Календарне планування 6 клас біологія

Про матеріал
Календарне планування 6 клас біологія на 2020 навчальний рік. Особиста розробка
Перегляд файлу

Календарне планування уроків біологія 6 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

 

К-ть

годин

№з/п

уроку

Тема уроку

Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми

Домашнє завдання

Дата уроку

 

Для

нотаток

Г

Д

К

4

 

Вступ.

 

 

 

 

 

 

1

  1.                   

Біологія – наука про життя. Науки, що вивчають життя.

 

§ 1

 

 

 

 

 

2

  1.                   

Основні властивості живого.

 

§ 2

 

 

 

 

3

  1.                   

Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.

 

§ 3

 

 

 

 

4

  1.                   

Методи біологічних досліджень організмів.

 

§ 4

 

 

 

 

10

 

Тема 1. Клітина

 

 

 

 

 

 

1

  1.                   

Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини.

 

§ 5

 

 

 

 

2

  1.                   

Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).

 

Практична робота 1.

Будова світлового мікроскопа та робота з ним.

§ 6

ст. 27

 

 

 

 

3

  1.                   

Будова клітини на мікроскопічному рівні. Виготовлення мікропрепаратів та розгляд їх за допомогою оптичного мікроскопа.

Практична робота 2.

Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

§ 7

ст. 30

 

 

 

 

4

  1.                   

Загальний план будови клітини.

Лабораторне дослідження 1:

Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо)

§ 8-9

ст. 34

 

 

 

 

5

  1.                   

Будова рослинної і тваринної клітини.

 

§ 9-10

 

 

 

 

6

  1.               

Основні властивості клітини (обмін з навколишнім середовищем). Надходження речовин у клітину.

 

§ 10-11

 

 

 

 

7

  1.               

Основні властивості клітини (ріст, поділ). Утворення нових клітин. Ріст клітин

 

§ 11-12

 

 

 

 

8

  1.               

Основні положення клітинної теорії.

 

повторити

§ 1-12

 

 

 

 

9

  1.               

Узагальнення вивченого по темі «Клітина»

 

Повторити матеріал теми

 

 

 

 

 

8

 

Тема 2. Одноклітинні організми.

 

 

 

 

 

 

1

  1.               

Евглена зелена, амеба, інфузорія - одноклітинні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

 

§ 13

 

 

 

 

2

  1.               

Інфузорія (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

Лабораторне дослідження 2

Спостереження інфузорій. 

§ 13

ст. 51

 

 

 

 

3

  1.               

Паразитичні одноклітинні організми. Хвороби людини, викликані одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби).

 

§ 14

 

 

 

 

4

  1.               

Хламідомонада, хлорела – одноклітинні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

 

§ 15

 

 

 

 

5

  1.               

Діатомові водорості (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

 

обрати тему міні-проекту

 

 

 

 

6

  1.               

Дріжджі – одноклітинні гриби

 

§ 16

 

 

 

 

7

  1.               

Бактерії – найменші одноклітинні організми. Роль бактерій у природі ті їхнє значення у житті людини.

 

§ 17-18

 

 

 

 

8

  1.               

Вольвокс - колоніальний організм.

Губки та ульва – перехід до багатоклітинності.

 

§ 19-20

 

 

 

 

9

  1.               

Міні-проект (за вибором)

Чому дріжджове тісто має бути в теплі?

Чому скисає молоко?

Корисний йогурт.

 

повторити

§ 13-20

 

 

 

 

10

  1.               

Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми»

 

Повторити матеріал теми

 

 

 

 

20

 

Тема 3. Рослини

 

 

 

 

 

 

1

  1.               

Рослина – живий організм.

 

§ 21

 

 

 

 

2

  1.               

Фотосинтез як характерна особливість рослин.

 

§ 21

 

 

 

 

3

  1.               

Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. Дихання рослин.

 

§ 21

 

 

 

 

4

  1.               

Рухи рослин.

Дослідницький практикум

Дослідження процесу росту вегетативних органів.

§ 31

прод. дос. пр.

 

 

 

 

5

  1.               

Будова рослини. Клітини рослин. Тканини рослин. Органи рослин.

 

 

§ 22

 

 

 

 

6

  1.               

Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті).

Лабораторне дослідження 3

будова кореня;

§ 23

ст. 88

 

 

 

 

7

  1.               

Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Корінь.

 

§ 24

 

 

 

 

8

  1.               

Пагін. Його будова

Лабораторні дослідження 4

будова пагона

§ 25-26

ст. 96

 

 

 

 

9

  1.               

Пагні – основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин).

Дослідницький практикум

Транспорт речовин по рослині.

§ 30

прод. дос. пр.

 

 

 

 

10

  1.               

Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лист.

Лабораторні дослідження 5

будова бруньки

Дослідницький практикум

Спостереження за розвитком пагона з бруньки.

§ 28-29

ст. 97

прод. дос. пр.

 

 

 

 

11

  1.               

Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Пагін.

Лабораторне дослідження 6

будова цибулини

§ 27

ст. 105

 

 

 

 

12

  1.               

Розмноження рослин: статеве та нестатеве.

 

§ 32

 

 

 

 

13

  1.               

Вегетативне розмноження рослин.

Дослідницький практикум

Вегетативне розмноження рослин

§ 32

прод. досл пр.

 

 

 

 

14

  1.               

Квітка - орган статевого розмноження.

Лабораторне дослідження 7

будова квітки;

§ 33

ст. 127

 

 

 

 

15

  1.               

Суцвіття.

 

§ 34

обрати тему міні-проекту

 

 

 

 

16

  1.               

Запилення. Запліднення.

 

§ 35-36

 

 

 

 

17

  1.               

Насінина.

Лабораторне дослідження 8

будова насінини;

Дослідницький практикум

Дослідження умов проростання насіння.

§ 37

ст. 136

прод. дос. пр.

 

 

 

 

18

  1.               

Плід, поширення плодів.

Лабораторне дослідження 9

будова плода;

§ 38

ст. 142

Повторити матеріал теми

 

 

 

 

19

  1.               

Міні-проект (за вибором):

Листопад.

Квіти і комахи.

Рослини мандрівники.

Рослини хижаки.

 

§ 39

повторити

§ 21-39

 

 

 

 

20

  1.               

Узагальнення вивченого по темі «Рослини»

 

Повторити матеріал теми

 

 

 

 

12

 

Тема 4. Різноманітність рослин

 

 

 

 

 

 

1

  1.               

Поняття про класифікацію рослин

 

§ 40

 

 

 

 

2

  1.               

Водорості (зелені, бурі, червоні).

Лабораторне дослідження 10

Будова зелених нитчастих водоростей.

§ 41

ст. 153

 

 

 

 

3

  1.               

Мохи.

Лабораторне дослідження 11

Будова моху.

§ 42

ст. 157

 

 

 

 

4

  1.               

Папороті, хвощі, плауни.

Лабораторне дослідження 12

Будова папоротей.

§ 43

ст. 162

 

 

 

 

5

  1.               

Голонасінні.

Лабораторне дослідження 13

Будова пагонів і шишок хвойних рослин.

§ 44

ст. 166

 

 

 

 

6

  1.               

Покритонасінні (Квіткові).

 

§ 45

 

 

 

 

7

  1.               

 

Практична робота:

3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

§ 45

ст. 170

 

 

 

 

8

  1.               

Сільськогосподарські рослини

 

§ 46

обрати тему міні-проекту

 

 

 

 

9

  1.               

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).

Практична робота:

4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.

§ 47

ст. 190

 

 

 

 

10

  1.               

Життєві форми рослин. Рослинні угруповання.

 

§ 48-49

 

 

 

 

11

  1.               

Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини.

 

§ 50

 

 

 

 

12

  1.               

Міні-проект (за вибором)

Як утворився торф і кам’яне вугілля?

Викопні рослини.

 

повторити

§ 40-50

 

 

 

 

13

  1.               

Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин»

 

Повторити матеріал теми

 

 

 

 

9

 

Тема 5. Гриби.

 

 

 

 

 

 

1

  1.               

Особливості живлення та життєдіяльності грибів.

 

§ 51

 

 

 

 

2

  1.               

Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

Лабораторне дослідження 14

Будова шапинкових грибів.

§ 54

ст. 205

 

 

 

 

3

  1.               

Розмноження та поширення грибів.

 

§ 52-53

 

 

 

 

4

  1.               

Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники.

 

§ 53

 

 

 

 

5

  1.               

Групи грибів: сапротрофні – цвільові гриби;

 

§ 52

 

 

 

 

6

  1.               

Групи грибів: паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини).

 

§ 56

 

 

 

 

7

  1.               

Значення грибів у природі та житті людини.

Практична робота:

5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

§ 55, 57

ст. 211

 

 

 

 

8

  1.               

Міні-проект

Гриби у біосфері та житті людини.

 

повторити

§ 51-57

 

 

 

 

9

  1.               

Узагальнення вивченого по темі «Гриби»

 

Повторити матеріал теми

 

 

 

 

2

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

1

  1.               

Особливості будови та життєдіяльності одноклітинних організмів, рослин та грибів. Їхнє значення в природі і житті людини.

 

 

 

 

 

 

2

  1.               

Особливості життєдіяльності одноклітинних рослин та грибів. Їхнє значення в природі і житті людини.

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

Контрольна робота 2

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
17 червня 2021
Переглядів
1337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку