Календарне планування уроків біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
К-ть годин |
№з/п уроку |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
Дата уроку
|
Для нотаток |
||
Г |
Д |
К |
||||||
4 |
|
Вступ. |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
Біологія – наука про життя. Науки, що вивчають життя. |
|
§ 1
|
|
|
|
|
2 |
|
Основні властивості живого. |
|
§ 2 |
|
|
|
|
3 |
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси. |
|
§ 3 |
|
|
|
|
4 |
|
Методи біологічних досліджень організмів. |
|
§ 4 |
|
|
|
|
10 |
|
Тема 1. Клітина |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
§ 5 |
|
|
|
|
2 |
|
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).
|
Практична робота 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
§ 6 ст. 27 |
|
|
|
|
3 |
|
Будова клітини на мікроскопічному рівні. Виготовлення мікропрепаратів та розгляд їх за допомогою оптичного мікроскопа. |
Практична робота 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
§ 7 ст. 30 |
|
|
|
|
4 |
|
Загальний план будови клітини. |
Лабораторне дослідження 1: Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо) |
§ 8-9 ст. 34 |
|
|
|
|
5 |
|
Будова рослинної і тваринної клітини. |
|
§ 9-10 |
|
|
|
|
6 |
|
Основні властивості клітини (обмін з навколишнім середовищем). Надходження речовин у клітину. |
|
§ 10-11 |
|
|
|
|
7 |
|
Основні властивості клітини (ріст, поділ). Утворення нових клітин. Ріст клітин |
|
§ 11-12 |
|
|
|
|
8 |
|
Основні положення клітинної теорії. |
|
повторити § 1-12 |
|
|
|
|
9 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Клітина» |
|
Повторити матеріал теми
|
|
|
|
|
8 |
|
Тема 2. Одноклітинні організми. |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
Евглена зелена, амеба, інфузорія - одноклітинні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
§ 13 |
|
|
|
|
2 |
|
Інфузорія (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
Лабораторне дослідження 2 Спостереження інфузорій. |
§ 13 ст. 51 |
|
|
|
|
3 |
|
Паразитичні одноклітинні організми. Хвороби людини, викликані одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби). |
|
§ 14 |
|
|
|
|
4 |
|
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
§ 15 |
|
|
|
|
5 |
|
Діатомові водорості (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
обрати тему міні-проекту |
|
|
|
|
6 |
|
Дріжджі – одноклітинні гриби |
|
§ 16 |
|
|
|
|
7 |
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Роль бактерій у природі ті їхнє значення у житті людини. |
|
§ 17-18 |
|
|
|
|
8 |
|
Вольвокс - колоніальний організм. Губки та ульва – перехід до багатоклітинності. |
|
§ 19-20 |
|
|
|
|
9 |
|
Міні-проект (за вибором) Чому дріжджове тісто має бути в теплі? Чому скисає молоко? Корисний йогурт. |
|
повторити § 13-20 |
|
|
|
|
10 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми» |
|
Повторити матеріал теми |
|
|
|
|
20 |
|
Тема 3. Рослини |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
Рослина – живий організм. |
|
§ 21 |
|
|
|
|
2 |
|
Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
|
§ 21 |
|
|
|
|
3 |
|
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. Дихання рослин. |
|
§ 21 |
|
|
|
|
4 |
|
Рухи рослин. |
Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів. |
§ 31 прод. дос. пр. |
|
|
|
|
5 |
|
Будова рослини. Клітини рослин. Тканини рослин. Органи рослин.
|
|
§ 22 |
|
|
|
|
6 |
|
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). |
Лабораторне дослідження 3 будова кореня; |
§ 23 ст. 88 |
|
|
|
|
7 |
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Корінь. |
|
§ 24 |
|
|
|
|
8 |
|
Пагін. Його будова |
Лабораторні дослідження 4 будова пагона |
§ 25-26 ст. 96 |
|
|
|
|
9 |
|
Пагні – основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин). |
Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині. |
§ 30 прод. дос. пр. |
|
|
|
|
10 |
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лист. |
Лабораторні дослідження 5 будова бруньки Дослідницький практикум Спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
§ 28-29 ст. 97 прод. дос. пр. |
|
|
|
|
11 |
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Пагін. |
Лабораторне дослідження 6 будова цибулини |
§ 27 ст. 105 |
|
|
|
|
12 |
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. |
|
§ 32 |
|
|
|
|
13 |
|
Вегетативне розмноження рослин. |
Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин |
§ 32 прод. досл пр. |
|
|
|
|
14 |
|
Квітка - орган статевого розмноження. |
Лабораторне дослідження 7 будова квітки; |
§ 33 ст. 127 |
|
|
|
|
15 |
|
Суцвіття. |
|
§ 34 обрати тему міні-проекту |
|
|
|
|
16 |
|
Запилення. Запліднення. |
|
§ 35-36 |
|
|
|
|
17 |
|
Насінина. |
Лабораторне дослідження 8 будова насінини; Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насіння. |
§ 37 ст. 136 прод. дос. пр. |
|
|
|
|
18 |
|
Плід, поширення плодів. |
Лабораторне дослідження 9 будова плода; |
§ 38 ст. 142 Повторити матеріал теми |
|
|
|
|
19 |
|
Міні-проект (за вибором): Листопад. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. Рослини хижаки. |
|
§ 39 повторити § 21-39 |
|
|
|
|
20 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Рослини» |
|
Повторити матеріал теми |
|
|
|
|
12 |
|
Тема 4. Різноманітність рослин |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
Поняття про класифікацію рослин |
|
§ 40 |
|
|
|
|
2 |
|
Водорості (зелені, бурі, червоні). |
Лабораторне дослідження 10 Будова зелених нитчастих водоростей. |
§ 41 ст. 153 |
|
|
|
|
3 |
|
Мохи. |
Лабораторне дослідження 11 Будова моху. |
§ 42 ст. 157 |
|
|
|
|
4 |
|
Папороті, хвощі, плауни. |
Лабораторне дослідження 12 Будова папоротей. |
§ 43 ст. 162 |
|
|
|
|
5 |
|
Голонасінні. |
Лабораторне дослідження 13 Будова пагонів і шишок хвойних рослин. |
§ 44 ст. 166 |
|
|
|
|
6 |
|
Покритонасінні (Квіткові). |
|
§ 45 |
|
|
|
|
7 |
|
|
Практична робота: 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
§ 45 ст. 170 |
|
|
|
|
8 |
|
Сільськогосподарські рослини |
|
§ 46 обрати тему міні-проекту |
|
|
|
|
9 |
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
Практична робота: 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. |
§ 47 ст. 190 |
|
|
|
|
10 |
|
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання. |
|
§ 48-49 |
|
|
|
|
11 |
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. |
|
§ 50 |
|
|
|
|
12 |
|
Міні-проект (за вибором) Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
|
повторити § 40-50 |
|
|
|
|
13 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин» |
|
Повторити матеріал теми |
|
|
|
|
9 |
|
Тема 5. Гриби. |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
Особливості живлення та життєдіяльності грибів. |
|
§ 51 |
|
|
|
|
2 |
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
Лабораторне дослідження 14 Будова шапинкових грибів. |
§ 54 ст. 205 |
|
|
|
|
3 |
|
Розмноження та поширення грибів. |
|
§ 52-53 |
|
|
|
|
4 |
|
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники. |
|
§ 53 |
|
|
|
|
5 |
|
Групи грибів: сапротрофні – цвільові гриби; |
|
§ 52 |
|
|
|
|
6 |
|
Групи грибів: паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини). |
|
§ 56 |
|
|
|
|
7 |
|
Значення грибів у природі та житті людини. |
Практична робота: 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
§ 55, 57 ст. 211 |
|
|
|
|
8 |
|
Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини. |
|
повторити § 51-57 |
|
|
|
|
9 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Гриби» |
|
Повторити матеріал теми |
|
|
|
|
2 |
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
Особливості будови та життєдіяльності одноклітинних організмів, рослин та грибів. Їхнє значення в природі і житті людини. |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
Особливості життєдіяльності одноклітинних рослин та грибів. Їхнє значення в природі і житті людини. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|