КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ ВЧИТЕЛЯ ОЗЗСО ТОРЧИНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ДОКАЙ Н.В.
Біологія 7 клас (70 год )
Балан П.Г., Козленко О.Г., Остапченко Л.І., Кулініч О.М., Юрченко Л.П., 2024 - 2025 н.р
№ |
Дата |
Тема урока |
Домашнє завдання |
1 |
|
Вступ Чому біологію вважають наукою ХХІ сторіччя |
§ 1 |
2 |
|
Яке біорізноманіття нашої планети та рівні його організації |
§ 2. |
3 |
|
Для чого потрібно берегти біорізноманіття нашої планети |
§ 3 |
4 |
|
Розділ 1. Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти. Тема 1. Клітина – структурно-функціональна одиниця організмів. Прокаріоти. Що таке клітина та як її вивчають |
§4 |
5 |
|
Які є типи організації клітин |
§ 5 |
6 |
|
Які особливості будови клітин евкаріотів. Інструктаж з ТБ Пр. р.1 “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа” (виготовлення тимчасових мікропрепаратів шкірки луски цибулі, м'якоті горобини, шкірки помідора, листка елодеї, епітелію ротової порожнини тощо на вибір вчителя/вчительки). |
§ 6 |
7 |
|
Які особливості будови клітин прокаріотів та їхньої життєдіяльності |
§ 7 |
8 |
|
Яка різноманітність прокаріотів. Яка їхня роль у природі. Яка роль прокаріотів у житті людини. |
Вивчити§ 8, § 9 Повторити п. 1-7 |
9 |
|
Узагальнення знань з теми. Вступ. Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти. |
Повторити біологічні терміни з теми. |
10 |
|
Тема 2. Одноклітинні евкаріоти – цілісні організми. Які особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів. 1 Дослідницька діяльність. Лабораторне дослідження “Спостереження за інфузоріями”.
|
§10 |
11 |
|
Які одноклітинні евкаріоти мешкають у прісних водоймах і морях |
§ 11 |
12 |
|
Як співіснують одноклітинні евкаріоти з іншими організмами |
§ 12 |
13 |
|
Розділ 2. Різноманітність евкаріотичних організмів. Тема 3. Водорості. Які бувають водорості. Зелені водорості. 2 Лабораторне дослідження: “Будови зелених одноклітинних (на прикладі хламідомонади) та багатоклітинних нитчастих водоростеǔ (на прикладі спірогіри або улотрикса |
§ 13 |
14 |
|
Які особливості бурих і червоних водоростей |
§ 14 |
15 |
|
Діатомові водорості. Яка роль водоростей у природних екосистемах та житті людини |
Вивчити § 15, повторити Повт.§ 13-14 |
16 |
|
Узагальнення з теми. Одноклітинні евкаріоти – цілісні організми. Різноманітність евкаріотичних організмів. Водорості.
|
Написати есе «Дивовижний світ водоростей» |
17 |
|
Тема 4. Характерні риси та будова вищих рослин. Вищі рослини – багатоклітинні організми з тканинами та органами |
§16 |
18 |
|
Вегетативні органи рослин. Корінь. Л.р1 Дослідження будови кореня та видозмін кореня
|
§ 17 |
19 |
|
Пагін та його видозміни. Які будова та функції стебла. Л.Р.2 Дослідження будови пагонів та бруньок різних рослин
|
§ 18 |
20 |
|
Яка будова та функції листка. Які є його видозміни |
§ 19 |
21 |
|
Як взаємодіють між собою різні органи рослини. Рухи рослин. 3 Лабораторне дослідження: Дослідження транспорту речовин по рослині за допомогою барвників;
|
§ 20 |
22 |
|
Як вищі рослини пристосовуються до умов існування. Розмноження та життєві цикли вищих рослин |
§ 21,22 Повт.§ 16-21 |
23 |
|
Контрольна робота |
|
24 |
|
Тема 5. Різноманітність вищих рослин. Вищі спорові рослини. Мохоподібні |
§ 23 |
25 |
|
Плауноподібні , Хвощеподібні та Папоротеподібні. П.р.2 Порівняння будови різних представників вищих спорових рослин
|
§ 24, 25 |
26 |
|
Насінні рослини. Будова насінини. 4. Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці |
§ 26 |
27 |
|
Голонасінні. 5. Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини |
§ 27 |
28 |
|
Покритонасінні, або Квіткові. 6. Лабораторні дослідження будови квітки та суцвіття |
§ 28 |
29 |
|
Які особливості процесів запилення та запліднення у квіткових рослин.
|
§ 29 |
30 |
|
Утворення плодів. Різноманітність плодів. 7 Лабораторні дослідження: Дослідження різноманітності плодів. |
§ 30 |
31 |
|
Різноманітність покритонасінних (квіткових) рослин. Однодольні. Різноманітність покритонасінних (квіткових) рослин. Дводольні: Капустяні, Розові, Бобові. П.р 3 Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових).
|
§ 31, § 32 |
32 |
|
Різноманітність покритонасінних (квіткових) рослин. Дводольні: Пасльонові, Айстрові. Узагальнення знань з теми. Різноманітність вищих рослин. |
Вивчити, § 33, повторити п. 23-31 |
В І семестрі: П.р.- 1- 3(3), Л.р-1-2(2). Л д- 1- 7 (7) |
|||
33 |
|
Тема 6. Характеристики риси та будова тварин. Які ознаки тварин. Тканини тварин |
§ 34 |
34 |
|
Органи та системи органів. Регуляція життєвих функцій |
§ 35 |
35 |
|
Способи розмноження тварин. 8. Дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі ясць свійських птахів) |
§36 |
36 |
|
Розвиток тварин |
§ 37 |
37 |
|
Якою буває поведінка тварин. 9 Лабораторне дослідження. Спостереження за поведінкою тварин (вид визначає вчитель. П.р 4 “Визначення різних форм поведінки тварин (за відеоматеріалами) |
§ 38 |
38 |
|
Які є способи комунікації тварин. Міграції. Узагальнення знань з теми: «Характеристики риси та будова тварин».
|
§ 39 |
39 |
|
Тема 7. Різноманітність тварин Різноманітність тварин. Губки |
§ 40 |
40 |
|
Жалкі – двошарові тварини |
§ 41 |
41 |
|
Плоскі черви |
§ 42 |
42 |
|
Нематоди |
§ 43 |
43 |
|
Кільчасті черви. 10. Лабораторні дослідження: - зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника);
|
§ 44 |
44 |
|
Молюски. 11. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів). |
§ 45 |
45 |
|
Ч.ленистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. ракоподібні |
§ 46 |
46 |
|
Комахи. Різноманітність комах. 12. Лабораторне дослідження зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил); |
§ 47 |
47 |
|
Роль комах у природі та житті людини. П.р 5 Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах. - |
§ 48 |
48 |
|
Павукоподібні. |
§ 49, Повт. § 40 – 48 |
49 |
|
Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин 1» |
|
50 |
|
Хордові тварини. Головохордові |
§ 50 |
51 |
|
Риби. Різноманітність риб. 13 Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів |
§ 51, 52 |
52 |
|
Амфібії |
§ 53 |
53 |
|
Рептилії |
§ 54 |
54 |
|
Птахи: риси пристосованості до польоту. П.р.6 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. - |
§ 55 |
55 |
|
Різноманітність птахів. Кільогруді |
§ 56 |
56 |
|
Безкільові птахи. Роль птахів у природі та житті людини |
§ 57 |
57 |
|
Характерні риси ссавців |
§ 58 |
58 |
|
Різноманітність ссавців. Першозвірі. Сумчасті. Комахоїдні. Рукокрилі. Гризуни |
§ 59 |
59 |
|
Копитні. Китоподібні. Хижі. Примати |
§ 60 |
60 |
|
Роль ссавців у природі та житті людини. Охорона ссавців. П.р. 7 Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. - |
§ 61 |
61 |
|
Контрольна робота |
|
62 |
|
Тема 8. Середовище існування тварин Пристосування тварин до водного та ґрунтового середовищ існування. |
§ 62 |
63 |
|
Пристосування тварин до наземно-повітряного середовища та до мешкання в організмах інших істот.
|
§ 63 |
64 |
|
Тема 9. Гриби – гетеротрофні організми. Характерні риси грибів. |
§ 64 |
65 |
|
Різноманітність грибів. Дріжджі. Цвілеві Гриби. 14. Лабораторні дослідження: -мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів); - цвілевих грибів (на прикладі мукора або інших |
§ 65 |
66 |
|
Шапинкові гриби. 15 Лабораторні дослідження: будови шапинкових грибів |
§ 66 |
67 |
|
Які шапинкові гриби їстівні, а які – отруйні. П.р 8 Розпізнавання їстівних та отруйних грибів свосї місцевості |
§ 67 |
68 |
|
Гриби-паразити. |
§ 68 |
69 |
|
Лишайники |
§ 69 |
70 |
|
Сучасні уявлення про систему органічного світу. Узагальнення знань з теми «Гриби» |
§70 |
В ІІ семестрі: П.р.- 4- 8(5), Л.р-0. Л д- 8-15 (8) |