
|
|
|
Організми степів.
|
|
53 |
|
|
|
Сільськогосподарські культури України.
|
|
54 |
|
|
|
Фотосинтез.
|
|
55 |
|
|
|
Грунт. Будова. Властивості.
|
|
56 |
|
|
|
Грунти України.
|
|
57 |
|
|
|
Зволоження ґрунтів.
|
|
58 |
|
|
|
Сучасні технології вирощування сільськогосподарських культур.
|
|
59 |
|
|
|
Екосистеми ґрунтів.
|
|
60 |
|
|
|
Узагальнення |
|
Тема 8. Я в горах (7год) |
|||||
61 |
|
|
|
Гори.
|
|
62 |
|
|
|
Еволюція гір.
|
|
63 |
|
|
|
Гірські породи
|
|
64 |
|
|
|
Явища в горах.
|
|
65 |
|
|
|
Мандри в гори.
|
|
66 |
|
|
|
Звук.
|
|
67 |
|
|
|
Гірські екосистеми.
Узагальнення |
|
68 |
|
|
|
Пустелі.
|
|
69 |
|
|
|
Екосистеми пустель.
|
|
70 |
|
|
|
Пустелі України
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|